Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Gah...power-kampanje til helgen...akkurat to helger for tidlig -.- Ville ha 20% på nye ryzen..

 

Bare en ting å gjøre da; vente på 3950X. ;)

 

Ikke at det vil hjelpe så mye, av en eller annen "merkelig" grunn fungerer ikke "prisroboten" til Power på alle varer i sortimentet demmes. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nada verdt.

Det er sånn halvveis sant :

 

1 Den forteller oss at en kombinasjon av AMD + AMD gir en fordelaktig ytelse, plugg inn det samme skjermkortet i et Intel oppsett og det er mulig du ikke får like mye ytelse.

 

2 Spillet har fått hjelp fra AMD for å utnytte deres skjermkort og cpuer bedre. Men i flertallet av spill så vill ytelsen basere seg på hva som fungerte best for utviklerne av spillet.

 

Dette betyr kanskje at så lenge man har et greit AMD oppsett får man utnyttet gpuen opp mot det maksimale den kan yte når den kombineres med et siste gen AMD gpu.

Om cpuene greier å få ut maks ytelse utifra et NVIDIA oppsett over 2070 er vanskelig å si per dags dato.

 

Personlig så antar jeg at man trolig får en fin kombo ut av AMD + AMD ( per krone )og det kan være mange overraskelser som venter.

Lenke til kommentar

Åååh det er så slitsomt! Nå har jeg kalde hovedkort-føtter igjen. Overførte 2500kr fra sparekontoen for jeg i noen sekunder tenkte å bare kjøpe crosshair vii før komplett går tomme.. Så googler jeg litt. BIOS for third gen ryzen er visst ikke ferdig enda, siste oppdatering fikk kortet i mai en gang og det er ikke det ferdige bioset. Mange skriver om RAM problemer med den versjonen på 2. gen. Det kan jo være greiere på third gen, eller så slipper de en oppdatering rett før 7 juli... Men hvem vet om de gjør dèt. Third gen står ikke oppført som støttede CPU'er enda.

Jeg har _IKKE_ råd til et kjempe dyrt x570, men jeg har råd til en gaming/budget versjon. Mer enn 3000 bruker jeg *ikke* på et hovedkort, da går det utover RAM-pengene jeg har satt av >__> 

*rive seg i håret*

Endret av aussieglis
Lenke til kommentar

Åååh det er så slitsomt! Nå har jeg kalde hovedkort-føtter igjen. Overførte 2500kr fra sparekontoen for jeg i noen sekunder tenkte å bare kjøpe crosshair vii før komplett går tomme.. Så googler jeg litt. BIOS for third gen ryzen er visst ikke ferdig enda, siste oppdatering fikk kortet i mai en gang og det er ikke det ferdige bioset. Mange skriver om RAM problemer med den versjonen på 2. gen. Det kan jo være greiere på third gen, eller så slipper de en oppdatering rett før 7 juli... Men hvem vet om de gjør dèt. Third gen står ikke oppført som støttede CPU'er enda.

 

Jeg har _IKKE_ råd til et kjempe dyrt x570, men jeg har råd til en gaming/budget versjon. Mer enn 3000 bruker jeg *ikke* på et hovedkort, da går det utover RAM-pengene jeg har satt av >__> 

 

*rive seg i håret*

Jeg vil tro at det løser seg, hovedkortet jeg kjøpte har en BIOS oppdatering den 2019 - 03 - 07 (noe som er gammel).

Men det er en nyere version: 2019 - 05 - 27 : Note: MSI do not recommend updating the BIOS unless it is necessary

Det er en BETA version.

 

Når alt kommer til alt, regner jeg med at produsentene får ting på plass før vi får CPU'n våre.

Lenke til kommentar

Åååh det er så slitsomt! Nå har jeg kalde hovedkort-føtter igjen. Overførte 2500kr fra sparekontoen for jeg i noen sekunder tenkte å bare kjøpe crosshair vii før komplett går tomme.. Så googler jeg litt. BIOS for third gen ryzen er visst ikke ferdig enda, siste oppdatering fikk kortet i mai en gang og det er ikke det ferdige bioset. Mange skriver om RAM problemer med den versjonen på 2. gen. Det kan jo være greiere på third gen, eller så slipper de en oppdatering rett før 7 juli... Men hvem vet om de gjør dèt. Third gen står ikke oppført som støttede CPU'er enda.

 

Jeg har _IKKE_ råd til et kjempe dyrt x570, men jeg har råd til en gaming/budget versjon. Mer enn 3000 bruker jeg *ikke* på et hovedkort, da går det utover RAM-pengene jeg har satt av >__> 

 

*rive seg i håret*

 

Bestilte meg et Crosshair VII som jeg skal bruke med Zen 2. Jeg forstår det slik at de allerede støtter 3000-serien med biosen de ga ut 17. mai.

