Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd å få jedi academy til å virke. Det får jeg ikke til, men jedi outcast starte, men er bare frustrerende tidlig 2000 tallet side steppeing shooter er ikke lett overførbart til VR.

AIen bare stormer frem, du tåler veldig lite treff. Og alle frustrasjonene fra tidlig 2000 tallet er der, driver å dør av de rareste saker 

Lenke til kommentar

PSVR2: Sett noen steder, antageligvis Reddit?, at det er en TWD Saints & Sinners - bundle, med 1-ern og 2-ern. Finner ikke dette i min Store. Er det ikke tilgjengelig i Norge? Og, det er slik at begge spillene nå fungerer til PSVR2 og ikke bare 1?

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Bone said:

PSVR2: Sett noen steder, antageligvis Reddit?, at det er en TWD Saints & Sinners - bundle, med 1-ern og 2-ern. Finner ikke dette i min Store. Er det ikke tilgjengelig i Norge? Og, det er slik at begge spillene nå fungerer til PSVR2 og ikke bare 1?

Jeg kan heller ikke se den i butikk  appen på mobilen (regner med den viser det samme som på PlayStation?)

Jeg søkte på bundelen i Google og så satt jeg region til Norge og der var den: https://store.playstation.com/no-no/product/EP2397-PPSA07681_00-TWDDELUXEEDITION

 

I følge siden der står det krever PSVR2 :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gunfreak said:

Fikk Jedi Academy til å funke, hva skal man si, du løper rundt og vifter med dingsen din..
 

 

Heh! Artig!

Jeg husker disse spillene godt. Det var en hel serie med dem. Det første i serien var vel dark forces. Det var et av de første cd spillene vi hadde til MS DOS. Jeg spilte de sjelden men jeg satt ofte å så på at min bror, onkel og fettere spille dem.

 

 

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Enceladus said:

Heh! Artig!

Jeg husker disse spillene godt. Det var en hel serie med dem. Det første i serien var vel dark forces. Det var et av de første cd spillene vi hadde til MS DOS. Jeg spilte de sjelden men jeg satt ofte å så på at min bror, onkel og fettere spille dem.

 

 

Jeg spilte en av de fra ca. Jedi academy tiden, men husker ikke om det er nøyaktig det spillet jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Etter mye problemer med HP G2 med ny PC så valgte jeg under noe tvil å gå for Pico 4. 

Og nå har jeg bare testet noen timer, men det må jeg si: hva dette headsettet leverer for prisen er helt sinnsykt, jeg trodde ikke at dette skulle bli en oppgradering over min G2.

Dette headsettet løser alt jeg hatet med G2, brukervennligheten, trackingen, kontrollerne, den jævla kabelen som er forferdelig å ha rundt seg og koble til hver gang. Disse små tingene tilsammen utgjør STOR forskjell, og bare å slippe kabelen alene er alpha omega.

Eneste er at ansiktsmaska var vond, men etter noen timer har det allerede blitt bedre.

Men størst av alt: å oppnå tilsvarende kvalitet fra G2 trådløst er helt sinnsykt. Jeg kan nå ta med headsettet fra kontoret og stå i stua og spille, magisk rett og slett. 

 

 

 

Endret av MrL
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Får jo jævlig lyst på pico når folk skryter sånn av den, men tviler på jeg får bra nok opplevelse i simmene mine. Ble aldri kvitt "grøt" effekten i quest 2 når jeg brukte den på PC, enten med USB-C eller tråløs. 

Jeg spiller msfs og er selv super kresen, og pico 4 leverer bra nok kvalitet for meg hittil trådløst. 

Men det koster mye av ytelsen på pcen for at det ikke skal bli «grøt», 4090 er anbefalt. Jeg tror ikke det er mulig i god tid fremover å levere noe særlig bedre trådløst enn dette.

Bildekvalitetsmessig er det ingen vits å bytte til Pico 4 over HP G2, men å spille trådløst og slippe kabelrot er for meg helt herlig - samt kvitt masse irritasjonsmomenter. Jeg synes i dag det er slitsomt å fyre opp G2 med alt som skal til, som gjør at jeg har spilt mye uten VR. Det problemet ble jeg umiddelbart kvitt, alt er så mye enklere med Pico.

