Gå til innhold

Slett denne appen og få 20 prosent bedre batteri


Anbefalte innlegg

I mitt tilfelle brukte jeg Facebook appen svært lite, og den tok bare masse strøm uten å bli brukt altså. For meg var det nesten utelukkende bakgrunnsbruk at CPU og data som tok mye batteri. Til sammenligning bruker jeg messenger mye mer. Den tar langt ifra mengdene FB gjør. Så det å bruke nettleser kontra app er en stor fordel, med samme bruk. Det å bare ha det greiene på telefonen kvalifiserer til mindre batteritid ved å fjerne det. Og med tanke på kvaliteten på appen er jeg overrasket over at folk i det hele tatt laster ned og bruker den. For folk som bruker mobilen mye er FB sånn omtrent 10 mil bak konkurrentene.

 

Du kunne jo også bare deaktivert bagrunnsdata og autooppdateringer.. Facebook her bruker knappe 2% pr dag.. Messenger ca 2-5%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ikke 20% bedre batteri om man sletter facebook-appen. Batteriet forblir akkurat så bra/lite bra som det har vært før man sletter appen. Skulle tro man burde mestre norsk skriftspråk som journalist/skribent.

 

Å få 20% lavere batteriforbruk, er noe helt annet enn å forbedre batteriet med 20%. Det er litt som å påstå at man tjener 20 kroner om man slutter å kjøpe bananer, hver gang man er på butikken. Sett at man kjøper bananer til 20 kroner, hver gang man er på butikken, så sparer man i så fall 20 kroner på å ikke kjøpe dem.

 

Dernest, er dette en av de appene som forbruker mye strøm, fordi folk bruker appen mye. Er man en av de som bruker facebook-appen mye, vil man naturligvis spare endel strøm på å slutte med det, men da mister man naturligvis den tjenesten, man normalt ønsker å benytte seg mye av.

 

Trekker man dette lenger, kan man si at man sparer 100% av strømforbruket, om man slutter å bruke telefonen. Man slår den av, og lar den ligge igjen hjemme. Eller som dere gjerne ville formulert det. Få dobbelt så bra batteri på å slutte å bruke mobilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Min Nexus 5X laget noe helt forferdelig. Så slettet jeg Facebookappen, du vil ikke tro hva som skjedde etter da...

Du mistet muligheten til å kjøre facebookappen? Du måtte gå på facebook via nettleseren?

 

Jeg tipper bare her, så mulig jeg er helt på villspor.

 

Ja, og alle lagproblemer forsvant. 

Lenke til kommentar

sir-alex: 3,2 millioner nordmenn bruker facebook, altså 1,8 millioner som ikke bruker det. Jeg vil kalle det mange. I tillegg har vi alle som bruker facebook, men ikke via denne appen. Aner ikke hvor mange det utgjør men tør påstå det også er mange.

 

Apple har veldig få telefoner. Selv om iPhone-serien deres er blant de mest solgte så betyr det ikke at de har stor markedsandel. Men uansett, som AtW nevner så gjelder det sikker Android-appen også.

 

Uansett, 1,8 millioner ++ er mange. Jeg skjønner ikke hvorfor tek gidder å komme med påstandene i utgangspunktet når det er så lett å la være. Bare et lite forslag: "Denne appen tapper mye batteritid", "Vurder om disse appene er verd batteriforbruket", "Har du denne appen bør du være klar over hvor mye batteri den sluker", "Viste du at en enkelt app kan ta så mye som 20% av batteritiden?" osv. Helt uten å påstå at leserne har dings X eller program Y.

 

1,8 millioner er mange. Men dersom du da tar høyde for at våre ca 5 millioner innbyggere ikke alle er i rette aldersgruppe, begynner det å minke. Vi har en god del mennesker i barnehage/barneskole, samt meget mange på eldre- og sykehjem som kanskje heller ikke benytter seg av facebook, og da tror jeg ikke det er 1,8millioner mennesker i Norge som har valgt å frastå fra facebook, men kanskje rundt 800.000. Dette er fortsatt mange mennesker, men som Sir-Alex sier; facebook er brukt av jævla mange mennesker, og iPhone er den mest solgte telefonen som er å finne, kommersielt sett, så å anta at folk flest bruker Facebook og iPhone er ikke en vrangforestilling, men heller en gjetning som heller mer mot sannhet enn løgn.

