Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, MR SPEED said:

Snart videre på Resident Evil 8 VILLAGE vr x399.kr på psn for spillet har igjen baller av stål som Resident Evil 7VR DA🤪

RE Village er det eneste spillet jeg har kjøpt så langt, var tilbud på det til 200kr så måtte jo kjøpe det da. Spørs om jeg takler å spille det da, grøsser spill er helt forjævlig skummelt i VR!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
41 minutes ago, uname -i said:

Må man ha ratt og pedaler eller funker de medfølgende håndkontrollerne OK i GT7?

Ble litt fristet. Det nærmeste jeg har vært VR er Avatar med 3D-briller, LOL

Må du ha?

Nei

Vil du ha?

Ja, absolutt. Realismen med ratt og pedaler blir ikke overraskende en helt annen i dette perspektivet (du sitter tilsynelatende fysisk i førersetet med ratt foran deg). Jeg bruker G923 som har topp force-feedback implementasjon både på ps5 og pc.

Mye vil ha mer så jeg venter nå også på en slik som jeg håper gjør det litt enklere å rigge seg til på stua:
https://www.komplett.no/product/967480/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/next-level-racing-wheel-stand-lite

Uansett, velkommen til vr verdenen, du kommer ikke til å se deg tilbake :D (annet enn når du hører monstre komme løpende mot deg bakfra på senere tidspunkt).

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (4 minutter siden):

Må du ha?

Nei

Vil du ha?

Ja, absolutt. Realismen med ratt og pedaler blir ikke overraskende en helt annen i dette perspektivet (du sitter tilsynelatende fysisk i førersetet med ratt foran deg). Jeg bruker G923 som har topp force-feedback implementasjon både på ps5 og pc.

Mye vil ha mer så jeg venter nå også på en slik som jeg håper gjør det litt enklere å rigge seg til på stua:
https://www.komplett.no/product/967480/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/next-level-racing-wheel-stand-lite

Uansett, velkommen til vr verdenen, du kommer ikke til å se deg tilbake :D

Takk, jeg tenkte litt på akkurat det rattet der og bra tips om stand. 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (38 minutter siden):

RE Village er det eneste spillet jeg har kjøpt så langt, var tilbud på det til 200kr så måtte jo kjøpe det da. Spørs om jeg takler å spille det da, grøsser spill er helt forjævlig skummelt i VR!

Du. Må kjøpe vr versjonen av Resident Evil 8 VILLAGE  av spillet vanlig versjon er ikke vr du 399.kr

Endret av MR SPEED
Lenke til kommentar
1 hour ago, KriZZ said:

Lever i håpet om at Valve slipper Alyx på PS5, det er et teknologisk mesterverk som ville satt fart på salget.

Har en teori om at HalfLife: Alyx hadde fått et nytt liv om man tok seg bryet om å teknisk tilpasse det til PSVR2. Alt er jo tilrettelagt og en kan til og med tilpasse rendringen til hvor brukeren ser for å optimalisere for skarpsynet på PSVR2. Er koden til spillet godt skrevet er det bare sentrale steder som må tilpasses mens selve spill-logikken som ikke har direkte med PS5 å gjøre kan i stor grad fungere som den er gitt arkitekturene koden må støtte. Her kunne Valve skaffet seg lett-tjente penger, Sony fått kjempesalg og brukere blitt kjempehappy. En porting til PS5 hadde nok også gitt en boost i salget til PC også fordi folk får sett det på PSVR2, så det er god reklame sånn sett. Virker jo som Sony har klart å snu Gabe før i PS3-tiden da han var supernegativ til PS3, så tror det skal være muligheter her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, ReaveЯ said:

Andre som sliter å få  begge øynene helt midt på linsene innpå linsekalibrering på PSVR2? Ene øyet blir alltid blir litt for skjevt😅

Er ikke skjeløyd akkurat..😛

Får så det lyser blått men blir ikke heeelt midt på læll.

