Gå til innhold

Innvandring i Norge: Diskuter synet ditt!


Anbefalte innlegg

 

Hva som er rett og galt er mye videre enn det som begrenses av religiøse hensyn. Ateister og agnostikere får ikke fritt leide på grunn av sin religion, men fordi de i praksis ikke har noe å forsvare. Skjønt, en ateist kan jo i teorien ty til vold for å forsvare sin tro på at det ikke eksisterer noen guddom. I så måte er vedkommende en ekstremist, selv om det nok er svært sjelden vare. En agnostiker kan vel ikke ty til vold, da denne bare nekter å besvare spørsmålet. Hvis en agnostiker blir tvunget til å besvare spørsmålet og tyr til vold for å slippe dette er det ikke ekstremisme, da det er en direkte trussel mot vedkommende i utgangspunktet.

 

Det er da bare rett og rimelig at man får "fritt leide" når det ikke går an å være ekstremist innen trosretningen?

 

Om du angripes fysisk må du kunne forsvare deg der og da uten å være en ekstremist. Årsaken har ikke noe å si om det kommer en fyr og klasker til deg med en spade, du forsvarer DEG - ikke troen din. Hvis du så i ettertid gjør noe mer for å hevne guddommen som har blitt krenket, da er du en ekstremist - men ikke når du i ren refleks beskytter deg selv.

Du ser ut til å skille mellom angrep og selvforsvar, noe som forsåvidt jeg må si meg enig i.

 

På den andre siden kan jeg ikke helt si at religion på noe sett kan sies å være den avgjørende dimension i vurdering av ekstremisme.

 

Ta f.eks. en naturværner som angriper hvalfangstskuter, er dette en ekstremist? Eller er vedkommende en ekstremist om han er religiøs, i tillegg til naturværner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi tok et tankeeksperiment, og sa at en naturkatastrofe førte 1 000 000 resurssterke amerikanere til greske strender, så tror jeg ikke aversjonen hadde hvert like sterk. Jeg ser min egen rasisme i de fordommene jeg har mot 1 000 000 "primitive stammefolk", men jeg ser ikke noen argumenter for at den rasismen er irrasjonell.

 

Jeg tror vi har en "idiotisk" majoritet (opptatt av andre ting) som er påvirket av at media er sluppet fri. Media kan i dag være nøytrale uten å bli korsfestet som nazipropaganda, og kan derfor dytte enkle løsninger mot mennesker som ikke ser annet en egen nesetipp (det er en stor betalende masse). Dette gir grobunn for ekstreme reaksjoner, på samme måte som islam faktisk skaper og er skyld i ALL islamsk terror.

 

Vi er ikke her enda, men min spådom er : Anser ulemper muslimsk innvandring medfører som karakterskapende fremover. Vi vil utvikle resistens mot skaden (eller stryke med). Alle misjonerende religioner er skapt for kontoll av kjøttvekt i en befolkning. Selv om skeptikeren i meg advarer, så vil det være realistisk å tro at også islam må gi tapt for rasjonalitet. Dette vil koste oss personvernet og frihetsdefinisjonen vi hadde i går (myndigheter må presse i mot religiøs offentlig påvirkning)

 

En hvit ateistisk mann (tastatur-kriger?) har ingen kraft i denne debatten. Reformasjonen må være frivillig, og derfor ledes av positive forbilder (AKA riks-muslimer som TV2-kjendiser, komikere og politikere). Ikke angrip kompromissene, det utsetter bare sluttresultatet.

 

Legg samtidig merke til at et aspekt er totalt fjernet fra innvandringsskepsisens repportoar. Nemmelig den ekte rasismen, der folk faktisk mente brune mennesker var dummere og mindre verdt enn hvite. Du finner ikke lengre disse i Norge, selv om det er et av hovedargumentene for "tillhengersiden" mot alle skeptikere.

Jeg tror du overvurderer forskjellen. Det ville blitt kritisert minst like mye om det dukket opp en million kravstore amerikanere på strendene. Seksbarnsmødre som tror de har rett på alt mulig uten å ha gjort en dritt annet i livet enn å føde en skokk unger :p rister på hodet av dem når de er i USA, og hadde gjort det samme om de dukket opp i Hellas - eller over grensen i Finnmark.

Lenke til kommentar

Uttrykket 'when in Rome' burde børstes støv av. De samme folka som ønsker å tilpasse vår kultur for å ta imot steinalder kulturer, er vel de samme som ønsker autentiske opplevelser på ferie. De vil leve som de lokale. Vel takket være dem og globale firmaer er dette umulig i sentrum av europieske hovedsteder. Uansett hvor man drar er det h&m, McDonalds, Nike, Starbucks o.s.v. Folkene i gata er enten turister, øst-europeiske tiggere eller afrikaner og folk fra midt-østen. Drar man ned på Karl Johan i Oslo har man vært i hele Europa.

