Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Vurderer å vente til slutten av november og se om jeg kan spare litt på andre ting på black week greiene. Skal ha alt, tastatur, mus, skjerm, headset.. Jeg tviler på det blir noe billigere ryzen 3600 eller 5700 XT, men kanskje man finner tilbud på noe av de andre greiene .. hater å handle peripherals for andre ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asrock 5700 xt var nylig på tilbud til 4k. Det er litt bedre enn referanse, men Pulse, Gigabyte og Red dragon er klart å foretrekke blat de rimelige 5700-kortene.

Fant et 5700 XT red dragon demokort for 4278,- 

Gikk for det... satser på det blir greit.

 

Da er jeg på ganske nøyaktig 14,5 lapper for et B450 /m wifi, ryzen 3600, 5700 xt, 1 TB m.2, 650w gold psu, 2*8 gb 3200/c16 minne, kabinett med 2 vifter + aio med 2 vifter, 1920*1080/144/freesync monitor, svive gamingmus, corsair k55 tastatur, aktivert windows 10 og jaggu fikk jeg inn en ganske god musmatte også ... rgb på mye av det (hallo, han er 12 så kommer til å digge det :p).

Da kan han skaffe et headset/mic selv, evt finner jeg noe logitech greier for rundt 500 spenn.

 

15 lapper er det nye 10 lapper.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Fant et 5700 XT red dragon demokort for 4278,-

Gikk for det... satser på det blir greit.

 

Da er jeg på ganske nøyaktig 14,5 lapper for et B450 /m wifi, ryzen 3600, 5700 xt, 1 TB m.2, 650w gold psu, 2*8 gb 3200/c16 minne, kabinett med 2 vifter + aio med 2 vifter, 1920*1080/144/freesync monitor, svive gamingmus, corsair k55 tastatur, aktivert windows 10 og jaggu fikk jeg inn en ganske god musmatte også ... rgb på mye av det (hallo, han er 12 så kommer til å digge det :p).

Da kan han skaffe et headset/mic selv, evt finner jeg noe logitech greier for rundt 500 spenn.

 

15 lapper er det nye 10 lapper.

Anbefaler deg å sjekke at de rambrikkene er Micron E-die eller Hynix CJR og ikke noe annet fra Micron eller Hynix. Har mye å si for ytelsa, ser ut som en bra pakke ellers :)
Lenke til kommentar

Fant et 5700 XT red dragon demokort for 4278,- 

Gikk for det... satser på det blir greit.

 

Da er jeg på ganske nøyaktig 14,5 lapper for et B450 /m wifi, ryzen 3600, 5700 xt, 1 TB m.2, 650w gold psu, 2*8 gb 3200/c16 minne, kabinett med 2 vifter + aio med 2 vifter, 1920*1080/144/freesync monitor, svive gamingmus, corsair k55 tastatur, aktivert windows 10 og jaggu fikk jeg inn en ganske god musmatte også ... rgb på mye av det (hallo, han er 12 så kommer til å digge det :p).

Da kan han skaffe et headset/mic selv, evt finner jeg noe logitech greier for rundt 500 spenn.

 

15 lapper er det nye 10 lapper.

Kass kabinett ble det? :S Nitro+ kjøpte jo jeg, å det passa ikke inn i FD R3 :/

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å sjekke at de rambrikkene er Micron E-die eller Hynix CJR og ikke noe annet fra Micron eller Hynix. Har mye å si for ytelsa, ser ut som en bra pakke ellers :)

Ja får sjekke når jeg får de. Det er litt lotto hva man får på enkelte brikker. Virker som corsair setter på kjøleribbene sine på det de får tak i av brikker ..

 

Det er kjøpt etter pris. Måtte gjøre en del kompromiss rundt forbi.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kass kabinett ble det? :S Nitro+ kjøpte jo jeg, å det passa ikke inn i FD R3 :/

NR600 til cooler master. Relativt billig (under 700) .. igjen, spart inn her og der for å holde budsjett.

 

Edit: Har et ubrukt phanteks p400a her hvis du vil kjøpe det. Skal få det billigere enn nytt selvsagt.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NR600 til cooler master. Relativt billig (under 700) .. igjen, spart inn her og der for å holde budsjett.

 

Edit: Har et ubrukt phanteks p400a her hvis du vil kjøpe det. Skal få det billigere enn nytt selvsagt.

Kjøpte meg et FD C mini for en liten stund siden når jeg fant ut at kortet ikke passa i R3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper Crucial Ballustix 3000cl15 eller 3200cl16 er du garantert E-die. Corsair bruker ofte Hynix AFR på 3200cl16, det får du sjelden opp i mer enn 3333cl16, E-die i Ballustix-brikkene går stort sett uten problemer til 3600cl16 og av og til enda bedre. Ville helt klart valgt Crucial.

Jepp jeg vet. Får se hva det er for brikker. Hvis ikke jeg får noe særlig ut av dem kan man alltids kjøpe noe annet. 

Et par 2*8 GB brikker er kjekt å ha liggende uansett, jeg har stadig noe prosjekter på gang :p

Lenke til kommentar

Fant et 5700 XT red dragon demokort for 4278,- 

Gikk for det... satser på det blir greit.

 

Da er jeg på ganske nøyaktig 14,5 lapper for et B450 /m wifi, ryzen 3600, 5700 xt, 1 TB m.2, 650w gold psu, 2*8 gb 3200/c16 minne, kabinett med 2 vifter + aio med 2 vifter, 1920*1080/144/freesync monitor, svive gamingmus, corsair k55 tastatur, aktivert windows 10 og jaggu fikk jeg inn en ganske god musmatte også ... rgb på mye av det (hallo, han er 12 så kommer til å digge det :p).

Da kan han skaffe et headset/mic selv, evt finner jeg noe logitech greier for rundt 500 spenn.

 

15 lapper er det nye 10 lapper.

 

Å ha voksne nært seg som hjelper med innkjøp er jo en stor bonus i våre dager. Husker når jeg var guttunge og ingen hadde peiling om trent hva data kunne brukes til. Ble CBM 64 da, et greit spillekonsoll den gang.

 

 

 

Hvis du kjøper Crucial Ballustix 3000cl15 eller 3200cl16 er du garantert E-die. Corsair bruker ofte Hynix AFR på 3200cl16, det får du sjelden opp i mer enn 3333cl16, E-die i Ballustix-brikkene går stort sett uten problemer til 3600cl16 og av og til enda bedre. Ville helt klart valgt Crucial.

 

Ballustix, må humre litt. Bryter denne ned til Ball- lyst- sticks

Blir jo like artig som Kom-an-dåre 64 det.

Endret av G
Lenke til kommentar

https://www.computerbase.de/2019-10/radeon-rx-5700-xt-geforce-rtx-2070-super-pcie-4.0-oc-uv/

 

Overklokk, undervolt, ytelse ved launchdriver vs siste driver, PCI-E 3.0 vs 4.-0 :)

 

Bra potensiale for OC på både 2070S og 5700XT. Ser ut som om Nvidia har blitt slappere i binninga enn på 10-serien mtp volt\frekvens. På nivå med Vega\Polaris dette, mens Navi treffer bra (dog kjører for høy volt\frekvens Stock på XT).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...