Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Var å henta meg Farpoint + Aim-kontroller på posten i dag (ble forsinket pga. måtte jobbe). For en opplevelse! Her snakker vi VR!

 

For en innlevelse og artig gameplay! Det her håper jeg på å se mer av. Fikk heller ikke den ekle sjøsyken som jeg pleier å få.

Er Farpoint bedre en Resident Evil 7 i vr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Var å henta meg Farpoint + Aim-kontroller på posten i dag (ble forsinket pga. måtte jobbe). For en opplevelse! Her snakker vi VR!

 

For en innlevelse og artig gameplay! Det her håper jeg på å se mer av. Fikk heller ikke den ekle sjøsyken som jeg pleier å få.

Er Farpoint bedre en Resident Evil 7 i vr.

 

 

Vet ikke. Men ser for meg det er to forskjellige spill.

Lenke til kommentar

 

 

Var å henta meg Farpoint + Aim-kontroller på posten i dag (ble forsinket pga. måtte jobbe). For en opplevelse! Her snakker vi VR!

 

For en innlevelse og artig gameplay! Det her håper jeg på å se mer av. Fikk heller ikke den ekle sjøsyken som jeg pleier å få.

Er Farpoint bedre en Resident Evil 7 i vr.

 

 

Vet ikke. Men ser for meg det er to forskjellige spill.

 

Har du ikke fått kjøpt deg Resident Evil 7.

Lenke til kommentar

 

 

Var å henta meg Farpoint + Aim-kontroller på posten i dag (ble forsinket pga. måtte jobbe). For en opplevelse! Her snakker vi VR!

 

For en innlevelse og artig gameplay! Det her håper jeg på å se mer av. Fikk heller ikke den ekle sjøsyken som jeg pleier å få.

Er Farpoint bedre en Resident Evil 7 i vr.

 

 

Vet ikke. Men ser for meg det er to forskjellige spill.

 

Her kjøpe deg....449 kr Ord. pris 599 kr

http://cdon.no/spill/resident_evil_7-38061086?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Resident+Evil+7&utm_content=38061086&utm_campaign=prisjakt_no_&f=0

Lenke til kommentar

 

 

 

Var å henta meg Farpoint + Aim-kontroller på posten i dag (ble forsinket pga. måtte jobbe). For en opplevelse! Her snakker vi VR!

 

For en innlevelse og artig gameplay! Det her håper jeg på å se mer av. Fikk heller ikke den ekle sjøsyken som jeg pleier å få.

 

Er Farpoint bedre en Resident Evil 7 i vr.

 

Vet ikke. Men ser for meg det er to forskjellige spill.

Her kjøpe deg....449 kr [/size]Ord. pris 599 kr

http://cdon.no/spill/resident_evil_7-38061086?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Resident+Evil+7&utm_content=38061086&utm_campaign=prisjakt_no_&f=0

Takk, men nei takk. Som sagt. Spilt det på pc og skrekkspill i VR er ikke helt min greie. Ble nok med Here They Lie der :-p

Lenke til kommentar

Here they Lie er vel ganske elendig ? Spesielt i VR ? :p Jeg spydde nesten de første minuttene av demoen i hvertfall, utrolig triste greier som virket dårlig optimalisert i forhold til RE7 som var helt skreddersydd på alle plan :wee:

Det var det sikkert. Men har ikke nervene til skrekkspill i VR. Og det var på ingen måte en sammenlikning av de to spillene. Var mer sjangeren som er i omtrent samme gate.

 

Men farpoint er noe helt annet igjen. Dette fungerte utrolig bra. Og følelsen med aimkontrolleren og det du så i spillet var utrolig godt laget.

 

Eksempel:

Når man først får hagla så er det kun haglepatroner man har i den. I front så var det et større tomrom. Og etterhvert får man granater til den. Og da kan du løfte opp våpenet og se granatene og antallet.

 

Og det føles utrolig naturlig ut å løfte våpenet for å sikte med.

Lenke til kommentar

Høres stilig ut altså, er nok ett spill jeg plukker med meg + våpenet. Men er det blitt bekreftet flere kommende titler som skal ta denne i bruk? Avhenger litt av det..

