Gå til innhold

Sverige eskalerer migrantkonflikten


Anbefalte innlegg

http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/alla-nya-flyktinganlaggningar-hemlighalls/

 

 

Svensker er redde for å bo i nærheten av asylmottak og få blant annet para-militære og terrorister som nabo.

 

Asylmottakene finnes over alt og svenskene klarer ikke lenger å flykte unna, de er trengt inn inet hjørne.

 

Nå setter de (naboer?) fyr på planlagte asylmottak før noen kan flytte inn der, og svenskene føler seg trygge.

 

 

Asylmottakene skal nå holdes hemmelig frem til det flytter inn migranter der.

 

Konsekvensen av dette er en eskalering av konflikten, de redde svenskene som er desperate og trengt opp i et hjørne kan ikke lenger sette fyr på asylmottak før det flytter inn beboere der.

 

Resultatet blir en eskalering av konflikten, når noen er så redd og så desperat er lite utelukket. Det aner meg at asylmottak kan bli påtent mens folk sover der.

 

Hva vil emigrantene gjøre når de er redde for å legge seg om natten?

 

Konflikten eskalerer.

 

Kan Sverige gjøre noe for å unngå dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope. Forvitringsprosessen har startet for lengs. Frusterasjon, misnøye, spredte voldelige handlinger, desperasjon, konflikt. 

 

Dette er textbook, og vi som har visst dette og sett opptakten lenge skjønte med en gang denne migrasjonsstrømmen eskalerte at dette var triggeren. Så nå sitter jeg bare å smiler litt og rister på hodet. Folk ass. :) Det er tragisk, men hva skal man gjøre da? Kan ikke annet enn å humre. Hva var det jeg sa? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei hva skal man gjøre med intolerante drittsekker som ikke unner andre et trygt liv? Kanskje politiet i Sverige burde gå litt undercover på forumene hvor disse handlingene hylles for å kanskje kunne finne ut hvem det er som tenner på disse mottakene?

 

Det litt ironiske her er jo at disse brannstifterne som ikke vil at Sverige skal bruke penger på flyktninger sørger for via sine handlinger at Sverige må bruke enda mer penger på reparasjon av mottak, nye mottak og bedre sikring av mottak. Hadde de ikke startet disse brannene ville de spart Sverige for masse penger. Ikke helt smarte disse personene. :p

Endret av Jedi Jordal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jedi, Jeg tror ikke målet er å stoppe innvandring til Sverige, det har de nok gitt opp.

Målet er heller å unngå å få traumatiserte paramilitære og terrorister som naboer.

 

Så mange branner som er påsatt er ikke et resultat av en og annen "intolerant drittsekk", det ser mer ut som vettskremte svensker som er livredde for å bo nær et asylmottak.

 

Jeg vet ikke hvor mange asylmottak du har vært på, men de kan ha stor utskifting av innboere og tidvis svært farlige beboere. Ikke noe du vil ha som nærmeste nabo.

Lenke til kommentar

Jedi, Jeg tror ikke målet er å stoppe innvandring til Sverige, det har de nok gitt opp.

Målet er heller å unngå å få traumatiserte paramilitære og terrorister som naboer.

 

Så mange branner som er påsatt er ikke et resultat av en og annen "intolerant drittsekk", det ser mer ut som vettskremte svensker som er livredde for å bo nær et asylmottak.

 

Jeg vet ikke hvor mange asylmottak du har vært på, men de kan ha stor utskifting av innboere og tidvis svært farlige beboere. Ikke noe du vil ha som nærmeste nabo.

 

Både og vel..personlig bor jeg nære TO asylmottak som har vært her lenge. Har opplevd folk som jeg har tenkt "disse er krigsskada", tomme og døde i blikket, og kona rusler ikke forbi der på natta liksom. Men aldri opplevd det som utrygt å bo her. Så vi må holde tunga rett i munnen. En ting er politisk hva som skjer, en annen ting er day to day real world. Å tenne på asylmottak er forkastelig OG antakelig også kontraproduktiv. 

Lenke til kommentar

 

Jedi, Jeg tror ikke målet er å stoppe innvandring til Sverige, det har de nok gitt opp.

Målet er heller å unngå å få traumatiserte paramilitære og terrorister som naboer.

 

Så mange branner som er påsatt er ikke et resultat av en og annen "intolerant drittsekk", det ser mer ut som vettskremte svensker som er livredde for å bo nær et asylmottak.

