Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Bra å se litt mer jordnære reviews av headsettet. Blir lett å la seg rive med av hype og få unødvendig høye forventninger. Synes dette virker som det beste reviewet av headsettet skrevet av en person som har mye fartstid innenfor VR-verdenen.

Nå er jeg desto mer optimistisk rundt mitt valg om å beholde Pico 4 de neste årene til Valve eventuelt kommer med sitt nye headsett. Pancake linser, bedre tracking, trådløs PCVR som er på linje eller bedre med G2. Og billigere enn de fleste andre headsett der ute. Vet at @Dr.Peedee er veldig enig i ekkokammeret mitt, men jeg skulle virkelig ønske flere her på forumet kjøpte det på åpent kjøp for å se hva vi snakker om. At ikke flere hopper på dette er ganske sprøtt, og jeg har eid de fleste største VR-headsettene til nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alak87 skrev (11 minutter siden):

Bra å se litt mer jordnære reviews av headsettet. Blir lett å la seg rive med av hype og få unødvendig høye forventninger. Synes dette virker som det beste reviewet av headsettet skrevet av en person som har mye fartstid innenfor VR-verdenen.

Nå er jeg desto mer optimistisk rundt mitt valg om å beholde Pico 4 de neste årene til Valve eventuelt kommer med sitt nye headsett. Pancake linser, bedre tracking, trådløs PCVR som er på linje eller bedre med G2. Og billigere enn de fleste andre headsett der ute. Vet at @Dr.Peedee er veldig enig i ekkokammeret mitt, men jeg skulle virkelig ønske flere her på forumet kjøpte det på åpent kjøp for å se hva vi snakker om. At ikke flere hopper på dette er ganske sprøtt, og jeg har eid de fleste største VR-headsettene til nå. 

Det var jo egentlig en ganske positiv review til tross for overskriften, som også belyste de mer negative sidene. Konklusjonen hans var positiv, selv om det er det siste han vil kjøpe med fresnel-linser. 

Veldig god og nyansert anmeldelse.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, rulleguru said:

Det var jo egentlig en ganske positiv review til tross for overskriften, som også belyste de mer negative sidene. Konklusjonen hans var positiv, selv om det er det siste han vil kjøpe med fresnel-linser. 

Veldig god og nyansert anmeldelse.

Ja, mente ikke det var en negativ anmeldelse, men en mer jordnær og ærlig anmeldelse av hva man kan forvente. Det er begrensninger på hva Fresnel linser kan gjøre, selv med foveated rendering, skjermene er fantastiske, og trackingen dårligere enn Quest 2/WMR. Men bra value for pengene (om man eier en PS5 allerede). Så høres lovende ut, men ikke revolusjonerende som enkelte anmeldere får det til å høres ut 😛 

Edit: Rettelse, tracking lik som WMR enn Q2. My bad 😅

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Enceladus said:

Dårligere tracking enn Windows Mixed Reality? Virkelig? Det var da skuffende å høre.

Den har samme antall kamera i tilsvarende posisjoner, så hvordan er det mulig?

Whops! Jeg som var litt kjapp i avtrekkeren. Leste gjennom nå igjen for å dobbeltsjekke, og han skriver at trackingen er mer som WMR enn Q2, så har du brukt WMR headsets vet du ca hva du kan forvente. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Enceladus said:

Dårligere tracking enn Windows Mixed Reality? Virkelig? Det var da skuffende å høre.

Den har samme antall kamera i tilsvarende posisjoner, så hvordan er det mulig?

Kun spilt GT7 til nå men skal sjekke dette med roomscale i helgen. Har særdeles vondt for å tro at dette er korrekt og mistenker "brukerfeil" som i dårlig lys eller lignende. Man har også en tracking option man kan sette på (som aktivt benytter tv) for å forbedre trackingen.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Alak87 said:

Whops! Jeg som var litt kjapp i avtrekkeren. Leste gjennom nå igjen for å dobbeltsjekke, og han skriver at trackingen er mer som WMR enn Q2, så har du brukt WMR headsets vet du ca hva du kan forvente. 