Ser den. Jeg forhåndsbestilte da cdon priset seg litt lavt. Hvis det er slik at det kun blir farpoint (noe jeg egentlig tviler på) så er pakken altfor dyr nå. Men ser for meg at den vil få redusert pris med tiden og det skal ikke så langt ned før prisen er veldig bra (sånn mtp. At man får spill og en kontroller i en og samme pakke)

 

Når det er sagt så ser det ut som at farpoint selger godt. I England gikk den inn på salgstoppen som nr. 2. Det er høyeste plassering et VR spill har hatt i England når det kommer til salgstall.

 

Kilde: http://ukie.org.uk/news/2017/05/debut-no1-sets-warners-injustice-2-super-start

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Høres stilig ut altså, er nok ett spill jeg plukker med meg + våpenet. Men er det blitt bekreftet flere kommende titler som skal ta denne i bruk? Avhenger litt av det..

ROM : extraction

Arizona sunshine (har fått free locomotion på vive i en update, regner med det kommer til ps4 nå som release er satt juni og Aim er confirmed)

Edit:

https://blog.eu.playstation.com/2017/05/11/survive-the-zombie-apocalypse-in-ps-vrs-arizona-sunshine-out-june/

Free locomotion er confirmed som et alternativ.

Brookhaven experiment

Dick Wilde.

 

Den kjennes veldig naturlig. Jeg ville regnet med at devs vil bruke den, og E3 snart så kanskje vi hører mer da.

Endret av BakaBerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahhhhh Sony. Jeg var lenge uten fungerende playstation men nå som jeg vil igjennom noen spill som må spilles på Sony sin konsoll så får jeg tilbake den kjente gamle følelsen av å ville klore ut øynene mine.

 

Until Dawn må restartes nå og da pga sliten gamedisk. Spillet kan ikke fullstendig innstaleres(?) slik som på xboxen slik at man bare kan sjekke at disken er i spilleren og ta resten fra harddisken. For hver start maser spillet om at jeg burde så absolutt logge på playstation network. Playstation network sier at jeg må oppdatere passord og at en mail er blitt sendt. Den mailen er ikke kommet enda (dagen etter)

Lenke til kommentar

 

Here they Lie er vel ganske elendig ? Spesielt i VR ? :p Jeg spydde nesten de første minuttene av demoen i hvertfall, utrolig triste greier som virket dårlig optimalisert i forhold til RE7 som var helt skreddersydd på alle plan :wee:

Det var det sikkert. Men har ikke nervene til skrekkspill i VR. Og det var på ingen måte en sammenlikning av de to spillene. Var mer sjangeren som er i omtrent samme gate.

 

Men farpoint er noe helt annet igjen. Dette fungerte utrolig bra. Og følelsen med aimkontrolleren og det du så i spillet var utrolig godt laget.

 

Eksempel:

Når man først får hagla så er det kun haglepatroner man har i den. I front så var det et større tomrom. Og etterhvert får man granater til den. Og da kan du løfte opp våpenet og se granatene og antallet.

 

Og det føles utrolig naturlig ut å løfte våpenet for å sikte med.

Har du spilt Until Dawn: Rush of Blood? Jeg brukte to PSMove-kontrollere, og da satt jeg med en pistol i hver hånd. Føltes sykt bra og naturlig ut. Kunne godt tenkt meg Farpoint med AIM-kontrolleren, men da må jeg først vite at det kommer flere spill som støtter den. PSMove-kontrollene er knapt brukt etter at jeg gikk lei Until Dawn. Vil ikke betale 900 spenn for et spill jeg går lei av fort og en kontroller jeg aldri bruker mer. Med mindre de lager en VR-mode til Doom som støtter AIM-kontrolleren. Det hadde vært rått.  :dribble:

 