 

Jeg vet ikke hvor mange asylmottak du har vært på, men de kan ha stor utskifting av innboere og tidvis svært farlige beboere. Ikke noe du vil ha som nærmeste nabo.

 

Både og vel..personlig bor jeg nære TO asylmottak som har vært her lenge. Har opplevd folk som jeg har tenkt "disse er krigsskada", tomme og døde i blikket, og kona rusler ikke forbi der på natta liksom. Men aldri opplevd det som utrygt å bo her. Så vi må holde tunga rett i munnen. En ting er politisk hva som skjer, en annen ting er day to day real world. Å tenne på asylmottak er forkastelig OG antakelig også kontraproduktiv. 

 

 

 

Jeg forherliger ikke asylbranner og ønsker at ingen asylmottak skal brennes ned. Det er sløsing med resursser, menneskene får opphold på en dyrere lokasjon uansett.

Det er kanskje mulig å hindre antall folk i å tenne på asylmottak, isåfall innebærer det å forstå hvorfor de brennes ned.

 

En løsning kan være å plassere asylmottakene så langt unna populasjonen som mulig, asylmottakene skal være midlertidlige bopæler uansett. Når migrantene får sine permanente bopæler er det gjerne mer spredt, altså ikke 10-50 familier på ett sted. Da vil ikke brannstifterne se på det som en like stor trussel, og det kan være mer levelig for de å være nabo til en familie enn til 10-50 familier. Dette vil redusere faren for brannpåsettelse betydelig.

 

Men det er mange veier å gå, en brann kan slokkes på utrolig mange måter, men da må du vite hvor det brenner.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke løse dette problemet svært enkelt. Alle nordmenn som er for innvandring og islamisering av Norge flytter til Sverige, og alle Svensker som ikke ønsker å leve i et fremtidig Sverige flytter til Norge. Veldig enkelt

 

Ikke så dumt, men Norge følger etter i Sveriges fotspor. Det betyr ikke at Norge blir et dårlig land å vokse opp i, men det vil bli store forskjeller for våre barn i forhold til hva vi er vant til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jedi, Jeg tror ikke målet er å stoppe innvandring til Sverige, det har de nok gitt opp.

Målet er heller å unngå å få traumatiserte paramilitære og terrorister som naboer.

Så mange branner som er påsatt er ikke et resultat av en og annen "intolerant drittsekk", det ser mer ut som vettskremte svensker som er livredde for å bo nær et asylmottak.

Jeg vet ikke hvor mange asylmottak du har vært på, men de kan ha stor utskifting av innboere og tidvis svært farlige beboere. Ikke noe du vil ha som nærmeste nabo.

 

 

Både og vel..personlig bor jeg nære TO asylmottak som har vært her lenge. Har opplevd folk som jeg har tenkt "disse er krigsskada", tomme og døde i blikket, og kona rusler ikke forbi der på natta liksom. Men aldri opplevd det som utrygt å bo her. Så vi må holde tunga rett i munnen. En ting er politisk hva som skjer, en annen ting er day to day real world. Å tenne på asylmottak er forkastelig OG antakelig også kontraproduktiv.

Uventet at du plutselig kom med noe jeg kan sette 2 strek under, uten retting av noe slag ..

 

Trodde ikke mine egne øyne, så takk :)

Lenke til kommentar

 

 

Jedi, Jeg tror ikke målet er å stoppe innvandring til Sverige, det har de nok gitt opp.

Målet er heller å unngå å få traumatiserte paramilitære og terrorister som naboer.

Så mange branner som er påsatt er ikke et resultat av en og annen "intolerant drittsekk", det ser mer ut som vettskremte svensker som er livredde for å bo nær et asylmottak.

Jeg vet ikke hvor mange asylmottak du har vært på, men de kan ha stor utskifting av innboere og tidvis svært farlige beboere. Ikke noe du vil ha som nærmeste nabo.

 

Både og vel..personlig bor jeg nære TO asylmottak som har vært her lenge. Har opplevd folk som jeg har tenkt "disse er krigsskada", tomme og døde i blikket, og kona rusler ikke forbi der på natta liksom. Men aldri opplevd det som utrygt å bo her. Så vi må holde tunga rett i munnen. En ting er politisk hva som skjer, en annen ting er day to day real world. Å tenne på asylmottak er forkastelig OG antakelig også kontraproduktiv.

Uventet at du plutselig kom med noe jeg kan sette 2 strek under, uten retting av noe slag ..

