Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har ny dame - hun blir fort sur


Anbefalte innlegg

Har nylig blitt sammen med ei jente som viser seg å bli fort sur for ingenting. Noen dager er hun veldig blid, mens andre dager er alt galt.

 

Hvis jeg f.eks har planer om å være med noen venner, sier hun med en sarkastisk tone: "Jaja, du får kose deg da!". Det virker som at hun prøver å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg liker å henge med venner, og ikke kun henger på henne 24/7.

 

Hun er nå syk (fått influensa), og hun spurte om jeg kunne bli hjemme fra jobb for å være hjemme og pleie henne. Jeg sa at jeg dessverre må på jobb fordi det er alt for mye å gjøre der, og vi er i en ganske hektisk periode. Da svarte hun: "Jaja, bare dra på jobb du, hvis jobben din er viktigere enn meg". I dag tenkte jeg å skrive en fin melding til henne, ettersom hun ligger hjemme og er syk. Jeg skrev: "Håper det går bra med deg, kjæresten min - og at du blir fort frisk!" med hjerter og alt det klisset der - da fikk jeg til svar: "Jeg ligger her med influensa, så nei, det går ikke så bra!"

 

Føler at uansett hva jeg gjør, blir alt galt. Blir helt utslitt av dette her. 

 

Vi har vært sammen i kun to uker, og jeg føler at jeg angrer allerede. Huff, vi som har offentliggjort forholdet på Facebook og alt... WTF do I do?



Anonymous poster hash: af643...355
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres it som en egoistisk person som vil slite på deg. Utifra hva du forteller høres det ut som en kravstor person jeg selv hadde gått ifra før jeg utviklet for sterke følelser.

 

På den andre side er det bare du som kan vite hva du bør gjøre. Du kan prøve å snakke med henne. Jeg tror folk flest ikke forstår hvor viktig det er å være direkte og ærlige i starten på et forhold. Folk virker til å tro at da skal man være overbærende og høflig men nå er det viktigere enn noengang at dere viser deres sanne jeg ellers er der bare dømt til å bli friksjon.

 

Hvis en kommende partner ikke tåler at du kommer med spørsmål eller saklig og konstruktiv kritikk ang. Dere som par så er det en person som ikke gidder å investere nok i forholdet til at det er verdt å bry seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Dude. Dette fungerer ikke. Når folk er så gamle er det som regel for sent å forandre seg også, så det er en håpløs situasjon å skulle begynne å redde et to uker gammelt forhold. Hun høres ut som en ekstremt selvsentrert person med sosiopatiske tendenser. Ikke helt ulik noen jeg kjenner, men dette høres hakket verre ut.

 

Å være hjemme for å pleie noen på 31 som har influensa er forøvrig det mest latterlige jeg har hørt på veldig lenge. :)

 

Nei, gjør det slutt før det er for sent og hun plutselig er gravid eller whatever. Det er nå du kan snu.

 

Jeg nevnte det i en annen tråd også, men den eneste grunnen til at man skulle ønske å være sammen med noen i et forhold (enten det er kamerater eller kjæreste) må være om det gjør livet ditt bedre. Her burde konklusjonen være ganske klar. 

Lenke til kommentar

 

Hvor gamle er dere?

Har dere flyttet sammen etter 2 uker? 

 

TS her. Hun er 31 (tro det eller ei), jeg er noen år yngre. Nei, vi har ikke flyttet sammen. Men jeg har overnattet hos henne en del ganger både mens vi holdt på, og etter at vi ble sammen.

 

Anonymous poster hash: af643...355

 

TS, her må du si ifra før det går for langt! Si akkurat hva du føler. Ikke la henne prate til deg på den måten. Det er ikke respektfullt overhodet. Kjenner jeg blir irritert når jeg leser dette.

 

Ikke snakk med henne om dette i et emosjonelt sinnelag, men ta det opp med henne på en rolig måte. 

 

Jeg tror hun er sjalu på deg fordi du har mer som skjer i livet ditt, og føler litt på det selv.  

Lenke til kommentar

Dude. Dette fungerer ikke. Når folk er så gamle er det som regel for sent å forandre seg også, så det er en håpløs situasjon å skulle begynne å redde et to uker gammelt forhold. Hun høres ut som en ekstremt selvsentrert person med sosiopatiske tendenser. Ikke helt ulik noen jeg kjenner, men dette høres hakket verre ut.

 

 

En singel dame på 31år, ringer det ikke bjelle? Med mindre de har grunner til det :)

 

bli hjemme fra jobb? hold deg unna, dette mennesket funker ikke. 

 

 

Enig! Ingen, og jeg snakker om normale mennesker, ber deg å ta fri fra jobb bare fordi hin er syk. Man har jo som regel 5 uker fri med lønn, så har man faste utgifter som husleie, boliglån, billån, mat, mobil, internett og så videre. Voksne mennesker vet godt selv at man kan ikke be andre å ta fri, ihvertfall ikke når en selv har kun influensa. Det er helt noe annet om det var kreft eller alvorlig sykdom.

 

Dere har kun vært sammen i to uker og hun krever allerede sånt, da synes jeg synd på deg. 

Lenke til kommentar

Siden alle her, som vanlig, sier du burde slå opp i går skal jeg komme med et annet forslag. Istedenfor å la henne gjøre deg til en tøffel og dermed klage over at du er blitt tøffel bør du stå opp for deg selv og si klart ifra på en hyggelig måte at du ikke kan bli hjemme fra jobb for å pleie en voksen dame. I det lange løp vil hun respektere deg MYE mer, selv om hun selvsagt blir sur her og nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du høres litt ut som en tøffel ts.... "bli hjemme fra jobb og plei meg"... "um, skulle gjerne gjort det altså men det er så busy for tiden sorry altså um sorry"....

 

svaret ditt skal være "hold kjeft og aldri foreslå noe sånt igjen"

Dummeste svaret jeg har hørt..

 

Huff, er du lever under en skosåle skjønner jeg... stakkar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...