Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

 

Da har Elkjøpt sendt meg en pakke med bring, og det eneste jeg har bestilt av de er Graphite 6P. Wooo

Logg deg inn på "Min side" på elkjøp så kan du dobbeltsjekke at det er den ordren som er sendt...

Hm, ja gjorde det. Der står det reservert. Hadde bestilt en chromecast2 sammen med 6P, men den står også som reservert.

 

 

Men jeg har en pakke fra Elkjøp som er i Oslo nå på 0.4kg og er forventet levert i morgen.

 

 

 

Huh, spennende

 

 

Jeg skal fortelle deg hva som kommer nå: Chromecast. You've got owned son!  :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det skjer noe idag iallefall. Elkjøp har akkurat nå belastet kontoen min (altså faktisk trukket det reserverte beløpet).

 

Skjønner ingenting... Ringte Elkjøp nå, og de mente bastant at den ikke var på lager, og at den ikke kom inn før tidligst 16.11... Hmm..

 

 

Nei, jeg vet ikke. Hadde ikke forventet noen telefon før neste uke. Jeg bestilte 6.11.

Begynner å bli redd de kun har sendt ut kun Chromecast'n. Syns 0.4kg høres lite ut for en pakke med 6P & Chromecast.  

Faen,  hadde helt glemt jeg hadde slengt på  den  på samme  bestilling til jeg sjekket ordren nå :(

Lenke til kommentar

Tar vel en stund før du får kjøpt telefoner med 820, minst 5-6 mnd. Og de første telefonene har gjerne barnesykdommene.

 

Forøvrig enig i at de bør få dem i salg, men er vel ikke værre enn at man har et produksjonsvolum som man må prioritere på alle markedene. De fleste kjøper også telefonene etter at de har vært på markedet en stund - vi som er her er ikke normen :-)

Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Okay!

Har hele veien følt at alt og alle butikker i landet her har avfeid hele greia, ikke har de vært særlig behjelpelige, og ingen vet noe som helst. NÅ hadde jeg en liten "breakthrouh"! Når jeg har prøvd å kontakte Google, har jeg kun fått alternativene "Phone" og "Chat" - men idag dukket det opp en ny knapp! "Video".

Jeg trykket på knappen, og ble møtt av en VELDIG hyggelig kar, ved navn Daniel L!

googlevideo.jpg

(Dette måtte selvfølgelig deles på Snapchat, hehe)

 

Han var veldig hyggelig, var ikke svensk (THANK LORD JESUS ALMIGHTY FOR FUCK SAKE!) og tror han satt hos Google i San Fransisco! Det er jo litt kult :)

 

Han sa at det er "thousands of people" som venter på telefonen, og at det er et logistisk mareritt å få alle telefoner ut. (det viste vi vell?) Dette begrunet han med at de foretar kvalitetsjekker etter meldinger fra kjøperne, og at etterspørselen har vært mye høyere enn forventet. Samtidig nevnte han noe med at i f.eks Asia, så har det vært litt trouble med å få ting på plass mtp lover og regler rundt distribusjon av telefoner (var nå i alle fall slik jeg skjønte det?)

 

Han fortalte meg at nesten alle google-ansatte ("except the higher ups") har fått beskjed om at de ikke en gang selv kan få kjøpe telefonen, før den er ute i alle land.

 

Utover det, så ga han meg en liten "godbit". Han forstod godt at "soon" ikke var noe kjempesvar, men han så over på en ekstern skjerm han hadde og sa følgende: 

"Well, there are different types of "soon" - from what I can see based on the resources that I have, that the local Google-team in f.ex Scandinavia doesnt have - is that Norway is at the top of the list of "soon", but I don't have any precise date"

 

All-in-all var det ikke veldig mye nytt, men jeg synes det var litt kult å kunne videochatte med en kul type i SanF :) Forøvrig, gøy å se at Google har streaming på plass, fikk LETT inn 1080 video fra SanF uten lag :D haha

 

Så - enda det er "snart" som fortsatt er svaret, så er det litt betrygende å vite at vi hvertfall ikke er nederst på lista :)

Snart folkens...SOON!

Endret av Buckzie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ombestemte meg brått i går, og dro til Elkjøp og kjøpte meg en Nexus 5X.

Jeg hadde flaks, og fikk den ene de hadde fått inn. Det var faktisk en annen som akkurat hadde kikka på den, men som hadde gått seg en tur i butikken uten å legge den av.

Er det mulig å være så heldig?

Det var deilig å ha en Nexus i hånda igjen. Størrelsen er helt perfekt, og glir ikke ut av hendene mine

Mobilen er kjapp og responsiv, og jeg merker ikke stor forskjell fra min gamle Galaxy S6.

Aldri mer Samsung!

Eneste aberet er at jeg har bestilt et lysegrått Adopted-deksel til 6P, men det får jeg bare returnere.

For dere som er skeptiske til størrelsen på 6P, anbefaler jeg 5X på det sterkeste :-)

Endret av lokmann
Lenke til kommentar

Jeg ombestemte meg brått i går, og dro til Elkjøp og kjøpte meg en Nexus 5X.

Jeg hadde flaks, og fikk den ene de hadde fått inn. Det var faktisk en annen som akkurat hadde kikka på den, men som hadde gått seg en tur i butikken uten å legge den av.

Er det mulig å være så heldig?

Det var deilig å ha en Nexus i hånda igjen. Størrelsen er helt perfekt, og glir ikke ut av hendene mine

Mobilen er kjapp og responsiv, og jeg merker ikke stor forskjell fra min gamle Galaxy S6.

Aldri mer Samsung!

Eneste aberet er at jeg har bestilt et lysegrått Adopted-deksel til 6P, men det får jeg bare returnere.

For dere som er skeptiske til størrelsen på 6P, anbefaler jeg 5X på det sterkeste :-)

 

Jeg kommer aldri til å forstå de som ville ha en 6P og ender opp med en 5X :p

For meg blir det som å si "nei, ferrarien bråker for mye, (à la "er for stor") så jeg kjøper Volvo 240 i stedet!"

 

Men det er jo godt vi ikke er like alle mann! :)

 

Kos deg med ny telefon! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...