Gå til innhold

Innvandring i Norge: Diskuter synet ditt!


Anbefalte innlegg

Folk er leie av å se landet bli tatt fra dem, deres arv og landet som skal tilhøre deres barn.

 

Til å være etnisk norsk selv, så forstår jeg at flere vil ta vare på kulturarven (identiteten) vår. På en annen siden så forstår jeg ikke hvorfor følgende utsagn dukker opp: Alle mørkhudet mennesker er muslimer. Jeg vil heller tro at de fleste mørkhudet mennesker er ikke muslimer, kommer denne faktafeilen av muslimhat (jeg har sett lite til hinduhat eller buddhisthat, er det fordi de er tolerante og fredelige)?

 

Igjen et spørsmål til deg; Vil du tillatt innvandrere som er fornelige med norske verdier for å bli i Norge?

 - Jeg har sjelden lest og hørt at indere, vietnamsere eller amerikanere lager trøbbel i Norge - de fleste klager på muslimske borgere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi tok et tankeeksperiment, og sa at en naturkatastrofe førte 1 000 000 resurssterke amerikanere til greske strender, så tror jeg ikke aversjonen hadde hvert like sterk. Jeg ser min egen rasisme i de fordommene jeg har mot 1 000 000 "primitive stammefolk", men jeg ser ikke noen argumenter for at den rasismen er irrasjonell.

 

Jeg tror vi har en "idiotisk" majoritet (opptatt av andre ting) som er påvirket av at media er sluppet fri. Media kan i dag være nøytrale uten å bli korsfestet som nazipropaganda, og kan derfor dytte enkle løsninger mot mennesker som ikke ser annet en egen nesetipp (det er en stor betalende masse). Dette gir grobunn for ekstreme reaksjoner, på samme måte som islam faktisk skaper og er skyld i ALL islamsk terror.

 

Vi er ikke her enda, men min spådom er : Anser ulemper muslimsk innvandring medfører som karakterskapende fremover. Vi vil utvikle resistens mot skaden (eller stryke med). Alle misjonerende religioner er skapt for kontoll av kjøttvekt i en befolkning. Selv om skeptikeren i meg advarer, så vil det være realistisk å tro at også islam må gi tapt for rasjonalitet. Dette vil koste oss personvernet og frihetsdefinisjonen vi hadde i går (myndigheter må presse i mot religiøs offentlig påvirkning)

 

En hvit ateistisk mann (tastatur-kriger?) har ingen kraft i denne debatten. Reformasjonen må være frivillig, og derfor ledes av positive forbilder (AKA riks-muslimer som TV2-kjendiser, komikere og politikere). Ikke angrip kompromissene, det utsetter bare sluttresultatet.

 

Legg samtidig merke til at et aspekt er totalt fjernet fra innvandringsskepsisens repportoar. Nemmelig den ekte rasismen, der folk faktisk mente brune mennesker var dummere og mindre verdt enn hvite. Du finner ikke lengre disse i Norge, selv om det er et av hovedargumentene for "tillhengersiden" mot alle skeptikere.

Lenke til kommentar

Kan hende jeg går litt ut av diskusjonen men som andregenerasjonsinnvandrer så syntes jeg at synet på innvandre på mange måter settes under en kam. Er født i oslo-øst, oppvokst med både etnisknorske og utlendinger der alle sammen kom overens, men vi glemte aldri hvor vi kom fra, vi kunne snakke om alt men det lå alltid i bakhodet. 

 

Når det kommer til "Alle mørkhudet mennesker er muslimer" er noe jeg har følt veldig mye. Mange har en tendens til å tro at jeg er muslim når de møter meg. Religion er ikke noe tar opp på første samtale men vær gang jeg sier at jeg er kristen så sier de "oja du er kristen" og føler at de får en måte lettelse i ansiktet dette gjelder ikke kun etniske norske. Dette er noe jeg syntes er veldig trist at folk skal tro bedre om meg bare fordi jeg er katolikk og mørkhudet enn muslim og mørkhudet. 

Lenke til kommentar

Det er da ikke noe galt med en muslimsk tro (eller annen trosretning). Det jeg ikke liker er å få et multikulturelt samfunn, med store grupper som ikke har vokst opp med vestlig lovverk, tradisjon, levesett, m.m. Det vil trolig skape store problemer. Innvandring fra vestlige land, er greit. Men stor innvandring/migrasjon fra Mittøsten/Afrika (uansett religion), tror jeg vil polarisere befolkningen. Mangel på vestlig tradisjon/kultur, vil også også skape problemer med integrasjon. Og jeg undrer på hvordan vi skal klare å utplassere og integrere alle som har kommet de siste månedene, samt integrere dem. Jobb til dem (flertallet) har vi ikke, så dette kommer til å bli en dyr fornøyelse for samfunnet. Og vi som ikke klarer å ta vare på, egne borgere engang!

 

Så jeg er motstander av migrasjons strømmen, som er kommet de siste månedene. Hadde vært bedre om de ble hjulpet i sine nærområder. Selv om noen få land har fått mange migranter, så er det ennå flere i nærområdet som har mottatt lite. Hvorfor? Det er kanskje ikke så fristende, å migrere til de andre landene, så Europa lokker nok. Og dumsnille europere tar imot - inntil videre.

