Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (3 timer siden):

Crystal ser ut til å ha forlatt Kina nå..

Spennende dager nå med mye refreshing av tracking.

Hehe. Her også.  Min var framme i Frankrike ved 14 tiden i dag. Så håper jo neste uke da. Sto først 5 september, men den datoen er borte igjen. Men kan jo ikke ta all verdens tid fra Frankrike og hit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
54 minutes ago, Dr.Peedee said:

Hehe. Her også.  Min var framme i Frankrike ved 14 tiden i dag. Så håper jo neste uke da. Sto først 5 september, men den datoen er borte igjen. Men kan jo ikke ta all verdens tid fra Frankrike og hit :)

Fedex blir vel bare til bring i Norge, og posten har jo gått nedenfor og hjem de siste årene. Så fedex gjør sikkert jobben sin, posten er jeg mindre sikkert på.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Fedex blir vel bare til bring i Norge, og posten har jo gått nedenfor og hjem de siste årene. Så fedex gjør sikkert jobben sin, posten er jeg mindre sikkert på.

Hmm, jeg bestilte noe (Buttkicker) fra Tyskland i våres, og den var på døra mi dagen etter. Det var Fedex. Husker ikke hva det sto på bilen, men det var et budfirma, ikke Posten/Bring. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Dr.Peedee said:

Hmm, jeg bestilte noe (Buttkicker) fra Tyskland i våres, og den var på døra mi dagen etter. Det var Fedex. Husker ikke hva det sto på bilen, men det var et budfirma, ikke Posten/Bring. 

Kommer ann på hvor i norge  du bor, Fedex, DHL og UPS leverer ikke her, Fedex or UPS sender det til bring så fort det kommer til norge, mens DHL tar med pakken til Larvik så blir det gitt over til lokale pakke firmaer.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Kommer ann på hvor i norge  du bor, Fedex, DHL og UPS leverer ikke her, Fedex or UPS sender det til bring så fort det kommer til norge, mens DHL tar med pakken til Larvik så blir det gitt over til lokale pakke firmaer.

Ok, DHL har et lokalt pick up point her jeg bor.  Veldig ålreit. Da slipper jeg forklare sjåfører som ringer og som snakker dårlig norsk hvor jeg bor. Lettere å hente det på Pick up pointet deres 5 minutter unna. UPS kommer på døra. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Ok, DHL har et lokalt pick up point her jeg bor.  Veldig ålreit. Da slipper jeg forklare sjåfører som ringer og som snakker dårlig norsk hvor jeg bor. Lettere å hente det på Pick up pointet deres 5 minutter unna. UPS kommer på døra. 

DHL vanligvis gir den over til Bø varetransport som det heter og de pleier å finne veien greit, men en gang var den en ung jente/dame og typen hennes som kom i en liten varebil og jeg passa på, de hadde nemmelig tenkt å levere et lite brev til meg i stede for den store pakka med Winwing FSSB stikka i. Så bra jeg passa på. Problemet er om pakka krever moms og Fedex eller UPS gir den til bring, så MÅ jeg på post kontoret, da bring ikke legger ut moms. Men det bør jo ikke være et problem, da moms allerde er betalt i Pimax butikken. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (32 minutter siden):

DHL vanligvis gir den over til Bø varetransport som det heter og de pleier å finne veien greit, men en gang var den en ung jente/dame og typen hennes som kom i en liten varebil og jeg passa på, de hadde nemmelig tenkt å levere et lite brev til meg i stede for den store pakka med Winwing FSSB stikka i. Så bra jeg passa på. Problemet er om pakka krever moms og Fedex eller UPS gir den til bring, så MÅ jeg på post kontoret, da bring ikke legger ut moms. Men det bør jo ikke være et problem, da moms allerde er betalt i Pimax butikken. 

Redd vi får moms på hele summen igjen, inklusiv momsen, dessverre. Fedex la ut for momsen sist og så fikk jeg regning fram dem etterpå. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 2.9.2023 den 0.16):

Da kan du klage 

Tror ikke det hjelper så veldig. Ut fra alt jeg har lest på toll.no så må vi betale moms for headsettet fra Kina. Håper jeg misforstår, men regelen finner man her:  https://www.toll.no/no/netthandel/1.april/voec/

 

VOEC-ordningen

Utenlandske nettbutikker og e-markedsplasser skal registrere seg hos Skatteetaten. Nettbutikkene og e-markedsplassene vil kreve opp 25 % norsk mva når du som privatperson handler hos dem. Ordningen kalles VOEC (VAT On E-Commerce) og administreres av Skatteetaten. 

VOEC-ordningen gjelder for varer med verdi inntil 3 000 kroner.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Blir levert dirkete av Fedex?

Vil tro det, det står "ute til levering" på Fedex siden. Ringte en sjåfør for litt siden og lurte på om jeg var hjemme i ettermiddag. Får se når bilen kommer, men det står i hvert fall ingenting om handover til noen andre etter ankomst Fedex Norge.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (29 minutter siden):

Crap! Det var raskt! 

Gi tilbakemelding om hvordan setup var.

Det skal jeg gjøre. Litt usikker hvordan sette opp faktisk. Guiden som følger med er crap. Står veldig lite. Står ingenting om jeg må installere noe Pimax software på PCn først før jeg plugger i f.eks. Lader batteri nå. Fulgte med to batterier, det ene sto laderen og lades nå med USB C lader. Det andre lå løst i pose, klart til å settes i headsettet. Men venter til jeg har ett fullt ladet batteri. Står ingenting om jeg kunne bare plugge i det batteriet og starte med en gang. Så da venter jeg.Blir vel noe firmware oppdatering som vanlig, og greit med fullt batteri før jeg starter. Gjør det samme med håndkontrollene. 

Lenke til kommentar

Veldig spent på dommen din av headsettet. Liker ikke så godt at man må ha ladede batterier i headsettet for å i det hele tatt spille med det kablet, skjønner ikke hvorfor det kreves 😅 Men krysser fingrene for at dere har fått et bra headset som funker, og som ikke er helt... Pimax. You know what I mean. Får vel gå på youtube å se opp instruksjoner for setup osv. De gjør en bedre jobb en Pimax selv.

Apropos nye VR-gadgets, jeg fikk endelig levert mine SlimeVR full body trackers. Det er kjeeempe gøy! Og setup var utrolig simpel. Nå som jeg har alt installert og fikset på PC'en tar det meg 3-4 minutter fra jeg starter prosessen til jeg er ferdig og in-game med trackers. Veldig enkel prosess, og immersion ble økt med ca 80%! Fikk noen skikkelig wow-øyeblikk når jeg balanserte på rekkverket av et trehus i VRchat f.eks. Ikke ofte jeg får vertigo i VR, men det ble trigget veldig, veldig kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...