 

For å sikre at vi iallefall beholder noe av vår egenart burde innvandringen begrenses.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Her er det snakk om diktert politikk. Det er ikke noe folket har bestemt og vi har ikke hatt en lang og bred diskusjon i Norge om vår fremtid. Dette skjer liksom uansett hva folket ønsker. Sånn sett er det ikke forenlig med Norske verdier eller demokrati.

 

Det virker som vi rett og slett ikke har noe plan i Norge, og inget forhold til vår egen fremtid. Det virker også som våre politikere er villig til å begrave Norsk kultur, og at Europeiske politikere vil at alle samfunn skal være like.

 

Er det noe folket har blitt spurt om eller ønsker?

 

For å svare på noen spørsmål er det åpenbart at Norsk kultur og Islam ikke er forenlig. Ei heller Norsk kultur eller Afrikansk jaktkultur eller Italiensk kultur og Kinesisk kultur for å nevne andre eksempler. Det finnes variable grader av hvor kompatible kulturer og samfunn er med hverandre, og blanding av samfunn vil i større eller mindre grad føre til etniske konflikter.

 

Ps. Det finnes omtrent 3 milliard mennesker som har behov for å flytte til Norge eller ønsker dette. Hvor langt skal vi ta det? Og hva skjer med folks tilhørlighet?

Lenke til kommentar

Derav "ubestemte". Total er altså 6 av 7 nordmenn ikke for flyktningeinnvandring. 35% var sterkt imot. Kun 15% var for. Alikevel får sistnevnte gruppe all oppmerksomheten.

En liten oppdatering:

 

Det står om undersøkelsen her. Det er riktig at 1 av 7 mener vi bør ta inn flere flyktninger, men å slå sammen resten i en "mot"-gruppe er - om ikke uærlig - rimelig beleilig.

 

14,6 % mener vi har tatt inn for få, 43,1 % svarer passelig, og 37,6 % svarer for mange. Det betyr også at 4,7 % ikke har svart et av disse alternativene.

 

Så, du sier at 15 % er for, mens resten er mot. Jeg kan like gjerne si at 52 % er for, mens under 38 % er mot. Jeg kan også påpeke at det ikke på langt nær er gitt at de som har svart "for mange" en generelt mot å ta inn flyktninger. Eller, så kan jeg legge frem alle tallene, og ikke bare de som passer meg best.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en muslimsk venn jeg prøver å inkludere. Han er snill og flink (bare ikke spør han om kvinnesyn).

Skal han delta på noe som helst av sosiale aktiviteter som innbefatter spising er det krav at kjøttet er halalslaktet.

Og det er også et krav at det ikke konsumeres alkohol rundt han.

 

Snill du  :) selv om det høres ut som du fabler når du har èn venn som passer rett inn i stereotypen. Er dette en innvandrer, eller en etnisk norsk konvertitt?

 

Hvor stor andel av muslimene som har vært i Norge noen år nekter fortsatt å være i et lokale der det blir servert alkohol, tro?

 

Andre generasjons innvandrere synes jeg ser ut til å tilpasse seg ganske bra til norsk kultur, selv om de gjerne drikker mindre i helgene og tar mere utdanning enn oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Snill du  :) selv om det høres ut som du fabler når du har èn venn som passer rett inn i stereotypen. Er dette en innvandrer, eller en etnisk norsk konvertitt?

 

Hvor stor andel av muslimene som har vært i Norge noen år nekter fortsatt å være i et lokale der det blir servert alkohol, tro?

 

Andre generasjons innvandrere synes jeg ser ut til å tilpasse seg ganske bra til norsk kultur, selv om de gjerne drikker mindre i helgene og tar mere utdanning enn oss.

 

 

Fyren jeg snakker om snakker flytende norsk som om det skulle vært morsmålet hans. I sitt hjemland ville han hatt mange venner, her har han nesten ingen.

 

Poenget mitt er at toleranse fra vestlige ikke er et problem og dermed ikke kan løse noenting. Det hjelper ikke at hele Norge inviterer karen hvis han avslår samtlige invitasjoner på grunn av sin religion.

 

Vi møter og blir kjent med mennesker som vi deler noe med, for eksempel arbeidsplass, skole eller hobby. 

Hvor mange venner har du som du ikke møtte på en arbeidsplass, skole eller gjennom en hobby (f.eks. data)? Jeg antar svaret er færre enn venner som du deler noe med og har noe til felles med.

 

Når du møter mennesker så er ikke menneskene du møter tilfeldig utvalgt, det er en grunn til at du møter akkurat disse menneskene. Det er lett å generalisere og tenke at alle muslimer liker pc-spill fordi alle muslimer du møtte på The Gathering spilte World of Warcraft :)

 

 

Angående hvor stor andel det er så aner jeg ikke, jeg kunne spurt min muslimske venn og han kunne heller ikke svart på det selv om han kjente alle som gikk i moskeen hans. Eller han ville svart "ingen", fordi ekte muslimer rører ikke alkohol og de som drakk var ikke lenger muslimer.

