Gå til innhold

Popcorntime er lagt ned


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Hvorfor skal du ha i pose og sekk?

 

Om jeg velger Xbox kan jeg ikke spille playstation spill. Noen ganger tar man bare et valg.

Fordi jeg kan få det!

Gresset er faktisk grønnere på siden som piratkopierer, og det er kun på grunn av rettighetshaverne. Det er mange grunner over her og la meg legge til min egen gode grunn:

Jeg bygde meg en egen HTPC til 8.000,-, kjøpte med blueray leser og hele pakka.

Kjøpte meg Avatar på blueray (jeg hadde på forhånd sett den 3 ganger på kino).

Setter inn platen, setter meg i soffaen og får da meldingen om at innholdet ikke kan spilles av på enheten min.

 

Det viser seg at man må ha dedikerte blueray spillere fra riktig verdensdel for å spille av disse platene! Det holder ikke å ha en spiller kjøpt på komplett.no eller et annet sted i Norge.

 

Du kan bryte loven og skaffe det, ja.

 

Jeg er enig i at regionslås og lignende er veldig dumt, men slik fungerer det. Det betyr ikke at man bare kan ta seg til rette.

Det er ingen menneskerett å få akkurat det man vil av software/erntertainment akkurat når det passer deg.

 

Så spørs det hva filmselskapene forstår da, eneste grunnen til at filmer slippes samtidig over hele verden er at det ville medføre piratkopiering i en mye større skala en i dag, siste store filmen som kom i USA måneder før resten av verden var Star Wars 1(4).

Det var også filmen som gjorde piratkopiering av film stort.

Region sperrene på plater er en etterlevning etter den tiden.

Å lansere filmer først i USA er en etterlevning fra den tiden de måtte sende filmruller rundt og disse var dyre og produsere, praksisen fortsatte siden det var greit å få spredd produksjonen av leker og reklameartikler utover.

Og ikke minst av markedsførings hensyn. Det erveldig greit for filmstudioene og fordele utgiftene rundt om. Og dermed skape blest om en film som går bra I usa slik at de andre delene av verden må vente på den. Jeg synes forøvrig at det er en grei tanke for studioene men håpløst for de som liker og se film. Dette er jo også noe som skader filmindustrien på lengre sikt siden man da lærer seg og bruke gratis alternativer framfor betalings tjenester som de kan tjene penger på. Men dette vil aldri industrien forstå siden de bare ser $$$$ på kort sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at det endelig er lagt ned! Helt utrolig at det finnes 250 000 mennesker i Norge som ikke anerkjenner opphavsretten...

 

Burde vært langt høyere, da film og serie-bransjen henger etter mange år på distribusjonssiden. Har brukt PCT noen ganger, men har erfart for mye sen buffring, for få delere og generelt treghet i programmet at jeg brukte private trackere istedet.

Abonerer på Netflix, men bruker det i Chrome for å få amerikansk utvalg ved et enkelt tastetrykk. Det burde ikke være noen forskjell på utvalget her på berget i forhold til over dammen. Overhodet. Slippes en serie/episode i USA, burde den blitt sluppet i hele verden. Såppass oppegående burde de være.

 

Det som er utrolig er hvor mange politisk korrekte, blinde, naive godtroende sauer som tror ting bare ordner seg, så lenge man er lovlydig. Det må settes press fra forskjellige aktører fra forskjellige områder, om verden skal utvikle seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Bruker kun betalte tjenester. Bra siden ble endelig stengt ....

Og det er pga folk som deg at det fremdeles eksisterer "ørten" forskjellige betalte streaming tjenester.

La oss si du bestemmer deg for å marathone Star Wars før neste film kommer på kino, men eier ikke filmene på DVD eller Bluray. Da finner du fram filmene på Netflix.

Etter at du har sett ferdig Episode III, ser du ut at den nye episoden av Game of Thrones har kommet ut. Da er du nødt til å bytte over til HBO for å få med deg denne.

