Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Jeg har ikke noe mer å legge til.

 

Nei, du har nok ikke det. For det var Russland som angrep, ikke vesten.

 

 

Javel? Det var Russisk støttede opprørere som tok over i Kiev med vold? Eller var det folkeavstemning?

Noen millioner var misfornøyde, andre holdt seg hjemme, og det var langt fra øst Ukraina til Kiev.

 

Hvem er det Ukrainske leder idag sammarbeider med/gjør som sier? Russland? Følger de ordre fra Kremlin?

 

Her er forresten hvordan Russerne ser det: (ja, jeg er kjent med "vårt syn" her i vesten)

http://sputniknews.com/politics/20160213/1034707630/state-department-democracy-spending.html

 

Best å alltid kjenne begge sider i en sak med to sider og to syn på ting.

 

 

And so in response to the American export of 'color revolution technology', Russia can export its own technology – political stabilization."

 

 

Så hvor fikk alle de Russiske Ukrainistene alt sitt våpen fra? De var jo væpnet langt over tenna med alt mulig?

 

 

Jeg kan med sikkerhet si at Ukraina hadde masse våpen fra Soviet i sitt arsenal. Iallefall våpen som ble produsert før 1990. Ukraina er et land som tidligere var ansvarlig for en del produksjon av Russisk militærutstyr og hadde sannsynligvis minst våpenteknologi, men også sannsynligvis Russiske våpen fra etter 1990. Jeg kjennner ikke i detalj hvordan Russland og Ukraina sammarbeidet om våpen mellom 1990-2012, men jeg vet og sjekket på wikipedia at f.eks BUK missilet ble produsert før 1990. Ganske lenge før også.

 

Derfor vil jeg anta at store deler av det utstyret det øst Ukrainske opprøret hadde var ovetatt fra det Ukrainske militæret og avdelingene som var stasjonert øst i landet. Jeg vil anta dette gjelder hundrevis av stridsvogner, anti-luftskyts (inkludert BUK), anti-panservognskyts, artilleri og masse annet som ble brukt i konflikten i Ukraina. Jeg kan uansett ikke si med sikkerhet at Russland i ettertid ikke har utstyrt opprørerne i Ukraina med våpen og utstyr, men det finnes veldig lite indikasjon eller bevis på at de har gjort det, og rene påstander fra vestlige politikere, landssvikere og folk som vanstyrer våre samfunn, de stoler jeg ikke på, og tar iallefall ikke som bevis for at X er utført eller X er situasjonen.

 

 

Ja du antar, det jeg mener er at Russiskvennlige opprørstyrker hadde mistenkelig mye våpen og utstyr til å opptre uten Russland. Hva Russland gjelder så vet vi at de juger om altmuligrart, sist nå i den Syriske konflikten...

 

Nei, nei, vi har aldri vært der, aldri bombet der, ikke forgiftet han fyren nei, heller ikke han andre, og vi har iallefall ikke noe med å gjøre at alle journalistene blir drept som fluer, vi skal etterforske alt som ser litt mistenkelig ut selv direkte fra regjering. og der har vi iallefall aldri vært..... can go on for ages..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Kan se det for meg , lol :

 

Trump : Let me introduce my vice president , I'm sure you all know him by now.....The Hulkster !

 

Hogan : Well , let me tell ya something Trump-brother , North Korea can't handle the training , the prayers and the vitamins that all my little Hulkamaniacs expects , dude !

 

Hulkamania will survive and do you know why......It's because Hulkamania is the strongest force in the universe , brother !

 

Whatcha gonna do , Kim , when I put my 24 inch pythons around your neck and your world comes crashing down , brother !

 

:D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Trengs en cowboy der borte nå, etter den tomsingen som har sittet der i 8 år...elendig og særdeles pinglete utenriks politikk...

 

Ikke si at du er noe så nedsnødd som en norsk republikaner? Det må da føles rart å sitte å ta alvorlig det resten av befolkningen definerer som svart komedie.. Er det dette kristenkonservative verdenssynet du syntes byr opp til dans eller er det bare det skyhøye intellektuelle nivået på kandidatene du strekker deg etter? :p

Lenke til kommentar

Man må jo også reise spørsmålstegn ved logikken i å stemme på kapitalisten Donald Trump, som vil tvinge Apple "hjem" fra Kina, slik at de kan skape arbeidsplasser i USA.

 

We're going to get Apple to build their damn computers and things in this country instead of in other countries.
Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

 

Trengs en cowboy der borte nå, etter den tomsingen som har sittet der i 8 år...elendig og særdeles pinglete utenriks politikk...

 

Ikke si at du er noe så nedsnødd som en norsk republikaner? Det må da føles rart å sitte å ta alvorlig det resten av befolkningen definerer som svart komedie.. Er det dette kristenkonservative verdenssynet du syntes byr opp til dans eller er det bare det skyhøye intellektuelle nivået på kandidatene du strekker deg etter? :p

 

 

Mindreverdighets komplekset og USA hatet blomstrer ikke like lett oss alle heldigvis...

