Gå til innhold

Innvandring i Norge: Diskuter synet ditt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke bekymret for innvandringen. Det som skremmer meg mer er nasjonal nazisme. Muslimer er harmløse mennesker og de ønsker fred i Europa. Som statsministeren sa i hennes tale for nyttår. Alle blir tjent med at nye innvandrer blir integrert og får jobb.

 

Min bekymring

- Nazi vender tilbake

- Jødene blir utslettet på nytt. Fordi jøder skapte kommunisme og Nazi hater kommunisme.

- Uskyldige folkegrupper blir skadet. Kinesere, vietnamesere, filipinere, thailendere, indere, hinduer, buddhister, sør-amerikanere, colombere, brasilianere osv.

 

Patriotismen og nasjonalismen vokser fram i Europa. Spesielt i Hellas er Nazismen veldig sterk.

Jeg vet at konflikten hovedsakelig handler om muslimer, men andre uskyldige folkegrupper vil bli rammet.

Det er en folkegruppe som har skylden for kaoset, men andre uskyldige mennesker vil bli skadet.

Jeg hater ikke muslimer. Muslimer er veldig fredlige mennesker og jeg er veldig glad i dem. De selger god kebab og borek.

 

Ønsker alle godt nytt år. Fred være med dere alle sammen. Vennligst la oss ha fred i 2016 også. Vennligst ikke skade uskyldige mennesker fra andre folkegrupper som ikke er hovedproblemet i konflikten. Vennligst ikke snakke nedsettende om muslimer. Muslimer er fredelige mennesker og vi må gi dem sjanse. Vi må vise dem kjærlighet, toleranse, respekt og behandle dem som familie.

 

Jeg kan vise deg at det ikke er bare muslimer som utgjør vold, men det gjelder også andre minioriteter. Eksempelvis kan du lese om Sri Lankanere som har voldtatt en etnisk norsk kvinne og der kjæresten til voldtektmannen prøver redde han ved å gi falsk forklaring. Trolig nok er kjæresten til voldtektsmannen en medisin student, så vold har ikke i dette tilfelle forbundet med utdannelse, etnisitet og religion.

 

Hva sier du til det?

 

Forøvrig er jeg enig at muslimene er mindre tolerante i forhold andre religiøse praksiserende i Norge.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar

Jeg kan si kort om hvordan jeg tenker;

 

Som de fleste mennesker har jeg flere grunnsyn, på ulike "nivåer" definert av meg selv. Jeg er også som de fleste andre en kløpper på kognitiv dissonans. 

 

Innvandringen, og da tenker jeg først og fremst på den massive (for det er det den er) migreringen, er noe jeg på nest høyeste nivå er mostander av. Innvandrere som ønsker være her, bidra og ser opp til oss ønsker jeg velkommen. Dog finnes nesten ikke disse, fordi vi skandinavere er ikke stolte av oss og selv og hva vi har fått til. Hvordan skal andre kunne være det da? Vi skammer oss over vår suksess, for at vi har skapt de mest suksessrike samfunnene historien kjenner til. Helt utrolig. 

 

Men på absolutt høyeste nivå så tenker jeg på meg selv. FUCK dere som stemmer på korrupte psykopat-politikere. Ja, det mener jeg. Vær så god. Sitt der i deres nine to five møkkajobb som ikke på NOEN måte er spesielt trygg i tiden som kommer og SKAM dere. Jeg har sluttet med og prøve å overtale og "hjelpe" folk på rett spor. Jeg innnser at folk flest er for indoktrinert i "gå på skole, ta en utdannelse, få en jobb, skatt er bra og alle mennesker er like flinke, og jeg er ikke min egen lykkes smed fordi jeg ikke har vokst opp rik osv osv" at det ikke er noe håp uansett. 

 

Så i mens de fleste av dere vil møte dårligere tider framover grunnet økt konkurranse, lavere lønn, høyere inflasjon, høyere priser, og mer ustabile og segregerte områder/hvor dere bor, så har jeg for lengst tatt farvell med min sympati for dere. 

