Gå til innhold

Massive seksuelle overgrep på nyttårsaften i Tyskland


Anbefalte innlegg

Løsningen på problemet er å styrke kvinners stilling innad i de nordafrikanske samfunnene.

Og her har vi kjernen i det som førte til europeisk storhetstid, men som denne gangen kanskje vil føre til dets undergang. 

 

Denne sterke troen på at vår kultur er riktig for alle andre førte til at europeere har vært herskere i de fleste land i verden de siste århundrer gjennom å være kolonimakter. Men med den samme overbevisning om egen fortreffelighet inviterer vi nå mennesker hit og er helt overbevist om at bare de får se hvordan vi lever så vil de gjøre som oss. 

 

Slik er det ikke. Selvsagt er ikke det vi holder på med her er fasiten for alle andre. Du skriver at forhold mellom kjønn må "normaliseres", og med hva som er "normalt" så mener du antakelig slik vi gjør det i vår del av verden? 

 

Den nye generasjon i dag (som jeg selv tilhører) virker usedvanlig naive i forhold til nettopp denne ignoransen. Man tror at ting er en selvfølge og "normalt" bare fordi en knøttliten del av verden (europa) gjør det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror egentlig ikke at dette handler om en majoritetskultur, dette har også blitt nevnt som et problem av medier i Egypt. De fleste land i midtøsten er ikke som Saudia Arabia, de får ikke hendene sine kappet av, de får en ryggdunk av sine kompiser. Deres ledere gjør vondt verre, ved å kritiserer kvinnene for å være for lett kledd, istedenfor å kritisere mennene. 

 

Denne minoriteten gjør ikke slike handlinger fordi de tror det er lovlig, men fordi de ikke bryr seg og de er ikke redd for konsekvensene. De vil bry seg når de merker at deres kompiser havner i fengsel i mange år for slike handlinger. Hvis vi i tillegg holder innvandringen på et nivå som vi kan integrere, så vil ikke slike hendelser skje i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Løsningen på problemet er å styrke kvinners stilling innad i de nordafrikanske samfunnene. Det er en sammenheng mellom den patrialkalske kulturen, kjønnssegregeringen og de kvinnefiendtlige holdningene. Forholdet mellom kjønnene må normaliseres, slik at man blir i stand til å se en kvinne på en offentlig plass eller på en fest sammen med menn uten å tenke at det er det samme som at hun er ute etter oppmerksomhet eller sex.

 

Dette forslaget ditt til løysing vil i beste fall kunne ta fleire tiår å gjennomføre. Korleis vil du løyse problemet med at det i Tyskland, på dagens dato, finns eit stort antall mannfolk som tykkjer at det er helt greitt å tafse på framande kvinnfolk i ein folkemengde?

Lenke til kommentar

 

Løsningen på problemet er å styrke kvinners stilling innad i de nordafrikanske samfunnene. Det er en sammenheng mellom den patrialkalske kulturen, kjønnssegregeringen og de kvinnefiendtlige holdningene. Forholdet mellom kjønnene må normaliseres, slik at man blir i stand til å se en kvinne på en offentlig plass eller på en fest sammen med menn uten å tenke at det er det samme som at hun er ute etter oppmerksomhet eller sex.

 

 

Dette forslaget ditt til løysing vil i beste fall kunne ta fleire tiår å gjennomføre. Korleis vil du løyse problemet med at det i Tyskland, på dagens dato, finns eit stort antall mannfolk som tykkjer at det er helt greitt å tafse på framande kvinnfolk i ein folkemengde?

Kanskje han har noen døtre eller barnebarn de kan tafse på til de lærer seg folkeskikk om 30 år.

Lenke til kommentar

Å endre holdninger tar lang tid, noen ganger generasjoner. Hvis alternativet er å ha parallelle samfunn med helt forskjellige spilleregler, tror jeg allikevel det er verdt bryet.

 

Jeg ser ikke helt hvilke andre løsninger dere foreslår? Man må gjerne være tilhenger av en enda strengere innvandringspolitikk, men det forandrer ikke det faktum at Tyskland allerede er et flerkulturelt samfunn. De forskjellige etniske minoritetene i Tyskland er ikke på vei noe sted, derfor er det ikke noe annet som gir mening enn å jobbe imot en størst mulig grad av sameksistens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finner man ikke slike holdninger i øst-europeiske land også? Det har jo lenge vært en øst-europeisk stereotypi at de er fulle, tafsete og aggressive. Forsvarer ikke handlingene her altså, jeg setter bare spørsmål ved at det er kun et nord-afrikansk/arabisk problem.

 

 

Det har vært en fordom enkelte har hatt mot østeuropeere ja. Men vi har jo hatt polakker og albanere og liknende her i landet i massive mengder nå i 10-15 år, og meg bekjent så står de for 0% av alle overfallsvoldtekter. Har heller aldri hørt noe om at gjenger med 1000 polakker har antastet kvinner noe sted. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at noen oppsøker en togstasjon på nyttårsaften for å leve ut sine seksuelle fantasier. Det er ingenting som tyder på at dette var noe annet enn tilfeldige ofre som kom utfor noen berusede og seksuelt frustrerte menn.

