Gå til innhold

Snart kan du spille PlayStation 4 på PC og Mac via streaming


Anbefalte innlegg

Vil man feks kunne spille Destiny med mus og tastatur da :D ??

Neppe… Det blir nok DS4 som brukes. Tror ikke at alle spillutviklere plutselig patcher inn støtte for mus og tastatur bare på grunn av Remote Play. PS4 støtter jo allerede mus og tastatur så hvis de ville støtte det hadde de nok allerede gjort det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse artiklene er litt dårlige på å forklare konseptet med streaming.

 

Teknisk sett spiller du ikke "konsoll på PC-en", du spiller på konsollen med PC-en som skjermløsning. Konsollen må være påslått med spillet kjørende, konsollen håndterer prosesseringen, du må bruke en kontroller tilkoblet konsollen.. PC-en i dette tilfellet er utelukkende en erstatning for TV-en, og ingenting annet.

Lenke til kommentar

Begge disse to er veldig interessante for de av oss som spiller på mer enn ett sted. Da kan vi ha PS4 og gaming-pc stående i et skap et sted i huset og sette små streamingbokser der vi vil spille. 

 

Det eneste som mangler er at noen får det til - verken Playstation TV eller Nvidia sin shield-løsning sin funker godt nok til reell bruk pr. i dag, dessverre. 

Lenke til kommentar

Dette kan jo bli interessant å teste, men jeg frykter at det kan gå for treigt (for mye input-lagg) til å fungere godt.

 

Steamstreaming fungerer nå knirkefritt her, så det skal vel gå å spille av spill fra en PS4 også uten så altfor mye inputlag. Nå har ikke jeg prøvd skytespill og sånt med Steamstreaming. Kan nok tenkes at det blir litt for mye inputlag i sånne typer spill.

Lenke til kommentar

Begge disse to er veldig interessante for de av oss som spiller på mer enn ett sted. Da kan vi ha PS4 og gaming-pc stående i et skap et sted i huset og sette små streamingbokser der vi vil spille. 

 

Det eneste som mangler er at noen får det til - verken Playstation TV eller Nvidia sin shield-løsning sin funker godt nok til reell bruk pr. i dag, dessverre. 

 

Jeg skulle ønsket meg et enda litt mer renskåret produkt her, cat6 og 6a støtter 10gbit, lag en boks som bare overfører skjermsignal og USB over dette, så kan man ha PCen i serverrommet og spille fra den. Dvs høyere båndbredde, og litt mer back to the basics.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønsket meg et enda litt mer renskåret produkt her, cat6 og 6a støtter 10gbit, lag en boks som bare overfører skjermsignal og USB over dette, så kan man ha PCen i serverrommet og spille fra den. Dvs høyere båndbredde, og litt mer back to the basics.

Jepp, noe sånt. Jeg har cat6 overalt i huset og kan ha den tunge maskinvaren hvor jeg vil, bortsett fra i stereobenken der jeg vil ha så lite som mulig.

Lenke til kommentar

Det er ett par spill på PS4 jeg har lyst ti l spille, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe meg en konsoll av den grunn.. Kanskje dette er oppdateringen som gjør at jeg kan spille de spillene UTEN å eie en PS4 i det hele tatt.. Eh, NOT..

Lenke til kommentar

Det er ett par spill på PS4 jeg har lyst ti l spille, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe meg en konsoll av den grunn.. Kanskje dette er oppdateringen som gjør at jeg kan spille de spillene UTEN å eie en PS4 i det hele tatt.. Eh, NOT..

 

battlefield 4 var den ene grunnen jeg trengte til å kjøpe ps4.. kunne fått det på pc og mot en dyr oppgradering, men valgte ps4 istedet.. billigere og greiere å ha en dedikert konsoll og helt genialt i kombinasjon med surface pro e.l, for regner med jeg kan spille på den nå :)

Lenke til kommentar

Det eneste som mangler er at noen får det til - verken Playstation TV eller Nvidia sin shield-løsning sin funker godt nok til reell bruk pr. i dag, dessverre. 

Er det noen som har forsøkt Playstation TV på raskt nett typ minst 100mbit? Jeg kjører på 40mbit og det går så som så. Eller er det jeg som har misforstått noe her og hastigheten på nettet ditt overhode ikke har noe å si siden det streamer på hjemmenettverket? Jeg har i såfall en svært ny svært bra ASUS-ruter så skulle ikke tro det var mulig å få noe stort raskere per i dag. Jeg opplever uansett spilling igjennom Playstation TV som mer slitsomt, og jeg antar det har med en ørliten konstant forsinkelse, samtidig som bildet i ny og ne blir svært uklart og jeg må vente til bildet laster ordentlig. Med andre ord er det totalt ubrukelig for alle spill som ting skjer raskt i.

 

Jeg er egentlig mer interessert i den motsatte funksjonen som noen har nevnt her. Jeg har 2 tv'er, og en gamingrigg, og kunne hatt èn løsning som gjorde at jeg kunne spilt playstation strøkent på begge tv'ene med èn maskin og om denne løsningen også gjorde det mulig å spille pc-spillene mine via PS hadde vært flott :)

Endret av Fahlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...