Er for øvrig ganske skuffet over PSVR. Selve headsettet og det der fungerer helt utmerket, men hvor blir det av spillene? Resident Evil 7 begynner å bli ganske lenge siden, og ennå har vi ikke fått noen andre spill i den størrelsen. Dirt 4 kommer om ikke så lenge, men selv det vil ikke ha støtte for VR ved launch. Det eneste de bekrefter er "kanskje senere", til tross for at Dirt 3 fikk en VR-mode. Project Cars støttet VR på PC (men ikke PS4), og nå da Project Cars 2 nærmer seg burde PSVR-støtte være en selvfølge. Meeeen neida. :( Hvordan skal PSVR bli en suksess hvis ingen lager noen bra spill til den? Er rimelig lei små indiespill og techdemoer. :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Finnes mer innhold enn until dawn og resident evil. Selv fikk jeg god pris på farpoint bundelen som gjorde at jeg slo til, men ser poenget ditt.

 

Men anbefaler å prøve batman arkham vr, bound og eve valkyrie. De er verdt et forsøk og heller ikke så veldig dyre spill. Job simulator skal være artig uten at jeg har prøvd det selv. Men er enig i at sony har ikke annonsert noe nytt og stort for psvr.

 

Farpoint er det første spillet jeg føler er et fullverdig VR spill som har vært utviklet en stund. Det er mange elementer der som er gode og vel gjennomførte.

Lenke til kommentar

Har prøvd Batman og Bound, men de er i grenseland til det jeg kaller techdemoer. Batman varer jo bare en times tid, og Bound går like fint (til en viss grad faktisk bedre) uten VR. Eve Valkyrie har jeg ikke prøvd, men har hørt det bare varer tre, fire timer. Jeg trenger et spill med stort budsjett som varer i mange timer. Er mange bra indiespill til PSVR, men det blir ikke helt det jeg er på jakt etter. For den saks skyld prøvde jeg X-Wing VR Mission til Battlefront og elsket det. Kunne glatt ha kastet bort mange titalls timer på et sånt spill. Men det er bare en techdemo, dessverre. Spillbar techdemo, men dog. Det er jo over nesten før det starter. :(

Lenke til kommentar

Har prøvd Batman og Bound, men de er i grenseland til det jeg kaller techdemoer. Batman varer jo bare en times tid, og Bound går like fint (til en viss grad faktisk bedre) uten VR. Eve Valkyrie har jeg ikke prøvd, men har hørt det bare varer tre, fire timer. Jeg trenger et spill med stort budsjett som varer i mange timer. Er mange bra indiespill til PSVR, men det blir ikke helt det jeg er på jakt etter. For den saks skyld prøvde jeg X-Wing VR Mission til Battlefront og elsket det. Kunne glatt ha kastet bort mange titalls timer på et sånt spill. Men det er bare en techdemo, dessverre. Spillbar techdemo, men dog. Det er jo over nesten før det starter. :(

Nja. Batman har mye ekstra i form av riddler sine gåter og det å slå ned blinker/trafoer/kamera om man vil ta alle trofeene.

 

Men enig i at det kan være kort om du dropper det ekstra. Bound var iallefall litt lenger. Om bare EA hadde kommet på banen og laget et fullverdig Star Wars VR spill så snakker vi. Tech demoen til Call og Duty Infinite Warfare var også morsom og noe de kunne ha bygget videre på.

 

Men håper at studioet som lagde farpoint har planer om nok et VR spill. Farpoint er jo til nå det raskest solgte VR spillet i UK per dags dato. Håper det gir dem litt mer drive og luft under vingene med en slik suksess.

 

Kilde for siste påstand:

https://www.gamespot.com/articles/top-10-uk-sales-chart-injustice-2-debuts-at-no1-fa/1100-6450223/

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Nja. Batman har mye ekstra i form av riddler sine gåter og det å slå ned blinker/trafoer/kamera om man vil ta alle trofeene.

Sikkert morsomt, men å skyte på blink er ikke helt det jeg mener med "ekte spill". :) Until Dawn: Rush of Blood var litt på grensen, siden alt vi gjøre er å sitte i en vogn og skyte på ting. Men det var et launchspill, og beviste en gang for alle hvor bra VR kan være. Gikk også mange timer i Driveclub VR, og savner absolutt et bedre bilspill med VR. 

