Gå til innhold

Popcorntime er lagt ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett problem er tilgjengeligheten på nytt og gammelt innhold hos strømmetjenestene. Et annet er kvaliteten. Har Netflix og synes det er mye penger for elendig lydkvalitet og ofte dårlig bildekvalitet. Betaler gjerne for å strømme, eller laste ned film, men synes vi har vært tålmodige lenge nok i påvente av lovlige tjenester som kan matche piratene på kvalitet og tilgjengelighet. De klarer jo ikke en av to engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker kun betalte tjenester. Bra siden ble endelig stengt ....

Med tanke på at det er slike godt utviklede apper (som .io forken tross alt var, lovlige eller ei) så er det bra den eksisterte slik at man tvinger frem bedre tjenester. At det er bra med pirat inkluderes ikke i setningen. Hvis ingen driver bransjen til innvoasjon og fornyelse ville vi fortsatt sittet med VHS. Strømmietjenester er et resultat av slik type innovasjon.

 

Noen ganger kommer konkuranse  fra "lovlitge" hold som deretter fører til innovasjon. Andre ganger er det omtrent umulig å konkurere lovlig pga. makten til de som dominerer markedet og da drives innovasjonen fra slike tjenester som dette. Man skal aldri undervurdere makten til de store markedsaktørene. Hvis et nytt lovlig produkt fra en liten eller ny aktør er så bra at det vil kunne bli  en ekstremt farlig konkurent som nærmest for de store aktørene velter markedsbalansen så vil du se at man forsøker å gjøre alt for å stoppe eller ta over produktet og i siste instans gjøre de ulovlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Det er masse på Amazon man kan kjøpe med norskt kredittkort, og mye man ikke får kjøpt.

 

Alt av filmer som denne artikkelen handler om får man kjøpt der. Alt annen kjøper man på ebay :)

 

 

Det du svarte på var en konkret simpsons-dvd.

 

AtW

 

 

Jupp, har aldri fått spørsmål om amerikansk kredittkort på de flere hundre CD'er og filmer jeg har kjøpt, så ingen aning hva han gjør feil som sagt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha i pose og sekk?

 

Om jeg velger Xbox kan jeg ikke spille playstation spill. Noen ganger tar man bare et valg.

 

Fordi jeg kan få det!

Gresset er faktisk grønnere på siden som piratkopierer, og det er kun på grunn av rettighetshaverne. Det er mange grunner over her og la meg legge til min egen gode grunn:

Jeg bygde meg en egen HTPC til 8.000,-, kjøpte med blueray leser og hele pakka.

Kjøpte meg Avatar på blueray (jeg hadde på forhånd sett den 3 ganger på kino).

Setter inn platen, setter meg i soffaen og får da meldingen om at innholdet ikke kan spilles av på enheten min.

 

Det viser seg at man må ha dedikerte blueray spillere fra riktig verdensdel for å spille av disse platene! Det holder ikke å ha en spiller kjøpt på komplett.no eller et annet sted i Norge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal du ha i pose og sekk?

 

Om jeg velger Xbox kan jeg ikke spille playstation spill. Noen ganger tar man bare et valg.

Fordi jeg kan få det!

Gresset er faktisk grønnere på siden som piratkopierer, og det er kun på grunn av rettighetshaverne. Det er mange grunner over her og la meg legge til min egen gode grunn:

Jeg bygde meg en egen HTPC til 8.000,-, kjøpte med blueray leser og hele pakka.

Kjøpte meg Avatar på blueray (jeg hadde på forhånd sett den 3 ganger på kino).

Setter inn platen, setter meg i soffaen og får da meldingen om at innholdet ikke kan spilles av på enheten min.

 

Det viser seg at man må ha dedikerte blueray spillere fra riktig verdensdel for å spille av disse platene! Det holder ikke å ha en spiller kjøpt på komplett.no eller et annet sted i Norge.

 

Du kan bryte loven og skaffe det, ja.

 

Jeg er enig i at regionslås og lignende er veldig dumt, men slik fungerer det. Det betyr ikke at man bare kan ta seg til rette.

Det er ingen menneskerett å få akkurat det man vil av software/erntertainment akkurat når det passer deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske sikker på pirat problemet hadde forsvinni hadde filmbransjen hadde hatt en løsing som foreks att alt alt kunne ses noen uker etter kino likt verden over og felles distrobsjon bare valgte leverandrør etter pris og alle hadde alt.
Selvføligeg har noen sine egne serier men de kunne leid de videre som AMC gjør til HBO foreks,

Blir jo veldig dyrt skal ha abo på alle , jeg for min del har på HBO når Games of trones går og ser mest mulig av de andre seriene da , samme sak med Netflix leier noen mnd om vintern.

Salg av dvd og blueray er vel ikke allverden mer noen samler så de kjøper det uansett har ikke noe tro på de fysiske formatene vil ha noe annen fremtiden hos samlere.

