Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg forstår ikke frykten mot Trump - eller for å si det på en annen måte; jeg forstår ikke hvorfor Clinton ikke fryktes.

 

Blind norsk naivitet ift demokratene antar jeg. Eksempel; JFK blir ofte bejublet for å være være borgerrettsforkjemper, men faktum er at verken han eller teamet rundt han ikke ville ta i temaet overhodet før M. L. King havnet i kasjotten. Først da brukte han familiens innflytelse for å få King frikjent, hvilket var avgjørende i tidenes jevneste presidentvalg.

 

Synes denne blinde naiviteten også kommer til syne ift. Clinton, uten at jeg sier at jeg ønsker Trump for president. Clinton har foretatt seg så mye i gråsoneland det siste tiåret nå at jeg ville vært livredd hadde jeg vært amerikaner. Det blir definitivt ikke bedre å være Nato-medlem for den saks skyld. Men hun er demokrat, så.

Nei, er jo ingen grunn å frykte at en demonstrert fullstendig inkompetent, kunnskapsløs, imbesil, løgnaktig drittsekk av en rasist skal få slippe til roret i verdens mektigste stilling. Da er man nok bare naiv om man frykter det. :roll:

Det eneste som taler til Trumps fordel er at over halvparten av det han sier er ren løgn. mao. vil over halvparten av alt det fullstendig idiotiske han presterer å si også være løgn.

 

Men hvorfor alt fokuset på Trump? Hillary Clinton har demonstrert hvilke handlinger hun er i stand til å gjennomføre. Det skremmer meg langt mer enn pjattpratet til Trump. Hvorfor snakker alle om hva Trump sier, og ikke hva Clinton allerede har gjort?

 

 

Fordi vi har to kandidater, Trump og Clinton, og en av de to skal velges, derfor er den relativt egnetheten til kandidatene viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av dem kommer til å vinne uansett, og det blir ikke bra. Men Hillary har i det minste 30-40 års erfaring i politikken. Trump har bare vært på TV og drevet business.

 

Det er også en kjennsgjerning at amerikansk valgkamp aldri fokuserer på politikken, men personen som er kandidat. Så fort valget er slutt blir ting mere eller mindre normalt, fordi presidenten egentlig bare er en ansatt i det store "hvite hus" maskineriet, der folk IKKE har blitt byttet ut på mange tiår.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Aksjemarkedet kommer til å stupe hvis det blir Trump. Det er frykten.

 

Overhodet ikke enig.

 

Aksjemarkedet har posisjonert seg; at Trump kan vinne er en reell mulighet, og tviler sterkt på at vi får et krakk. En "korreksjon" vil komme, men ikke noen "stuping". Den som tror at markedet kommer til å knekke ryggen ovenfor en reell mulighet - som alle markedsaktører er klar over - er litt naiv synes jeg. Frykter man en "korreksjon" er man en tåpe. Korreksjoner er alltid kjøpsmuligheter.

 

 

Pengeflyttere som skryter over storgevinster i nedgangstider ja... classy. For deg er faktisk Trump det rette valget :)

Lenke til kommentar

Jeg har lyttet til Trumps taler de siste dagene, og er forbløffet over feilrapporteringen i media. Trump blir fremstilt som en despot og en trussel mot den frie verden, men i virkeligheten er han USAs kanskje siste sjanse til å redde demokrati og frihet. Amerikanere som ikke  stemmer Trump må være dumme eller offer for hjernevask.

 

Du overgår deg selv nå i innspurten!  :fun:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

Jeg har lyttet til Trumps taler de siste dagene, og er forbløffet over feilrapporteringen i media. Trump blir fremstilt som en despot og en trussel mot den frie verden, men i virkeligheten er han USAs kanskje siste sjanse til å redde demokrati og frihet. Amerikanere som ikke  stemmer Trump må være dumme eller offer for hjernevask.

 

Det er helt rett det. En blir helt idiot i hodet ved å lese norske sosial feministiske dritt medier, som er noen råtne løgnere:)

Lenke til kommentar

Jeg har lyttet til Trumps taler de siste dagene, og er forbløffet over feilrapporteringen i media. Trump blir fremstilt som en despot og en trussel mot den frie verden, men i virkeligheten er han USAs kanskje siste sjanse til å redde demokrati og frihet. Amerikanere som ikke  stemmer Trump må være dumme eller offer for hjernevask.

 

Da kaller du 200 millioner for dumme og hjernevasket. Det gjør den andre siden også. 

Lenke til kommentar

Uansett hvem som vinner sitter vi med et dypt splittet USA. På begge sider. Men jeg tror at når valgkampblodtåka har gitt seg og hverdagen blir normal går alt tilbake til the usual deal. Presidenten blir en nikkedukke for White House akkurat som alle andre presidenter har vært.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

Jeg håper at Donald Trump vinner, og jeg har fått en amerikaner som jeg kjenner til å stemme på han, som i utgangspunktet skulle stemme Hilary Clinton. 