Poenget mitt er at økt toleranse fra vestlige ikke vil løse eller oppnå noenting, det trengs to for å danse tango og for at to personer skal bli venner må begge ønske det.

Du kan ikke gå til en muslim som ikke vil være din venn og tvinge han til å være din venn.

 

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva om man tillater fri innvandring, men at man samtidig setter som absolutt krav at de som kommer skal måtte kunne forsørge seg selv? For å si det sånn: hvor mange andre steder i verden kan man bare reise til og forvente at de som bor der skal betale for ens livsopphold?

Lenke til kommentar

Hva om man tillater fri innvandring, men at man samtidig setter som absolutt krav at de som kommer skal måtte kunne forsørge seg selv? For å si det sånn: hvor mange andre steder i verden kan man bare reise til og forvente at de som bor der skal betale for ens livsopphold?

Derfor hadde diverse gatekjøkken ansatte med opggitt lønn på over en halv million i året.
Lenke til kommentar

Å bruke begrepet "muslimer" blir altfor generelt. Det er mange land hvor islam er utbredt, og de problemene vi ser med muslimer er nok i stor grad også kulturelt. Jeg tipper det er forskjell på en muslim fra Afghanistan og Irak, og også innenfor landegrenser. Blant annet har det kommet frem at pedofili er vidt akseptert sør i Afghanistan. Vi har hørt om flere tilfeller hvor ikke-vestlige har prøvd seg på barn helt nede i 4-6 års alderen her i Norge. Det er lett å tenke at det er "typisk muslim", mens det egentlig er mer kulturelt betinget.

 

Muslimene som i dag kommer fra midt-østen og nord-Afrika er i realiteten en pytt-i-panne av mennesker med ulike holdninger og sosiale normer. En ting mange har til felles er at de er muslimer, men igjen blir denne religionen praktisert på ulik vis. 

 

Jeg ønsker ikke at Norge skal ta inn personer fra landeområder hvor pedofili og voldtekt er vanlig praksis. Jeg ønsker heller ikke at vi tar inn menn som ønsker å kjønnslemleste sin egen datter. Jeg vil helst unngå at vi tar inn menn som mener at kvinnen er underdanig og mindre verdt. Uansett om de er muslimer, kristne eller smurfer. Jeg ønsker ikke å ta inn personer med slike holdninger.

 

Og jeg vil aller minst betale for dems livsopphold. Arbeidsledigheten er stigende, oljeprisen er spådd å være halv-dårlig i tid fremover og vi har ingen nyutviklet industri som venter på ansette alle de tusenvis av nyutdannede som kommer fra universiteter og høyskoler. Kommunene kutter i helse og skole. Det kommer til å bli brutal kamp om arbeidsplassene i årene som kommer. Realiteten er at de som kommer til Norge i dag, vil ha store problemer med å komme seg ut i arbeid. 

Lenke til kommentar

Å bruke begrepet "muslimer" blir altfor generelt. Det er mange land hvor islam er utbredt, og de problemene vi ser med muslimer er nok i stor grad også kulturelt. Jeg tipper det er forskjell på en muslim fra Afghanistan og Irak, og også innenfor landegrenser. Blant annet har det kommet frem at pedofili er vidt akseptert sør i Afghanistan. Vi har hørt om flere tilfeller hvor ikke-vestlige har prøvd seg på barn helt nede i 4-6 års alderen her i Norge. Det er lett å tenke at det er "typisk muslim", mens det egentlig er mer kulturelt betinget.

 

Muslimene som i dag kommer fra midt-østen og nord-Afrika er i realiteten en pytt-i-panne av mennesker med ulike holdninger og sosiale normer. En ting mange har til felles er at de er muslimer, men igjen blir denne religionen praktisert på ulik vis.

 

I Islam er en voksen etter fylte 9 år (har jeg hørt), men jeg forstår at det er kulturelle variasjoner. Jeg kan forøvrig legge til at jeg vet ikke hva den seksuelle lavalderen er i Islam.

Endret av God Jul
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har et inntrykk av at det ikke er bare muslimer som svindler staten, men også bare borgere fra "3.verden".

Tipper google søk vil gi daglige treff om nordmenn som svindler staten.
 

Hva definerer du som nordmenn - etnisk norske eller norske statsborgere?

Vel, nå anser jeg personlig begrepet nordmann, i begge betydninger som kunstige/fiktive konssepter og derfor meningsløse, men i overstående refererte jeg til definisjonen som nasjonalistene som oftest bruker med såkallt "etnisk" norsk. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

Hva definerer du som nordmenn - etnisk norske eller norske statsborgere?
Vel, nå anser jeg personlig begrepet nordmann, i begge betydninger som kunstige/fiktive konssepter og derfor meningsløse, men i overstående refererte jeg til definisjonen som nasjonalistene som oftest bruker med såkallt "etnisk" norsk.

 

Jeg hører stadig flere innvandringkritiske fortelle at innvandrere tjener godt på NAV, og ønsker derfor ikke å arbeide.

Endret av God Jul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...