Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal det være slik skarpt lys midt på linsene slik man ser på høyre? Er slik lys midten på begge. Merker ikke noe ingame. Litt blurry på kantene bare men.

Er vel ikke død pixel håper jeg..😱

 

 

IMG_20230227_213105.jpg

e: må bare spørre. Vet ikke hva som er normalt og ikke med VR😛

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar

@ReaveЯ

Er headsettet på eller av på dette bildet? Døde piksler vil du ikke se utifra dette bildet. Da må du ta på deg headsettet og se på en ensfarget svart eller hvit flate eller noe. Døde piksler er vel typisk røde i fargen, muligens svart eller grønn også. Ser ut som en liten piksel/prikk som sitter fast på et bestemt sted.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (1 time siden):

Skal det være slik skarpt lys midt på linsene slik man ser på høyre? Er slik lys midten på begge. Merker ikke noe ingame. Litt blurry på kantene bare men.

Er vel ikke død pixel håper jeg..😱

 

 

IMG_20230227_213105.jpg

e: må bare spørre. Vet ikke hva som er normalt og ikke med VR😛

Blurry på kantene er helt normalt. :)
Jeg ser ikke noe galt på bildet ditt annet enn masse refleksjoner fra lys i rommet evt fra panelet på headsettet i tillegg. Hvis du ikke merker noe i spill så er det nok greit. 

Lenke til kommentar

Tipper en del grafisk krevende spill har en lavere oppløsning enn det som er optimalt, men tipper at mye kan løses med forbedring av foveated rendering. Algoritmene kan helt sikkert optimaliseres slik at det brukes enda mindre ressurser utenfor synsfeltet.

Testet GT7 i går for første gang, og synes egentlig det er skarpt nok, men ble kvalm etter 50 meter 🤕

Lenke til kommentar
29 minutes ago, rulleguru said:

Tipper en del grafisk krevende spill har en lavere oppløsning enn det som er optimalt, men tipper at mye kan løses med forbedring av foveated rendering. Algoritmene kan helt sikkert optimaliseres slik at det brukes enda mindre ressurser utenfor synsfeltet.

Testet GT7 i går for første gang, og synes egentlig det er skarpt nok, men ble kvalm etter 50 meter 🤕

Som nevnt tidligere. Noen sliter veldig med kjøre/fly spill i starten. 

Lenke til kommentar
44 minutes ago, rulleguru said:

Tipper en del grafisk krevende spill har en lavere oppløsning enn det som er optimalt, men tipper at mye kan løses med forbedring av foveated rendering. Algoritmene kan helt sikkert optimaliseres slik at det brukes enda mindre ressurser utenfor synsfeltet.

Testet GT7 i går for første gang, og synes egentlig det er skarpt nok, men ble kvalm etter 50 meter 🤕

Ja definitivt. Den lavere oppløsningen (supersampling) er helt tydelig for meg når jeg sammenligner mindre grafisk krevende spill med de mer krevende spillene. Derfor er det så synd at headsettet ikke kan brukes på en PC som vil ha mye mer datakraft tilgjengelig. 

Jeg kommer nok til å bruke mest tid i de mindre grafisk krevende spillene. Pavlov skal vistnok se bra ut hører jeg, men gjenstår å se.

Jeg er bare glad jeg endelig har skikkelige kontrollere igjen! Jeg elsker PS kontrollene! Skulle vært noe tilsvarende for SteamVR!

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Som nevnt tidligere. Noen sliter veldig med kjøre/fly spill i starten. 

Kjenner til at for mange går det over, men jeg har brukt VR ganske aktivt fra HTC Vive ble lansert i 2016 (men aldri et annet headset), og selv om jeg stort sett har holdt meg til room scale/teleportering-spill har jeg jevnlig prøvd meg på både bilspill/flyspill/FPS. Ser aldri noen bedring når det gjelder kvalme.