 

ASUS har jo gått ut offisielt og sagt at bl.a dette kortet skal støtte Zen 2.

https://www.tomshardware.com/news/asus-bios-ryzen-3000-a-series,39201.html

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig si at jeg aldri har gjort så mye research på hovedkort før, som det jeg har gjort nå nå. Jeg har satt grensen til omtrent 4000 på hovedkort. Jeg tror C8H havner bittlitt over. I følge uoffisielle kilder, skal Crosshair VIII Hero koste $369.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

AfLTZAk.png

Fikk forøvrig denne mailen for 6 dager siden. Komplett må ha knotet med prisene sine igjen før de forsvant. Dette er jo da en budget/entry versjon, antageligvis et av de aller billigste om ikke det billigste av x570 kortene.

Om jeg finner noe med bra VRMs under 3000 så blir jeg nok å hoppe på det for enkelhetsskyld.
/smøre seg med tålmodighet som man ikke har

Lenke til kommentar

Åååh det er så slitsomt! Nå har jeg kalde hovedkort-føtter igjen. Overførte 2500kr fra sparekontoen for jeg i noen sekunder tenkte å bare kjøpe crosshair vii før komplett går tomme.. Så googler jeg litt. BIOS for third gen ryzen er visst ikke ferdig enda, siste oppdatering fikk kortet i mai en gang og det er ikke det ferdige bioset. Mange skriver om RAM problemer med den versjonen på 2. gen. Det kan jo være greiere på third gen, eller så slipper de en oppdatering rett før 7 juli... Men hvem vet om de gjør dèt. Third gen står ikke oppført som støttede CPU'er enda.

 

Jeg har _IKKE_ råd til et kjempe dyrt x570, men jeg har råd til en gaming/budget versjon. Mer enn 3000 bruker jeg *ikke* på et hovedkort, da går det utover RAM-pengene jeg har satt av >__>

 

*rive seg i håret*

Høres ut som du burde droppe hele greia... Kjøp når du har penger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AfLTZAk.png

Fikk forøvrig denne mailen for 6 dager siden. Komplett må ha knotet med prisene sine igjen før de forsvant. Dette er jo da en budget/entry versjon, antageligvis et av de aller billigste om ikke det billigste av x570 kortene.

 

Om jeg finner noe med bra VRMs under 3000 så blir jeg nok å hoppe på det for enkelhetsskyld.

/smøre seg med tålmodighet som man ikke har

Etter å ha plagdes masse med dårlige bioser og ustabilt system med et X370 Prime hovedkort så kommer jeg til å styre unna de videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åååh det er så slitsomt! Nå har jeg kalde hovedkort-føtter igjen. Overførte 2500kr fra sparekontoen for jeg i noen sekunder tenkte å bare kjøpe crosshair vii før komplett går tomme.. Så googler jeg litt. BIOS for third gen ryzen er visst ikke ferdig enda, siste oppdatering fikk kortet i mai en gang og det er ikke det ferdige bioset. Mange skriver om RAM problemer med den versjonen på 2. gen. Det kan jo være greiere på third gen, eller så slipper de en oppdatering rett før 7 juli... Men hvem vet om de gjør dèt. Third gen står ikke oppført som støttede CPU'er enda.

 

Jeg har _IKKE_ råd til et kjempe dyrt x570, men jeg har råd til en gaming/budget versjon. Mer enn 3000 bruker jeg *ikke* på et hovedkort, da går det utover RAM-pengene jeg har satt av >__> 

 

*rive seg i håret*

 

Da er det bare "en ting" å gjøre, jobbe overtid, få seg jobb, låne ut kroppen sin eller selge noen av organene sine (er flinke på sånn i Kina)  :)

 

Eller bli neste landeplage Pewdiepie2 på jutjub så får du sikkert råd..

Alternativt kle deg ut som rumensk tigger, de tjener visst ikke så verst vel? Du bør vel utruste deg med stungun eller noe da, når sjefene kommer for å gi deg juling for å oppta tiggeroppstillingsplass..

 

 

Fikk forøvrig denne mailen for 6 dager siden. Komplett må ha knotet med prisene sine igjen før de forsvant. Dette er jo da en budget/entry versjon, antageligvis et av de aller billigste om ikke det billigste av x570 kortene.
 
Om jeg finner noe med bra VRMs under 3000 så blir jeg nok å hoppe på det for enkelhetsskyld.
/smøre seg med tålmodighet som man ikke har
 
Du får blande i litt dop i smørekremen. Så kommer du deg nok igjennom det. Men, jeg føler nesten det samme som deg. Gjorde ihvertfall det for 2-3 uker siden. Men blir flott når det endelig kommer i butikkhyllene. Gleder meg litt, selv om gleden har avtatt litt de aller siste dagene. Gleden blusser nok snart opp igjen, ihvertfall når jeg får fyrt opp nybygget og luktet litt på godstoffene bromerte flammehemmere og slikt i fra hovedkort, grafikkort med flere saker..
Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...