Endret av Friluftskar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til "Alle mørkhudet mennesker er muslimer" er noe jeg har følt veldig mye. Mange har en tendens til å tro at jeg er muslim når de møter meg. Religion er ikke noe tar opp på første samtale men vær gang jeg sier at jeg er kristen så sier de "oja du er kristen" og føler at de får en måte lettelse i ansiktet dette gjelder ikke kun etniske norske. Dette er noe jeg syntes er veldig trist at folk skal tro bedre om meg bare fordi jeg er katolikk og mørkhudet enn muslim og mørkhudet. 

 

Det er en to-veis gate. Som innvandringsskeptisk, møter jeg motstand både blant norsk venstreside og innvandrere (naturlig nok, angående profilering, symboler, tvangsekteskap osv.). Nå gidder ikke jeg åpne kjeften om dette vanligvis, siden ryggmargsrefleksen hos folk er at en som ikke støtter et gjeldende regiment er en idiot som tror han får mindre alkoholbudsjett fra NAV om det kommer flere innvandrere til landet. Ikke debattverdig utgangspunkt.

 

Om du møter skepsis på bakgrunn av raseprofilering blant ukjente er det selvfølgelig trist, men tror det kommer til å øke dessverre. Mange mennesker klarer rett og slett ikke stable på beina en face-to-face profil som er mer tilpasset virkeligheten en sine virtuelle profiler på facebook. Jeg er gammel nok til å huske fest-diskusjoner før og etter sosiale medier, og mener definitivt det er en endring...

Lenke til kommentar

 

 

Muslimer er som kristne, ekstremistene passer ikke inn med det jeg forstår er de generelle norske verdiene.

Det er feil, muslimene har annerledes verdier og meninger og derfor passer de ikke inn i miljøet. De er særlig arrogante med sine verdier og meninger.

Hvordan er det mulig da at flertallet muslimer i USA passer fint og er velintegrert men ikke Norge?

 

Flertallet er velintegrert i Norge også. USA har så sykt mange flere innbyggere, så alt flyter sikkert mere inn i hverandre :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg foreslår følgende definisjon: hvis du er villig til å ty til vold til forsvar for religionen din er du en ekstremist.

Tja, så om en ateist voldelig angriper en muslim, og denne forsvarer seg med vold så er det muslimen som er ekstremist?

 

Hæ? En muslim som fysisk angripes forsvarer sitt eget legeme, ikke sin tro.
Tja, det avhenger litt av hvorvidt vedkommende angripes pga sin tro

 

På den annen side kan man jo spørre seg hvorfor ateister og agnostikere skal få fritt leide i denne definisjonen av ekstremist. Altså om du er ateist/agnostiker og er villig tilå ty til vold til forsvar for hva du anser er rett og galt, er man ikke en ekstremist?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er da ikke noe galt med en muslimsk tro (eller annen trosretning). Det jeg ikke liker er å få et multikulturelt samfunn, med store grupper som ikke har vokst opp med vestlig lovverk, tradisjon, levesett, m.m. Det vil trolig skape store problemer. Innvandring fra vestlige land, er greit. Men stor innvandring/migrasjon fra Mittøsten/Afrika (uansett religion), tror jeg vil polarisere befolkningen.

 

Buddhister og hinduer, er gennerelt ganske tollerante. Spessielt som migranter.

 

Du forteller at hinduene og buddhister er tolerante, spesielt som migranter. Det finnes hinduer og buddhister i Midtøsten og Afrika, er de fremdeles tolerante?

Lenke til kommentar

Nettavisen serverte her om dagen den fantasifulle propagandatittelen "1 av 7 nordmenn mener Norge har tatt imot for få flyktninger." Ergo mener 6 av 7 at det er for mange eller nok eller er ubestemte.

Dette betyr nødvendigvis også at de fleste innvandrere i Norge er imot flyktninger. Hva forteller det oss egentlig når folk som har kommet hit også mener vi er for snille og slipper inn for mange? Er de også rasister da?

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du forteller at hinduene og buddhister er tolerante, spesielt som migranter. Det finnes hinduer og buddhister i Midtøsten og Afrika, er de fremdeles tolerante?

 

Hvor mange væpnede konflikter i verden ble startet av eller involverer hinduer og buddhister?

 

Null.

 

Fire store kriger i verden - Afghanistan, Irak, Syria, Nigeria. Islam, Islam, Islam og Islam.

I 10 av 12 andre væpnede konflikter med fler enn 1000 ofre er 10 av 12 pga. Islam. De to andre er den Meksikanske kartellkrigen og Russlands invasjon av Ukraina.

I de 22 mindre konfliktene med færre enn 1000 ofre dominerer også Islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettavisen serverte her om dagen den fantasifulle propagandatittelen "1 av 7 nordmenn mener Norge har tatt imot for få flyktninger." Ergo mener 6 av 7 at det er for mange eller nok eller er ubestemte.

