Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lånte en PCIe SSD for en tid tilbake og merket egentlig ingen forskjell på noe av det du nevner.  Derav spørsmålet.  Minus redigering da, som jeg ikke bedriver med mindre det er snakk om redigering av dokumenter.

 

Skal man dermed forstå det dithen at ingenting av det du skriver noengang relaterer til andre enn übermennesker som deg selv?  I så fall bør du vel legge til en disclaimer i signaturen din, slik at alle vi grå mus skjønner at du ikke snakker til oss.

Tror vel heller poenget hans var motsatt, altså at det alltid er noen som mener de ikke merker forskjellen, har flere ganger hatt folk si at de ikke merket forskjellen mellom HDD og SSD også...

 

Ikke alle PCIe disker er like heller, gikk fra Intel 600p nå til Samsung 960 Pro 512GB, 600p disken hadde faktisk ca samme ytelse som en vanlig SATA SSD...

 

Jeg kjøpte et CH6.. Samme gjorde vel Marius?

 

Får satse på at fremtidige BIOSer gjør at kortet ikke bricker seg selv..

Yes, har 1800X og VI på vei
Lenke til kommentar

 

Koblet opp pcen nett nå og instalerte ny firmware via bios med en gang på ch6. Har ikke fått testa den enda..hehe...for nå står det bare 0d og er helt svart skjerm reset button av bios osv funker ikke. Forbanna dritt. Tror ikke den nyeste som ligger på overclockee.net er lur å installere..får prøve meg litt frem.

Firmware?

Så det første du gjør er altså å installere en Beta-bios?

På ett hk som "alle" nå vet blir "bricked" ved siste update?

 

:ohmy:

 

Jaja, du fikk ihvertfall sjansen..

Jeg venter kun på hk nå.

:hm:

 

​Fikk fikset det nå heldigvis =) Instalere litt ting nå da og kjøre noe benchmarks :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

Koblet opp pcen nett nå og instalerte ny firmware via bios med en gang på ch6. Har ikke fått testa den enda..hehe...for nå står det bare 0d og er helt svart skjerm reset button av bios osv funker ikke. Forbanna dritt. Tror ikke den nyeste som ligger på overclockee.net er lur å installere..får prøve meg litt frem.

Firmware?

Så det første du gjør er altså å installere en Beta-bios?

På ett hk som "alle" nå vet blir "bricked" ved siste update?

 

:ohmy:

 

Jaja, du fikk ihvertfall sjansen..

Jeg venter kun på hk nå.

:hm:

 

​Fikk fikset det nå heldigvis =) Instalere litt ting nå da og kjøre noe benchmarks :p

 

Konge! Fortell, fortell!!  :w00t:

Lenke til kommentar

Litt merkelig med QVL for Asus X370 Prime. Den er mye lenger enn for C6H, men har 2 kolonner for RAM hastighet. En som angir brikkenes hastighet, og en som angir hvilken hastighet man faktisk kan kjøre dem på sammen med Ryzen CPU. Så selv om man først  jubler over å finne 4133MHz brikker på listen, så blir det fort stillere når man ser dem kun er garantert å kjøre på 2133MHz.. Raskeste faktiske hastighet er med 3600MHz brikker som kjører på 3200MHz på dette hovedkortet. 3200MHz brikkene jeg bestilte er ikke på listen, men lillebror på 3000MHz er, bare dem vil kjøre på kun 2133MHz i følge QVL. Mens "storebror" på 3600MHz er de som faktisk når opp til 3200MHz.

 

Blir spennende å se hva man ender opp med...

Lenke til kommentar

 

Jeg lånte en PCIe SSD for en tid tilbake og merket egentlig ingen forskjell på noe av det du nevner.  Derav spørsmålet.  Minus redigering da, som jeg ikke bedriver med mindre det er snakk om redigering av dokumenter.

 

Skal man dermed forstå det dithen at ingenting av det du skriver noengang relaterer til andre enn übermennesker som deg selv?  I så fall bør du vel legge til en disclaimer i signaturen din, slik at alle vi grå mus skjønner at du ikke snakker til oss.

