Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Bush var mester på ulovlige konflikter, kriger, propaganda og ingen trodde ting kunne bli verre. Alikevel har vi aldri opplevd mer konflikt enn nå under Obama. Krigene er i en annen form kalt "assymetrisk krigføring" som vi blant annet har sett i Syria og Ukraina.

 

Newsflash: Det var ikke Obama/USA som startet krigen i Syria eller Ukraina.

 

Bush startet derimot flere kriger som USA fortsatt sliter med den dag i dag.

 

 

Ok. Det kan vi godt spekulere i. Men resultatet ble iallefall at det var vesten som overtok Ukraina politisk og økonomisk (i praksis = fullstendig). En stor gevinst for oss. På avansert språk og tolkning kalles det meget vellykket assymetrisk krigføring. Folk er ikke engang klar over at vi innvaderte og overtok Ukraina, og vi gjorde det uten å løsne et eneste skudd. Eller, med mindre de skarpskytterne var vestlige/vestlig støttede som skulle helle bensin på bålet og "Berkut" fikk skylden. Nesten perfekt koordinert.

 

Angående Syria har USA hele tiden støttet voldelig opprør i et annet uavhengig land, noe som i alle andre fortolkninger av internasjonal lov, enn gal fortolkning, er ulovlig.

 

Det var ikke vesten som tok over, men andre ukrainere. Den som invaderte Ukraina var Russland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det var ikke vesten som tok over, men andre ukrainere. Den som invaderte Ukraina var Russland.

 

 

Det kan du fortelle seg selv så mye du vil. Men økonomisk og politisk er Ukraina overtatt av vesten, det er det overhode ingen tvil om, hvis man faktisk har fulgt litt med på hva som skjer i verden.

Lenke til kommentar

 

Det var ikke vesten som tok over, men andre ukrainere. Den som invaderte Ukraina var Russland.

 

 

Det kan du fortelle seg selv så mye du vil. Men økonomisk og politisk er Ukraina overtatt av vesten, det er det overhode ingen tvil om, hvis man faktisk har fulgt litt med på hva som skjer i verden.

 

 

Det at Ukraina valgte vesten etter kalde krigen, var nok noe mer ukrainerne ville, og dermed ble de ikke tatt over av noen andre enn sitt eget demokrati.

 

Det blir på samme måte som at Norge valgte NATO.

 

Ukraina derimot har blandet befolkning, noen er Russisk slektet og vennlige til Russland.

 

Ukraina ble som en del av en altfor snill pakke gitt til Sovjet under Jalta i lystig fuktig lag med Stalin, Churchill og Roosevelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det var ikke vesten som tok over, men andre ukrainere. Den som invaderte Ukraina var Russland.

 

 

Det kan du fortelle seg selv så mye du vil. Men økonomisk og politisk er Ukraina overtatt av vesten, det er det overhode ingen tvil om, hvis man faktisk har fulgt litt med på hva som skjer i verden.

 

 

Det at Ukraina valgte vesten etter kalde krigen, var nok noe mer ukrainerne ville, og dermed ble de ikke tatt over av noen andre enn sitt eget demokrati.

 

Det blir på samme måte som at Norge valgte NATO.

 

Ukraina derimot har blandet befolkning, noen er Russisk slektet og vennlige til Russland.

 

Ukraina ble som en del av en altfor snill pakke gitt til Sovjet under Jalta i lystig fuktig lag med Stalin, Churchill og Roosevelt.

 

 

Du har kanskje rett i det du sier her, men jeg har også rett i det jeg sier. Ukraina er ikke noe uavhengig land, de er underlagt vesten nå. Måten dette skjedde på er uakseptabel i min bok. Og jeg har alltid støttet Ukrainsk integrering med EU. Lenge før de fleste andre engang orket å tenke på å ha et så fattig land med i EU.

 

Ukraina var, eller er et flott land, men krigen i Ukraina var meget mistenkelig, uansett hvordan man ser på det, og er man kun mistenksom mot en part, da er man nok litt dum. Ser man hele situasjonen under ett og forklaringene til begge sider involvert er det klart at både vesten (USA) og Russland har vært dypt involvert i situasjonen.

