Gå til innhold

Slett denne appen og få 20 prosent bedre batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

FACEBOOK: Facebook-appen er en av de mest brukte på vår iPhone. Den kan samtidig bruke opp så mye som halvparten av batteriet. (Foto: Lars Wærstad, Side3.no)Slett denne appen og få 20 prosent bedre batteri

 

1. Hva får dere til å tro at jeg bruker iPhone?

2. Hva får dere til å tro at jeg har installert en Facebook-app?

 

Når artikkelen tar utgangspunkt i påstander som slett ikke gjelder mange av leserne så blir det for tøvete. Prøv å skrive titler og innhold uten å påstå en hel masse tull om leserne!

 

For meg så passet artikkelen utmerket!

 

Hva mener du med at artikkelen tar utgangspunkt i påstander som ikke gjelder mange av leserne?

Iphone er blant de mest solgte telefonene i Norge, og Facebook er noe som brukes av 3,2 millioner nordmenn.

 

Så tror denne treffer mange godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

FACEBOOK: Facebook-appen er en av de mest brukte på vår iPhone. Den kan samtidig bruke opp så mye som halvparten av batteriet. (Foto: Lars Wærstad, Side3.no) Slett denne appen og få 20 prosent bedre batteri

 

1. Hva får dere til å tro at jeg bruker iPhone?

2. Hva får dere til å tro at jeg har installert en Facebook-app?

 

Når artikkelen tar utgangspunkt i påstander som slett ikke gjelder mange av leserne så blir det for tøvete. Prøv å skrive titler og innhold uten å påstå en hel masse tull om leserne! Når det strømmer på med tullete påstander om hva vi har, må gjøre, må skaffe etc så blir jeg bare irritert og trøtt på å lese alt dette tullet

 

Gjentatte clickbait-svindler og holde leserne for narr er ikke en oppskrift på å beholde lesere!

 

 

Nå skal det sies at det virker som problemet også gjelder android-appen.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

sir-alex: 3,2 millioner nordmenn bruker facebook, altså 1,8 millioner som ikke bruker det. Jeg vil kalle det mange. I tillegg har vi alle som bruker facebook, men ikke via denne appen. Aner ikke hvor mange det utgjør men tør påstå det også er mange.

 

Apple har veldig få telefoner. Selv om iPhone-serien deres er blant de mest solgte så betyr det ikke at de har stor markedsandel. Men uansett, som AtW nevner så gjelder det sikker Android-appen også.

 

Uansett, 1,8 millioner ++ er mange. Jeg skjønner ikke hvorfor tek gidder å komme med påstandene i utgangspunktet når det er så lett å la være. Bare et lite forslag: "Denne appen tapper mye batteritid", "Vurder om disse appene er verd batteriforbruket", "Har du denne appen bør du være klar over hvor mye batteri den sluker", "Viste du at en enkelt app kan ta så mye som 20% av batteritiden?" osv. Helt uten å påstå at leserne har dings X eller program Y.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Til dere som hisser dere opp...

 

Til en viss grad kan jeg være enig i den unødvendige tabloidiseringen av overskriftene for å jage klikk på artikler.

Men dere vet at det er enkelt å IKKE klikke på en artikkel som dere ikke er interessert i?

 

Artikkelen hadde vært like interessant for meg om den het "Slett Facebook-appen og få 20 prosent bedre batteri"

 

Og veldig mulig jeg ikke er rasjonell i min vurdering her, men denne type overskrifter er grunn nok for meg til å holde meg unna alle artikler på tek.no og heller oppsøke andre kilder til informasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til dere som hisser dere opp...

 

Til en viss grad kan jeg være enig i den unødvendige tabloidiseringen av overskriftene for å jage klikk på artikler.

Men dere vet at det er enkelt å IKKE klikke på en artikkel som dere ikke er interessert i?

 

Hisser meg ikke opp, men blir rett og slett litt trist når jeg ser hvilken vei dette går med en tidligere meget bra side! Jeg klikker med vilje aldri på denne typen artikler, men velger heller å lete frem forumtråden for å skjønne hva det egentlig handler om.

 

Siden jeg har vært fast leser av hw.no og søstersidene i over 12 år, så har jeg valgt å la annonser være på på sidene deres for å støtte driften. Men nå er snart begeret fullt, og det eneste som egentlig holder meg igjen på siden er diskusjon.no 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Til dere som hisser dere opp...

 

Til en viss grad kan jeg være enig i den unødvendige tabloidiseringen av overskriftene for å jage klikk på artikler.

Men dere vet at det er enkelt å IKKE klikke på en artikkel som dere ikke er interessert i?

 

Problemet er jo nettopp det, når det skjules hva artikkelen handler om er det vanskelig å vite om man er interessert eller ikke på forhånd.

 

AtW

 

 

 

Det er jeg enig i. Men hvis jeg slumper til å klikke på en artikkel som viser seg å være uinteressant, så blar jeg meg tilbake. Omtrent på samme måte som i en fysisk avis...hvis jeg blar opp til en side jeg tror kan inneholde en interessant artikkel og den skulle vise seg å være uinteressant, så blar jeg bare videre.

 

Det er da ikke så veldig mye å hisse seg opp over...

Lenke til kommentar

 

 

Til dere som hisser dere opp...

 

Til en viss grad kan jeg være enig i den unødvendige tabloidiseringen av overskriftene for å jage klikk på artikler.

Men dere vet at det er enkelt å IKKE klikke på en artikkel som dere ikke er interessert i?

 

Problemet er jo nettopp det, når det skjules hva artikkelen handler om er det vanskelig å vite om man er interessert eller ikke på forhånd.

 

AtW

 

 

 

Det er jeg enig i. Men hvis jeg slumper til å klikke på en artikkel som viser seg å være uinteressant, så blar jeg meg tilbake. Omtrent på samme måte som i en fysisk avis...hvis jeg blar opp til en side jeg tror kan inneholde en interessant artikkel og den skulle vise seg å være uinteressant, så blar jeg bare videre.

 

Det er da ikke så veldig mye å hisse seg opp over...

 

 

Hvem er det som er så veldig hissige?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Til dere som hisser dere opp...

 

Til en viss grad kan jeg være enig i den unødvendige tabloidiseringen av overskriftene for å jage klikk på artikler.

Men dere vet at det er enkelt å IKKE klikke på en artikkel som dere ikke er interessert i?

 

Hisser meg ikke opp, men blir rett og slett litt trist når jeg ser hvilken vei dette går med en tidligere meget bra side! Jeg klikker med vilje aldri på denne typen artikler, men velger heller å lete frem forumtråden for å skjønne hva det egentlig handler om.

 

Siden jeg har vært fast leser av hw.no og søstersidene i over 12 år, så har jeg valgt å la annonser være på på sidene deres for å støtte driften. Men nå er snart begeret fullt, og det eneste som egentlig holder meg igjen på siden er diskusjon.no 

For min del så er det slike diskusjoner som dette så gjør at jeg mister interessen for å være på diskusjon.no. Jeg blir selv trist når jeg ser 30+ poster med diskusjon som ikke har noe som helst med selve saken å gjøre. Alle er så himla opptatt av å finne feil og prøve å finne noe å irritere seg over at man mister helt fokuset fra hva som var budskapet i en artikkel.

 

Jeg er også enig en som skrev at man bare kunne la være å klikke seg inn på slike artikler. Dersom man først har klikket seg inn på dem så er det jo sin egen nysgjerrighet man burde irritere seg over og ikke forfatteren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...