Gå til innhold

Innvandring i Norge: Diskuter synet ditt!


Anbefalte innlegg

 

Den første saken er: Khamshajiny Gunaratnam ble valgt som varaordfører.

 

Min personlige mening er at det eneste negative med denne personen er at hun er fra Arbeiderpartiet, ellers ser jeg ikke noe problem.

 

Hvis hun er fra et annet parti, som f.eks: Høyre. Er det greit? Tenk hun blir statsminister, og da er hun fra høyre. Vil dette være greit for deg?

 

Tror nok ikke at folk er mer opptatt hvilken parti som kommer inn, men hvilke kandidater som kommer inn i byråden eller i stortinget. Det er fordi en "sak" kommer ikke fra partiet, men fra kandidatene. Det er kandidatene som utgjør hele partiets rykte. Det kan være at kandidatene kan være forskjellig og kan komme med en sak som ikke er forenlig med partiets beslutninger, altså det som blir gitt av partiets ledelsen eller komiteen.

 

 

Jeg ville sagt det samme om hun var fra Høyre :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Den første saken er: Khamshajiny Gunaratnam ble valgt som varaordfører.

 

Min personlige mening er at det eneste negative med denne personen er at hun er fra Arbeiderpartiet, ellers ser jeg ikke noe problem.

 

Hvis hun er fra et annet parti, som f.eks: Høyre. Er det greit? Tenk hun blir statsminister, og da er hun fra høyre. Vil dette være greit for deg?

 

Tror nok ikke at folk er mer opptatt hvilken parti som kommer inn, men hvilke kandidater som kommer inn i byråden eller i stortinget. Det er fordi en "sak" kommer ikke fra partiet, men fra kandidatene. Det er kandidatene som utgjør hele partiets rykte. Det kan være at kandidatene kan være forskjellig og kan komme med en sak som ikke er forenlig med partiets beslutninger, altså det som blir gitt av partiets ledelsen eller komiteen.

 

 

Jeg ville sagt det samme om hun var fra Høyre :hrm:

 

 

Hva vil det indikere? Prøver du å si at hun ikke burde være medlem av noe parti, og pelle seg vekk fra politikk?

Lenke til kommentar

Den andre saken er: Mohsan Raja ble årets Osloborger.

 

Slike islamister hører ikke hjemme i Norge og Europa. Han hører mer hjemme i Saudi-Arabia enn Norge.

 

Ser ingen grunn til at han fikk osloborger-prisen. Han er en person som prøve inspirere islam. Ettersom min mening burde ikke religion blandes inn. Tror sannsynligvis at han fikk prisen for å ha hjulpet flere flyktninger hvor de fleste er muslimer, troligvis Afghanistan og Syria.

 

En annen ting er at vi burde ikke diskutere om han, som betyr det samme å diskutere om Islam.

Hva slags synspunkter tror du folk har om flyktninger fra muslimske land?  Det er.....å sende dem tilbake til ...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Den første saken er: Khamshajiny Gunaratnam ble valgt som varaordfører.

 

Min personlige mening er at det eneste negative med denne personen er at hun er fra Arbeiderpartiet, ellers ser jeg ikke noe problem.

 

Hvis hun er fra et annet parti, som f.eks: Høyre. Er det greit? Tenk hun blir statsminister, og da er hun fra høyre. Vil dette være greit for deg?

 

Tror nok ikke at folk er mer opptatt hvilken parti som kommer inn, men hvilke kandidater som kommer inn i byråden eller i stortinget. Det er fordi en "sak" kommer ikke fra partiet, men fra kandidatene. Det er kandidatene som utgjør hele partiets rykte. Det kan være at kandidatene kan være forskjellig og kan komme med en sak som ikke er forenlig med partiets beslutninger, altså det som blir gitt av partiets ledelsen eller komiteen.

 

 

Jeg ville sagt det samme om hun var fra Høyre :hrm:

 

 

Hva vil det indikere? Prøver du å si at hun ikke burde være medlem av noe parti, og pelle seg vekk fra politikk?

 

 

Trenger man å like de fleste politikere da? Det finnes noen få FRP folk og det finnes en del i andre land men i hovedsak har jeg ikke sansen for politikere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men kjære ateist

 

Vi forstår vel jo Norske politikere, som er henlagt etter ideer som ikke blir likt av andre, særlig de som diskutere om dem.

 

Forstår ikke hva du prøver å henvise til? Om du prøver, så vil det ikke fungere, siden du har ikke en mulighet for å nå politikerens ideologi.

 

Jeg overstreker meg å ikke lage en lang diskusjon om dette. 

 

Edit:

Skrivefeil

Endret av MT-Sci
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det enkleste var om alle ble enige om en slags visjon for hvilken fremtid de ser for seg, et slags manifest. De fleste er vel enige om ting som

- Religionens betydning bør avvikles

- Klasseskiller bør holdes på et overkommelig nivå (dagens f eks)

- Norge skal fortsatt ha verdens beste velferdssystem

 

Deretter kan man argumentere for at innvandring skaper en segregert underklasse som svekker velferden, eller innvandring skaper en dynamisk arbeiderklasse som øker konkurransekraften.

