Gå til innhold

Snart må du kanskje vinke farvel til app-menyen i Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forveksler ingenting. Husk at den jevne Androidbruker ikke kjøper telefon fordi den har Android, han kjøper Android fordi det er det som er på den billige telefonen mannen i butikken anbefaler.

De dyre modellene selger vel bra.

Vet om flere som har kjøpt billigere android telefon, for de syns ikke det er verdt å bruke for mye penger på en tlf. De ville ha android, men sånn sett har de jo ikke kunnet valgt iPhone, iom de ville ha blligere tlf.

Jeg er enige med de - en tlf er ikke verdt prisene på toppmodellene. De har jo kommet opp på samme idiotiske prisregime som Apple kjører.

Men det er klart, jeg ser på tlf som et verktøy og ikke min kjæreste eiendel og like viktig som oksygen, som endel gjør - mulig derfor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyrest rart ut, skrivebordsløysinga og widgets er jo ein av dei store fordelane med Android.

 

Kan kjøpe at Google ynskjer å legge til rette for den "enkle" brukeren, men ikkje at dei fjerner moglegheitene for tilpassing som oss andre gjerne ynskjer å ha. Dei har jo heller ikkje helt kontroll på kva mobilprodusentane ynskjer å gjere med OSet, så det blir jo interessant å sjå kva effekten eventuelt blir.

Lenke til kommentar

 

Hmm.. over til Windows Phone da. Blir et jæ*** rot med 100 ikoner/mapper på hjemmeskjermen.

Er jo bare å bytte launcher. Bruk Nova, bruker den uansett android-mobil og android-versjon ;)

 

 

Var det jeg også tenkte. Burde jo bare være å bytte launcher. Så slipper man hulter-til-bulter-ala-iOS hvor det er opp til en selv å rydde riktig i mapper. Alternativt bare en gigantisk gesture search widget på startskjermen uten noe annet ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hmm.. over til Windows Phone da. Blir et jæ*** rot med 100 ikoner/mapper på hjemmeskjermen.

 

Er jo bare å bytte launcher. Bruk Nova, bruker den uansett android-mobil og android-versjon ;)

Samme her, Nova overalt.

Det fine med nova er at den har backup. Ved ny mobil, reset av mobil, så er det bare å hente backupen på sdkortet og vipps så er det likt som før

Lenke til kommentar

Om katastrofen skulle vise seg å være et faktum fins det heldigvis mulighet for å lage mapper. Da blir det å fungere omtrent like godt. Man kan da velge om alle apper skal i en mappe, eller dele det opp etter kategori osv.... på et vis fungerer kanskje den løsningen med mapper bedre enn den menyen vi er vant til i dag.

Lenke til kommentar

Det eneste vi ser er at det ene ikonet på skjermen er borte.

Gjetter at det er fordi

A) Google adopterer det de fleste launchere allerede gjør, nemlig at ett trykk på Home-knappen når man allerede står der, åpner app-drawer.

 

eller

 

B) Google vil at vi skal bruke searchbar mer, så de fjerner appdrawer så man må søke etter de som ikke ligger på homescreen.

 

Uansett tviler jeg ekstremt på at Android nå skal tvinge alle til å ha alle appene på en eller annen skjerm slik iOS har. Evnt, kanskje det kommer en egen skjerm/widget med vertikal scroll for alle appene du ikke vil ha på en av homescreene.

Endret av Gnerevo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Please no. Ser du på PC-skjermen til en ryddig person vil du finne tilnærmet lik 0 ikoner på startskjermen. Jeg nekter å tro at folk kjøper IOS fordi skjermen er fylt opp med rot.

Nemlig. Jeg legger ikke noe som helst over munnen og øynene til Elkie Brooks.

Lenke til kommentar

Denne app-launcheren er vel tilnærmet identisk med å ha en mappe hvor alle appene installeres automatisk?

 

OS X har nøyaktig det samme og det er vel den mest bortkastede løsningen jeg har sett på en PC. Jeg likte ikke løsningen når jeg hadde Android heller(da jeg uansett ville organisere alle appene mine).

 

Nå for tida har bruksmønsteret mitt endret seg en del. Jeg bruker stort sett søkefunksjonen til å åpne apper(om man ser bort fra de 5-10 mest brukte appene). Vet ikke hva fremtiden bringer slags løsning, men det kan bli spennende å se hva neste store forandring blir på dette.

Lenke til kommentar

Kjekt med ny Android, når det går mange måneder fra den blir lansert, og det store flertall ennå ikke får tatt den i bruk, i alle fall via OTA.

 

Håper dette endrer seg til det bedre til Android 7 kommer. Det er jo mye som spiller inn, grunnet alle produsentene, modellene, teleoperatører, markeder, med mer, men likevel...

 

 

Synes det er kjedelig at jeg kanskje aldri får Android 6 jeg, til en mobil som ble solgt med Android 5  :hm:

Lenke til kommentar

Sony hadde dette på Concept for Android (6) en sin, med at du kunne velge (kom i eine builden) med at ein kunne velge. Og dei hadde i tillegg ein ganske handy søkefunksjon som supplement om ein valgte å plassere alt på hjemskjermen. Syns det var ein praktisk og fin løsning

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...