 

:lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å kritisere en (etter noens syn) pussig politisk prosess, kvalifiserer vel ikke automatisk til "USA-hat"? 

Om noe er jo det å ha kunnskap om USA, og hvordan det politiske systemet fungerer, et tegn på at man har en iboende interesse for hva som rører seg på den andre siden av dammen. 

At jeg f.eks synes at "First past the post" valgordningen i Storbritannia er uttdatert og merkelig, betyr jo ikke at jeg har et "Storbritannia-hat".

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kritisere en (etter noens syn) pussig politisk prosess, kvalifiserer vel ikke automatisk til "USA-hat"? 

 

Om noe er jo det å ha kunnskap om USA, og hvordan det politiske systemet fungerer, et tegn på at man har en iboende interesse for hva som rører seg på den andre siden av dammen. 

 

At jeg f.eks synes at "First past the post" valgordningen i Storbritannia er uttdatert og merkelig, betyr jo ikke at jeg har et "Storbritannia-hat".

 

Mulig det...men det skinner lett igjennom på en del innlegg her..sannsynligvis gamle bitre kommunister som ikke fikk revolusjonen sin, som sitter å tømmer seg for allslags useriøs galle mot USA...det blir for enkelt..

 

USA har garantert min og din, og alle Nordmenns frihet siden krigen, det har vist en del glemt...ikke jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å kritisere en (etter noens syn) pussig politisk prosess, kvalifiserer vel ikke automatisk til "USA-hat"? 

 

Om noe er jo det å ha kunnskap om USA, og hvordan det politiske systemet fungerer, et tegn på at man har en iboende interesse for hva som rører seg på den andre siden av dammen. 

 

At jeg f.eks synes at "First past the post" valgordningen i Storbritannia er uttdatert og merkelig, betyr jo ikke at jeg har et "Storbritannia-hat".

 

Mulig det...men det skinner lett igjennom på en del innlegg her..sannsynligvis gamle bitre kommunister som ikke fikk revolusjonen sin, som sitter å tømmer seg for allslags useriøs galle mot USA...det blir for enkelt..

 

USA har garantert min og din, og alle Nordmenns frihet siden krigen, det har vist en del glemt...ikke jeg...

 

Det er jo da ikke spesielt gunstig at du selv erklærer at "USA-hatere" sannsynligvis er "gamle bitre kommunister som ikke fikk revolusjonen sin", det er på ingen måte (etter mitt syn iallefall) mer seriøst. 

 

At vi har å takke USA for vår frihet er nok på mange måter sant, og det vil jeg alltid være evig takknemlig for, samtidig som jeg er takknemlig for polakkenes, engelskmennenes og øvrige nasjonaliteters innsats i Norge under okkupasjonen blant annet, men det fraskriver på ingen måte USA for alle fremtidige feiltrinn eller merkelige politiske avgjørelser. 

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, mener det jeg mener.. jeg har møtt disse nedsnødde, bitre og desillusjonerte revolusjonere mer en en gang, kjenner dem lett igjen...

 

Alt er USA og  vestens sin skyld...de er bare så skrudd...

 

Et godt eksempel på hvor desillusjonert disse individene er , er disse tidligere 60 talls feministene  Flere av dem har gått fra ekstrem kvinnekamp, til troende muslim over natten...sitter i burka å lar seg intervjue på TV...bare ordet sindsykt dekker det..

 

Riktig nok på siden av diskusjonen, men dog et eksempel på galskapen til disse raddissene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, mener det jeg mener.. jeg har møtt disse nedsnødde, bitre og desillusjonerte revolusjonere mer en en gang, kjenner dem lett igjen...

 

Alt er USA og  vestens sin skyld...de er bare så skrudd...

 

Et godt eksempel på hvor desillusjonert disse individene er , er disse tidligere 60 talls feministene  Flere av dem har gått fra ekstrem kvinnekamp, til troende muslim over natten...sitter i burka å lar seg intervjue på TV...bare ordet sindsykt dekker det..

 

Riktig nok på siden av diskusjonen, men dog et eksempel på galskapen til disse raddissene...

 

Ser at du på ekte republikansk vis ror deg bort ifra alle politiske argumenter og sitter heller og banner, mumler og sverter over disse jævla kommunistene som vil ta ifra oss Gud og gunsa.. 

 

Du burde koste på deg ett skikkelig kunnskapsløft i politikkens verden slik at du ikke framstår som en Trump! Du vet, masse sinne og lite substans, og som ikke aner hva de forskjellige politiske ideologier innebærer og styresett, høyre og venstre, rødt og blått..

 

Det burde ha tatt deg nøyaktig ett minutt og tyve sekunder inn i forrige presidentdebatt for å skjønne hvorfor ikke Donald er noen umiddelbart god idè, der første spørsmålet lyder:

 

"Do you have the temperament to be commander and chief?"