 

Dette betyr nødvendigvis også at de fleste innvandrere i Norge er imot flyktninger. Hva forteller det oss egentlig når folk som har kommet hit også mener vi er for snille og slipper inn for mange? Er de også rasister da?

To ting:

 

1. Basert på informasjonen i innlegget ditt kan du ikke konkludere med at de fleste innvandrere i Norge er imot flyktninger, så resonnementet ditt faller.

2. Nok en gang snakker du om rasisme, selv om ingen har kalt deg eller innvandringsmotstandere generelt for rasister. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig da at flertallet muslimer i USA passer fint og er velintegrert men ikke Norge?

 

USA tar kun imot et lite fåtall flyktninger og nesten ingen asylsøkere. Hovedsakelig gir de greencards til folk med spesielt høy utdannelse eller folk som tar utdannelsen sin i USA og finner jobb. I USA har muslimer høyere utdannelse og inntekt enn befolkningen forøvrig.

 

I Norge importerer vi kriminelle, terrorister, velferdssøkere eller i beste fall FN flyktninger. At de har lavere moral og arbeidsmoral eller blir dårligere integrert burde ikke overraske.

 

Norge har per i dag mer enn tre ganger så stor totalinnvandring som USA. USA har prosentvis færre muslimer enn Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge burde ikke slippe flere asylsøkere når arbeidsledigheten øker. En annen kilde sier at arbeidsledigheten vil øke til 200000. Nåsom flere selskaper permitterer flere ansatte ut, vil Norge få en større uforventet arbeidsledighet.

Endret av MT-Sci
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

To ting:

 

1. Basert på informasjonen i innlegget ditt kan du ikke konkludere med at de fleste innvandrere i Norge er imot flyktninger, så resonnementet ditt faller.

2. Nok en gang snakker du om rasisme, selv om ingen har kalt deg eller innvandringsmotstandere generelt for rasister. Hvorfor?

 

 

 

1. Fler enn 1 av 7 nordmenn er innvandrere, så jo det kan vi.

2. Det jeg spør om er 'straight forward' - er norske innvandrere rasister når de også er imot flyktninger?

Lenke til kommentar

Norge burde ikke slippe flere asylsøkere når arbeidsledigheten øker. En annen kilde sier at arbeidsledigheten vil øke til 200000. Nåsom flere selskaper kutter flere ansatte ut, vil Norge få en Arbeidskrise.

 

 

Norsk økonomi er allerede svært kunstig inflatert. Når oljen blir verdiløs blir det mye større fallhøyde for Norge enn f.eks Sverige. Dette er det mange som ikke forstår når de påstår at "vi har råd" til å ta oss av alle verdens velferdssøkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettavisen serverte her om dagen den fantasifulle propagandatittelen "1 av 7 nordmenn mener Norge har tatt imot for få flyktninger." Ergo mener 6 av 7 at det er for mange eller nok eller er ubestemte.

 

Dette betyr nødvendigvis også at de fleste innvandrere i Norge er imot flyktninger. Hva forteller det oss egentlig når folk som har kommet hit også mener vi er for snille og slipper inn for mange? Er de også rasister da?

 

Vent litt nå, men det kan også bety at 6 av 7 nordmenn ikke bryr seg om flyktningsstrømmen.

Lenke til kommentar

1. Fler enn 1 av 7 nordmenn er innvandrere, så jo det kan vi.

2. Det jeg spør om er 'straight forward' - er norske innvandrere rasister når de også er imot flyktninger?

1. Nei, det kan vi ikke. La oss ta tallene dine for gitt, altså at 1 av 7 mener vi burde godta flere flyktninger. Som du sa betyr det at 6 av 7 enten mener vi tar i mot et passe antall flyktninger, for få antall flyktninger, at de ikke vet eller at de ikke har bestemt seg.

 

Gitt at flere enn 1 av 7 innbyggere i Norge er innvandrere vet vi at noen innvandrere må være blant de 6 av 7. Det vi kan konkludere med da, er at disse noen enten mener at vi tar inn passe mange, for få eller at de ikke vet. Vi tar inn flyktninger i dag, så hvis de mener dagens nivå er passe er de selvsagt ikke motstandere av å ta inn flyktninger. Hvis de ikke vet, kan du selvsagt ikke konkludere. Så, for at du skal kunne konkludere som du gjør må du vise at innvandrere har svart det siste, at vi tar inn for mange flyktninger. Det kan du ikke vise. Om du likevel skulle kunne vise det, så er det ganske merkelig å formulere det som at de er ikke vil ta inn flyktninger bare fordi de mener vi tar inn for mange.

 

2. Hvorfor skulle de være det?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du forteller at hinduene og buddhister er tolerante, spesielt som migranter. Det finnes hinduer og buddhister i Midtøsten og Afrika, er de fremdeles tolerante?

 

De er tollerante, uansett hvor de bor. Men jeg tviler på om du finner de to religionene, i Mittøsten (i hovedsak de arabiske land) og i Afrika. Det eneste landet i området, som trolig har en del budhister, er Iran. De kan også ha en del hinduer. (Ser bott fra det eneste vestlige landt i området).  Men at det kan været et fåtall av dem (i nevnte områder), utelukker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...