 

Hva overskrift gjelder, er Tek mye flinkere på de enn f.eks ITAvisen, som har mye clickbait. At Facebook-appen tar mye av batteriet er det liten tvil om, da mange personer bruker den aktivt, men at den bruker mye strøm når den teknisk sett ikke er i bruk heller, kan nok komme som en overraskelse på mange.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

sir-alex: 3,2 millioner nordmenn bruker facebook, altså 1,8 millioner som ikke bruker det.

Jeg vil kalle det mange.

I tillegg har vi alle som bruker facebook, men ikke via denne appen.

Aner ikke hvor mange det utgjør, men tør påstå det også er mange.

 

Apple har veldig få telefoner.

Selv om iPhone-serien deres er blant de mest solgte så betyr det ikke at de har stor markedsandel.

Men uansett, som AtW nevner så gjelder det sikker Android-appen også.

 

Uansett, 1,8 millioner ++ er mange.

Jeg skjønner ikke hvorfor tek gidder å komme med påstandene i utgangspunktet når det er så lett å la være.

Bare et lite forslag:

"Denne appen tapper mye batteritid", "Vurder om disse appene er verd batteriforbruket", "Har du denne appen bør du være klar over hvor mye batteri den sluker", "Viste du at en enkelt app kan ta så mye som 20% av batteritiden?", osv.

Helt uten å påstå at leserne har dings X eller program Y.

 

 

 

 

Det der ble en Major Backfire...

Samtlige av de forslagene dine om alternative overskrifter vil resultere i enda større "Click-Bait"-faktor.

 

Overskrifter som f.eks...

Overskrift 1...:

"Har du iPhone så bør du være oppmerksom på at FaceBook-Appen sluker opp en god del av batterikapasiteten din."

Eller som i dette tilfellet...

Overskrift 2...:

"Har du iPhone eller en Android-tlf så bør du være oppmerksom på at FaceBook-Appen sluker opp en god del av batterikapasiteten din."

 

Overskrift 1...: Har man en iPhone og bruker FaceBook-Appen.

Da klikker man seg selvfølgelig inn på denne artikkelen og leser den.

Bruker man ikke FaceBook-appen eller eier ikke en iPhone for den sakens skyld.

Da klikker man logisk nok ikke på overskriften og leser artikkelen.

 

Overskrift 2...: Har man en iPhone eller en Android-tlf..., og bruker FaceBook-Appen.

Da klikker man seg selvfølgelig inn på denne artikkelen og leser den.

Bruker man ikke FaceBook-appen eller eier ikke en iPhone eller en Android-tlf for den sakens skyld.

Da klikker man logisk nok ikke på overskriften og leser artikkelen.

 

Konklusjon...:

Er saken akktuell for deg så leser du logisk nok artikkelen.

Er saken uakktuell for deg så leser du logisk nok ikke artikkelen.

 

Jeg for min del leser mye som ikke er direkte akktuelt for meg..., men det er bare fordi jeg er så nysgjerrig av natur.

Og i dette tilfellet fordi en kompis av meg bruker iPhone og er stadig inne på FaceBook-appen.

Han syter støtt og stadig om at han må lade tlf'en til alle døgnes tider.

Nå kan jeg gjøre ham oppmerksom på dette.

Så denne saken var meget informativ og på ingen måte villedende.

 

 

 

Kanskje du kan også gjøre de som bruker Android og Facebook oppmerksom på dette siden det faktisk var en Android-bruker som kom med påstanden :)

 

"Android Central-journalist Russell Holly la merke til at levetiden på batteriet på sin androidmobil økte betraktelig etter at han slettet appen til Facebook."

 

 

 

Gjorde det i går...he he...

Har flere bekjente som har Android-tlf som også bruker FaceBook-appen mye.

Riktig nok ikke alle syter like mye over å måtte lade titt og ofte.

 

Jeg leste hele artikkelen før jeg la ut min kommentar i går.

Det var derfor jeg nevnte Android.

Men takk alikevel for tipset. :D

Lenke til kommentar

Lær oss gjerne hvordan man får avinnstallert Facebook-app på Android.

 

Såvidt jeg vet om, så må man vel root'e android for å få det til? Og hvorfor skal en bruker som ikke er interessert i å ha root'et telefon måtte streve sånn for å få avinnstallert slike og liknende app'er?