Slik omtales saken av de som har faktisk kunnskap om hva som skjedde: Over tusen menn samlet seg og seksuelt forgrep seg målrettet på over 100 kvinner.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, de fleste media skriver at det er opptil 1000 mistenkte. At man er mistenkt betyr naturligvis ikke at man er skyldig. 

 

Når det er sagt så er den saken bare en av mange liknende som skjedde denne kvelden. Flere andre byer i Tyskland skjedde det samme, men da denne største overskygger alle de andre skrives det naturligvis ikke noe særlig om dem.

Lenke til kommentar

Dette er jo en utvikling som det har blitt advart mot i mange år, men har blitt avfeid som ubegrunna fremmedfrykt. Og i kjølvannet av hendelsen blir det nå faktisk utarbeidet retningslinjer for hvordan kvinner bør opptre i store folkemengder. Sykt.

 

Det er ganske paradoksalt at venstresiden åpenhjertig støtter de konservative muslimene som ligger på høyresiden, mens partier i Europa som ligger til høyre støtter moderne og moderate muslimer som hører til venstresiden.

Lenke til kommentar

Dette er jo en utvikling som det har blitt advart mot i mange år, men har blitt avfeid som ubegrunna fremmedfrykt. Og i kjølvannet av hendelsen blir det nå faktisk utarbeidet retningslinjer for hvordan kvinner bør opptre i store folkemengder. Sykt.

 

Det er ganske paradoksalt at venstresiden åpenhjertig støtter de konservative muslimene som ligger på høyresiden, mens partier i Europa som ligger til høyre støtter moderne og moderate muslimer som hører til venstresiden.

"retningslinjer for hvordan kvinner bør opptre" Det er jo klart, det er jo vi som skal tilpasse oss. Alt annet er urimeligt og rasisme.

 

Dette er bare en begynnelse på "retningslinjer for hvordan man skal opptre". Alle nordmenn skal spise halalkjøtt, kors skal fjernes fra kirker, lærebøker skal redigeres og fjernes for tegninger av griser, man kan ikke være kritisk til masseinvandring uten å bli kalt rasist, man kan ikke tegne tegninger av profeten uten at liv går tapt, osv. De fremtidige "retningslinjene" for "våre skitne horere" er forhåpentligvis at alle kvinner skal gå med burka. Og selvfølgelig må kåte menn få tafse på jentene våre, det skulle bare mangle.

 

Men jeg er helt enig, skulle bare mangle om ikke vi skal tilpasse oss fredens religion. Jeg for min del synest bare vi skal innføre sharia lover så fort som mulig og ikke drøye prosessen. Konverterer vi, så har vi jo evig liv i vente i himmelen sammen med våre nye landsmenn. Stå på folkens, det beste vi kan gjøre er å lukke ønene, holde kjeft, og fordømme og latterliggjøre de som er kritisk, slik får vi fortgang i prosessen.

Lenke til kommentar

Så søtt, selfølgelig skal vi vise medlidelse. Jeg går utifra at du mener medlidelse for de stakkars mennene som må ut på gata for å tafse på skitne horer. Helt enig

 

Skjønner at sarkasme og ironi kan være vanskelig på nettet, det var ment som et uttrykk for den håpløse naiviteten den politisk korrekte eliten har og alle floskler de klarer å trykke ut av seg hver gang noe forferdelig skjer (det er bare PK prat, prat, prat og atter prat)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke muslimer som utførte seksuelle overgrep mot tyske kvinner.

Det var kinesere, vietnamesere, indere, og sør amerikanere.

Denne kilden kommer fra tyske politi og tyske aviser.

Muslimer er fredelige mennesker. Aldri i livet om de gjør noe slikt.

 

Patriarkalske holdninger er ikke et spesifikt problem for islam, det er også utbredt i Sør-Amerika og India, altså i ikke-muslimske land, sier hun til Die Welt. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/tysk-politi-nyttaars-overgrep-kan-vaere-linket-til-kriminelt-nettverk/a/23591312/

 

Det var buddhister og hinduister som voldtok kvinner i Tyskland.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Jeg vedder en god flaske konjakk på at blant de som går hardest ut mot innvandrerne i denne saken, finner vi også de som er mest imot feminisme og kvinners rettigheter. Jeg er ganske sikker på at i andre sammenhenger har dere argumentert ivrig for at kvinner må ta sin del av ansvaret for at menn mistolker kvinners signaler, når de går kledd som de gjør. Men da var det snakk om norske menn, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Det var ikke muslimer som utførte seksuelle overgrep mot tyske kvinner.

Det var kinesere, vietnamesere, indere, og sør amerikanere.

Denne kilden kommer fra tyske politi og tyske aviser.

Muslimer er fredelige mennesker. Aldri i livet om de gjør noe slikt.

 

Patriarkalske holdninger er ikke et spesifikt problem for islam, det er også utbredt i Sør-Amerika og India, altså i ikke-muslimske land, sier hun til Die Welt. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/tysk-politi-nyttaars-overgrep-kan-vaere-linket-til-kriminelt-nettverk/a/23591312/

 

Det var buddhister og hinduister som voldtok kvinner i Tyskland.

 

 

Du virker helt sprø..Eller så er du en mester på ironi og sarkasme. 

Endret av Capitalist/Minimalist
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...