Tror vel heller poenget hans var motsatt, altså at det alltid er noen som mener de ikke merker forskjellen, har flere ganger hatt folk si at de ikke merket forskjellen mellom HDD og SSD også...

 

Ikke alle PCIe disker er like heller, gikk fra Intel 600p nå til Samsung 960 Pro 512GB, 600p disken hadde faktisk ca samme ytelse som en vanlig SATA SSD...

 

Vel, jeg tolker nok heller svaret i forhold til hvordan han vanligvis uttrykker seg.  Og om noen sier at de ikke merker forskjell på SSD og HDD så er det åpenbart løgn.

 

Ellers var disken jeg testet en Samsung SM951, som vel skal være relativt rask fremdeles.  Den opplevde forskjellen mellom den og en Samsung 840 Pro som jeg da brukte selv var nærmest fraværende både som OS/programdisk og spilldisk.  Stor forskjell i benchmarks selvsagt, men det betyr nøyaktig nada for meg om det ikke oversettes til bedre opplevd ytelse.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lånte en PCIe SSD for en tid tilbake og merket egentlig ingen forskjell på noe av det du nevner.  Derav spørsmålet.  Minus redigering da, som jeg ikke bedriver med mindre det er snakk om redigering av dokumenter.

 

Skal man dermed forstå det dithen at ingenting av det du skriver noengang relaterer til andre enn übermennesker som deg selv?  I så fall bør du vel legge til en disclaimer i signaturen din, slik at alle vi grå mus skjønner at du ikke snakker til oss.

Tror vel heller poenget hans var motsatt, altså at det alltid er noen som mener de ikke merker forskjellen, har flere ganger hatt folk si at de ikke merket forskjellen mellom HDD og SSD også...

 

Ikke alle PCIe disker er like heller, gikk fra Intel 600p nå til Samsung 960 Pro 512GB, 600p disken hadde faktisk ca samme ytelse som en vanlig SATA SSD...

 

Og om noen sier at de ikke merker forskjell på SSD og HDD så er det åpenbart løgn.

 

 

trenger ikke å være løgn, kan hende de brukte ssd fra 1950 tallet https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive

Lenke til kommentar

Får 1800X-en min i morgen, da har jeg delene jeg trenger for å sette opp AMD-riggen! :D

 

Hater å bruke tid på å sette opp Windows og installere alle programmene på nytt. Er det en sjanse for at jeg kan boote fra den gamle installasjonen, sette riktig bokstav på resten av de syv diskene, og tute og kjøre videre uten clean install?

 

Installasjonen er fra 2012, oppgraderte fra Win7 til Win10 i sommer.

Lenke til kommentar

Får 1800X-en min i morgen, da har jeg delene jeg trenger for å sette opp AMD-riggen! :D

 

Hater å bruke tid på å sette opp Windows og installere alle programmene på nytt. Er det en sjanse for at jeg kan boote fra den gamle installasjonen, sette riktig bokstav på resten av de syv diskene, og tute og kjøre videre uten clean install?

 

Installasjonen er fra 2012, oppgraderte fra Win7 til Win10 i sommer.

Kort svar: nei

Langt svar: nei, det er å be om problemer.

 

Kan hende Windows 10 er litt smartere å ha med å gjøre her enn tidligere versjoner. Det er jo egentlig bare å prøve, men jeg tipper du vil få mer jobb med å gå denne veien enn ved å gjøre en clean install.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Får 1800X-en min i morgen, da har jeg delene jeg trenger for å sette opp AMD-riggen! :D

 

Hater å bruke tid på å sette opp Windows og installere alle programmene på nytt. Er det en sjanse for at jeg kan boote fra den gamle installasjonen, sette riktig bokstav på resten av de syv diskene, og tute og kjøre videre uten clean install?

 

Installasjonen er fra 2012, oppgraderte fra Win7 til Win10 i sommer.

 

Det funka greit for meg en gang, med en Windows 8.1 installasjon.  Den var dog ganske så ny i utgangspunktet sammenlignet med din og de tre-fire andre gangene jeg har forsøkt gikk det rett vest.  Med en såpass haugammal installasjon tenker jeg forsøket vil gå tits up ganske kjapt og at du burde gjøre en ren installasjon uansett hvor mye du hater tidsbruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...