Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

1 hour ago, ps5 said:

Foreløpig dom: FOV: tommel opp, komfort: god, men med skikkelige øreklokker blir det så som så (hvorfor ikke inkludere god lyd, sony..), oppløsning og kvalitet, god men ikke _helt_ i mål - man ser raster men ikke plagsomt. Hdr gav et stort løft i opplevd kontrast og fargeriktom og er noe jeg også håper blir standard fremover. Kabler: håper dette er siste generasjon wired,. Øyetrackingen virket svært nøyaktig og jeg la overhodet ikke merke til foveated rendering.

Kun raskt testet Moss 2 og litt mer GT7, og la meg si det slik at har du først vr2, kjøpt GT7 (om du ikke allerede har det) og også et godt force-feedback ratt. Med G923 ble dette en voldsomt morsom opplevelse og særdeles mye penere enn Arsetto Corsa med hp reverb g2 / 4090.

En viktig detalj, om du ikke har 120hz hdr tv så kan du ikke få maks kvalitet på vr2 samtidig med at bilde speiles og du må eksplisitt slå på 120hz og hdr for vr2 i menyene - hvis ikke blir du avspist med hva din tv klarer.

Håper absolutt ikke dette er siste generasjon med wired. Spiller ingen rolle hvor bra wifi du har, den vil fremdles ikke greie å sende like mye info som en displayport kabel.

Maks innlevelse, G2 VR, simshaker pad og en alt for dyr Brunner force feedback stikke.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløs add-ons er en god løsning. Fungerte bra til Vive.

Dessuten så er WiGig2 standarden klar til å tas i bruk til VR. Burde være nok båndbredde da.

VR headsett må bare ha muligheten til å dra ut kabelen, noe som jo burde vært mulig på alle headsets i tilfelle den blir ødelagt og må skiftes.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Gunfreak said:

Håper absolutt ikke dette er siste generasjon med wired. Spiller ingen rolle hvor bra wifi du har, den vil fremdles ikke greie å sende like mye info som en displayport kabel.

Joda, men for spesielt roomscale spill er friheten ved å slippe kabel fantastisk, men vi er ikke helt der enda båndbreddemessig etc som er grunnen til at jeg håper alt dette er (helt) løst neste generasjon. På pc får reverb g2 all oppmerksomhet til alt av simulering mens quest2 dras frem hvis jeg går lei av kabelsnurring (og ikke er batteritom)

Endret av ps5
Lenke til kommentar
13 minutes ago, ps5 said:

Joda, men for spesielt roomscale spill er friheten ved å slippe kabel fantastisk, men vi er ikke helt der enda båndbreddemessig etc som er grunnen til at jeg håper alt dette er (helt) løst neste generasjon. På pc får reverb g2 all oppmerksomhet til alt av simulering mens quest2 dras frem hvis jeg går lei av kabelsnurring (og ikke er batteritom)

Jeg har Q2 men bruker den aldri, at den har bedre handtracking og er tråløs veier ikke opp for dårlige bilde og jævla ukomfortabelheten.

Har lyst til å spille tales from the galaxy edge igjen, et spill jeg virkelig likte, men tanken på å ha på headsetet og den spesielt kjipe grafikken i stand alone spillene gjør at jeg ikke gidder. Nå er spillet på PSVR2 så håper det kommer på PC også.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg har Q2 men bruker den aldri, at den har bedre handtracking og er tråløs veier ikke opp for dårlige bilde og jævla ukomfortabelheten.

Har lyst til å spille tales from the galaxy edge igjen, et spill jeg virkelig likte, men tanken på å ha på headsetet og den spesielt kjipe grafikken i stand alone spillene gjør at jeg ikke gidder. Nå er spillet på PSVR2 så håper det kommer på PC også.

Sant, Q2 har verdens verste display og en mobilchip fra før krigen (den siste krigen ihvertfall), så eks HL alyx kan bare glemme å få slippe inn der, men til casual games (golf etc) duger den til sitt.Men ingen tvil om at den er første som blir solgt (prisene har jo utrolig nok gått opp, samme som G2). Beholder den kun da inget annet alternativ kan by på brukbar trådløs gaming i øyeblikket, Vive sitt forsøk var en katastrofe. Valve sitt neste forsøk blir nok noe helt annet. Q2 må imidlertid ha oppgradert hodereim for å kunne brukes - den som følger med er en stor vits, psvr2 har ikke større oppløsning enn at trådløst hadde vært mulig nå - men da med langt høyere kompleksitet/feilprosent/support-behov etc så skjønner at de droppet det.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (13 minutter siden):

Blir PSVR2 sendt med ekstra forpakning i posten? Altså, kommer den i en anonym brun eske utenpå PlayStation pakken?

 

 

Kommer an på om forhandleren du har kjøpt den fra har pakket den inn i ekstra emballasje, men ganske normalt å gjøre de hos de største aktørene.

Lenke til kommentar
1 minute ago, ps5 said:

Komplett leverte naken pakke til meg, da via Porterbuddy. Dette er ikke apple-kvalitet emballasje så ikke noe man har fremme med har jo en verdi ved videresalg.

Ok, da må jeg nesten ta den lange turen til postkontoret og hente pakken selv. Stoler ikke nok på siste trinnet i hjemlevering på døren her.

Hadde vært en fordel med en brun eske utenpå. Litt mer sikker for skade og mer anonym.

Lenke til kommentar

Det var ekstremt mange Steam Deck som forsvant i amerikansk post når dem ble sendt uten ytterembalasje. Bestilte min PS5 fra NetOnNet og den kom i alle fall pakket inn i egen eske. Tror Komplett gjør det også, men de har prøvd seg på å sende uten før, men mener de gikk bort fra det p.g.a massiv kritikk. Disse eskene er uansett ikke designet for at ting skal sendes i dem uten ekstra innpakning da de har for tynn papp.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, vidor said:

 Tror Komplett gjør det også, men de har prøvd seg på å sende uten før, men mener de gikk bort fra det p.g.a massiv kritikk.

Som jeg bekreftet for en håndfull poster siden sender Komplett disse uten ekstra emballasje (ihvertfall med Porterbuddy)

Lenke til kommentar
1 hour ago, ps5 said:

Som jeg bekreftet for en håndfull poster siden sender Komplett disse uten ekstra emballasje (ihvertfall med Porterbuddy)

Takk for bekreftelse. Ja de sendte PS5 også uten ekstra emballasje så da er det bare å anta at det er tilfelle med alt annet også. Den sto på varelageret på Rema i en vekes tid fult synlig og tilgjengelig mot alle kunder som passerte forbi. Orker ikke tanken på det med PSVR2 og enda mindre å sende den avgårde i flere trinn hjem til døren. Lett for at noen kan nappe den med seg.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Enceladus said:

Noen som har opplevd problemer med PSVR2? Døde piksler, kontrollere som ikke vises i spill, flekker som ikke kan tørkes bort på linsene, annet?

Krysser fingrene for at alt er ålreit med min.

Kun mura jeg har rukket å irritere meg over, og det får man ikke gjort noe med. Sony bruker være greie med reklamasjon worst case.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...