Har bare erfaring med Odyssey WMR og der er det horribel tracking med 2 kamera. Jeg antar at den er bedre på G2 som vel har 4 kamera sensorer? Men virker ikke som den der heller er særlig god utifra erfaringer jeg har hørt. @Gunfreakhva sier du?

Lenke til kommentar

G2 er finfin til sittende spilling (bil / fly / romskip etc), men er sub-par på roomscale sammenlignet med Q2 som er særdeles god her. Man kan ikke vente Q2 kvalitet på ps5 men at den skal være i wmr land har jeg vondt for å tro (finner ut snart).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

Har bare erfaring med Odyssey WMR og der er det horribel tracking med 2 kamera. Jeg antar at den er bedre på G2 som vel har 4 kamera sensorer? Men virker ikke som den der heller er særlig god utifra erfaringer jeg har hørt. @Gunfreakhva sier du?

Kan svare som tidligere eier av G2 selv. Trackingen til G2 er helt decent. Ikke beste jeg har vært borti, men helt brukandes. Men den mangler presisjonen i skytespill (mye occlusion grunnet to identiske ringer over hverandre), og den kutter vesentlig raskere enn f.eks. Q2 og Pico 4 gjør, så man har langt mindre trackingområde å forholde seg til. Det var grunnen til at jeg valgte å selge headsettet, ettersom det ikke var så veldig bra for bl.a. skytespill eller sosiale spill som VRchat o.l.

Endret av Alak87
Lenke til kommentar

G2 tracking funker helt fint til alt bortsett fra competietive online spill, om livet ditt avhenger at du har 100% tracking hele tiden er G2 ikke bra nok, men i singleplayer spill er det helt fint, har aldri opplevd å dø at at trackingen forsvinner i noen sekunder. Det er først og fremst i "hvile" possisjon tracking blir dårlig når du holer hendene ned ved hofta, har ikke opplevd å miste tracknig ved å ha hendene for nærme hode(som når man holder en "rifle") som jeg har hørt andre slite med.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Dårligere tracking enn Windows Mixed Reality? Virkelig? Det var da skuffende å høre.

Den har samme antall kamera i tilsvarende posisjoner, så hvordan er det mulig?

Da spanderte jeg en liten lunch i Horizon demoen og kan betrygge alle om at trackingen tilsynelatende er på nivå med Q2 ihverfall med god belysning (dagslys overcast nå). Den klarte helt fint å tracke hender bak rygg / over hodet, inntil headset etc der G2 faller helt gjennom. Så å sammenligne denne med wmr mener jeg blir urettferdig.

Endret av ps5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En annen kul integrering gjennom sideloading: Muligens gammelt nytt, men fant ut at jeg kan sideloade Xbox Game Pass Android app til min Pico, og koble til min Nintendo Switch Pro controller. Så da har jeg i prinsippet med meg en high-end konsoll hvor enn jeg ønsker å reise. Cloud gaming + theater mode i Pico funka veldig bra!

Lenke til kommentar

Kan anbefale Zombieland headshot fever reloaded til dere som har fått fatt i headset.

Pr nå vil jeg si dette er spillet som vi gi mest underholdning pr krone. (kr 249,-)
Positivt overrasket over hvor gøy det var! Skikkelig gjennomført arcade shooter :) 

Horizon blir mer en tech demo enn noe annet etter min mening, ikke verdt prisen av en AAA PS5 tittel.
Test heller demoen 😛

Lever i håpet om at Valve slipper Alyx på PS5, det er et teknologisk mesterverk som ville satt fart på salget.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 time siden):

Kun spilt GT7 til nå men skal sjekke dette med roomscale i helgen. Har særdeles vondt for å tro at dette er korrekt og mistenker "brukerfeil" som i dårlig lys eller lignende. Man har også en tracking option man kan sette på (som aktivt benytter tv) for å forbedre trackingen.

Må man ha ratt og pedaler eller funker de medfølgende håndkontrollerne OK i GT7?

Ble litt fristet. Det nærmeste jeg har vært VR er Avatar med 3D-briller, LOL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...