Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det ikke begrenset bevegelsemønster/teleporting i Doom? Såg litt tregt ut mener jeg å huske ut i fra en demo jeg såg.

I skrivende stund har jeg bare sett den teleporteringen, ja. Men det betyr ikke at det ikke er fri bevegelse også. Resident Evil 7 lot meg bare snu meg 45 grader i VR, for eksempel. Men dette kan skrus av under Options.

 

Men "problemet" med VR er at det er vanskelig å sikte raskt og presist rundt deg. Dette er løst rimelig bra i Farpoint ved at fiendene i hovedsak kommer foran deg, så du slipper å snu deg rundt for å beskytte deg. Hadde dette vært et "vanlig" FPS hadde det jo vært rimelig døvt, men det fungerer helt fint i VR. Men det er nok derfor vi har Doom VFR, og ikke "Doom med VR". Doom er sykt kjapt med fiender over alt, og dette ville fungert utrolig dårlig i VR. Hvis vi kun har den teleporteringen i Doom VFR vil jeg tro det er fordi vi kan fokusere mest mulig på å sikte og skyte, og ikke på å bevege oss. Grunnen til hvorfor det fungerer helt fint å gå rundt selv i RE7 er nok fordi spillet i seg selv er rimelig "tregt". Det er få fiender å bry seg om, og når de dukker opp er det på et lite, avgrenset område. I Doom er de jo over alt på en gang, selv over deg og under deg samtidig. :)

Lenke til kommentar

"Essentially a sequel to 2016’s DOOM reboot, DOOM VFR is just as gloriously bloodthirsty as its predecessor. A huge variety of guns, enemies, locations, exploration and everything that made DOOM one of the best videogames of last year is present and correct in DOOM VFR But how does such fast and aggressive gameplay work in VR? Well, brilliantly. Yes, even the strafing."

 

"What about that strafing? Well, Bethesda Softworks has coined the term ‘jet-strafe’, which essentially means the player can launch themselves left-or-right very quickly. This, shockingly, is a perfectly comfortable experience."

 

https://www.vrfocus.com/2017/06/preview-doom-vfr-more-than-just-a-tech-demo-doom-vfr-is-a-huge-leap-forward/

Lenke til kommentar

 

Er vel et typisk 5-6 timers spill, men det bør stilles med dette plastikkvåpenet for fullt utbytte, og det skal visstnok være utrolig bra tilpasset for innlevelse!

Supert får se og laste det ned. Blir jo regn i morgen så en grunn til og spille i stedenfor og være flink ektemann og klippe plen og slike ute ting. :p

Ikke spill uten AIM. Er 60% av opplevelsen

Lenke til kommentar

 

 

Er vel et typisk 5-6 timers spill, men det bør stilles med dette plastikkvåpenet for fullt utbytte, og det skal visstnok være utrolig bra tilpasset for innlevelse!

Supert får se og laste det ned. Blir jo regn i morgen så en grunn til og spille i stedenfor og være flink ektemann og klippe plen og slike ute ting. :p

Ikke spill uten AIM. Er 60% av opplevelsen

 

Fungerte bra. Fornøyd med spillet. Men holdt på og rive ned alt av inventar i Hobby stua :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gikk jeg idag til innkjøp av nye briller. Fikk pruta ned til 4200,- kr inkludert kamera på Elkjøp.

Har fulgt med på Finn.no den siste tiden. Og enkelte der inne tror jo det de skal selge er av rent gull. Og ingen til salgs i umiddelbare nærhet, så da ble det nytt isteden.

Resident Evil 7 står på nedlasting nå. Gruer meg til jeg skal spille ikveld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du prøvd VR før? Hvis ikke anbefaler jeg å teste noe enkelt først. Gjerne en demo som følger med i esken, eller last ned noe kjapt. Det kan gjøre det litt lettere å venne seg til VR, før du setter i gang med et "ekte" spill som RE7. Men tror ikke dette burde være et problem for de fleste. :)

Lenke til kommentar

Har du prøvd VR før? Hvis ikke anbefaler jeg å teste noe enkelt først. Gjerne en demo som følger med i esken, eller last ned noe kjapt. Det kan gjøre det litt lettere å venne seg til VR, før du setter i gang med et "ekte" spill som RE7. Men tror ikke dette burde være et problem for de fleste. :)

Joda, har spilt litt før.

Får prøve og opparbeide tolleranse grensen med kortere økter.

Satt vel i ca 1,5- 2 timer igår med RE7 før kvalmen kom snikende.

Men det spillet går jo i ganske rolig tempo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...