Endret av G
Lenke til kommentar

Man får ikke 20% bedre batteri om man sletter facebook-appen. Batteriet forblir akkurat så bra/lite bra som det har vært før man sletter appen. Skulle tro man burde mestre norsk skriftspråk som journalist/skribent.

 

Å få 20% lavere batteriforbruk, er noe helt annet enn å forbedre batteriet med 20%. Det er litt som å påstå at man tjener 20 kroner om man slutter å kjøpe bananer, hver gang man er på butikken. Sett at man kjøper bananer til 20 kroner, hver gang man er på butikken, så sparer man i så fall 20 kroner på å ikke kjøpe dem.

 

Dernest, er dette en av de appene som forbruker mye strøm, fordi folk bruker appen mye. Er man en av de som bruker facebook-appen mye, vil man naturligvis spare endel strøm på å slutte med det, men da mister man naturligvis den tjenesten, man normalt ønsker å benytte seg mye av.

 

Trekker man dette lenger, kan man si at man sparer 100% av strømforbruket, om man slutter å bruke telefonen. Man slår den av, og lar den ligge igjen hjemme. Eller som dere gjerne ville formulert det. Få dobbelt så bra batteri på å slutte å bruke mobilen.

 

 

Ikke gi dem idéer, er ille nok overskrifter og påstander i bruk allerede  :wee:

Lenke til kommentar

Lær oss gjerne hvordan man får avinnstallert Facebook-app på Android.

 

Såvidt jeg vet om, så må man vel root'e android for å få det til? Og hvorfor skal en bruker som ikke er interessert i å ha root'et telefon måtte streve sånn for å få avinnstallert slike og liknende app'er?

 

Nei, man må ikke roote android for å avinstallere tredjeparts apper, du avinstallerer det som alle andre program.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Lær oss gjerne hvordan man får avinnstallert Facebook-app på Android.

 

Såvidt jeg vet om, så må man vel root'e android for å få det til? Og hvorfor skal en bruker som ikke er interessert i å ha root'et telefon måtte streve sånn for å få avinnstallert slike og liknende app'er?

 

Nei, man må ikke roote android for å avinstallere tredjeparts apper, du avinstallerer det som alle andre program.

 

AtW

 

 

 

Dette stemmer ikke for nyere android mobiler, der kan en kun avinstallere oppdateringene, ikke selve FB appen.

 

 

Jeg har Samsung S5 neo, og kan avinstallere selve FB appen.

 

Min kone har Samsung S6, og kan kun avinstallere oppdateringer av FB appen.

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lær oss gjerne hvordan man får avinnstallert Facebook-app på Android.

 

Såvidt jeg vet om, så må man vel root'e android for å få det til? Og hvorfor skal en bruker som ikke er interessert i å ha root'et telefon måtte streve sånn for å få avinnstallert slike og liknende app'er?

 

Nei, man må ikke roote android for å avinstallere tredjeparts apper, du avinstallerer det som alle andre program.

 

AtW

 

 

 

Dette stemmer ikke for nyere android mobiler, der kan en kun avinstallere oppdateringene, ikke selve FB appen.

 

 

Jeg har Samsung S5 neo, og kan avinstallere selve FB appen.

 

Min kone har Samsung S6, og kan kun avinstallere oppdateringer av FB appen.

 

 

Det er isåfall noe rart samsung eller andre finner på? Jeg har helt nytt android-OS og ikke face.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan deaktivere Facebook. Det er det samme som å avinnstallere, bortsett fra at den fortsatt tar et par MB lagringsminne. Det er det jeg har gjort, og da vil aldri FB kunne kjøre i det hele tatt. Du må manuelt aktivere den igjen. For alle praktiske formål vil den ikke eksistere på telefonen. Ingen programmer ol vil kunne finne den. Det finnes bare en liste på telefonen som sier, jo du har den faktisk.

Lenke til kommentar

Uansett så er det veldig tåpelig at man ikke som bruker kan få et "verktøy" fra produsent hvor man kan bli kvitt "slagget" som man ikke vil ta vare på. Nå har vi som brukere få muligheter til å sende signal til produsenter om at vi ønsker mer fleksibilitet. Man kan selvfølgelig skrive til forskjellige selskap som produserer mobiltelefoner, men det blir gjerne bare oppfattet som en enkelthenvendelse, og finner veien til "søppelbøtta". Vi har få muligheter for å sende et massivt fellesbudskap om hva vi ønsker. Vi har jo forum, men vi har ingen garantier for at produsent får med seg stemningen hos kundene.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...