Gå til innhold

Mistenkelig rar faktura kom i posten


wha96

Anbefalte innlegg

Vet ikke heeelt hvor jeg ska poste denne ettersom det er en sak jeg aldri har vært borti før. :p

 

Men til saken: Snakket med min mor i går og hun hadde fått faktura i posten, helt tilfeldig av Trondheim Bomveisselskap der det står passeringer av bilen hun kjørte til vraking for 4 år siden! Hun har aldri fått noe lignende, kun på hennes nåværende bil. Bilen ble altså vraket for 4 år siden og hun har aldri fått faktura på dette før, jeg synes dette var veldig rart. Er det noen som har rappet bombrikken etter den ble kjørt på høggern, for også begynne å bruke den nå? Vet det er den gamle bilen fordi reg.nr står på fakturaen. Hun har fått fakturaen på bilen hun kjører nå, som det skal være, nå nettopp.

 

Perioden står fra 29.07.2015 - 22.09.2015

 

Noen som tror de vet hva som har skjedd? 

 

Skal selvfølgelig ringe de opp på Mandag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble bilen avregistrert før den ble vraket? Ble avtalen med bomselskapet sagt opp? Tok dere ut bombrikken? Ved en og annen passering kan det skje at skiltet tolkes feil, men når det er snakk om over 80 finner jeg det mindre sannsynlig.

 

Sjefen byttet bil for et års tid siden, og flyttet ganske enkelt bombrikken over til den nye bilen. Han tenkte ikke på at han måtte endre avtalen med bomselskapet til å gjelde den nye bilen istedenfor den gamle. Ved en tilfeldighet ble det oppdaget at vi hadde blitt fakturert for passeringer med den gamle bilen. Den nye eieren hadde med andre ord kjørt gratis i rundt ett år. En rask e-post til bomselskapet, og alle passeringer gjort med den gamle bilen ble kreditert.

 

Poenget mitt er: Kontakt bomselskapet. Det kan være mange årsaker til at moren din har blitt fakturert, men ingen her har svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OP sier jo selv "Er det noen som har rappet bombrikken etter den ble kjørt på høggern,"

Bombrikken skal taes ut før levering så da er det godt mulig at noen har tatt brikken og dermed kjørt "gratis" i en periode og du har dermed handlet uaksomt og må sikkert betale

Bomselskaper har egne sider en kan si opp avtaler og fjerne biler 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...