Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Ser ut som Ryzen 3600 til rundt 2k kombinert med et B450-kort til rundt 1k og 2x8 B-die til rundt 1500 kan bli en skikkelig vinnerkombo når det gjelder å gi mye for pengene. Det nærmeste Intel kommer er vell i7 8700 til 3500 + kjøler til minimum 300, Z370 til 1k og samme ram. Ytelsa vil vell bli ganske sammenlignbar, men prisen over 50% høyere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oh, well de fleste x570 er over engineered + chipset /pcie4 koster en del kontra det som er i x470/ intel. Så har du jo i tillegg også melkingen av alt som er "nytt". Prisene faller nok etter sommer, men ja du kan nok ikke sammenligne x570 mot z390/x470 pris mot pris ^^

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Glemte å nevne at det må være ett itx kort. Og eneste interessante itx kort jeg finner er asrock sitt. Det støtter ikke dette...

 

 

Du kan finne deg et B450-hovedkort med mulighet for å flashe bios uten CPU. Sjekk her:

 

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/bvfo57/list_of_b350_b450_x370_and_x470_motherboards_with/

 

 

 

Sjekk ut produsent    ;)

 

https://www.msi.com/Motherboard/support/B450-TOMAHAWK

 

- Update AMD ComboPI1.0.0.1
- Support new upcoming AMD cpu.

 

Version

7C02v182(Beta version)
Release Date
2019-05-17
File Size
10.24 MB

 

 

 

liste over b450 x470 med flashback uten cpu her. Det er basically asus/msi som gjelder

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at det må være ett itx kort. Og eneste interessante itx kort jeg finner er asrock sitt. Det støtter ikke dette...

ah, blir et problem ja. Du kan eventuelt bare kjøpe en 2600 i samme slengen, oppdatere bios og deretter bare sende den tilbake :p

Lenke til kommentar

Crosshair er en av de beste så har vel ikke så mye å si. Kommer jo bare an på om ram OCer bedre på x570 pga bedre topology (daisy chain) vs Asus sin T topology.

 

Crosshair VI Hero har T Topology, mens Crosshair VII Hero har Daisy Chain

 

Godt tips. Trykte på proshop linken så spratt prisen opp. Men uansett litt dårlig gjort kanskje å kjøpe en cpu med dette formålet?

 

Ikke hvis du beholder den. ;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Høres vel mere ut som en ES? Oppgitt Base og Boost frekvens er jo feil for 3950X, virker litt rart om programvaren skulle lese nøyaktig 200MHz feil for begge deler?

 

Edit: Nå er ikke jeg så interessert i hva de får til med Ln2 og liknende, så jeg skummer bare over slike artikler. Mener jeg fikk med meg at 3950X på Ln2 ikke kom høyere opp enn 5,3GHz All core, men at det var nok til verdensrekorden i Geekbench med rundt 65000 poeng? Forrige verdensrekord tror jeg det var 9960X som hadde rundt 61000 poeng?

 

Om jeg husker sånn nogenlunde riktig, så synes jeg det virker rart om en luftkjølt 3950X klarer å nesten matche verdensrekorden til en 9960X som mest sannsynlig var på Ln2 selv?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...