 

Er ikke noe rart det er pirat da som Netflix med forskjellige innhold i verden og HBO som holder igjen serier.
Så på en serie som heter Hells on wheels på HBO var 2 ses der i fjor produsert av AMC og oppdaget på youtube att ses 5 var kommet er jo helt håpløst hvordan den bransjen driver.
Vikings tar de vekk forrige ses før neste så kan ikke få sett den om igjen eller oppdatert seg.
Er i mot Pirat og mener de skal tjene penger de som lager dette.
Lag en felles disbro flere leverandør med pris konkuranse så tror vil være få pirater igjen,
Personlig går jeg på Kino 1-3 i året er en film er veldig sugen på.

Tror ikke er mange som driver med pirat på musikk mer foreks der er vel ok opplegg til div platformer bruker ikke men ser jo er mange som gjør det.

Nei den Filmbransjen bør ta en tittt på kalendern og se hvem år de lever i.

Endret av Razer63
Lenke til kommentar

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

 

http://www.amazon.com/:)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

Anbefaler Hulu plus. Så å si alt serier som sendes på tv, dplay, sumo, viaplay finnes der. Utenom cbs serier og hbo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal du ha i pose og sekk?

 

Om jeg velger Xbox kan jeg ikke spille playstation spill. Noen ganger tar man bare et valg.

Fordi jeg kan få det!

Gresset er faktisk grønnere på siden som piratkopierer, og det er kun på grunn av rettighetshaverne. Det er mange grunner over her og la meg legge til min egen gode grunn:

Jeg bygde meg en egen HTPC til 8.000,-, kjøpte med blueray leser og hele pakka.

Kjøpte meg Avatar på blueray (jeg hadde på forhånd sett den 3 ganger på kino).

Setter inn platen, setter meg i soffaen og får da meldingen om at innholdet ikke kan spilles av på enheten min.

 

Det viser seg at man må ha dedikerte blueray spillere fra riktig verdensdel for å spille av disse platene! Det holder ikke å ha en spiller kjøpt på komplett.no eller et annet sted i Norge.

 

Du kan bryte loven og skaffe det, ja.

 

Jeg er enig i at regionslås og lignende er veldig dumt, men slik fungerer det. Det betyr ikke at man bare kan ta seg til rette.

Det er ingen menneskerett å få akkurat det man vil av software/erntertainment akkurat når det passer deg.

 

Så spørs det hva filmselskapene forstår da, eneste grunnen til at filmer slippes samtidig over hele verden er at det ville medføre piratkopiering i en mye større skala en i dag, siste store filmen som kom i USA måneder før resten av verden var Star Wars 1(4).

Det var også filmen som gjorde piratkopiering av film stort.

Region sperrene på plater er en etterlevning etter den tiden.

Å lansere filmer først i USA er en etterlevning fra den tiden de måtte sende filmruller rundt og disse var dyre og produsere, praksisen fortsatte siden det var greit å få spredd produksjonen av leker og reklameartikler utover.

Lenke til kommentar

Har brukt mitt norske bankkort på Amazon i årevis, så ikke vet jeg hva du gjør feil.

 

Jeg har også brukt mitt norske bankkort på Amazon i mange år, nesten alt jeg kjøper av bøker kommer fra Amazon. Dette gjelder FYSISKE varer. Skal jeg kjøpe ting som kun er tilgjengelig digitalt må jeg ha amerikansk kredittkort. Du kan også finne en del fysiske produkter som ikke sendes til Europa for den saks skyld. Fox har sagt at de ikke kommer til å utgi flere sesonger av The Simpsons på fysiske platformer og at disse kun vil bli tilgjengelig digitalt. Dette gjelder alle sesongene utgitt etter 2006. Så langt har jeg ikke funnet et tilbud som lar meg se sesong 18-27. Derfor er jeg svært interessert i et tilbud som lar meg gjøre akkurat dette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

http://www.amazon.com/ :)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

Har brukt mitt norske bankkort på Amazon i årevis, så ikke vet jeg hva du gjør feil.

Er ikke det på linje med å svare påstanden "du må ha amerikansk adresse for å kjøpe produkt X på amazon" med "jeg har kjøpt produkter på amazon med norsk adresse i årevis?

 

AtW

Jeg har nå prøvd å gjøre dette 4 ganger og får den samme meldingen hver gang. Jeg har også kjøpt produkter i mange år fra Amazon, jeg er vldig fornøyd med butikken, men når det kommer til digitalt innhold blir jeg blokkert fra å betale.

Jeg gikk inn på: https://www.amazon.com/gp/product/B015TQWG56?ie=UTF8&offerASIN=B015TQWG56&purchasetoken=ze8mhQGorwcCUf5NEBiBEDb0rnHItfedZhwdnhFb9VA&triggerPurchase=1&

 

Trykte buy with 1-click. Ventet på at tjenesten skulle verifisere VISA kortet mitt. Fikk en feilmelding der det stod jeg må ha et kredittkort fra en amerikansk bank.