Etter at du har sett den nyeste episoden får du lyst til å se et par episoder av Shingeki no Kyojin (Attack on Titan), men er nødt til å bytte over til Crunchyroll for å se den lovlig der.

Så bestemmer du deg for å se ferdig de siste tre Star Wars filmene og må derfor bytte tilbake til Netflix.

I tillegg kan vi si at du hører på musikk på Spotify til og fra skole/jobb.

Dette er fire forskjellige abonnementer som må betales månedlig.

- Netflix: 99,- måneden.

- HBO: 79,- måneden.

- Crunchyroll: $6,95 måneden ~ 59,- måneden.

- Spotify: 99,- måneden.

Dette er en total på 336,- måneden som til tider knapt brukes (med unntak av Spotify).

Hadde det ikke vært enklere med kun én tjeneste til 99,- måneden som ga deg tilgang på alt?

Selvfølgelig hadde det det, men problemet ligger hos rettighetsinnhaverenne som skal tjene mest mulig penger på kortest mulig tid, noe som er lite brukervennlig.

Jeg støtter på ingen måte piratkopiering eller gratis streaming, men jeg mener Popcorntime var en tjeneste som kunne gjort mye bra for brukeren, men selvsagt skulle Hollywood inn og ødelegge.

 

Hvorfor skal du ha i pose og sekk?

 

Om jeg velger Xbox kan jeg ikke spille playstation spill. Noen ganger tar man bare et valg.

Dagens mennesker er altfor bortskjemte og tror man bare kan ta seg til rette fordi man ikke liker valgene som presenteres.

Fordi forbrukerne fortjener det beste. Det er de som skal få i pose og sekk. Ikke eierne, de blir mer enn rike nok uansett hvilke distribusjonsmetode som brukes. Problemet er at for dem står aldri forbrukerne i fokus, bare høyest mulig inntekt, koste (nesten) hva det vil. :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg betaler for Netflix, HBO Nordic, TV2 Sumo, NRK Nett-TV, Viaplay, Altibox TV-Overalt, Canal Digital-Go (nå avsluttet). 

 

Har betalt for dette i mange år og lurer på hvor lenge jeg må betale før jeg får en godt dekkende tjeneste?
Vurderte også å betale for MAX og TV-Norges nett-tv for å få tilgang til programarkiver, men det blir jo bare helt latterlig. At bransjen ikke ser dette selv og at dette ikke på noen måte er bærekraftig?
Det jeg må begynne med nå er å se hvilke andre jeg bør avslutte, dette altfor mye penger i året.
 

Spotify betaler jeg med glede, men ikke disse utrolig segmenterte TV/Film tjenestene, its ridiculous!

Gi meg i worst case en separat "tveefy" og en "moveefy" som gir meg både nordisk og internasjonalt innhold så skal jeg betale for begge med glede! Jeg forventer heller ikke at man på magisk vis skal få inn alle filmer og serier med en gang, men en plass må man starte.
Netflix er rett og slett ikke bra nok selv om det er bra. Regner heller ikke med at de 2 ovenstående ville blitt noe å rope hurra for de første 2 årene, men start nå.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært enklere med kun én tjeneste til 99,- måneden som ga deg tilgang på alt?

 

Hadde det ikke vært enklere med en gratis tjeneste?

 

Faktisk, hadde det ikke vært flott om de bare betalte OSS for å se på produktene deres?

 

Yes, yes, that's the ticket! [face_palm]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med den mengden reklame som pøses ut både på nett og via eteren/kabler burde det nesten vært sånn. Men seriøst, det burde vært mulig å kjøpe bort reklame, advarsler og annet plagsomt og tidkrevende dritt.

 

Jeg synes ikke det frie markedet har klart å gi oss brukvervennlige medietjenester akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

 

http://www.amazon.com/ :)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

 

 

Har brukt mitt norske bankkort på Amazon i årevis, så ikke vet jeg hva du gjør feil.

