Mumriken Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Siden det er hard locked til 60fps har du forklaringa der. GPUen klokker ned når den ikke trenger kjøre max frekvens for å nå 60fps Hadde du hatt ubegrensa fps hadde nok GPU kjørt på 1800-1900 hele tiden og fps ville ligget på 60-90. Nja... Oppfører seg veldig rart forhold til Nvidia korta mine hvertfall. Ligger stort sett mellom danser 1900-2000 når kortet er pegged, men iblandt så tryner det ned til 1650-1700ish som gir microstutter 1000mV så kjører det 1700-1800, 1050mV kjører det 1800-1900 og 1200mV så kjører det 1900-2000. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Nja... Oppfører seg veldig rart forhold til Nvidia korta mine hvertfall. Ligger stort sett mellom danser 1900-2000 når kortet er pegged, men iblandt så tryner det ned til 1650-1700ish som gir microstutter 1000mV så kjører det 1700-1800, 1050mV kjører det 1800-1900 og 1200mV så kjører det 1900-2000. Hvis det gir mikrostutter ved MHz-drop så er det ikke som det skal nei. Jeg spiller med fps-cap i spill pga Hz på skjerm, ofte ligger kortet langt under boost-frekvens nettopp fordi det ikke trengs så mye kraft. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 (endret) Timespy og FirestrikeDet er Ikke mer å hente før man begynner med power table, men allerede nå spinner viften for myeTimespy extreme stress test: peak 78C@1200mV. Høres ut som en jet med auto vifteprofil Stresstest Endret 10. oktober 2019 av Mumriken Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Timespy og Firestrike Det er Ikke mer å hente før man begynner med power table, men allerede nå spinner viften for mye Timespy extreme stress test: peak 78C@1200mV. Høres ut som en jet med auto vifteprofil Stresstest Undervolt og lag en custom fancurve Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Undervolt og lag en custom fancurve Det er ikke tull engang! Må finne ut hva som bor i kortet, men først må jeg finne ut hvordan jeg kommer meg forbi +950mhz cappen på minnet. Peiling? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Det er ikke tull engang! Må finne ut hva som bor i kortet, men først må jeg finne ut hvordan jeg kommer meg forbi +950mhz cappen på minnet. Peiling? Prøvd PowerPlay Table? Tror ikke det er så mange som har hvert heldig med å øke minnet noe særlig over 950Mhz. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Det er ikke tull engang! Må finne ut hva som bor i kortet, men først må jeg finne ut hvordan jeg kommer meg forbi +950mhz cappen på minnet. Peiling? Den må moddes, vet ikke om det er såmye gevinst på det uansett. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Ved bruk av power table får man unlocket +1000 ser det ut som. Det jeg har testet til så ser det ut som minne oc er det som faktisk gir ytelseforbedringer Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Ved bruk av power table får man unlocket +1000 ser det ut som. Det jeg har testet til så ser det ut som minne oc er det som faktisk gir ytelseforbedringerdet er bra Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 10. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2019 Har kun spillt Sekiro til nå og det er hard-locked til 60fps, men det flyter fint Liten korrigering, det støyer en del mer enn 1080. Ikke særlig plagsomt IMO EDIT: Litt gøy å se at AMD fortsatt kjører driverene sine i MSI mode Det er mottatt Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 11. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2019 Frister voldsomt å gå for ett Demo RX 5700 XT til 3955,-... Dog er jo Navi 12 spådd til å komme ut i år, som visstnok skal være hakket over 5700 XT. Har kun skjermkort igjen, så er litt rastløs. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2019 Må jo ha et backup kort. Det er iallfall det jeg forteller meg selv .. Skjønt, man trenger jo ikke 10 av dem Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 11. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2019 Må jo ha et backup kort. Det er iallfall det jeg forteller meg selv .. Skjønt, man trenger jo ikke 10 av dem Tror fruen hadde kastet både det nye og de gamle kortene, hadde jeg gjort det. Har foreløpig 2 GTX 680 i SLI (referanse kort) som varmer stuen, så får klare meg frem til salgstider i november tenker jeg. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2019 (endret) Ja, trenger jo ikke så råe kort for testing... Jeg har litt forskjellig av pci, agp og pcieexpress så man er dekket opp ved feilsøking av ny og eldre hardware Det skjermkortet som har blitt brukt desidert mest til dette er et radeon 5000 (5570?) kort som ikke trenger egen pcie strømkabel. Veldig hendig når man skal teste. Det kortet har vel klart rundt 10 år med misbruk, men er dødt/døende nå. Skal på hedershylla i gutterommet/garasjen Endret 11. oktober 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2019 Seneste rykter er at Navi får støtte for raytracing i desemberdriveren. Blir spennende å se hvor stort ytelsestapet. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 12. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2019 Seneste rykter er at Navi får støtte for raytracing i desemberdriveren. Blir spennende å se hvor stort ytelsestapet. Det hørtes ikke spesielt sannsynlig ut. Har du en kilde på det? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2019 Det hørtes ikke spesielt sannsynlig ut. Har du en kilde på det? https://www.google.com/amp/s/wccftech.com/rumor-amd-bringing-ray-tracing-support-to-navi-in-december-driver-release/amp/ 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 12. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2019 https://www.google.com/amp/s/wccftech.com/rumor-amd-bringing-ray-tracing-support-to-navi-in-december-driver-release/amp/ Takk for linken. Blir interessant å se hva det kan være snakk om. Men tviler som sagt på at det kan være DXR fallback mode. Det vil bare få RTX kort til å se bra ut. Med mindre AMD faktisk har RT HW i RDNA1. Det er jo utrolig nok mulig.. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2019 Takk for linken. Blir interessant å se hva det kan være snakk om. Men tviler som sagt på at det kan være DXR fallback mode. Det vil bare få RTX kort til å se bra ut. Med mindre AMD faktisk har RT HW i RDNA1. Det er jo utrolig nok mulig.. Sett noen rykter om at kommende PS5 skal ha HW basert Ray Tracing så kommende AMD kort vil nok ha det. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 12. oktober 2019 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2019 Sett noen rykter om at kommende PS5 skal ha HW basert Ray Tracing så kommende AMD kort vil nok ha det. Jepp, men siden det ikke er, ihvertfall aktivert, noen RTRT funksjonalitet med Navi kortene 5700/XT. Så har det vært forventet at HW RTRT støtte ikke kommer før RDNA2. Så om det nå plutselig blir skrudd på RTRT støtte for 5700/XT, vil det være svært overraskende. I teorien er det mulig at det faktisk _er_ dedikert RT HW i RDNA1 også, og at den bare ikke har blitt aktivert i drivere enda. Men som sagt, det høres jo ikke mye sannsynlig ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå