Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste man kan håpe på ved slike telefoner er at noen sier en dato som det egentlig bare gjetter. Er stort sett ikke noe hold i det uansett.

 

Men er det ikke 18. november som er det mest trolige release-datoen? Og skal den lanseres 1 uke før, så er vel det den 11., på onsdag?

 

Du er en av de mer pesimistiske personene på diskusjon, som jeg har møtt, må jeg si :p

"Er stort sett ikke hold i det uansett" - altså "stort sett" så vill jeg vel si at 90% av produktet med en release dato, kommer på release.

 

"Egentlig bare gjetter" - problemet her er vell heller at alle har forskjellige datoer og forholde seg til, da google må omstokkere hele systemet hele tiden, dette er tross alt en telefon som har hatt mye høyere forespørsel enn forventet. Gjetting er det nok ikke - men dårlig kommunikasjon fra det ene lageret til det andre - ja det vil jeg heller tro er mulig.

 

Ja, nå fremover så bruker jeg "store checker" appen for å holde meg oppdatert, og heller sjekker div nettbutikker utover dan'.

 

Ha en fortsatt god dag alle i hopa! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tjæh, er vel mer realist etter å ha kjøpt både Nexus 4 og 5 direkte fra Google i USA. Med begge telefonene var det himla mye rot ifm forhåndsbestilling og utsendelse, hvor man ble plassert i backlog og samtidig fikk høre telefonen var sendt, osv. Så man kan gjerne være positivt, men også den gang drev folk og ringte til Google (meg selv inkludert) og postet svar på xda-forum, og det var nesten aldri to like svar å få. SÅH, tillatt meg litt sunn skepsis til Google's håndtering av telefonlansering ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du si at du får to års garanti uansett i norge?

 

 

...

 

 

Hvordan kan du si at du får to års garanti uansett i norge?

 

 

...

 

 

Sier ikke at du får 2 års garanti uansett? Sier at det er normen, på telefoner til 5000kr + :) "thats just how it works" 

 

Tja, du skriver "Well actually all other retailers also provide the 2 year warranty, that's just how it works in Norway.", som ikke stemmer.

 

Men jeg bryr meg fint lite om jeg får 1 eller 4 års garanti - reklamasjonsretten på 5 år er bra nok. (På hvitevarer og andre ting som kan ha mer enn 5 års garanti er det selvfølgelig relevant.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakket akkurat med norske Google Store, og de kunne nok en gang bekrefte at det er 3 års garanti og at vedkommende som hadde sagt 2 år måtte ha misforstått. Videre fikk jeg beskjed om at tilbehøret som ble bestilt forrige mandag etter all sannsynlighet ville bli sendt i løpet av uken (tar litt lengre tid enn normalt på grunn av stor pågang på de nye produktene). Til slutt måtte jeg jo selvfølgelig spørre om Nexus 6P, men som antatt kunne vedkommende av konfidensiell grunn ikke si noe om tidspunkt for lansering i Google Store.  :hm:

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Snakket akkurat med norske Google Store, og de kunne nok en gang bekrefte at det er 3 års garanti og at vedkommende som hadde sagt 2 år måtte ha misforstått. Videre fikk jeg beskjed om at tilbehøret som ble bestilt forrige mandag etter all sannsynlighet ville bli sendt i løpet av uken (tar litt lengre tid enn normalt på grunn av stor pågang på de nye produktene). Til slutt måtte jeg jo selvfølgelig spørre om Nexus 6P, men som antatt kunne vedkommende av konfidensiell grunn ikke si noe om tidspunkt for lansering i Google Store.  :hm:

 

Kuli med dekselene, kjipern med dato...

 

Appropo det med at jeg skrev om garantien, beklager, det var dårlig ordlegging fra min side :)

Lar det stå, som en reminder til meg selv, hehe.

 

Update fra Netcom!

De har store problemer med systemet, har snakket med fler og chattet med dem; systemet er bugged idag :p

 

MEN de har fått telefonen i nettbutikken, MED pris! Hun jeg snakket med mente å ha husket at det sto de skulle sendes ut 14.11 og at de var på hovedlaget - men vi får vell se hva som skjer, ringer dem opp senere på dagen og ser om systemet er oppe igjen!

 

https://nettbutikk.netcom.no/mobil/huawei/huawei-nexus-6p/32gb-aluminium

Lenke til kommentar

Snakket med en hos Huawei Norge nå, han sa at 16/11 var den offisielle datoen. Men han hørtes ikke veldig overbevisende ut.

 

Irriterer meg over at de ikke åpner for forhåndsbestilling. Bryr meg ikke voldsomt mye om den kommer 16/11, 18/11 eller 22/11 så lenge jeg får lagt inn en ordre og kommer inn i køen. Er lei av å sjekke Google Store syv ganger daglig. Elendig håndtering av Google/Huawei (sistnevnte skrev i september at telefonen skulle komme "i begynnelsen av november").

Lenke til kommentar

Snakket med en hos Huawei Norge nå, han sa at 16/11 var den offisielle datoen. Men han hørtes ikke veldig overbevisende ut.