 

Trodde ikke mine egne øyne, så takk :)

 

 

Det at du ikke kan forstå at man kan være kritisk til denne enorme influksen av immigranter og samtidig synes at å TENNE på bygninger ikke er noen god idé sier vel bare mest om hvor sinnsykt fordomsfull DU er. :)

Lenke til kommentar

Kan vi ikke løse dette problemet svært enkelt. Alle nordmenn som er for innvandring og islamisering av Norge flytter til Sverige, og alle Svensker som ikke ønsker å leve i et fremtidig Sverige flytter til Norge. Veldig enkelt

Så med tanke på at du ønsker svenskene hit som innvandrere, vil du altså være en av de som selv flytter til Sverige da?

Lenke til kommentar

Iflg Jan Guillou så er det bare å få kvitte seg med SD så er problemet deres løst:

 

http://www.nrk.no/kultur/jan-guillou-til-angrep-pa-karl-ove-knausgard-1.12628853

 

Uten SD blir det ikke noen påtenning av flyktningemottak etc.

Sverige hadde større problemer med flyktninger i 1940-1945 fra sine naboland

som de tidligere tidvis okkuperte selv :-)  Så dagens problemer er bare en dikterisk fiksjon

skapt av SD. Det er bare å bruke rettetasten dersom historien blir litt misslykket :-)

 

Altså: få stoppet de som hauser opp stemningen - så ordner ting seg :-)

 

Enkelt?

 

Jeg liker Jan Guillou: man skal prøve å beholde sine venner og ikke gjøre som Knausgård som

driter i sine venner og profesjonelle netttverk når han skriver og uttaler seg :-)  Vær forutsigbar !  :-)

Endret av ludo1
Lenke til kommentar

Det er nærliggende å tenke seg at fremtidens Sverige vil være like urolig og utrygt som de landene deres innvandrere kommer fra. Ifølge prognoser fra FN så ser fremtiden dyster ut, i 2050 vil Sverige sin human living index være på nivå med fattige uland i Sverige.

 

For det første har ikke Sverige noe å tilby sine innvandrere, det finnes ikke nok jobber. Selv ikke til etniske svensker. Skolevesenet er iferd med å kollapse, budsjettet til helsevesenet strupes, industrien flagger ut i takt med de stadig høyere skattenivåene. Det finnes ikke nok boliger til å huse alle de 100 000 innvandrerne fra midt-østen og afrika de tar inn hvert år (til neste år er anslaget nærmere 200 000).

 

Finansministeret i Sverige har gått ut å sagt at Sverige er tom for penger og at de nå må låne milliarder av EU for å ha rød til å fø på alle innvandrerne sine.

 

Det sier seg selv at velferdsstaten vil kollapse og det kan få skjebnesvangre følger for landet når de da har en sint underklasse med aggressive unge menn som ikke har noen håp for fremtiden eller mulighet til å realisere sine drømmer. 

 

Allerede nå ser vi konturene av utviklingen med nærmest ukentlig skyte episoder i byene, bombe angrep, steining av politi og brannvesen, voldtekts epidimi hvor svenske kvinner er spesielt utsatt.

 

Nei det kan bare gå en vei dessverre. Det er forøvrig meget mulig vi vil være nødt til å bygge et gedigent gjerde mot svenske grensen slik USA har mot Mexico når Sverige kollapser under vekten av sine egen selv destruktive politikk.

Lenke til kommentar

Nei hva skal man gjøre med intolerante drittsekker som ikke unner andre et trygt liv?

 

Det er et godt poeng. Mange med flyktningmottak i nabolaget føler seg åpenbart veldig utrygge, og historien viser jo at de faktisk har grunn til det.

 

Hva skal man gjøre med politikere som fatter vedtak der byrden må bæres av vanlige mennesker, samtidig som de selv bor i trygg avstand fra fremmedkultur og vold?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen politikere som greier å se litt lenger enn nesa peker og skjønne at det ikke funker å ta inn så mange? Norske politikere trenger jo bare og se på sverige for å se hva som kommer til å skje her hvis de ikke skjerper seg..

 

Vil vi ha gale folk som tenner på asylmottak?

 

Vil vi ha bydeler hvor politiet knapt kan kjøre igjennom uten stor risiko for sitt eget liv?

 

Vil vi ha byer som malmö hvor det var 19 bomber som gikk av mellom januar og juni?

 

Vil vi kjøre oss i økonomisk ruin , ved og fortsette sånn som det her nå som arbeidsledigheten øker kraftig og oljen har begynt å utspille sin lønnsomhet?

 

Hva er det de tenker med? Kan de ikke se dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...