 

Aksjer i asylselskaper, bedrift som går knakandes godt og generelt alt jeg kan om wealth creation, money management og alt annet sånn som jeg vet dere fnyser av kan dere bare sitte å fnyse av. Hvem bryr seg. Dere vil vel antakelig sitte der å fnyse til noen tar strømmen deres. 

 

Så mitt syn er at innvandringen og da spesielt den av migranter er helt insane. Vi kommer til å forandre samfunnet vårt til det værre i uoverskuelig framtid. Innvandring og relle asylsøkere har jeg dog ingen problemer med. Jeg velger å trekke et grovt skille mellom disse gruppene. 

 

Men nå heier jeg på asyl"veksten" for jammen er det ikke vekst for meg. 

Endret av Capitalist/Minimalist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innvandringen, og da tenker jeg først og fremst på den massive (for det er det den er) migreringen, er noe jeg på nest høyeste nivå er mostander av. Innvandrere som ønsker være her, bidra og ser opp til oss ønsker jeg velkommen

 

Så mitt syn er at innvandringen og da spesielt den av migranter er helt insane. Vi kommer til å forandre samfunnet vårt til det værre i uoverskuelig framtid. Innvandring og relle asylsøkere har jeg dog ingen problemer med. Jeg velger å trekke et grovt skille mellom disse gruppene.

 

Det er forskjell på innvandrere, migranter og flyktinger.

 

http://www.ssi.org.au/faqs/refugee-faqs/148-what-is-the-difference-between-a-refugee-and-a-migrant

https://www.newstalk.com/Refugees-or-migrants--whats-the-difference-And-why-is-it-so-important

 

http://edition.cnn.com/2014/07/15/us/immigrant-refugee-definition/

 

http://www.theguardian.com/world/2015/aug/28/migrants-refugees-and-asylum-seekers-whats-the-difference

 

Så jeg forstår ikke hva du mener egentlig, er det flyktninger eller innvandrere/ migranter du snakker om?

Lenke til kommentar

 

Innvandringen, og da tenker jeg først og fremst på den massive (for det er det den er) migreringen, er noe jeg på nest høyeste nivå er mostander av. Innvandrere som ønsker være her, bidra og ser opp til oss ønsker jeg velkommen

 

Så mitt syn er at innvandringen og da spesielt den av migranter er helt insane. Vi kommer til å forandre samfunnet vårt til det værre i uoverskuelig framtid. Innvandring og relle asylsøkere har jeg dog ingen problemer med. Jeg velger å trekke et grovt skille mellom disse gruppene.

 

Det er forskjell på innvandrere, migranter og flyktinger.

 

http://www.ssi.org.au/faqs/refugee-faqs/148-what-is-the-difference-between-a-refugee-and-a-migrant

https://www.newstalk.com/Refugees-or-migrants--whats-the-difference-And-why-is-it-so-important

 

http://edition.cnn.com/2014/07/15/us/immigrant-refugee-definition/

 

http://www.theguardian.com/world/2015/aug/28/migrants-refugees-and-asylum-seekers-whats-the-difference

 

Så jeg forstår ikke hva du mener egentlig, er det flyktninger eller innvandrere/ migranter du snakker om?

 

 

 

Hæ?

Du siterer der jeg sier at jeg trekker en grov skillelinje mellom asylsøkere, migranter og innvandrere og hvor jeg svart på hvitt litt lenger ned i innlegget sier at jeg liker innvandrere fordi de bidrar grunnet at de VIL være her, og at jeg mener vi har en plikt til å hjelpe reelle asylsøkere.

 

Likevel lurer du? Du må være mindre begavet. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk klager over. Islam er jo en berikelse for det europeiske samfunn. Det finnes ingen jenter som blir voldtatt av muslimer. Dette er Nazist propaganda. Mange jenter i tyskland elsker profeten og de elsker islam. Man trenger ikke muskler eller kjekk utseende for å bli kjent med vakre kvinner. Det eneste dere trenger er Islam. Bli en Muslim og kvinner kommer til dere automatisk. Alle kvinner i europa elsker Islam. For dette er fredens religion.

 

Det finnes ingen tyske kvinner som blir voldtatt i Tyskland. Alle tyske kvinner omfavner Islam og de elsker Muhammad.