 

Hvorav nepa svarer: "I acctually think i have the BEST temperament..."

 

hehehe

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja dine argumenter er jo som vanlig imponerende.. det vanlig oppgulpet....

 

Tenker jeg traff deg bedre en du likte..he he

 

Kan ikke si jeg merket stort til akkurat det, venter enda på dine politiske argumenter for å legitimere en stemme til Trump, på en annen side who can blame you for å ikke finne noe der i gården.

 

Det er akkurat som at du ikke har tatt deg bryet med å engang se klovnene debattere, ettersom du kan skrive norsk og greier så skal du jo ha mer enn nok i bagasjen til å avsløre alle de litt for enkle løsningene de presenterer oss for.

 

Men for all del, stor underholdning er det jo, er det noe republikanere kan så er det å lage show! Bare synd det ikke først og fremst er det Amerikanere, og aller minst verden, trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ingen intensjon om å få en bitter norsk gammel kommunist til å støtte Trump,

 

Har tillit til at amerikanerne vet best hvem de trenger som sin neste president...

 

Så får " intelligentsiaen " lulle seg videre i sin egen selvgodhet...  

 

Man trenger neppe å verken være kommunist eller medlem av "intelligensian" for å kunne avsløre Trump som en mann uten integritet. Trollet har så enkle løsninger på vanskelige verdensproblemer at Per Sandberg hadde blitt pinlig berørt..

 

Så enda ingen gode politiske løsninger du vil trekke fram altså, kan ikke helt skjønne at du syntes det holder å være rik cowboy for å legitimere ett presidentverv, men deg om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen intensjon om å få en bitter norsk gammel kommunist til å støtte Trump,

 

Har tillit til at amerikanerne vet best hvem de trenger som sin neste president...

 

Så får " intelligentsiaen " lulle seg videre i sin egen selvgodhet...  

 

"Trenger en sterk vestlig nasjon som ikke er redd for å tukte dette pakket nede i disse araberlandene.."

 

Menneskeverd og intelligens er to forskjellige ting, hvis fellesnevner er at du innehar ingen av de.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg har ingen intensjon om å få en bitter norsk gammel kommunist til å støtte Trump,

 

Har tillit til at amerikanerne vet best hvem de trenger som sin neste president...

 

Så får " intelligentsiaen " lulle seg videre i sin egen selvgodhet...  

 

"Trenger en sterk vestlig nasjon som ikke er redd for å tukte dette pakket nede i disse araberlandene.."

 

Menneskeverd og intelligens er to forskjellige ting, hvis fellesnevner er at du innehar ingen av de.

 

 

Godt du har øye for detaljer..... eller er det en kongle du har fått i øyet ??

 

Sett deg på kamelen din å ri ned i disse araberlandene, og gi en lyd når du finner menneskeverd der nede..

 

Regner med det blir lenge til vi hører fra deg da...

Endret av the 3 X
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utviklinger i dag:
Trump truer Cruz med søksmål over at Cruz kjører kampanjevideo med TV-opptak fra tidligere hvor Trump uttaler seg pro-choice (alminnelig negativ ad). 

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/feb/17/us-presidential-election-campaign-live-hillary-clinton-bernie-sanders-donald-trump-nevada-caucus-south-carolina-primary?page=with:block-56c4a8a6e4b0978a80bfb94e#block-56c4a8a6e4b0978a80bfb94e

 

I tillegg truer Trump allerede Cruz med søksmål over det vanlige birther issuet. To søksmål i emmingen da, får se om det går noe sted.   :roll:

 

CNN kjører to Town Halls med de republikanske kandidatene, 3 av dem i kveld, resten (inkl. Trump) i morgen.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ingen intensjon om å få en bitter norsk gammel kommunist til å støtte Trump,

 

Har tillit til at amerikanerne vet best hvem de trenger som sin neste president...

 

Så får " intelligentsiaen " lulle seg videre i sin egen selvgodhet...  

 

"Trenger en sterk vestlig nasjon som ikke er redd for å tukte dette pakket nede i disse araberlandene.."

 

Menneskeverd og intelligens er to forskjellige ting, hvis fellesnevner er at du innehar ingen av de.

 

 

Godt du har øye for detaljer..... eller er det en kongle du har fått i øyet ??

 

Sett deg på kamelen din å ri ned i disse araberlandene, og gi en lyd når du finner menneskeverd der nede..

 

Regner med det blir lenge til vi hører fra deg da...

 

 

Jeg finner menneskeverd der det er mennesker.

 

Det var en annen fyr på det glade førtitallet som likte å dele mennesker etter verdi, du lærer snart om han på skolen :) God kveld!

 

Ps: Du burde tilsløre rasismen litt.

 

ONtopic:

                       JebBush.com

Trump kjøpte Tedcruz.com :) En liten glipp i avtalen eller noe førte til at Trump rakk å stjele domenet. Det synes jeg var DRITRÅTT.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...