Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag:

 

 

I forbindelse med din henvendelse. Da du la inn ordren din på skal det ha stått opplyst på Power.no at AMD RYZEN 9 3900X PROSESSOR MED 12 KJERNER ikke var forventet inn før den 01.11.2019, mens ADATA ASX8200PNP 1 TB SSDikke var forventet før den 29.10. Dessverre har disse leveransene blitt forsinket. AMD RYZEN 9 er er bekreftet inn den 31.12.

 

Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det.

 

Jeg er ikke spesielt imponert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag:

 

 

Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det.

 

Jeg er ikke spesielt imponert.

Alltid noen bakdeler med å kjøpe billig :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag:

 

 

Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det.

 

Jeg er ikke spesielt imponert.

Selv venter jeg på en r5 3600 og et hk som glimrer med sitt fravær.

Står riktignok på sporingen at  "Varene er på vei til deg", men det har det gjort siden mandag sist uke :ninja:

Lenke til kommentar

Melding fra Power, etter at jeg ringte for å mase og be om forklaring på hvorfor de forventer å få inn produktene jeg har bestilt hver eneste dag:

 

 

Jeg vet ikke om de hadde tenkt å sende meg mail med en dags utsettelse hver dag frem til nyttår, men ting kan nesten tyde på det.

 

Jeg er ikke spesielt imponert.

 

Systemet for nettordre er ikke akkurat imponerende på andre siden heller for å si det slik, men er i alle fall rimelig driftssikkert.

Vil anbefale på det sterkeste å bestille enkeltvarer fra power.no med mindre alle varene er på nettlager i bestillingsøyeblikket.

 

 

Selv venter jeg på en r5 3600 og et hk som glimrer med sitt fravær.

Står riktignok på sporingen at  "Varene er på vei til deg", men det har det gjort siden mandag sist uke :ninja:

Hvis du har bestilt for å hente i butikk kan det godt hende de har glemt å sende melding, hver enkelt ordre må tastes inn for hånd før hentemelding sendes...

De prøvde i to uker å sende melding i det ordren ble mottatt i butikk, men det resulterte i at kundene kom på døren mens varene ble lastet av traileren.

Lenke til kommentar

Systemet for nettordre er ikke akkurat imponerende på andre siden heller for å si det slik, men er i alle fall rimelig driftssikkert.

Vil anbefale på det sterkeste å bestille enkeltvarer fra power.no med mindre alle varene er på nettlager i bestillingsøyeblikket.

 

 

Hvis du har bestilt for å hente i butikk kan det godt hende de har glemt å sende melding, hver enkelt ordre må tastes inn for hånd før hentemelding sendes...

De prøvde i to uker å sende melding i det ordren ble mottatt i butikk, men det resulterte i at kundene kom på døren mens varene ble lastet av traileren.

Hente i butikk siden det har vært smertefritt tidligere.

Får ta meg en tur å spørre dem, men heldigvis ikke mangel på kapable datamaskiner i huset så ingen krise enda:)

Lenke til kommentar

Threadripper 3960X ser jo lovende ut om disse ryktene stemmer : " The Threadripper 3960X appears to feature a 3.5 GHz base clock and 4.7 GHz boost, which is 500 MHz faster than its predecessor." Over 24 kjerner no less  :cool:

 

https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-threadripper-3970x-3960x-specs-3000

4,7mhz boost i 2ms?

 

Det som er irriterende er jo at 3900x ikkje klarer 1 kjerne stabilt på max boost i mere enn milisekunder. Cinebench med èn tråd, og frekvensen på èn kjerne er kanskje 4,4ghz i medvind....

Lenke til kommentar

Threadripper 3960X ser jo lovende ut om disse ryktene stemmer : " The Threadripper 3960X appears to feature a 3.5 GHz base clock and 4.7 GHz boost, which is 500 MHz faster than its predecessor." Over 24 kjerner no less  :cool:

 

https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-threadripper-3970x-3960x-specs-3000

Hvis dette ryktet stemmer snakker vi om å skrape bunnen i bøtta når det kommer til yield:

256 MB L3 betyr 8 chiplets

24 kjerner over 8 chiplets blir 3 aktive kjerner per chiplet, eller 1 + 2 kjerner per chiplet.

Da må det også brukes en (diger) I/O-die som takler 8 chiplets

 

Det virker veldig urealistisk ut, da er det mer sannsynlig at 24-kjerneren og 32-kjerneren bruker 4 chiplets, som blir 128 MB L3 cache

 

Tviler også på at AMD vil selge 32 kjerner til 1200 USD når de har annonsert at 16-kjerneren skal koste 750 USD, det er sånt jeg forventer fra AdoredTV.

En mer realistisk pris er nok 24 kjerner til 1200 USD (som vil gruse 10980XE i alt av oppgaver som liker mange kjerner) og 32 kjerner til 1800 USD, og så kommer det mest sannsynlig en "innstegsmodell" på 16 kjerner.

 

 

4,7mhz boost i 2ms?

 

Det som er irriterende er jo at 3900x ikkje klarer 1 kjerne stabilt på max boost i mere enn milisekunder. Cinebench med èn tråd, og frekvensen på èn kjerne er kanskje 4,4ghz i medvind....

Techpowerup testet 1usmus-patchen og målte snittfrekvens på 4.58 GHz, men det er lite av tall ute som viser hvilken ytelsesforskjell det gir.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...