 

Poenget nå er at Ukraina tar ordre fra vesten, USA og EU og at de nå er totalt avhengige av oss økonomisk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det var ikke vesten som tok over, men andre ukrainere. Den som invaderte Ukraina var Russland.

 

 

Det kan du fortelle seg selv så mye du vil. Men økonomisk og politisk er Ukraina overtatt av vesten, det er det overhode ingen tvil om, hvis man faktisk har fulgt litt med på hva som skjer i verden.

 

 

Det at Ukraina valgte vesten etter kalde krigen, var nok noe mer ukrainerne ville, og dermed ble de ikke tatt over av noen andre enn sitt eget demokrati.

 

Det blir på samme måte som at Norge valgte NATO.

 

Ukraina derimot har blandet befolkning, noen er Russisk slektet og vennlige til Russland.

 

Ukraina ble som en del av en altfor snill pakke gitt til Sovjet under Jalta i lystig fuktig lag med Stalin, Churchill og Roosevelt.

 

 

Du har kanskje rett i det du sier her, men jeg har også rett i det jeg sier. Ukraina er ikke noe uavhengig land, de er underlagt vesten nå. Måten dette skjedde på er uakseptabel i min bok. Og jeg har alltid støttet Ukrainsk integrering med EU. Lenge før de fleste andre engang orket å tenke på å ha et så fattig land med i EU.

 

Ukraina var, eller er et flott land, men krigen i Ukraina var meget mistenkelig, uansett hvordan man ser på det, og er man kun mistenksom mot en part, da er man nok litt dum. Ser man hele situasjonen under ett og forklaringene til begge sider involvert er det klart at både vesten (USA) og Russland har vært dypt involvert i situasjonen.

 

Poenget nå er at Ukraina tar ordre fra vesten, USA og EU og at de nå er totalt avhengige av oss økonomisk.

 

 

Forklar hvordan Ukraina tar ordre fra vesten? Jeg trodde iforhåld til mine opplysninger at det tvert imot er Ukraina som ser til vesten EU og USA for hjelp?

 

USA og EU er kritiske til Russlands inngripen i Ukraina diplomatisk, men det Russland driver/drev med er klart brudd på internasjonale avtaler.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke noe mer å legge til.

 

Nei, du har nok ikke det. For det var Russland som angrep, ikke vesten.

 

 

Javel? Det var Russisk støttede opprørere som tok over i Kiev med vold? Eller var det folkeavstemning?

Noen millioner var misfornøyde, andre holdt seg hjemme, og det var langt fra øst Ukraina til Kiev.

 

Hvem er det Ukrainske leder idag sammarbeider med/gjør som sier? Russland? Følger de ordre fra Kremlin?

 

Her er forresten hvordan Russerne ser det: (ja, jeg er kjent med "vårt syn" her i vesten)

http://sputniknews.com/politics/20160213/1034707630/state-department-democracy-spending.html

 

Best å alltid kjenne begge sider i en sak med to sider og to syn på ting.

 

 

And so in response to the American export of 'color revolution technology', Russia can export its own technology – political stabilization."

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Ny republikansk debatt i kveld. 6 kandidater igjen.

Blir vel verbalt sirkus om en skal tro uttalelser fra kampanjene deres i det siste. :grin2: 

Saturday, February 13, 2016
CBS News Republican Debate
9pm ET (8pm CT, 7pm MT, 6pm PT)  Norsk tid: 03:00 søndag morgen. 
Live Stream: CBSNews.com 
Aired On: CBS
Location: The Peace Center in Greenville, South Carolina
Sponsors: CBS News
Moderator: John Dickerson
Candidates: Trump, Cruz, Rubio, Bush, Kasich, Carson
Read more at http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-republican-primary-debate-schedule/#b9SVuMQlGRtIo4gc.99

Lenke til kommentar

Hva tenker folket her om trump som president?

 

Jeg syns det er skummelt å se hvor mange som støtter han. For meg virker det som han har veldig lav sosial intelligens .

 

Jeg trur han er dum nok til å trege på seg enten kina eller russland å starte krig.

 

Hvorfor er du så redd for Trump? Er du provosert over at det endelig er en vestlig leder som sier at han vil gjøre det som er best for sitt land, og ikke hva som er best for alle andre land?