Enceladus skrev (59 minutter siden):

Jeg ville nå bare ventet til Quest 3 heller enn Pico.

Tja Meta lanserte et svindyr Quest Pro med dårlig oppløsing, MRTV sier selv han foretrekker Pico over den. Nå skal de lage en «budsjett» versjon av et allerede middels produkt? 

Forventningene er ikke akkurat høye for min del ihverfall, jeg tviler på den blir noe særlig bedre enn pico 4. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Nå hører jeg ikke forskjell på et lydanlegg til 20k eller 200k. Samme gjelder på bildefronten, fordi jeg ikke har den interessen.

Jeg hadde prøvd en del VR før jeg kjøpte quest 1 i sin tid, men det ga meg aldri mersmak fordi jeg var stuck-on med ledninger bak hodet og et begrenset området. Da kunne jeg like gjerne spille på PC.

Med Quest kan jeg tegne opp et område, og bevege meg fritt. Enten ute eller i større rom - hjemme i huset var det ikke like artig. Riktig nok begrenset batteritid, men med powerbank holder det mer enn hva jeg gidder i spille. Kontrollene varer en god stund.

Utvalget er begrenset, men ikke mer enn at jeg heller velger å spille store utgivelser på pc fremfor et VR-headset med begrenset bevegelighet.

Disse betraktninger har jeg hatt siden 2018/19 ettersom jeg kun har vært fornøyd med Quest 1.

Lenke til kommentar

Salgstall viser svært lunkent interesse for PSVR2 og at prisreduksjon er sannsynlig for å selge flere enheter. Hva om de hadde lansert en SDK for PC? Ser for meg vesentlig mye salg til PC-VR gjengen mtp. de gode spesifikasjonene til PSVR2.

 

Kilde: https://www.resetera.com/threads/bloomberg-sony-psvr2-headset-off-to-slow-start-“price-cut-may-be-needed-to-avoid-complete-disaster”.703069/

Lenke til kommentar
9 hours ago, spetter said:

Mao Meta Quest 3 ?

Holder meg langt unna meta/facebook av åpenbare grunner. Av den grunn blir det dessverre færre valg :(

 

I grunn samme med meg i dette valget mellom pest eller kolera. Men i dette tilfellet er jeg mer skeptisk til Pico som er eid av Kinesiske Bytedance som også eier TikTok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (10 timer siden):

Får jo jævlig lyst på pico når folk skryter sånn av den, men tviler på jeg får bra nok opplevelse i simmene mine. Ble aldri kvitt "grøt" effekten i quest 2 når jeg brukte den på PC, enten med USB-C eller tråløs. 

Det kommer ann på hardwaren din det. Jeg hadde grøteffekt på Quest 2 og Pico4 på min forrige maskin. Ikke på den jeg har nå. Nå har jeg klart bilde, og i motsetning til G2 så har jeg det over hele bildeflaten så og si. Det er en stor fordel for meg da.  Men er du fornøyd med G2 - hvilket man kan ha god grunn til, så må man spørre seg om det er verdt med ca 5000 spenn til for et nytt headsett. Eller om man skal vente til nye generasjoner kommer og får en større oppgradering.

På simulatorer og bilspill spiller jeg med USB-C ledning koblet til en ladeplugg koblet i stikkontakt for å ikke gå tom for strøm. Så der er jeg ikke "trådløs" - dog jeg er trådløs koblet til PCn. Men en annen fordel med Picoen blir at jeg trenger ikke det ladeapteret for andre type spill - og da kan jeg fritt bevege meg rundt - med fantastisk grafikk  fra PCVR via Virtual Desktop trådløst. Men hvis det ikke er av interesse, kun simulatorer, så må du påregne en tynn USB-C kabel tilkoblet hvis det å gå tom for strøm blir en bekymring - og det gjør det fort. Jeg orker mye lengre simulator sessions med Pico4 enn G2 på grunn av den bedre vekt/vektfordelingen, innebygd vifte. Så jeg går tom for strøm uten USB-C til ladeplugg. Men den USB-C kabelen er lettere og mindre merkbar enn G2 kabelen i hvert fall. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...