 

Donald Trump må vinne valget, hvis ikke da vil det bli et voldsomt nedfall hvor han vil tape mye mer enn valget. Det vil ramme The Trump Organization voldsomt, hotellene, golfbanene, Trump produkter og tjenester vil gå dårlig og falle i verdi. Han risikerer å tape ekstremt mye økonomisk på et valgnederlag, om ikke alt. 

 

Og ikke minst så vil han bli hengt ut i disse sosial feministiske mediene i lang tid fremover, og han vil bli husket som en taper. Og det vil ødelegge for han i lang tid etter valget.

 

Han har egentlig satset alt han har på dette valget, og er dermed veldig avhengig av å vinne pga ettermæle osv. 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

Ja, ikke sant? Trump tenker på Trump. Derfor bør han vinne valget.

 

Ja, hvis ikke så blir det et voldsomt nedfall. For Donald Trump, så er ikke bare Det Hvite Hus på spill, men hele The Trump Organization også.

 

Han kan miste alt dersom han får et knusende nederlag, hvor oppslutningen hans er mye lavere enn forventet (for eksempel 90%+ til Hilary Clinton). Da vil ikke folk ha noen ting med Donald Trump eller The Trump Organization å gjøre etter valget, og det skaper alvorlige økonomiske problemer. Ingen gidder å bruke hans hoteller eller golfbaner osv, Ingen gidder å kjøpe Trump produkter eller tjenester lengre.

 

For at de skal overleve da må han distansere seg fra The Trump Organization og det må en omfattende rebranding til, og kanskje vil de da overleve. 

Lenke til kommentar

election_night_235.jpg

 

24-timers døgnet rundt dekning startet allerede i går i enkelte kanaler, men i morgen er det ~100% valgdekning, lite annet. Vært mye analyse hvor både Trumps og Clintons egne kampanjefolk bla. forklarer sine strategier for å passere 270ev. Interessant.

Den norske dekningen er fortsatt lite uinspirert i sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han kan miste alt dersom han får et knusende nederlag, hvor oppslutningen hans er mye lavere enn forventet (for eksempel 90%+ til Hilary Clinton). Da vil ikke folk ha noen ting med Donald Trump eller The Trump Organization å gjøre etter valget, og det skaper alvorlige økonomiske problemer. Ingen gidder å bruke hans hoteller eller golfbaner osv, Ingen gidder å kjøpe Trump produkter eller tjenester lengre.

 

For at de skal overleve da må han distansere seg fra The Trump Organization og det må en omfattende rebranding til, og kanskje vil de da overleve. 

 

 

Hva har dette å gjøre med folkets interesser? Det er tross alt Trump som sårt trenger Amerika, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

Hva har dette å gjøre med folkets interesser? Det er tross alt Trump som sårt trenger Amerika, ikke omvendt.

Bruk nå hodet ditt.

 

Det har allerede vært rapportert om at interessen til hotellene og golfbanene hans er blitt veldig redusert iløpet av valgkampen. Merkevaren Trump har tatt skadet av valgkampen. Også har folkene bak The Apprentice kuttet båndene til Donald Trump.

 

Også varslet at de nye hotellene som de snart skal åpne ikke skal ha Trump navnet lengre. De nye hotellene vil hete "Scion".

 

Taper han valget, så vil folk med idiotlogikk velge å distansere seg fra alt som har med Donald Trump å gjøre.

 

Så nei, det er ikke bare Det Hvite Hus som står på spill her...

 

Men idiotiske sosial feminister forstår vel ikke dette?

Lenke til kommentar

Jeg har lyttet til Trumps taler de siste dagene, og er forbløffet over feilrapporteringen i media. Trump blir fremstilt som en despot og en trussel mot den frie verden, men i virkeligheten er han USAs kanskje siste sjanse til å redde demokrati og frihet. Amerikanere som ikke stemmer Trump må være dumme eller offer for hjernevask.

Mediene (og Norge AS) har øknomisk interresse av at Hillary vinner. Og vi legger heller ikke skjul på dette. Jeg og har lest flere av talene til Donald J. Trump. Og det er alltid artig å se hvilke sitater tatt ut av sammenheng vår "frie presse" velger å lage agurknytt på ;)

http://www.tv2.no/nyheter/8702487/

Lenke til kommentar

 

Jeg ba om troverdige kilder. Ikke en eller annen ekstremistblogg som har snekret sammen noe vrøvl basert på deres egen tolkning av ting de har funnet på nettet. Hvor er disse såkalte dokumentene som liksom skal bevise dette? Nettopp, de dukker tilfeldigvis aldri opp. Finnes det noe seriøst media som faktisk i det hele tatt har nevnt noen av de tingene du gulper opp?

Hvem som helst kan dikte opp slike historier på internett når de ikke trenger å bevise dem. At endel folk velger å ta slike vanvittige historier for gitt er mildt sagt skremmende.

For deg er jo ingenting troverdig og ekstremistblogg annet enn det du selv finner, om i hele tatt har noe til å støtte det du sier.

Får jeg spørre, leser du mye TV2.no for tiden?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...