At tyske kvinner blir voldtatt av muslimer. Dette er nazist propaganda.

 

Brunette

https://www.youtube.com/watch?v=Nf1BJl7L4xY

 

Blondine

https://www.youtube.com/watch?v=YE_MiBDyjew

Lenke til kommentar

Har alltid lurt på dette:

 

Hvorfor er det mange innvandrer som kom til Norge, når norske velfredsystemet er under trøbbel. Hvorfor kommer de typisk til Norge?

 

Hvordan velger innvandrer å komme til et land, F.eks: Sverige og andre skandinaviske land.

 

Obs!

 Liten forandring: Da spør jeg hvorfor de kommer til Norge og andre skandinaviske land, helt konkret.

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk klager over. Islam er jo en berikelse for det europeiske samfunn. Det finnes ingen jenter som blir voldtatt av muslimer. Dette er Nazist propaganda. Mange jenter i tyskland elsker profeten og de elsker islam. Man trenger ikke muskler eller kjekk utseende for å bli kjent med vakre kvinner. Det eneste dere trenger er Islam. Bli en Muslim og kvinner kommer til dere automatisk. Alle kvinner i europa elsker Islam. For dette er fredens religion.

 

Det finnes ingen tyske kvinner som blir voldtatt i Tyskland. Alle tyske kvinner omfavner Islam og de elsker Muhammad.

At tyske kvinner blir voldtatt av muslimer. Dette er nazist propaganda.

 

Hvorfor kommer innvandrer til f.eks. Ungarn. Hva har ungarn å tilby? (denne saken har ikke noe med å islam å gjøre)

Lenke til kommentar

Har alltid lurt på dette:

 

Hvorfor er det mange innvandrer som kom til Norge, når norske velfredsystemet er under trøbbel. Hvorfor kommer de typisk til Norge?

 

Hvordan velger innvandrer å komme til et land, F.eks: Sverige og andre skandinaviske land.

 

Obs!

 Liten forandring: Da spør jeg hvorfor de kommer til Norge og andre skandinaviske land, helt konkret.

 

Etniske nordmenn føder ikke nok barn. Den hvite befolkningen er døende og derfor må Norge importere folk fra utlandet.https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/norsk_okonomi/bruk-av-oljepenger-/langsiktige-utfordringer-som-folge-av-en/id450473/

 

 

 

Hvorfor kommer innvandrer til f.eks. Ungarn. Hva har ungarn å tilby? (denne saken har ikke noe med å islam å gjøre)

 

Føder ikke nok barn. Innvandring er bra for Europe. Hvite mennesker dør ut uansett.

Ungarn trenger innvandring for å overleve.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Har alltid lurt på dette:

 

Hvorfor er det mange innvandrer som kom til Norge, når norske velfredsystemet er under trøbbel. Hvorfor kommer de typisk til Norge?

 

Hvordan velger innvandrer å komme til et land, F.eks: Sverige og andre skandinaviske land.

 

Obs!

 Liten forandring: Da spør jeg hvorfor de kommer til Norge og andre skandinaviske land, helt konkret.

 

Etniske nordmenn føder ikke nok barn. Den hvite befolkningen er døende og derfor må Norge importere folk fra utlandet.https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/norsk_okonomi/bruk-av-oljepenger-/langsiktige-utfordringer-som-folge-av-en/id450473/

 

 

 

Hvorfor kommer innvandrer til f.eks. Ungarn. Hva har ungarn å tilby? (denne saken har ikke noe med å islam å gjøre)

 

Føder ikke nok barn. Innvandring er bra for Europe. Hvite mennesker dør ut uansett.

Ungarn trenger innvandring for å overleve.

 

Det er for dårlig svar. Vi trenger ikke mer arbeidskraft fra utlandet, siden vi har flere arbeidsledige folk (hundrevis av)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke innvandring, hverken av muslimer eller andre fra fremmede land. Heller ikke polakker og andre øst-europeere. Eller andre europeere, dersom de kom i hopetall. Turister er greit, ikke fastboende utlendinger.