 

For øvrig så vil Trump samarbeide med Russland, det er Obama og NATO som desperat prøver å gjøre Russland til Vestens fiende igjen, mens de beskytter Tyrkia som støtter IS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, tror også Trump er rette mannen der borte, de trenger en som ikke er redd for å trekke "seksløperen"..

 

Obama har vært en katastrofe på utenrikspolitiske arena, alt for svak..

 

Trenger en sterk vestlig nasjon som ikke er redd for å tukte dette pakket nede i disse araberlandene..

 

Europeiske politikere er stort sett noen ynkelig ryggløse tullinger, som tror de kan smiske seg igjennom alt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig, tror også Trump er rette mannen der borte, de trenger en som ikke er redd for å trekke "seksløperen"..

 

Obama har vært en katastrofe på utenrikspolitiske arena, alt for svak..

 

Trenger en sterk vestlig nasjon som ikke er redd for å tukte dette pakket nede i disse araberlandene..

 

Europeiske politikere er stort sett noen ynkelig ryggløse tullinger, som tror de kan smiske seg igjennom alt..

 

Trump er nok den rette mannen men nettopp derfor er sannsynligheten for at han vinner veldig lav.

Lenke til kommentar

Ny republikansk debatt i kveld. 6 kandidater igjen.

Blir vel verbalt sirkus om en skal tro uttalelser fra kampanjene deres i det siste. :grin2: 

 

Saturday, February 13, 2016

CBS News Republican Debate

9pm ET (8pm CT, 7pm MT, 6pm PT)  Norsk tid: 03:00 søndag morgen. 

Live Stream: CBSNews.com 

Aired On: CBS

Location: The Peace Center in Greenville, South Carolina

Sponsors: CBS News

Moderator: John Dickerson

Candidates: Trump, Cruz, Rubio, Bush, Kasich, Carson

Read more at http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-republican-primary-debate-schedule/#b9SVuMQlGRtIo4gc.99

Update:

Direktelink til siden med streamen på CBSN, debatten starter om noen minutter. http://www.cbsnews.com/live/?ftag=CNMdaef904

Lenke til kommentar

 

Ny republikansk debatt i kveld. 6 kandidater igjen.

Blir vel verbalt sirkus om en skal tro uttalelser fra kampanjene deres i det siste. :grin2: 

 

Saturday, February 13, 2016

CBS News Republican Debate

9pm ET (8pm CT, 7pm MT, 6pm PT)  Norsk tid: 03:00 søndag morgen. 

Live Stream: CBSNews.com 

Aired On: CBS

Location: The Peace Center in Greenville, South Carolina

Sponsors: CBS News

Moderator: John Dickerson

Candidates: Trump, Cruz, Rubio, Bush, Kasich, Carson

Read more at http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-republican-primary-debate-schedule/#b9SVuMQlGRtIo4gc.99

Update:

Direktelink til siden med streamen på CBSN, debatten starter om noen minutter. http://www.cbsnews.com/live/?ftag=CNMdaef904

 

 

Tydelig at Bush og Rubios donorer var tungt representert blant publikum! Nesten uhørt hvordan de oppførte seg til tider. Buet på Trump hver gang han svarte på angrepene fra Bush, buet på Cruz da han kritiserte Rubios amnesti-vennlige holdning overfor illegalle innvandrere, ja, mye buing når donorenes gullgutter Bush og Rubio ble kritisert.

 

Latterlig, moderatorene burde ha tiltalt publikum og bedt dem oppføre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ny republikansk debatt i kveld. 6 kandidater igjen.

Blir vel verbalt sirkus om en skal tro uttalelser fra kampanjene deres i det siste. :grin2:

 

Saturday, February 13, 2016

CBS News Republican Debate

9pm ET (8pm CT, 7pm MT, 6pm PT) Norsk tid: 03:00 søndag morgen.

Live Stream: CBSNews.com

Aired On: CBS

Location: The Peace Center in Greenville, South Carolina

Sponsors: CBS News

Moderator: John Dickerson

Candidates: Trump, Cruz, Rubio, Bush, Kasich, Carson

Read more at http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-republican-primary-debate-schedule/#b9SVuMQlGRtIo4gc.99

Update:

Direktelink til siden med streamen på CBSN, debatten starter om noen minutter. http://www.cbsnews.com/live/?ftag=CNMdaef904

Tydelig at Bush og Rubios donorer var tungt representert blant publikum! Nesten uhørt hvordan de oppførte seg til tider. Buet på Trump hver gang han svarte på angrepene fra Bush, buet på Cruz da han kritiserte Rubios amnesti-vennlige holdning overfor illegalle innvandrere, ja, mye buing når donorenes gullgutter Bush og Rubio ble kritisert.