 

Så lenge politikere ikke kommer fra bananrepublikker, og helt åpenbart tar med seg holdningene fra disse miljøene (ref byggesaksavdelingen i Drammen eller tvilsomme valgkampmetoder fra lokale AP-politikere), så er det jo ikke et problem, og det er kanskje en fordel å få andre meninger inn enn dagens broilere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sverige har vurdert å kaste 80.000 asylsøkere og da det som en regel inntreffer Norge.

 

Vil det å inn-stramme grensene, en ulovlig paragraf?

 

Flere land har gjort brudd på EMK, Norge er en av dem.

 

Men... Norge har tatt hensyn til innvandrere og hjulpet flest mulig flyktninger som kommer virkelig fra krigsherjede land.

Endret av MT-Sci
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det enkleste var om alle ble enige om en slags visjon for hvilken fremtid de ser for seg, et slags manifest. De fleste er vel enige om ting som

- Religionens betydning bør avvikles

- Klasseskiller bør holdes på et overkommelig nivå (dagens f eks)

- Norge skal fortsatt ha verdens beste velferdssystem

 

Deretter kan man argumentere for at innvandring skaper en segregert underklasse som svekker velferden, eller innvandring skaper en dynamisk arbeiderklasse som øker konkurransekraften.

 

Så lenge politikere ikke kommer fra bananrepublikker, og helt åpenbart tar med seg holdningene fra disse miljøene (ref byggesaksavdelingen i Drammen eller tvilsomme valgkampmetoder fra lokale AP-politikere), så er det jo ikke et problem, og det er kanskje en fordel å få andre meninger inn enn dagens broilere.

 

Det er nok viktig at de som kommer tar til seg norsk kultur, men man bør også ha en kontrollert grense på hvor mange som kan komme i året. Sånn som det er nå holder ikke i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan hende jeg går litt ut av diskusjonen men som andregenerasjonsinnvandrer så syntes jeg at synet på innvandre på mange måter settes under en kam. Er født i oslo-øst, oppvokst med både etnisknorske og utlendinger der alle sammen kom overens, men vi glemte aldri hvor vi kom fra, vi kunne snakke om alt men det lå alltid i bakhodet. 

 

Når det kommer til "Alle mørkhudet mennesker er muslimer" er noe jeg har følt veldig mye. Mange har en tendens til å tro at jeg er muslim når de møter meg. Religion er ikke noe tar opp på første samtale men vær gang jeg sier at jeg er kristen så sier de "oja du er kristen" og føler at de får en måte lettelse i ansiktet dette gjelder ikke kun etniske norske. Dette er noe jeg syntes er veldig trist at folk skal tro bedre om meg bare fordi jeg er katolikk og mørkhudet enn muslim og mørkhudet. 

 

tja.. En venn av meg som jobber i politiet og har med utvisning av asylsøkere å gjøre, sier også det er stor forskjell i mentalitet på muslimer og kristne, fra samme land eller del av verden. Muhammed er gjerne "ypp", utakknemlig, skriker og går vekk fra de andre asylsøkerne eller ansatte og setter seg sammen med Ali med samme "mindset" hvor de visker seg imellom i sin klikk, mens kristne fra samme del av verden er veldig takknemlige for alt de får, pratsomme og helt annerledes i oppførsel. Dette er hans ord, og han jobber med dette daglig.

 

Men det er selvopplevd også. Innvandrerdamer ikledd burka eller hijab unngår meg og ser ikke på meg engang, mens innvandrerdamer fra filipinene, thailand eller som er kledd normalt og fra en tydelig kristen eller for den saks skyld buddhistisk kultur generelt er hyggelige og enkle å prate med, faktisk somregel triveligere enn norske damer som har en mental burka kalt feminisme de er flasket opp med. Muslimske menn trenger ikke være fiendtlige, men merker jeg dårlige vibber fra innvandrere er det somregel fra muslimer. De dårlige vibbene er at jeg får inntrykk av at de ser ned på meg for at jeg er norsk, og at de tror jeg er en idiot. Og det er nok sant også, for det var en jeg ikke har kontakt med lenger som hadde et forhold til en tidligere muslimsk dame som hadde forlatt sin kultur og bare datet norske, som sa at det var akkuratt det de tenkte om oss, seg imellom. 

 

Jeg synes faktisk synd på deg hvis du er kristen innvandrer og fra midtøsten, da tenker nok mange norske automatisk "muslim" og "fiendtlig", ikke bare pga media men pga selvopplevde ting. Mange norske har vært borte i gjenger osv i ungdommen og der går personer med muslimsk bakgrunn igjen. Du ser ikke mange thaier i disse gjengene, svært få hvis noen kristne afrikanere og det er veldig langt mellom hver vietnameser selv om de har hatt ry på seg for noen år tilbake for å være litt involvert i det.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...