Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Alak87 said:

@Dicky2020 Basert på hva MRTV og Tyriel Woods erfaringer med pre-production utgavene får vi veldig mye headset for pengene våre :) Sjekk ut Through The Lens-videoene deres også, så ser du forbedringene de har gjort med skjermene. Og viktig å merke seg er at linsene og fargene ikke er kalibrerte på de utgavene der, og alikevel ser det veldig bra ut. 

Ang. leveringsdatoen vil ikke HP si noe før de er sikre på at de kan sende ut nok headset til det internasjonale markedet, da de har brent seg på dette ved lanseringen av den originale HP Reverb. Der satt de en dato, men klarte ikke sende ut headset før noen måneder senere, om jeg ikke tar feil. Så nå går egentlig folk bare å venter på den offisielle datoen, som fortsatt står som Fall/Winter 2020. Eneste vi vet er at den kommer før desember, men mer enn det er bare rykter og spekulasjon. Nå er det riktignok noen som har fått bekreftelse fra HP selv om at headsettet skal bli sendt ut den 5. oktober, men som sagt er det ikke kommet noen offisiell pressemelding rundt dette enda. Så nå får vi bare vente til vi vet noe mer.

Sett noen av videoene til MRTV, og det ser utrolig lovende ut! Samtidig skeptisk til fyren da han virker som han har noe med HP å gjøre. Litt sånn som Sweviver når han fikk en avtale med Pimax, sluttet å følge med på hva han hadde å si når det bare var snakk om Pimax og informasjonen ikke føltes helt troverdig/objektivt.

Får vurdere ila. dagen om jeg forhåndsbestiller fra komplett, farlig nærme på avtrekkeren nå :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
27 minutes ago, Dicky2020 said:

Noen som vet hvor viktig VRAM er i forhold til VR, samt mediatypen på kabelen? 

Noe jeg har grublet på: Texture i spill holdes i minnebufferet til GPU'en, så det vil jo si jo mer VRAM man har desto mer kan man holde. Så om man supersampler til noe så sykt som 8K (hvorvidt det er nødvendig er jo selvsagt avhengig av oppløsningen, men for å illustrere), så må man ha ganske mye minne? I tillegg, så er jo mediatypen som mater HMD'en en flaskehals, hvor mye båndbredde kan leveres til brillene. 

Se URL for spesifikasjoner: https://www.tomshardware.com/features/displayport-vs-hdmi-better-for-gaming

I følge tomshardware så greier HDMI2.1 48 gbps, og DP2.0 greier 80gbps. 

Da vil jo det si at man bør ha en HMD som bruker displayport for å få mest mulig ut av å supersample?

Grunnen jeg spør er hvor mye jeg kan slippe unna med DLSS2.0 når RTX3080 kommer på banen :D

Prøv å still spørsmålet her:

Er en del kompetente folk som kan slikt der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (39 minutter siden):

@Dicky2020 Basert på hva MRTV og Tyriel Woods erfaringer med pre-production utgavene får vi veldig mye headset for pengene våre :) Sjekk ut Through The Lens-videoene deres også, så ser du forbedringene de har gjort med skjermene. Og viktig å merke seg er at linsene og fargene ikke er kalibrerte på de utgavene der, og alikevel ser det veldig bra ut. 

Ang. leveringsdatoen vil ikke HP si noe før de er sikre på at de kan sende ut nok headset til det internasjonale markedet, da de har brent seg på dette ved lanseringen av den originale HP Reverb. Der satt de en dato, men klarte ikke sende ut headset før noen måneder senere, om jeg ikke tar feil. Så nå går egentlig folk bare å venter på den offisielle datoen, som fortsatt står som Fall/Winter 2020. Eneste vi vet er at den kommer før desember, men mer enn det er bare rykter og spekulasjon. Nå er det riktignok noen som har fått bekreftelse fra HP selv om at headsettet skal bli sendt ut den 5. oktober, men som sagt er det ikke kommet noen offisiell pressemelding rundt dette enda. Så nå får vi bare vente til vi vet noe mer.

Forrige gang brant de seg på en feil med headsettet som dukket opp da det startet masseproduksjon. Det gjorde at de måtte stoppe produksjonen og rette feilen. Dermed havnet de på etterskudd med leveringer. Jeg vil tro de har lyst til å være godt i gang med masseproduksjon og testing av masseproduserte headset denne gangen for å unngå samme feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Zlatzman said:

Forrige gang brant de seg på en feil med headsettet som dukket opp da det startet masseproduksjon. Det gjorde at de måtte stoppe produksjonen og rette feilen. Dermed havnet de på etterskudd med leveringer. Jeg vil tro de har lyst til å være godt i gang med masseproduksjon og testing av masseproduserte headset denne gangen for å unngå samme feil.

Takk for rettelsen! Virker også som at de har hatt mye god kommunikasjon med brukerne denne runden, for å lage et så godt headsett som mulig. Skulle gjerne hatt trackingen til Rift S selv, men føler at headsettet veier mer enn nok opp for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (22 timer siden):

På tross av imponerende specs så langt:

  • XR2 chip
  • 4k (2k per øye) Ja litt misvisende å kalle det for 4k men slik er nå markedsføringen..
  • 6GB ram
  • 256MB lagring

Så lurer jeg på hvilken oppdateringfrekvens den har? Jeg håper det i hvert fall er 90hz. Quest 1 sin 72hz er for lite for meg siden den ofte gjør meg dårlig.

256MB Lagring var super enormt. :)  

256 GB høres bedre ut 

 

Lenke til kommentar

En annen video av Quest 2 jeg ikke fikk med meg før nå.

Hadde det ikke vært for alle problemene med Facebook så ville dette vært en helt opplagt oppgradering for meg  fra Quest 1 (såfremt ryktene om 90hz også stemmer).

Det er så jævlig synd! En ting om frister veldig når jeg tenker meg om er alle de Oculus eksklusive spillene via Link kabel som jeg aldri har vært fornøyd med når jeg har spilt via revive programmet, ytelse problemene der suger!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Gunfreak said:

Hva betyr 72-90? Bør det ikke være stabilt 90?

Så vidt jeg forstår så må spill og link kabelen ha støtte for 90hz før man kan benytte seg av det.. litt usikker ?


Edit:

Quote

But it’s going to take some time until we see the XR2 really shining in Quest 2. On day one, Oculus says that Quest 2 will run have an ‘experimental’ 90Hz option which will run the headset’s main menu at that refresh rate. Games, however, will continue to run at 72Hz.

“Soon” after launch, according to Oculus, the company will make the 90Hz mode default for the main menu and also allow developers to take advantage of the extra refresh rate, but that may well require per-app updates.

The same thing applies to Oculus Link. On day one, if you plug Quest 2 into your PC to use Link, your PC VR content will run at 72Hz and have the same encoding quality as original Quest. “Soon” after launch, Oculus says, Quest 2 will be able to use Link at 90Hz and higher quality

 

Specs:

  Quest 2 Quest
Resolution (per-eye) 1,832 × 1,920 (LCD)
1,440 × 1,600 (OLED)
Refresh Rate 90Hz 72Hz
Processor Snapdragon XR2
Snapdragon 835
RAM 6GB 4GB
Battery Life 2–3 hours 2–3 hours
Controller Battery Life 4x original
Field of View Equal Equal
IPD Adjust 58mm, 63mm, 68mm 58–72mm
Weight 503g 571g
Storage 64GB or 256GB 64GB or 128GB
Strap Soft (rigid sold separately) Rigid

https://www.roadtovr.com/oculus-quest-2-review-better-in-almost-every-way/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Psykake said:

Har veldig lyst til å kjøpe en. Bryr meg ikke så mye om Facebook tvang da jeg har en veldig slank profil fra før som jeg nesten aldri bruker. 

Men har en følelse av hvis jeg kjøper en så er det gøy i en uke, også samler den støv. 

Versågod en negativ omtale av Quest 2 som kan få deg fra å kjøpe den ;)

https://arstechnica.com/gaming/2020/09/review-we-do-not-recommend-the-299-oculus-quest-2-as-your-next-vr-system/?comments=1

 

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Psykake said:

Har veldig lyst til å kjøpe en. Bryr meg ikke så mye om Facebook tvang da jeg har en veldig slank profil fra før som jeg nesten aldri bruker. 

Men har en følelse av hvis jeg kjøper en så er det gøy i en uke, også samler den støv. 

VR er ikke bare en leke man blir fort lei av, ihvertfall ikke når man har link kabel og kan spille skikkelige spill. Jeg bruker det veldig i perioder, men jeg har over 210 timer i steam VR, som er mye mye mye, mer enn jeg noen gang har spilt på PS4.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Zlatzman said:

Medal of Honor: Above and Beyond kommer til Steam! Krever visst ikke Facebook konto heller for å spille det der. Dette er positive nyheter fra Facebook synes jeg, og gir mulighet til å spille spillene deres på flere plattformer.

 

Det er virkelig godt nytt! De eksklusive spillene til Oculus har plaget meg veldig!

Nå blir det garantert kjøp! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...