Gå til innhold

Skuffende veivalg av Tek.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen etter, TEK's sider har vært veldig labre i hvertfall et halvår nå. Begynte å gå veldig raskt nedover i starten av året. Jeg har så og si sluttet å lese artikkler på tek.no, eneste de eventuellt duger til er å få info om at noe har kommet/ blitt oppdaget eller liknende for så å søke opp artikkler på mer seriøse steder.

 

De har jo noen tester i ny og ne som er greie da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og det som er virkelig skuffende er redaksjonens totale fravær til et slikt innlegg med bekreftende svar fra andre.

Det er vist ingen interesse for å kommentere hvorvidt de har gehør for dette, eller har gjort seg noen tanker på videre veivalg.

Da var det vel kanskje bevist et stille samtykke, og at mitt valg var riktig...

Vi har jo sett hvordan det gikk med et par andre aktører som startet med gode tekniske magasiner, og forsvant da de endret kurs og mistet markedets interesse for de nye veivalgene..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke enig at det er fult så dårlig, men du har et poeng angående mobil. De hadde noen gode ekstra artikler hvor de faktisk undersøkte og skrev selv. Det er gull verdt i dagens "Se hva noen andre mener om dette" eller "Les pressemeldingen hos oss".

 

Håper de lager en roadmap og kommuniserer den ut til oss lesere. Da kan jeg vurdere og bli ekstra medlem igjen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri lest så mye på hw.no / tek.no, men det jeg er enig i at det er veeeeldig mye mobil. Når jeg går inn på http://www.tek.no/data så kommer bl.a. følgende saker opp:

* Dette er en fungerende mobiltelefon laget i minecraft
* Her er Samsungs nye og oppgraderte Galaxy A-serie Dro nettopp sløret av nye Galaxy A3, A5 og A7, som alle får bedre spesifikasjoner.
* Nå satser Nokia på noe helt annet enn mobiltelefoner
* Et supert nettbrett for deg som synes 10 tommer er for stort (Dette er jo en forvokst mobil som ikke kan ringe, med mobil-os).
* Her er en særegen Windows-telefon for deg som ikke er opptatt av tykkelse
* Derfor lander mobilen alltid med skjermen ned
* Er dette vår drømme-smartklokke?
* Denne telefonen får roterende topp
* Dette skal være Nokias comeback som mobil-produsent (vent litt - rett over skrev dere at de satset på noe helt annet :p)
* Black Friday-tilbudene gruser Cyber Monday (med bilde av en mobil)
* Snart kan Nvidias kraft-nettbrett komme i enda kraftigere utgave
* Microsofts nye billig-mobil koster bare noen hundrelapper

 

Dette er helt rabiat. Hvorfor har dere i det hele tatt en data-kategori og en mobil-kategori når det kommer så mange mobilsaker i data-kategorien?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg går aldri innom noen sider i tek-nettverket lenger, og det er litt trist. Gamer, hw, overklokking og programvare.no var flotte sider på begynnelsen av 2000-tallet, med velskrevne, informative artikler som var av interesse. Nå er det Google Translate og clickbait som rår.

 

Leser heller ITavisen(!) enn hw.no faktisk.

 

Edit: For ikke å nevne reklame-toget de har kastet seg på. Rett og slett tragisk. De bruker masse ressurser på å tvinge elendige reklamer på leserne og investerer tid og penger i tekniske løsninger som er latterlig enkel å omgå.

Endret av WonderStivi
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvor enig jeg er i alle disse påstandene, men jeg har jo ikke vært meldem her mer enn noen få år. Jeg merker at jeg savner flere PC-fokusere artikler fremfor mobil. Det er da begrenset hvor interessant årets nettbrett/mobil nr 50 kan være. Jeg legger også merke til nyheter på andre nettsider som ikke dukker opp på tek, gjerne da hardware-fokuserte ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stort sett oversatte søppelartikler som blir levert på tek.no nettverket. Savner hardware.no slik den var på 2000-tallet. Etter sammenslåingen er det kun søppel som blir produsert. Ser heller ikke noe poeng i å være "Tek "Ekstra"" medlem, stort sett bare dritt som blir produsert der. Diskusjon.no er omtrentlig det eneste blir brukt i nettverket.

Lenke til kommentar

Det er litt rart at en nettside med så mange smart folk velger å følge i fotsporene til nettavisen VG og fylle opp siden sin med reklame og mobiler. Det er ikke mye nyttig informasjon heller, bare når produktet kommer og hvor mye det ca. koster. Og for å ikke glemme alle de fantastiske apple produktene som hele tiden overrasker verden med ny innovasjon. Gjør det samme som dere, henger bare i forumet og håper på at det skal dette ned en spennende artikkel på forsiden. 

Lenke til kommentar

Det aller verste er totalt mangel på respons. Det virker som at redaksjonen gir seg en god faen så lenge de tjener penger, noe de helt sikkert gjør etter at de ble en klikkbasert drittside, unnskyld ordspråk og ærligheten.

 

Tek.no er noe forbanne skvip i forhold til hva det var tidligere, og det er faktisk synd. Bruker mye mer tid på sider fra utlandet nå. Er så forbanna lei av at alle nettsteder i Norge skal bruke helt absurde overskrifter for å få folk inn på artikkelen, og i ettertid forsvare hvorfor de har gjort det når folk klager.

 

Flaut, men folket er tydeligvis ikke bedre siden de lar det skje.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...