 

Det er da nok av varer som ligger ute på Amazon som ikke selges til Norge. Spesielt innen elektronikk.

 

 

Vet det, men dette er en artikkel om filmer er det ikke?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor ingen nevner http://zona.ru/en/

 

Etter jeg oppdaget tjenesten, har jeg omtrent ikke benyttet popcorntime i det hele tatt.

 

Grensesnittet er suverent bedre enn popcorntime.

 

Det samme er utvalget.

 

Eneste drawbacket, er at filmcover/seriecover ofte har russisk titteltekst.

 

Dette er ikke noe problem, da man kan velge engelsk tale og engelsk tekst på filmene man ønsker å se.

 

Klikker man seg inn på titlene, så får man også opp orginaltittel på film/serie. Man forstår uansett hvilken tittel det er snakk om når man ser coveret.

 

Tjenesten tilbyr filmer, serier, musikk, sport, radio og live tv-kanaler.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

 

http://www.amazon.com/ :)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

 

 

Har brukt mitt norske bankkort på Amazon i årevis, så ikke vet jeg hva du gjør feil.

 

Det er da nok av varer som ligger ute på Amazon som ikke selges til Norge. Spesielt innen elektronikk.

 

 

Vet det, men dette er en artikkel om filmer er det ikke?

 

Og TV-serier. TV-serier som kun publiseres i digitalt format kan ikke kjøpes på Amazon med mindre du har et amerikansk kredittkort, VPN og muligens en amerikansk adresse. Mange TV-serier (som Simpsons) publiseres ikke i fysisk format og kan derfor ikke kjøpes via Amazon. Det er heller ingen norske aktører som tilbyr dette slik at det er et vakuum i tjenestetilbudet. Jeg har påpeket dette flere ganger og det er enkelt nok å sjekke selv da jeg har opppgitt ganske konkret hva dette gjelder.

 

Om du har noen forslag til en lovlig tjeneste er jeg som sagt svært interessert.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

 

http://www.amazon.com/ :)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

 

 

Har brukt mitt norske bankkort på Amazon i årevis, så ikke vet jeg hva du gjør feil.

 

Det er da nok av varer som ligger ute på Amazon som ikke selges til Norge. Spesielt innen elektronikk.

 

 

Vet det, men dette er en artikkel om filmer er det ikke?

 

Og TV-serier. TV-serier som kun publiseres i digitalt format kan ikke kjøpes på Amazon med mindre du har et amerikansk kredittkort, VPN og muligens en amerikansk adresse. Mange TV-serier (som Simpsons) publiseres ikke i fysisk format og kan derfor ikke kjøpes via Amazon. Det er heller ingen norske aktører som tilbyr dette slik at det er et vakuum i tjenestetilbudet. Jeg har påpeket dette flere ganger og det er enkelt nok å sjekke selv da jeg har opppgitt ganske konkret hva dette gjelder.

 

Om du har noen forslag til en lovlig tjeneste er jeg som sagt svært interessert.

 

 

Er vel bare å lage seg en amerikansk itunes konto og kjøpe der.

Lenke til kommentar

popcorntimegravlagt.300x169.jpg

Programmets hovedutvikler har stengt ned serverne for godt, og slettet alle data.

 

Popcorntime er lagt ned

Hvem sier R.I.P det er ikke første gang den ble steng og ihvertfall ikke siste vil jeg tro.

 

Båre Svenske nabo gir ikke opp så lett.

 

http://popcorn-time.se

 

Kanskje dumt å share dette, med tanke at det blir forsøkt steng, men utvikler sier og skryter av...

 

Watch torrent movies instantly

This Popcorn Time service will never be taken down. Download and enjoy. 

 

Du må helst bruke VPN så er fritt for å se film og TV serier.

 

Dessverre er mer uoversiktlig enn popcorntime.io men funke det, og som alltid er filmer i god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...