Gå til innhold

Nå får YouTube sin egen abonnementstjeneste uten reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært deilig å slippe reklamer på Youtube, men det begynner å hope seg opp med slike "99 kr i mnd"-tjenester nå. Avis, spotify,netflix, sumo...Jeg for min del er mett. Jeg frykter for øvrig at reklamene på Youtube nå vil ha lengre varighet, slik at flere skal bli fristet til å abonnere (slutt på 5 sek og klikk vekk).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde vært deilig å slippe reklamer på Youtube, men det begynner å hope seg opp med slike "99 kr i mnd"-tjenester nå. Avis, spotify,netflix, sumo...Jeg for min del er mett. Jeg frykter for øvrig at reklamene på Youtube nå vil ha lengre varighet, slik at flere skal bli fristet til å abonnere (slutt på 5 sek og klikk vekk).

 

Samme her. Snart blir det d vell 99kr mnd for å bruke forumet :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Hadde det ikke vært lettere å bare ha den samme løsninga spotify har/hadde (hatt premium så lenge at jeg ikke har peiling på om de har gratis lengre) reklame for de som ikke betaler og 99kr mnd for reklamefritt på alle platformer kontoen blir brukt på. så slipper folk å gå glipp av content bare fordi de ikke har enda 99kr mnd å bruke på enda et abonnement. (netflix, hbo, sumo, aviser, spotify osvosv..) case closed.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at de gir folk denne muligheten. Kult at du kan laste ned videoer. (Går vel nå også, men ikke på en enkel måte).

 

Litt dyrt kanskje. Hadde sett for meg 50 kr i måneden kanskje.

 

Du kan laste ned hva du vil på hele youtube ved å legge til ss etter www. , så om du feks ser på denne videon

og vil laste den ned så legger du bare til ss etter www. så linken blir : https://www.ssyoutube.com/watch?v=dX25PDBb708

 

Da kommer du direkte til en nettside som lar deg laste ned direkte, det er ikke noe vanskelig i det hele tatt, bare legge til ss før youtube på hvilken som helst youtube-link.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å holde meg unna, hele internett virker som en mikrotransaksjon og abbonement-omformer, alle bra ting blir gjort om til mikrotransaksjoner og abbonementer slik som spotify, netflix og andre tulleting.

 

Sånn går det når alle ventar at alt skal vere gratis og brukar adblock. Det er personar og bedrifter som driv desse nettsidene. Dei har sine utgifter og skal helst tene pengar. Blir all reklamen blokkert, så må dei finne andre løysingar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn går det når alle ventar at alt skal vere gratis og brukar adblock. Det er personar og bedrifter som driv desse nettsidene. Dei har sine utgifter og skal helst tene pengar. Blir all reklamen blokkert, så må dei finne andre løysingar.

 

Jepp, men man kan også snu på det og si at folk forventer å tjene penger på alt. Det er fortsatt en del som lager innhold fordi de liker det. Skriver blogger, modder elektronikk eller gjør tester og analyser - fordi de liker det, uten å kreve penger for det.

 

Mange er altfor opphengt i at ting skal handle om penger.

 

Det må være en viss balanse. Og som andre sier kan man ikke betale på hundrevis av mikrotransaksjoner og abonnementer.

 

Selvsagt koster det penger å lage innhold, og skal du dedikere tiden din til det så krever det gjerne at du gjør det til en bedrift for å kunne lage gjevnlig og nytt innhold. Men vi har også eksempler på de som utnytter dette til de grader. Da handler det ikke om at hjulene skal gå rundt, men å tjene mest mulig.

Lenke til kommentar

Selvsagt koster det penger å lage innhold, og skal du dedikere tiden din til det så krever det gjerne at du gjør det til en bedrift for å kunne lage gjevnlig og nytt innhold. Men vi har også eksempler på de som utnytter dette til de grader. Da handler det ikke om at hjulene skal gå rundt, men å tjene mest mulig.

 

Det er målet til svært mange (dei fleste?) bedrifter. I butikkar eller som tenester kan det gå bra inntil dei når eit punkt der forbrukarane ikkje er villige til å betale. Problemet på Internett er at når brukarane er lei av reklamen, eller har installert Ad-block frå før av, så får dei framleis tilgang til produktet, utan å "betale" for seg. Dette går så over til at brukarane forventer og forlanger at alt skal vere gratis.

 

Ære være dei som driv med sånt på privaten eller hobbybasis, men når du kjem litt opp i storleik er det ikkje så realistisk lengre. Dette gjeld dei fleste redaksjonelle nettsidene, nettsamfunn osv. Youtube, Instagram, Facebook, Twitter osv... Dei vil få flest moglege brukarar og få så mykje ut av kvart besøk som mogleg. Det er alltid ein balanse i forhold til kva brukaren aksepterer, men som sagt, når dei kan omgå "betalinga", så blir det vanskeleg å drive bedrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...