Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Som Peedee skriver, så kommer det mye an på hva slags maskin du har. Men kan du drive en G2 smertefritt kan du også kjøre en Pico 4 uten problemer. Jeg har selv hatt begge, og har endt opp med å beholde min Pico. Det er utrolig digg å kunne bruke headsettet til andre ting enn simming også om man vil det. Og trackingen på G2 er ikke så mye å skrive hjem om. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr.Peedee skrev (5 timer siden):

Compressed via wifi er ikke problem hvis du har kraftig nok grafikk kort og bra wifi løsning. 
 

Jeg bruker VR kun (så godt som da) for simulatorer og bilspill. Jeg har både Reverb G2 og Pico 4 hjemme. Jeg bruker ikke G2 lenger for dette, kun Pico 4! Med Pico 4 får jeg større Field of view, og med pan cake linsene skarp grafikk helt ut mot kantene. På G2 er det kun helt i midten som er skarp. Og når man sitter i en virtuell cockpit så er skarphet over hele bildet og større FOV viktig synes jeg. 
 

I tillegg - når jeg flyr oppdrag i DCS kan jeg sitte ganske lenge om gangen og da har Pico 4 en klar fordel. Det er lettere med vesentlig bedre vektfordeling enn G2.

Pico 4 har i tillegg innebygd vifte som begrenser varmeutviklingen. Opplevelsen blir mye mer behagelig totalt sett.

USB strømkabelen jeg har plugget inn i Pico4 for disse lange simulator oppdragene er lettere, smalere og mykere enn kabelen til G2, og det gjør også opplevelsen/immersion bedre på Pico4. Føler mindre at du har noe sittende på hodet. I dogfight når jeg snur fort på hodet merker jeg mindre til Pico4 pga denlavere vekten/vektfordeling og behageligere kabel.

Og nei, du går ikke tom for strøm da. Begge headset må ha kabel for lange oppdrag, men kabel med Pico 4 er som sagt en bedre opplevelse. Og du KAN gjøre Pico 4 kabelfritt for kortere oppdrag hvis du vil. På G2 er du alltid kablet.

Altså - Pico 4 skarpere over hele bildet, større FOV, mye mer behagelig enn G2. Min G2 brukes ikke lenger til noe. 
 

Krever dog kraftig PC og bra Wifi slik at du ikke merker compression. 

ok. 

 

Høres ut som Pico4 er fornuftig valg å gå på.

 

Regner med at 5800X,  32GBDDR43600MHZ og 3080TI er kraftig nok. Samt har Asus RT-AX92U Router som bør ha raskt og nytt nok wlan.. 

 

Høres ut som store fordeler med Pico4 samt at er rimmeligere.  G2 har nok også kraftig lang ventetid. Har også sett rykter om at HP går ut at VR markedet.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Enceladus said:

Pimax ville jeg ikke stolt på, men jeg vet at noen ser frem til Crystal.

Jeg har aldri vurdert Pimax tidligere, men akkurat Crystal ser ut til å være klar for primetime når den endelig kommer i salg. Spørsmålet er hvordan man får tak i disse her på berget.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ps5 said:

Jeg har aldri vurdert Pimax tidligere, men akkurat Crystal ser ut til å være klar for primetime når den endelig kommer i salg. Spørsmålet er hvordan man får tak i disse her på berget.

Her: https://www.prisjakt.no/c/vr-briller?brand=48760

Dukker kanskje opp i en av nettbutikkene etter hvert.

Min Pimax 5k+ forhåndsbestilte jeg direkte. Forøvrig det værste headsettet jeg har eid.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Enceladus said:

Walkind Dead S&S er glimrende! Skikkelig gøy og vanskligere enn jeg på forhånd hadde trodd! Skulle tro at jeg kunne håndtere noen treige zombier. Men så får en jo fort litt panikk når de blir flere og før en vet ordet av det så har en hele nabolaget etter seg!

 

 

 

 

Har du møtt de zombiene med hjelm enda? Der du må sikte nøyaktig for å treffe huet som ikke er dekket av hjelmen. De er stressende 

Lenke til kommentar
57 minutes ago, Gunfreak said:

Har du møtt de zombiene med hjelm enda? Der du må sikte nøyaktig for å treffe huet som ikke er dekket av hjelmen. De er stressende 

Nei, ikke møtt dem enda, damn det høres stress ut ja. Har bare somlet rundt på første kartet og forsøker å finne ut av ting.

Døde på mystisk vis da jeg klatret over en mur. Aner ikke hva som skjedde. Er det fall damage eller noe? Kanskje en bug?

 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (16 timer siden):

Compressed via wifi er ikke problem hvis du har kraftig nok grafikk kort og bra wifi løsning. 
 

Jeg bruker VR kun (så godt som da) for simulatorer og bilspill. Jeg har både Reverb G2 og Pico 4 hjemme. Jeg bruker ikke G2 lenger for dette, kun Pico 4! Med Pico 4 får jeg større Field of view, og med pan cake linsene skarp grafikk helt ut mot kantene. På G2 er det kun helt i midten som er skarp. Og når man sitter i en virtuell cockpit så er skarphet over hele bildet og større FOV viktig synes jeg. 
 

I tillegg - når jeg flyr oppdrag i DCS kan jeg sitte ganske lenge om gangen og da har Pico 4 en klar fordel. Det er lettere med vesentlig bedre vektfordeling enn G2.

Pico 4 har i tillegg innebygd vifte som begrenser varmeutviklingen. Opplevelsen blir mye mer behagelig totalt sett.

