Gå til innhold

Høgmo må gå! | Sparket


Latias

Anbefalte innlegg

Rekdall sier veldig mye klokt og rett syns jeg. Men er sannsynligvis ikke god nok til å bli trener.

Spongfrog. kan faktis ha et poeng. Som Rekdall også var inne på ("se til Færøyene for å lære av dem/vi må tilbake til noe enkelt..")

Ja se på hva Færøyene og Island gjør. Drillo hadde en sånn type resept. Det pretensiøse som "prosjekt" Høgmo har prøvd på tror jeg er feil for norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lett å se, vi har ikke spillere som er gode nok til å spille ut andre lag, og basere på ballinnehav. Når det er sagt så har vi heller ikke spillertyper til å spille typ Drillo fotball. Der ligger utfordringen, finne ut hva som funker for Norge, med de spillerene vi har. 

Ikke en lett oppgave. 

 

Uten at jeg egentlig har fulgt med noe særlig, så virker U21 landslaget å ha skjønt hva de bør gjøre, og spille deretter, men det er ikke direkte overførtbart til A-landslaget og de spillertypene vi har der. 

 

U21 spiller vel relativt direkte, ihvertfall utifra de klippene jeg har sett. 

Lenke til kommentar

Det er et poeng Glue.. Det er vanskelig å se hvordan laget med dagens spillere vil fungere bedre.

Vi har en brukbar midtbane med noen kvaliteter. Men framover og bakover er det skrikende hjelpeløshet. Hvem kan ha evnen til å gjøre noe med det? Vi trenger en kløpper som trener. En som ser hva som kan gjøres. Bradley kunne vært en kandidat, men det toget er vel gått.

Lenke til kommentar

Bradley er en god kandidat, det han gjorde med Stabæk er faktisk en enorm prestasjon. Det handler om mye, å bygge en tro på egne ferdigheter og egen spillestil, samt skape selvtillit i tillegg til å sette sammen ett lag som fungerer. Her hadde det vært bra med friskt blod. Semb, Høgmo og Hareide er pusekatter alle sammen. Slik de fremstår, ville jeg hatt problemer med å ta de seriøst som min sjef.. 

De sier ting som høres bra ut, men som egentlig bare er opplagt, i tillegg har de en mentalitet der man unnskylder og unnskylder. Det er faen meg ingen av de som har sagt det som det er. 

Se for deg Jo Inge Berget, tøff som faen, vikingaktig, skal motiveres til kamp i garderoben med diktopplesning av Høgmo. det er faen meg latterlig. Jeg tror ikke høgmo noengang har hatt garderoben, spillerene sier ikke noe, men de er jo frustrerte, ihvertfall på hverandre. 

 

Få inn litt pondus og disiplin, en som tør stå i vinden. 

 

Høgmo svarer på spørsmål om han vurderer sin stilling at det får være forbundet sin oppgave å avgjøre, han må da vel for faen ha tenkt at : hei, jeg er faktisk sjefen her, og resultatene uteblir" og vurdert sin stilling. 

Endret av Gluecoma
Lenke til kommentar

Bradley kan fort få sparken innen kort tid, og jeg kunne gjerne sett at vi henter han. Solbakken bør for egen del holde seg i København, evt prøve et utenlandseventyr. Landslagssjef for Norge er et risikoprosjekt som så oftest ender i fiasko. Ellers bør vi, som nevnt her, finne en trener som spiller en fotball som passer de kvalitetene til de norske spillerne. Hvem det skal være - håper jeg noen kan hjelpe NFF med.

Lenke til kommentar

Et lag uten talent og en trener uten taktisk dyktighet. Norsk fotball har aldri vært dårligere, verken i ligaen eller i landslagssammenheng. Skal mer til enn at "Høgmo må gå" for å snu denne skuta her, men Høgmo må faktisk gå, og fotballkulturen i Norge trenger et sjokk - på tide at de kikker til andre land som faktisk kan spille fotball, for dette er jævla sørgelige greier

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MMD var bemerkelsesverdig god i dag. Kunne spilt på et topplag slik han spilte der. Trede gjennom, briljerte og gav kanpt en feilpassning.

Ødegaard derimot (på Ulaget i dag) som var så genial tidligere, framsto som en ganske ordinær spiller i forhold.

Dæhli på sitt beste er etter min mening mange hakk over Ødegaard; det er bare det at jeg har en ganske stor følele av at han ikke kommer til å bli noe bedre enn dette (som jo forsåvidt er veldig bra), blant annet grunnet skader. Ødegaard har vel derimot et enormt potensiale, og er heller ikke særlig plaget av skader (ennå).

