Gå til innhold

Så mye koster HTC Vive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de skal slite med å forsvare nesten 2000,- høyere pris enn konkurrenten, som i tillegg er mer kjent blant folk og har Carmack og Facebook i ryggen. De må ha heftig markedsføring og demonstrasjoner av unike opplevelser, noe som jeg syntes det mangler ganske mye av blant produkter som skal lanseres i løpet av måneder. 

Lenke til kommentar

VR skal jeg ha i hus. Det er det ingen tvil om! Men lar nok early adopters ta støyten når det kommer til VR på PC. Så får en håpe Sony priser seg slik at andre utenom high-end PC entusiaster får oppleve VR i år. 

Problemet er at for å få OK flyt i grafikken i VR trenger man også en rimelig kick-ass PC. Dette alene gjør at stort sett kun high-end entusiaster vil adaptere teknologien akkurat nå. Men gi det noen år med utvikling, så vil man nok se en helt annen verden.

 

For meg blir det kjøp av Oculus garantert. Har ventet på det i årevis :)

 

Er uansett også tid for oppgradering av PC i år, så da blir nok min i7-3770 og GTX 680 pensjonert/plassert i den andre PCen. Skal investere i PC basert på GTX 1080 når dette blir tilgjengelig.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

OR skuffa nok mange stort da prisnivået vart forandra fra 300-400 til 599 dollar. Samtidig har man i lengre tid visst at Vive ville bli dyrare enn OR og mange var nok difor redde for eit prisnivå nærmare 900 dollar. Såleis syns eg prisen for Vive på 799 dollar er litt betre enn forventa. I tillegg har Vive inkludert 2 handkontrollere og 2 basestasjoner(som mest sannsynlig tracker betre enn OR si løysing) og eit frontkamera samt 2 spill. Man får meir for pengane med Vive og dermed blir det tester eller egne preferanser som avgjere kva man bør velge av desse to viss man har god nok PC og ønsker å prøve ut VR på PC. Sjansen er dog stor for at eg heller vurderer PSVR spesiellt om prisen på sjølve VR-brilla holder seg under 400 dollar.

Lenke til kommentar

Hvis Vive klarer å bevise at det er et bedre system, samt får de rette opplevelsene, så trenger ikke prisforskjellen bety noe. Utfordringen er at begge priser seg utenfor impulskjøp-kategorien og mangler selgende software. Man trenger en enklere måte å vise fordeler og ulemper med de forskjellige systemene på.

Lenke til kommentar

Her følger det med to kontrollere, og to sensorer pluss et frontplassert kamera.

 

Prisen blir nok ganske lik Oculus når man på et senere tidspunkt kjøper Oculus sine kontrollere.

 

Her bør vel 'når' byttes ut med 'om'.

 

For min del fikk jeg nok av å stå på gulvet og veifte med kontrollere da jeg kjøpte en Wii. Lærte rimelig fort at jeg foretrekker å game i sittende posisjon.

Lenke til kommentar

Tror de skal slite med å forsvare nesten 2000,- høyere pris enn konkurrenten, som i tillegg er mer kjent blant folk og har Carmack og Facebook i ryggen. De må ha heftig markedsføring og demonstrasjoner av unike opplevelser, noe som jeg syntes det mangler ganske mye av blant produkter som skal lanseres i løpet av måneder. 

 

De har Steam og potensielle nye spill i ryggen..

Lenke til kommentar

Her bør vel 'når' byttes ut med 'om'.

 

For min del fikk jeg nok av å stå på gulvet og veifte med kontrollere da jeg kjøpte en Wii. Lærte rimelig fort at jeg foretrekker å game i sittende posisjon.

 

Derfor jeg har bestilt Oculus. Jeg har ingen intensjon om å løpe rundt i rommet og fekte med armene slik Vive tydeligvis ser for seg at vi skal..

Men for meg så vil VR brillene primært bli brukt i forskjellige simulatorer (les: bil og fly/space) hvor jeg sitter med ratt og pedaler / yoke og rudder / stikke og rudder i motion-SIM'en min.

Gleder meg som en unge til April :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...