Hadde et lite håp om at høyere oppløsning og refresh rate skulle bedre det, men det ser altså ikke slik ut.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, rulleguru said:

Kjenner til at for mange går det over, men jeg har brukt VR ganske aktivt fra HTC Vive ble lansert i 2016 (men aldri et annet headset), og selv om jeg stort sett har holdt meg til room scale/teleportering-spill har jeg jevnlig prøvd meg på både bilspill/flyspill/FPS. Ser aldri noen bedring når det gjelder kvalme.

Hadde et lite håp om at høyere oppløsning og refresh rate skulle bedre det, men det ser altså ikke slik ut.

Har du prøvd natural locomotion eller tilsvarende løsninger: https://store.steampowered.com/app/798810/Natural_Locomotion/

Definitivt noe jeg hadde gjort om jeg slet med VR syke. Men det fungerer kun i SteamVR da.

Lenke til kommentar
1 hour ago, MR SPEED said:

Synes ikke Resident Evil 8 VILLAGE er så skremmende da, 😁måtte slutte å spille Star wars vr det kræsa vet ikke Åsen jeg skriver det ordet sorry der 😢ord blindheten er et helvete 😡👈er til meg sitter å spiller stedet på HORIZON call of The MOUNTAIN vr 

Ja det er litt vanskelig å forstå hva du skriver noen ganger, men jeg prøver ;)

Du sier at spillet kræsjer? Kan det være at det er sporingen til kamera (tracking) som ikke fungerer skikkelig? Prøv a heng opp flere bilder på veggene og ha litt rot rundt deg som kameraene på brillene kan se. Sett opp mer lys i leiligheten fra lamper, kanskje det er for mørkt. Hvis du har speil og vinduer i nærheten, dekk de til med tepper og tykke gardiner, kanskje det hjelper :)

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (35 minutter siden):

Ja det er litt vanskelig å forstå hva du skriver noen ganger, men jeg prøver ;)

Du sier at spillet kræsjer? Kan det være at det er sporingen til kamera (tracking) som ikke fungerer skikkelig? Prøv a heng opp flere bilder på veggene og ha litt rot rundt deg som kameraene på brillene kan se. Sett opp mer lys i leiligheten fra lamper, kanskje det er for mørkt. Hvis du har speil og vinduer i nærheten, dekk de til med tepper og tykke gardiner, kanskje det hjelper :)

Litt veldig vanskelig nå brekt bein må sitte rolig lenge nå får ikke lov å gå på det ikke vont ment da 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gunfreak said:

Ble aldri betatt av Pavlov. Men så har jeg aldri hvert super fan av CS heller og Pavlov er jo bare CS VR.

Det er massevis av artige moduser da, i motsetning til CS?

Jeg håper det er Battle Royale modus siden det var det jeg spilte mest på Pavlov for noen år tilbake. Ellers synes jeg deathmatch er artig.

 

Lenke til kommentar
13 hours ago, Enceladus said:

Det er massevis av artige moduser da, i motsetning til CS?

Jeg håper det er Battle Royale modus siden det var det jeg spilte mest på Pavlov for noen år tilbake. Ellers synes jeg deathmatch er artig.

 

Enig, sunket mange, mange timer i både TDM og Battle Royale, og også zombie mode. Veldig gøy spill. Hvordan blir mod support på PS5?

Lenke til kommentar
rulleguru skrev (På 28.2.2023 den 10.29):

Kjenner til at for mange går det over, men jeg har brukt VR ganske aktivt fra HTC Vive ble lansert i 2016 (men aldri et annet headset), og selv om jeg stort sett har holdt meg til room scale/teleportering-spill har jeg jevnlig prøvd meg på både bilspill/flyspill/FPS. Ser aldri noen bedring når det gjelder kvalme.

Hadde et lite håp om at høyere oppløsning og refresh rate skulle bedre det, men det ser altså ikke slik ut.

Panelet på PSVR2 har ikke så værst skarphet, men GT 7 er likevel ganske så blurry. Så ingenting der som hjelper deg mot kvalme dessverre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...