 

Latterlig, moderatorene burde ha tiltalt publikum og bedt dem oppføre seg.

har ikke sett hele debatten, men syns ikke det er rart folk buer når Trump antyder at George W. Bush var ansvarlig for terrorangrepene 9/11. Bush gjorde mye annet galt, men den blir litt for søk. Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke noe mer å legge til.

 

Nei, du har nok ikke det. For det var Russland som angrep, ikke vesten.

 

 

Javel? Det var Russisk støttede opprørere som tok over i Kiev med vold? Eller var det folkeavstemning?

Noen millioner var misfornøyde, andre holdt seg hjemme, og det var langt fra øst Ukraina til Kiev.

 

Hvem er det Ukrainske leder idag sammarbeider med/gjør som sier? Russland? Følger de ordre fra Kremlin?

 

Her er forresten hvordan Russerne ser det: (ja, jeg er kjent med "vårt syn" her i vesten)

http://sputniknews.com/politics/20160213/1034707630/state-department-democracy-spending.html

 

Best å alltid kjenne begge sider i en sak med to sider og to syn på ting.

 

 

And so in response to the American export of 'color revolution technology', Russia can export its own technology – political stabilization."

 

 

Så hvor fikk alle de Russiske Ukrainistene alt sitt våpen fra? De var jo væpnet langt over tenna med alt mulig?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ikke noe mer å legge til.

 

Nei, du har nok ikke det. For det var Russland som angrep, ikke vesten.

 

 

Javel? Det var Russisk støttede opprørere som tok over i Kiev med vold? Eller var det folkeavstemning?

Noen millioner var misfornøyde, andre holdt seg hjemme, og det var langt fra øst Ukraina til Kiev.

 

Hvem er det Ukrainske leder idag sammarbeider med/gjør som sier? Russland? Følger de ordre fra Kremlin?

 

Her er forresten hvordan Russerne ser det: (ja, jeg er kjent med "vårt syn" her i vesten)

http://sputniknews.com/politics/20160213/1034707630/state-department-democracy-spending.html

 

Best å alltid kjenne begge sider i en sak med to sider og to syn på ting.

 

 

And so in response to the American export of 'color revolution technology', Russia can export its own technology – political stabilization."

 

 

Så hvor fikk alle de Russiske Ukrainistene alt sitt våpen fra? De var jo væpnet langt over tenna med alt mulig?

 

 

Jeg kan med sikkerhet si at Ukraina hadde masse våpen fra Soviet i sitt arsenal. Iallefall våpen som ble produsert før 1990. Ukraina er et land som tidligere var ansvarlig for en del produksjon av Russisk militærutstyr og hadde sannsynligvis minst våpenteknologi, men også sannsynligvis Russiske våpen fra etter 1990. Jeg kjennner ikke i detalj hvordan Russland og Ukraina sammarbeidet om våpen mellom 1990-2012, men jeg vet og sjekket på wikipedia at f.eks BUK missilet ble produsert før 1990. Ganske lenge før også.

 

Derfor vil jeg anta at store deler av det utstyret det øst Ukrainske opprøret hadde var ovetatt fra det Ukrainske militæret og avdelingene som var stasjonert øst i landet. Jeg vil anta dette gjelder hundrevis av stridsvogner, anti-luftskyts (inkludert BUK), anti-panservognskyts, artilleri og masse annet som ble brukt i konflikten i Ukraina. Jeg kan uansett ikke si med sikkerhet at Russland i ettertid ikke har utstyrt opprørerne i Ukraina med våpen og utstyr, men det finnes veldig lite indikasjon eller bevis på at de har gjort det, og rene påstander fra vestlige politikere, landssvikere og folk som vanstyrer våre samfunn, de stoler jeg ikke på, og tar iallefall ikke som bevis for at X er utført eller X er situasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...