 

Arbeidsinnvandring er også en uting. Resultatet for kulturen er jo den samme, selv om den økonomiske byrden blir mindre. Jeg er ikke villig til å selge vår egenart for sølvpenger.

 

Men jeg er villig til å hjelpe mennesker i nød. Selv om jeg ikke tjener på det, men tvert imot må lide økonomisk. For det er ikke penger som motiverer til å hjelpe andre. Det er en min gode karakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er for dårlig svar. Vi trenger ikke mer arbeidskraft fra utlandet, siden vi har flere arbeidsledige folk (hundrevis av)

 

Dette er dyr arbeidskraft. Norge trenger billig arbeidskraft. Norsk arbeidskraft er dyrt. Ingen i Norge har lyst på dyr arbeidskraft. Den største grunnen til at Norge er 99% medlem av Europa Union. Er fordi Norge trenger billig arbeidskraft. Muslimer er billig arbeidskraft. Dette er bra for norsk arbeidsliv. Norge trenger innvandrer slik at arbeidstakernes lønn går ned. Slik at Norge får billigere arbeidskraft. Derfor er innvandring veldig viktig.

 

Norske arbeidstagere har ikke lyst på god lønn. Derfor er Norge 99% medlem i EU.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Underbetaler-sine-ansatte_-har-likevel-offentlige-oppdrag-7312301.html

 

http://www.tv2.no/a/4030102

 

http://www.an.no/ingikk-forlik-med-underbetalte-arbeidere/s/5-4-109316

 

Europa Unionen er vasallherre og Norge er vasallstat. Norge betaler 15 milliarder kroner til EU hvert eneste år.

Fordi Norge trenger billig arbeidskraft fra Europa Unionen. Fordi norske arbeidstakere ikke vil ha god lønn.

Derfor er det viktig med innvandring. Norske etniske personer elsker lav lønn. Derfor er Norge 99% medlem av EU og betaler 15 milliarder i året. http://www.nrk.no/urix/norge-betaler-15-eos-milliarder-mer-1.6915732

 

Jaja det er etniske nordmenns egen feil. Det var dere som ville ha lav lønn og billig arbeidskraft.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Det er for dårlig svar. Vi trenger ikke mer arbeidskraft fra utlandet, siden vi har flere arbeidsledige folk (hundrevis av)

 

Norske arbeidstagere har ikke lyst på god lønn. Derfor er Norge 99% medlem i EU.

 

Denne er ny. Jeg vil påstå at du skjuler en del av informasjonen, og ikke forteller hele sannheten her. Norske arbeidstakere har lyst på god lønn - hvorfor skulle de ikke det?

Lenke til kommentar

 

 

Det er for dårlig svar. Vi trenger ikke mer arbeidskraft fra utlandet, siden vi har flere arbeidsledige folk (hundrevis av)

 

Norske arbeidstagere har ikke lyst på god lønn. Derfor er Norge 99% medlem i EU.

 

Denne er ny. Jeg vil påstå at du skjuler en del av informasjonen, og ikke forteller hele sannheten her. Norske arbeidstakere har lyst på god lønn - hvorfor skulle de ikke det?

 

 

Jeg skjuler ingenting. Dette er fakta. Nordmenn elsker lave lønninger og Norge trenger arbeidskraft.

Hvis etniske nordmenn synes lønnen er lav. Hvorfor kriger de ikke mot staten? Fakta er at nordmenn elsker lav lønninger. Helt siden Norge ble 99% medlem av EU. Så har lønnen sunket i Norge. Fakta er at Norge trenger muslimsk og europeisk arbeidsinnvandring.

 

Etniske nordmenn trenger ikke jobber. Etniske nordmenn er lat og derfor trenger Norge arbeidskraft fra utlandet.

I tillegg har arbeidsinnvandrer fra Europa Unionen bedre arbeidsmoral enn late etniske nordmenn.

Etniske nordmenn fortjener ikke jobber i Norge. Etniske nordmenn elsker lavt lønn og dårlige arbeidsrettigheter.

Etniske nordmenn elsker Europe Unionen. Etniske nordmenn elsker muslimer og profeten Muhammad. Fred være med dere alle sammen.

