Gå til innhold

Nå kommer det flere Blu-ray-filmer i 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger vi virkelig et fysisk medie for film i 2016? Før i tiden måtte jo "alle" ha en DVD-spiller. Nå har vel alle nettTV.

 

Tipper dette ender opp som et marginalisert produkt for spesielt interesserte på linje med speilreflekskamera.

 

Sånn for opplysningens skyld så har jeg faktisk speilrefleks og jeg bruker det ;-) Når det gjelder film derimot har jeg ikke plass til noen full hjemmekino og de færreste andre jeg kjenner har det.

 

Har liten tro på at 4K Bluray blir noen stor suksess. Er vel bare bare i høykostland man både har plass og råd til dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trenger vi virkelig et fysisk medie for film i 2016? Før i tiden måtte jo "alle" ha en DVD-spiller. Nå har vel alle nettTV.

 

Tipper dette ender opp som et marginalisert produkt for spesielt interesserte på linje med speilreflekskamera.

 

Sånn for opplysningens skyld så har jeg faktisk speilrefleks og jeg bruker det ;-) Når det gjelder film derimot har jeg ikke plass til noen full hjemmekino og de færreste andre jeg kjenner har det.

 

Har liten tro på at 4K Bluray blir noen stor suksess. Er vel bare bare i høykostland man både har plass og råd til dette.

 

Så lenge kvaliteten på strømming suger i forhold, så ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fint dette, men om 5 år så må man kjøpe filmene på nytt når de også kommer med HDR...

 

Alle UHD BD filmer sluppet i USA til nå, rundt 30, har alle så vidt jeg vet HDR allerede. Alle de 8 jeg har kjøpt inn har dette.

MEN var ikke overbevist når jeg testet etter å ha fått spilleren min i går, da det ikke virker korrekt innført. Alt var bare altfor lyst, valgte å slå det av.

 

 

Kan legge til som kommentar til artikkelen, at man finner pris på Panasonic spilleren i Norge allerede, og som vanlig så glemmer de å kompansere for norsk prisnivå. Prisen var vel nærmere 8000,-

 

Kan legge til at Oppo kommer med sin spiller på sensommeren, som jeg tolker til august/september. Regner med standard Oppo pris på $499 i USA for xx3 spilleren, og godt høyere for xx5 spilleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Simen1 om at det er greit å eie enn å streame , ikke alltid at man får den opplevelsen man ønsker heller ved streaming og det er jo derfor dedikerte medium som Blu-ray fortsatt vil leve noen år til.

 

Men teknologien bak blu-ray har definitivt behov for en oppdatering , den har litt av de samme problemene som Dvd diskene, altså at filmen fort kan gå istykker om man riper opp det øvre laget , noe ungene mine har gjort noen ganger...

Lenke til kommentar

 

De som ikke bryr seg om topp kvalitet bryr seg nok ikke om dette nei. For meg derimot er dette perfekt :)

Hjelper lite om du er fornøyd når massemarkedet ikke tar til seg formatet.

 

 

Kommer nok til å leve lenge disse. Massevis av brukere som ikke nøyer seg med det nest beste. For massene er det nok en 4k Blu-ray spiller som kommer i PS4K, så da har du det plutselig du å ;)

Lenke til kommentar

Vi får se hvordan det går. Men med et generelt labert salg av fysiske filmer over flere år så tviler jeg at enda et nytt fysisk format er redningen. Ikke med prisene på filmene og det at en må ha enda en ny avspiller. Enten en liker det eller ikke så er streaming hva gjennomsnittet bruker i dag.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Vi får se hvordan det går. Men med et generelt labert salg av fysiske filmer over flere år så tviler jeg at enda et nytt fysisk format er redningen. Ikke med prisene på filmene og det at en må ha enda en ny avspiller. Enten en liker det eller ikke så er streaming hva gjennomsnittet bruker i dag.

Disse produktene er ikke rettet mot massene, snarere mot entusiastene. Det er ikke fordi gjennomsnittet kjøper Marantz-forsterker med høyttalere fra KEF at disse produktene eksisterer, snarere tvert imot fordi de sikter seg inn på en spesifikk kundegruppe. Jeg tviler sterkt på at Panasonic eller Samsung forventer noe storsalg av disse spillerne.

Lenke til kommentar

glad eg har blu-ray på min pc så slipper eg og tenke på ny 4k(HDR) spiller.

lyden og bilde blir bedre med blu-ray. f.eks netflix i nettleser på pc er reva dårlig streo lyd, men vis du laster ned app'en fra Win Store så for du 5.1 lyd og bedre video støtte så blir bedre å se på.

Lenke til kommentar

 

Fint dette, men om 5 år så må man kjøpe filmene på nytt når de også kommer med HDR...

 

Alle UHD BD filmer sluppet i USA til nå, rundt 30, har alle så vidt jeg vet HDR allerede. Alle de 8 jeg har kjøpt inn har dette.

MEN var ikke overbevist når jeg testet etter å ha fått spilleren min i går, da det ikke virker korrekt innført. Alt var bare altfor lyst, valgte å slå det av.

 

 

Kan legge til som kommentar til artikkelen, at man finner pris på Panasonic spilleren i Norge allerede, og som vanlig så glemmer de å kompansere for norsk prisnivå. Prisen var vel nærmere 8000,-

 

Kan legge til at Oppo kommer med sin spiller på sensommeren, som jeg tolker til august/september. Regner med standard Oppo pris på $499 i USA for xx3 spilleren, og godt høyere for xx5 spilleren.

løp og kjøp hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...