 

Irriterer meg over at de ikke åpner for forhåndsbestilling. Bryr meg ikke voldsomt mye om den kommer 16/11, 18/11 eller 22/11 så lenge jeg får lagt inn en ordre og kommer inn i køen. Er lei av å sjekke Google Store syv ganger daglig. Elendig håndtering av Google/Huawei (sistnevnte skrev i september at telefonen skulle komme "i begynnelsen av november").

 

HELT ENIG! Vil bare få lagt inn en ordre, så kan jeg vente liksom - bare å slippe å sjekke rundt hele tiden :p

Lenke til kommentar

Snakket med en hos Huawei Norge nå, han sa at 16/11 var den offisielle datoen. Men han hørtes ikke veldig overbevisende ut.

 

Irriterer meg over at de ikke åpner for forhåndsbestilling. Bryr meg ikke voldsomt mye om den kommer 16/11, 18/11 eller 22/11 så lenge jeg får lagt inn en ordre og kommer inn i køen. Er lei av å sjekke Google Store syv ganger daglig. Elendig håndtering av Google/Huawei (sistnevnte skrev i september at telefonen skulle komme "i begynnelsen av november").

Tenker akkurat det samme. Selvsagt er det gunstigst å få den raskest mulig, men det jeg er mest interessert i er å få lagt inn en bestilling så jeg er sikret en enhet og slipper å "styre" dagen lang ved å sjekke overalt. ;)

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Herreeee... Ringte til Huawei jeg... Huawei Norge altså. Blir skremt av hvor dårlig service og peiling de har der...

 

Han hadde ikke snøring på hva 6P var ?! Han kunne ikke sette meg over til noen som viste noe, og når jeg fikk forklart han hva det var, så mente han at "jaaa, har kanskje hørt noe om en sånn".

Som om ikke det var nok, hørtes det ut som om han sov når han plukket opp telefonen... DET var den mest skuffende samtalen med et giga-selskap jeg noen sinne har hatt :p haha.

 

Har for øvrig hatt litt med Huawei Sverige og gjøre, ett år tilbake, og der fikk jeg KJEMPESERVICE av en ekstremt trivelig dansk (yupp) kar. (Som selvfølgelig snakket engelsk, haha).

 

Er vell bare å vente å se...

Lenke til kommentar

Alt i alt passende mtp mitt inntrykk av Huawei så langt! Hadde aldri i verden tittet på 6P, hadde det ikke vært fort at det er Google som står bak.

 

EDIT: Men rimelig tragisk å ikke ha hørt om sin nye flaggskip-telefon. Har de egen kundeservice, eller kjøper de det som en tjeneste av noen?

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Buckzie:

Ikke god reklame å ha medarbeidere som er såpass lite "påkoblet" som han duden du snakket med på Huawei Norge. Høres ut som det var skikkelig "Manda' morra blues" for hans vedkommende.

Får håpe dagene går fort til 6p omsider kommer i handelen. For mitt vedkommende, har jeg bestilt en 5x, som er på vei i posten. Det blir ikke akkurat 6p, men jeg håper jeg skal bli fornøyd for det. Har angrerett, da :) 

Lenke til kommentar

Alt i alt passende mtp mitt inntrykk av Huawei så langt! Hadde aldri i verden tittet på 6P, hadde det ikke vært fort at det er Google som står bak.

 

EDIT: Men rimelig tragisk å ikke ha hørt om sin nye flaggskip-telefon. Har de egen kundeservice, eller kjøper de det som en tjeneste av noen?

 

Jeg tror det MÅ ha vært noe eksterne leverandør av Teknisk Support... hvis ikke så blir jeg faktisk lamslått :p

 

Han sa selv at han tilhørte "teknisk avdeling" - da skulle man jo tro det var en avdeling innenfor Huawei Norge... De innleide jeg har hatt med å gjøre er veldig presise på å si at de kun jobber med support, support og support :p

 

 

Buckzie:

 

Ikke god reklame å ha medarbeidere som er såpass lite "påkoblet" som han duden du snakket med på Huawei Norge. Høres ut som det var skikkelig "Manda' morra blues" for hans vedkommende.

 

Får håpe dagene går fort til 6p omsider kommer i handelen. For mitt vedkommende, har jeg bestilt en 5x, som er på vei i posten. Det blir ikke akkurat 6p, men jeg håper jeg skal bli fornøyd for det. Har angrerett, da :)

 

Nei, det var faktisk ganske trist, altså :p

 

Får satse på at det kommer noe snart. Jeg er helt sikkert ikke verdens beste masekråke på telefon, så tonen kan fort bli litt småsliten kan jeg tenke meg. Haha, men sånn er det når en produsent av et produkt, og alle andre rundt det produktet ikke vet en shajt om noe som helst :p

 

Det at Netcom kom før Telenor med å legge den ut i nettbutikken, det kan jeg på en måte forstå... men at CHESS er ute før Telenor... DET ble jeg ordentlig sjokkert over. 

 

Jaja, vi får se hva som skjer med min binding fremover, for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...