Den gode nyheten er at du ikke trenger "midt på". Her gjelder close enough, Med mindre du finner frem superlimet vil maska bevege seg under bruk. (Men pass på at feste i bakhodet er så langt mot nakken som mulig, ellers blir det veldig ustabilt)

Endret av ps5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, KriZZ said:

Horizon blir mer en tech demo enn noe annet etter min mening, ikke verdt prisen av en AAA PS5 tittel.
Test heller demoen 😛

Spilte meg nå gjennom resten av demoen og er helt enig i at dette blir som en ren techdemo. Nydelig å se på men dørgende kjedelig, 80% av tiden er klatring i fjell, hallo..  Glad jeg avbestilte pakken i siste minutt og slapp betale for denne.  (introen minnet mistenkelig om senuas sacrifice som er en av de beste vr portene til nå men dessverre kom i tiden ta klassisk kontroller var det som var normen).
"Alle" snakker forresten om Village men har noen spilt (gjennom)?  Hvor mye underholdning har vi her og er det "skummelt nok" ?

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Testet noen demoer i kveld; Star Wars og Song in the Smoke og kikket så vidt innom Cosmonious High. Artige spill! Mye bra med dette headsettet! Men må spille mye mer for å gjøre meg opp en klar mening.

Inntrykk så langt:

Veldig god komfort! Beste så langt av alt jeg har eid!

Glimrende maske som stenger ute lys!

Bra FOV! Føles lik Index.

Veldig gode kontrollere. Endelig! God damn!

Ser det som enten er screen door eller mura, men ikke noe som plager meg.

Fant sweetspot fort og bildet oppleves fint.

Når jeg vrir hodet frem og tilbake så ghoster bildet. Skyldes det OLED skjermen? Litt små irriterende kanskje.

Kunne godt ha trengt litt mer maskinkraft til å gjøre grafikken klarere. Men det oppleves helt greit. En PS5 Pro hadde gjort seg. Må teste noen grafikk intensive spill i morgen for å gjøre meg opp en klarere mening her.

Hvite nakne vegger og litt dårlig lys skapte litt problemer. Satt inn mer lys og hang opp litt greier på veggene så ordnet det seg.

Tracking oppleves ellers bra på headsett og kontrollere.

 

Tror jeg kan like dette! Men må teste mye mer! Jeg er ganske giret på å spille mer, så det lover godt! 😄

 

 

 

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Egentlig litt overraskende å høre at PS5 virker litt underspeca for å drive PSVR2. Spesielt når utviklerne har mulighet til å rendre etter hvor du ser, sånn at en kan fokusere rendringseffort optimalt.

Ellers kommer det jo fram at Sony generelt har lært masse fra første versjon og fikset mye til det bedre.

Lenke til kommentar

Dette kan bli interessant å følge.

Quote

‘Gorilla Tag’ Creator Hints at ‘Echo VR’ Spiritual Successor as Next Project

Echo VR blir jo snart slått av til frustrasjon for en del brukere. Så da er det jo en god anledning for en suksessrik indie utvikler å lage noe tilsvarende.

 

Og er Gorilla Tag blitt den andre store "killer appen" til VR ved siden av Beat Saber? Utifra artikkelen å bedømme virker det slik:

Quote

Quest’s most-rated game, which has surpassed even the Meta-owned rhythm game Beat Saber in the number of user reviews it’s garnered.

Quote

In fact, the game has been so successful it generated $26 million in revenue from in-app purchases. The gorilla-themed game of tag has also reported a staggering (for VR) peak monthly active user count of 2.3 million in December 2022, further stating that over 760,000 users played on Christmas Day.

https://www.roadtovr.com/gorilla-tag-creator-echo-vr-successor/

Lenke til kommentar

Noen som vet IPD (interpupillary distance) rekkevidden til PSVR2? Det er ikke oppgitt i headsettet når jeg stiller og jeg finner ikke ut med å søke heller.

Ikke at det er så veldig nøye da, bare lurer. Jeg er fint innenfor med min IPD på 60 så stilte det sånn ca. til det føltes behagelig.

Edit:

Svarer på mitt eget spørsmål. IPD er ikke oppgitt av Sony men det blir antatt at den er fra 57-73 ifølge en tilfeldig internett person på reddit :p Så det er jo en ganske god rekkevidde, bedre enn de fleste andre VR headsett hvis det er korrekt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Noen som skjønner hvor sikringen i garasjen med de to bilene er i RE Village? Jeg er i tutorialen. Jeg trodde jeg fant sikringen på bordet bak bilene og plukket den opp. Men hvordan henter jeg den frem igjen og setter den på plass i skapet?

Jeg har åpnet frakken på begge sider, men der er kun lommelykten.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...