Gå til innhold

– Det har tatt helt av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis varen ikke er minst 30% rabattert, så bruker jeg ikke en kalori på lese nærmere en gang.

20% er en ukentlig hendelse, omtrent.

 

Og ikke glem cyber-monday.

 

20% på nye og populære varer er veldig skjeldent.

Derfor kjøpte jeg Acer x34 g-sync når det var 20% på alle skjermer på lefdal for noen uker siden.

Lenke til kommentar

 

 

Black Friday i Norge er kun en samordning av helt vanlig salg

Har ikke sett noe tilnærmet hva USA har, kun 20% avslag = normalt og ikke en Black Friday verdig

 

Er avslagene så fantastiske over det jevne i USA da?

 

AtW

 

Se youtube hehe, folk dreper hverandre, knuser butikkene og brenner biler 

 

 

Ja, fordi butikkene har 3 stk av noe som er superbillig eller noe for å skape blest, men det betyr ikke at det generelt er veldig gode tilbud, om butikker har mulighet til enormt gode tilbud, så er konkurransen vanligvis for dårlig i utgangspuntket, vi skal være glad for at elektronikk er en bransje som ikke kan gi høye rabatter på "normale populære produkter".

 

AtW

Lenke til kommentar

Ah nok en amerikansk "tradisjon" som innbyr til enda litt mer unødvendig forbruk (om det nå er klær, sko, enda en unødvendig digital dings eller noe annet). Men som flere har nevnt har jeg ikke hatt noe inntrykk av at det er så mange reelt gode tilbud, og sånn sett mister den jo kanskje(forhåpentligvis) noe av effekten sin.

Lenke til kommentar

Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de.

 

å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar

 

Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de.

å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen.

 

Det utgjør nok ikke stort totalt.

Tilbudvarer er stort sett varer som butikken vil bli kvitt pga gammel modell, få igjen på lager og lignende.

Lenke til kommentar

Trondheim har "toilldag" som er noe som Black Friday

Men har ikke fulgt med på det så mye i det siste da jeg hverken bor i byen eller at det svært sjeldent er noe til tilbud

 

Husker lang tilbake i tid da "Ram & Rom" var i nordre og hadde playstation til 1 krone til de 3 første? og mye annet med svært lave priser

Folk campet utenfor minst 6 timer før åpning og rett før åpning så var køen så lang at en knapt kunne se enden

 

Det er det som er Black Friday i USA

Er det ikke kø utenfor så har de heller ikke noe tilbud

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de.

å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen.

 

Det utgjør nok ikke stort totalt.

Tilbudvarer er stort sett varer som butikken vil bli kvitt pga gammel modell, få igjen på lager og lignende.

Kanskje, men jeg husker fra andre black friday dager at det er ganske masse "nye" varer som også kommer på greie tilbuds priser. Gleder meg som bare det å se hva komplett.no har iår! Her bruker de kundene som "salg" idè materielle :D

Lenke til kommentar

 

Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de.

å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen.

 

Det er bare enda et salg blant mange andre. Hverken folk eller butikker får automatisk mer penger å rutte med bare fordi det er et ekstra storsalg i året. Alle tilbudene på black friday må finansieres ved hjelp av andre dager i året, både for kundene og butikkene.

 

Ikke tro at butikkene satser på at man skal spare penger på et salg.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, jeg trenger ikke tømme kontoen fordi det klarte jeg for litt over en uke da Elkjøp flyttet og hadde endel gode tilbud.

 

Blant annet Toshiba Satellite Click Mini til under 500 kroner. Riktig nok ikke den varen som tømte kontoen. Det er en helt surrealistisk pris for en 2-i-1 8.9" Windows 8 -> Windows 10 mini-PC/Tablet. Jeg slo til.

 

Den er nå tilbake til 2.995,- kroner (veil?) så pass nå endelig på at man ikke rasker med seg ting som er så langt unna tilbud som man får det.

Lenke til kommentar

Det er bare enda et salg blant mange andre. Hverken folk eller butikker får automatisk mer penger å rutte med bare fordi det er et ekstra storsalg i året. Alle tilbudene på black friday må finansieres ved hjelp av andre dager i året, både for kundene og butikkene.

 

Ikke tro at butikkene satser på at man skal spare penger på et salg.

 

Black Friday er litt annerledes enn det vanlige "Ukens Tilbud" som brukes til å lokke etter kundenes interesse. Når Black Friday nå en gang eksisterer, så brukes den dagen (blant annet) til å rydde unna endel gamle modeller slik at man får stocka opp butikkene til julehandelen. Man rydder unna gamle eller mindre populære modeller med å kutte til dels dramatisk i prisen. Det frigjør plass på lageret/hyllene, og de får dekket deler av tapet i forhold til å brenne inne med varer de ikke blir kvitt.

 

I julehandelen handler folk i panikkmodus, og da skal man gjerne ha inne romslig med dyre modeller der prisene ikke har falt enda.

 

Romjulssalget og Nyttårssalget er på mange måter en forlengelse av dette, men for sent i forhold til å rydde plass i butikkene til julehandelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...