 

Hvis etniske nordmenn ikke liker lave lønninger og dårlige arbeidsrettigheter. Hvorfor kriger ikke nordmenn mot Europa Unionen og Stortinget. Jo det skal jeg fortelle deg. Fakta er at etniske nordmenn ikke har lyst til å jobbe. Derfor må Norge være 99% medlem av EU og importere arbeidskraft fra EU.

 

https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/arbeidsmarked-og-sysselsetting/innsikt/arbeidsinnvandring/id976/

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er for dårlig svar. Vi trenger ikke mer arbeidskraft fra utlandet, siden vi har flere arbeidsledige folk (hundrevis av)

 

Norske arbeidstagere har ikke lyst på god lønn. Derfor er Norge 99% medlem i EU.

 

Denne er ny. Jeg vil påstå at du skjuler en del av informasjonen, og ikke forteller hele sannheten her. Norske arbeidstakere har lyst på god lønn - hvorfor skulle de ikke det?

 

 

Jeg skjuler ingenting. Dette er fakta. Nordmenn elsker lave lønninger og Norge trenger arbeidskraft.

Hvis etniske nordmenn synes lønnen er lav. Hvorfor kriger de ikke mot staten? Fakta er at nordmenn elsker lav lønninger. Helt siden Norge ble 99% medlem av EU. Så har lønnen sunket i Norge. Fakta er at Norge trenger muslimsk og europeisk arbeidsinnvandring.

 

Etniske nordmenn trenger ikke jobber. Etniske nordmenn er lat og derfor trenger Norge arbeidskraft fra utlandet.

I tillegg har arbeidsinnvandrer fra Europa Unionen bedre arbeidsmoral enn late etniske nordmenn.

Etniske nordmenn fortjener ikke jobber i Norge. Etniske nordmenn elsker lavt lønn og dårlige arbeidsrettigheter.

Etniske nordmenn elsker Europe Unionen. Etniske nordmenn elsker muslimer og profeten Muhammad. Fred være med dere alle sammen.

 

Hvis etniske nordmenn ikke liker lave lønninger og dårlige arbeidsrettigheter. Hvorfor kriger ikke nordmenn mot Europa Unionen og Stortinget. Jo det skal jeg fortelle deg. Fakta er at etniske nordmenn ikke har lyst til å jobbe. Derfor må Norge være 99% medlem av EU og importere arbeidskraft fra EU.

 

https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/arbeidsmarked-og-sysselsetting/innsikt/arbeidsinnvandring/id976/

 

 

En annen fakta sier at Norge IKKE skal være med i EU. Hvordan vil du formulere dette?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke muskler eller kjekk utseende for å bli kjent med vakre kvinner. Det eneste dere trenger er Islam. Bli en Muslim og kvinner kommer til dere automatisk. Alle kvinner i europa elsker Islam. For dette er fredens religion.

Har du drukket?

Endret av nissen26
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Man trenger ikke muskler eller kjekk utseende for å bli kjent med vakre kvinner. Det eneste dere trenger er Islam. Bli en Muslim og kvinner kommer til dere automatisk. Alle kvinner i europa elsker Islam. For dette er fredens religion.

Har du drukket?

 

Regel nr. 1. Ikke forvent noe sammenhengende og fornuftig fra religiøse skrullinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den første saken er: Khamshajiny Gunaratnam ble valgt som varaordfører.

 

Min personlige mening er at det eneste negative med denne personen er at hun er fra Arbeiderpartiet, ellers ser jeg ikke noe problem.

 

Hvis hun er fra et annet parti, som f.eks: Høyre. Er det greit? Tenk hun blir statsminister, og da er hun fra høyre. Vil dette være greit for deg?

 

Tror nok ikke at folk er mer opptatt hvilken parti som kommer inn, men hvilke kandidater som kommer inn i byråden eller i stortinget. Det er fordi en "sak" kommer ikke fra partiet, men fra kandidatene. Det er kandidatene som utgjør hele partiets rykte. Det kan være at kandidatene kan være forskjellig og kan komme med en sak som ikke er forenlig med partiets beslutninger, altså det som blir gitt av partiets ledelsen eller komiteen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...