 

Det er en vesentlig forskjell mellom en PÅSTAND og en FEILMELDING.

 

 

 

Det er masse på Amazon man kan kjøpe med norskt kredittkort, og mye man ikke får kjøpt.

Alt av filmer som denne artikkelen handler om får man kjøpt der. Alt annen kjøper man på ebay :)

Med mindre de er utgitt digitalt. Og fysiske ting har ofte regionsperre. Har kjøpt filmer som ikke ville spilles av på DVD-spilleren, PS3, XBOX eller Blu-ray spilleren.

 

 

 

 

 

Det er masse på Amazon man kan kjøpe med norskt kredittkort, og mye man ikke får kjøpt.

Alt av filmer som denne artikkelen handler om får man kjøpt der. Alt annen kjøper man på ebay :)

Det du svarte på var en konkret simpsons-dvd.

 

AtW

Nei, Simpsons utgis ikke på DVD. Dette gjelder absolutt ALLE sesongene etter sesong 17 som kun er utgitt digitalt. Hadde du sjekket opp fakta før du svarte hadde du visst dette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er masse på Amazon man kan kjøpe med norskt kredittkort, og mye man ikke får kjøpt.

 

Alt av filmer som denne artikkelen handler om får man kjøpt der. Alt annen kjøper man på ebay :)

 

 

Det du svarte på var en konkret simpsons-dvd.

 

AtW

 

 

Jupp, har aldri fått spørsmål om amerikansk kredittkort på de flere hundre CD'er og filmer jeg har kjøpt, så ingen aning hva han gjør feil som sagt.

Det har ikke jeg heller fått. Digitalt innhold er en annen sak. Kun Kindle og Audible fungerer så vidt jeg vet. Har prøvd flere ganger for å sjekke om de endrer på regelverket. Så langt har jeg ikke fått kjøpe noen serier digitalt.

 

Om dere faktisk vet en måte jeg kan få slikt innhold uten å benytte meg av VPN, falsk adresse eller utenlandsk kredittkort er jeg dypt takknemlig for dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

 

http://www.amazon.com/ :)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

Anbefaler Hulu plus. Så å si alt serier som sendes på tv, dplay, sumo, viaplay finnes der. Utenom cbs serier og hbo.

 

Hulu Plus er en super tjeneste, men igjen er den ikke tilgjengelig i Norge uten bruk av VPN. Altså er dette fremdeles i strid med det rettighetsinnehaverne krever vi skal overholde.

 

Rettighetsinnehavere prøver stadig å få slike tjenester til å blokkere de som kobler til VPN så det er ikke bare å bruke hvilken som helst VPNtjeneste og det er ikke sikkert den tjenesten du velger vil være et permanent svar på problemet. http://www.dagbladet.no/2014/04/29/kultur/netflix/hulu/filter/tv-serier/33038584/

 

Og selv om Hulu Plus gjennom VPN skulle være svaret så er det fortsatt et problem. Dersom vi må benytte oss i hull av systemet for å kunne kjøpe innhold er ikke løsningen bra nok. Ideelt sett skulle det ha vært mulig å kjøpe en film, episode eller sesong, men rettighetene må gjennom en hel del ledd. Noen lager produktet, noen holder rettighetene, rettigheter til å vise innholdet selges videre. Det er en vanskelig prosess og jeg forstår dette selv om jeg skulle ønske vi kunne ha en bedre løsning.

Endret av Yopaz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Fordømte filmbransje som aldri kan godta at teknologien har utviklet siden 1998. Hadde de laget en lovlig nettside hvor de tilbød alt av film og serier hadde aldri disse problemene oppstått.

 

http://www.amazon.com/ :)

Gikk til Amazon.com og prøvde å kjøpe nyeste sesong av The Simpsons. Fikk feilmelding om at jeg måtte ha kreditkort fra en Amerikansk bank for å kunne kjøpe den.

Om du faktisk har et lovlig alternativ jeg kan bruke vil jeg gjerne benytte meg av det.

 

 

Har brukt mitt norske bankkort på Amazon i årevis, så ikke vet jeg hva du gjør feil.

 

Det er da nok av varer som ligger ute på Amazon som ikke selges til Norge. Spesielt innen elektronikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

i helt urelaterte nyheter, har Netflix plutselig fått mange fler abbonenter.....

Er det bare meg, eller har antallet filmer hos Norske Netflix økt merkbart siste ukene?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ellers i "er det bare meg" serien, er ikke kino litt gammeldags? for meg har kino blitt en veldig dyr, tidkrevende og litt slitsom måte å få sett en film på. Får like god lyd og bilde hjemme i min egen stue.

 

Strengt tatt bør en begynne å tilby alle kinofilmer betalbare via streaming til hjemmet for en 50-lapp på premieredagen. Da er det mangel filmer jeg hadde sett som jeg i dag ikke gidder å gå på kino for å se.

 

Ellers så var jo Popcorntime et strålende eksempel på hvorfor regionsperrer burde vært forbudt med lov.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...