USB strømkabelen jeg har plugget inn i Pico4 for disse lange simulator oppdragene er lettere, smalere og mykere enn kabelen til G2, og det gjør også opplevelsen/immersion bedre på Pico4. Føler mindre at du har noe sittende på hodet. I dogfight når jeg snur fort på hodet merker jeg mindre til Pico4 pga denlavere vekten/vektfordeling og behageligere kabel.

Og nei, du går ikke tom for strøm da. Begge headset må ha kabel for lange oppdrag, men kabel med Pico 4 er som sagt en bedre opplevelse. Og du KAN gjøre Pico 4 kabelfritt for kortere oppdrag hvis du vil. På G2 er du alltid kablet.

Altså - Pico 4 skarpere over hele bildet, større FOV, mye mer behagelig enn G2. Min G2 brukes ikke lenger til noe. 
 

Krever dog kraftig PC og bra Wifi slik at du ikke merker compression. 

Spørsmål .

 

Hvilke type kabel brukes for å koble Pico4 til pc ? Rein usb-C til usb-C (evt usb-C til usb-A ) ? Eller er det en eller annen spesialkabel ? Eller har jeg misforstått helt?

 

Edit: går utifra dette er mulig ?

usb kabel til pc og da lader headsettet via pc

eller koble pico4 til pc trådløst og bruke usb-c porten og lang nok kabel til laderen

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (På 22.3.2023 den 9.49):

Walkind Dead: Saints & Sinners til 99kr på PS Store.

https://store.playstation.com/no-no/concept/10007284

Folk sier det vistnok både ser og kjører veldig bra på PSVR2. Vel vi får se... Jeg tester det senere i dag. Jeg er alltid skeptisk. Det er sånn varierende kvalitet på spillene synes jeg. Noen spill er bra optimalisert andre ikke.

W&D Retribution er også ute nå på Steam og PS Store.

 

Spillet det lenge nå, herlig spill da de døde kommer litt for nerme da DEAD 😩snart ❤️❤️❤️❤️RESIDENT EVIL 4 REMAKE DA 😁😁😁😁

Lenke til kommentar
32 minutes ago, spetter said:

Spørsmål .

 

Hvilke type kabel brukes for å koble Pico4 til pc ? Rein usb-C til usb-C (evt usb-C til usb-A ) ? Eller er det en eller annen spesialkabel ? Eller har jeg misforstått helt?

 

Edit: går utifra dette er mulig ?

usb kabel til pc og da lader headsettet via pc

eller koble pico4 til pc trådløst og bruke usb-c porten og lang nok kabel til laderen

Du bruker en USB-C til USB-A (evt. C til C), men om du vil spille kablet vil dette gjøres via Pico Streaming Assistant. Denne softwaren er ikke helt 100% enda, og de jobber med å få det bedre. Enn så lenge blir PCVR-bildet litt blurry, men slik jeg forstår det blir det langt bedre med neste versjon. Kjører du kablet vil ikke headsettet holde seg på 100% men gradvis tappes for strøm da data tar mer kapasitet av kabelen enn strøm gjør.

Om du derimot vil ha et krystallklart bilde bruker du heller trådløs tilkobling via Virtual Desktop. Da vil du få grafikk på nivå med HP Reverb G2, og har langt mer muligheter til å justere ting så det blir skreddersydd din maskin. Kobler du headsettet til strøm vil det holde seg på 100%.

Endret av Alak87
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (1 time siden):

Du bruker en USB-C til USB-A (evt. C til C), men om du vil spille kablet vil dette gjøres via Pico Streaming Assistant. Denne softwaren er ikke helt 100% enda, og de jobber med å få det bedre. Enn så lenge blir PCVR-bildet litt blurry, men slik jeg forstår det blir det langt bedre med neste versjon. Kjører du kablet vil ikke headsettet holde seg på 100% men gradvis tappes for strøm da data tar mer kapasitet av kabelen enn strøm gjør.

Om du derimot vil ha et krystallklart bilde bruker du heller trådløs tilkobling via Virtual Desktop. Da vil du få grafikk på nivå med HP Reverb G2, og har langt mer muligheter til å justere ting så det blir skreddersydd din maskin. Kobler du headsettet til strøm vil det holde seg på 100%.

Takker for info. prøver ut pico4 og avbestilt g2

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (29 minutter siden):

Bare hyggelig! Du får slenge inn litt tanker og slikt her når du har testet den ut da :D Alltid gøy å høre hva andre tenker om headsettet, spesielt Pico som ikke får like mye oppmerksomhet som f.eks. Quest 🙌

Hadde aldri hørt om Pico før og var ikke i tankene mine engang når starta å vurdere VR.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Mener jeg hørte at det kunne være noe kvalitetsproblemer med pico? Jeg tror det var linsene som var problemet? At folk har måttet prøve flere før de fikk en som så riktig ut. Jeg husker ikke detaljene, mulig at det var noen her eller på reddit som sa det.

Greit å være oppmerksom på.

Lenke til kommentar

Finnes det ikke noen video på hvordan få på lysvernet på PSVR2?😅 Virker veldig knotete og føles som jeg har pølsefingre🤣

Sliter kanskje mest å få feste det i de to utstikkende delene over linsene 

Rensa det i kaldt vann etter ei stund..

e: fikk det til. Brukte bare liten flat skrutrekker på de to øverste for å dytte de på plass. Men må være forsiktig 

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...