Lenke til kommentar

Mange av spillerne gjør det mye bedre på et høyt nivå i klubbene sine enn hva landskampene tilsier. Det er ikke spillerne som er akilleshælen her, det er treneren.

 

Spillermaterialet vi har tilgjengelig er ikke verdens beste, men vi burde gjøre det langt bedre enn nå. Vi trenger en trener som spiller på det enkle, en motivator som kan få ut det beste av gutta. Alt er mulig, se på Island, Nord-Irland, Leicester eller fakkings EIBAR. Men ikke med en trener som tror fotball skal formidles som kvantefysikk.

 

Det er trist å se så gode spillere bli brukt feil på landslaget over tid. Ta for eksempel Skjelbred. Meget sentral i et veldig godt Hertha som har tatt Bundesliga med storm de siste sesongene. På landslaget blir han flytta ut på kant i en 442. Latterlig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, noen spillere er "helt greie" i utlandet, men om man sammenligner med 90-tallet, så kan man vel være enige om at 11ern til Norge ikke akkurat er dynamitt? Og skal man se tili kunstgress-ligaen her hjemme i tillegg, så er blir jo resultatet tragisk

Umulig oppgave å få lage til å prestere litt bedre - nei, Høgmo er ikke den rette mannen, men om det Norske laget er bra selv med en god trener? Et "ja" her fra meg sitter langt inne, men skal med glede ta feil :)

Jeg mener bestemt at en skikkelig endring må til for at om vi om 10-20 år skal ha et godt landslag

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Er det noen som er uenige i at spillermaterialet er godt nok for EM? Det er sannsynligvis godt nok for VM også, men fotball handler om så veldig mye mer enn individuelle ferdigheter (se på United, f.eks). Det handler om kollektiv samhandling (trenerens ansvar), taktisk forståelse, individuelle ferdigheter og flaks. Norge har én av de fire; individuelle ferdigheter (som er gode nok, that is).

Lenke til kommentar

Er det noen som er uenige i at spillermaterialet er godt nok for EM? Det er sannsynligvis godt nok for VM også.

 

Der er et  stortproblem: Midtforsvaret. Det ligger på velidig lavt nivå i dag. Det ødelegger mye for resten av laget.

Den delen er helt klart ikke god nok.

Vet ikke om en ny trener kan gjøre så mye med akkurat det. Kanskje litt men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som er uenige i at spillermaterialet er godt nok for EM? Det er sannsynligvis godt nok for VM også.

 

Der er et  stortproblem: Midtforsvaret. Det ligger på velidig lavt nivå i dag. Det ødelegger mye for resten av laget.

Den delen er helt klart ikke god nok.

Vet ikke om en ny trener kan gjøre så mye med akkurat det. Kanskje litt men.

 

Dette hører jeg folk sier veldig ofte. Det er bare tull. Rogne, Nordtveit, Forren, Hovland og Strandberg er fem OK stoppere, med de to første kanskje våre beste. Forren i form holder også brukbart internasjonalt nivå (Molde i EL). Jeg har tatt meg den frihet å gå gjennom noen av lagene som var med i EM i sommer og sett på stopperne deres.

 

Romania: Grigore (spiller i Qatar) og Chiriches (Napoli, men svært begrenset stopper).

Ungarn: Guzmics (spiller i Polen) og Lang (spilte for et ungarsk lag under EM)

Island: Arnason (Sverige, Malmö) og Sigurdsson (spilte for Krasnodar under EM)

Tsjekkia: Sivok (spiller i Tyrkia) og Hubnik (tsjekkisk toppserie)

Slovakia: Skrtel (spiller i Tyrkia) og Durica (spiller i Tyrkia)

 

Bare noen av lagene, flere av de som har kommet til mesterskap de seneste årene har hatt helt middels stoppere - det handler om å ha god kommunikasjon og samhandling. Det kollektive er mye, mye viktigere enn individuelle ferdigheter.

 

Mannskapet til Norge er MER enn godt nok til å komme til mesterskap, vi trenger bare noen som kan få skrudd sammen laget riktig OG få de til å yte sitt beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Midtforsvaret er vårt svakeste punkt, men det sa alle om Morgan og Huth i Leicester også. Det handler om defensiv organisering. Ser man på de to målene vi slapp inn mot Tsjekkia så glipper det i markering, kommunikasjon og linje. 

 

Gjentar meg selv, vi har mer enn gode nok spillere til å komme både til EM og VM. 

 

EDIT: Ser nå at jeg skrev nesten nøyaktig det samme som Pelle over her  :huh:

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...