 

Farpoint på sin side ser lovende ut, og jeg vurderer det absolutt om prisen går ned. Men strengt tatt er det jo bare et FPS som alle andre, bare laget for VR. Hvorfor er det så unikt egentlig? Hvorfor har vi ikke flere titalls FPSer til VR allerede? Det er det som irriterer meg mest. Jeg er redd for at hele VR-greia er døende fordi ingen våger å satse på det. Eneste håper er at Farpoint selger så bra at andre selskaper får opp øynene og skjønner at dette er noe som er verdt å satse på. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Here they Lie er vel ganske elendig ? Spesielt i VR ? :p Jeg spydde nesten de første minuttene av demoen i hvertfall, utrolig triste greier som virket dårlig optimalisert i forhold til RE7 som var helt skreddersydd på alle plan :wee:

Det var det sikkert. Men har ikke nervene til skrekkspill i VR. Og det var på ingen måte en sammenlikning av de to spillene. Var mer sjangeren som er i omtrent samme gate.

 

Men farpoint er noe helt annet igjen. Dette fungerte utrolig bra. Og følelsen med aimkontrolleren og det du så i spillet var utrolig godt laget.

 

Eksempel:

Når man først får hagla så er det kun haglepatroner man har i den. I front så var det et større tomrom. Og etterhvert får man granater til den. Og da kan du løfte opp våpenet og se granatene og antallet.

 

Og det føles utrolig naturlig ut å løfte våpenet for å sikte med.

Har du spilt Until Dawn: Rush of Blood? Jeg brukte to PSMove-kontrollere, og da satt jeg med en pistol i hver hånd. Føltes sykt bra og naturlig ut. Kunne godt tenkt meg Farpoint med AIM-kontrolleren, men da må jeg først vite at det kommer flere spill som støtter den. PSMove-kontrollene er knapt brukt etter at jeg gikk lei Until Dawn. Vil ikke betale 900 spenn for et spill jeg går lei av fort og en kontroller jeg aldri bruker mer. Med mindre de lager en VR-mode til Doom som støtter AIM-kontrolleren. Det hadde vært rått.  :dribble:

 

Er for øvrig ganske skuffet over PSVR. Selve headsettet og det der fungerer helt utmerket, men hvor blir det av spillene? Resident Evil 7 begynner å bli ganske lenge siden, og ennå har vi ikke fått noen andre spill i den størrelsen. Dirt 4 kommer om ikke så lenge, men selv det vil ikke ha støtte for VR ved launch. Det eneste de bekrefter er "kanskje senere", til tross for at Dirt 3 fikk en VR-mode. Project Cars støttet VR på PC (men ikke PS4), og nå da Project Cars 2 nærmer seg burde PSVR-støtte være en selvfølge. Meeeen neida. :( Hvordan skal PSVR bli en suksess hvis ingen lager noen bra spill til den? Er rimelig lei små indiespill og techdemoer. :(

 

Enig med deg der, DOOM 4 i psvr  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:

Lenke til kommentar

Farpoint på sin side ser lovende ut, og jeg vurderer det absolutt om prisen går ned. Men strengt tatt er det jo bare et FPS som alle andre, bare laget for VR. Hvorfor er det så unikt egentlig? Hvorfor har vi ikke flere titalls FPSer til VR allerede? Det er det som irriterer meg mest. Jeg er redd for at hele VR-greia er døende fordi ingen våger å satse på det. Eneste håper er at Farpoint selger så bra at andre selskaper får opp øynene og skjønner at dette er noe som er verdt å satse på. :-)

Spilte et par timer i går kveld og det slo meg faktisk på et tidspunkt der at farpoint ser utrolig bra ut grafisk sett.

 

Noe jeg var litt bekymret for med VR på PS4 var at den ikke klarte å kjøre god nok grafikk. Og her mener jeg farpoint leverer og vel så det. Både tåka og partiklene i lufta på farpoint gir et veldig godt og ikke minst stemningsfylt inntrykk av planeten du er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...