Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Fikk snakket med en norsk kundebehandler hos Google, endelig.

 

Me: Når får dere inn den nye nexusen?

Google: Hvilken tenker du på da?
M: Er du morsom? 

G: Heh, stakars.. ingen bryr seg om 5X...

M: haha - gief dato?

G: Jeg vet faktisk helt ærlig ikke. Det er mange som ringer å spør, og ja - vi synes det er like mongo som dere gjør, men vi bruker den samme siden for å se når den kan bestilles. Det er et waiting-game. Mine sjefer, sine sjefer, sine sjefer - er de enste som KANSKJE vet noe, og det alt for mange ledd herfra.

M: Men du skjønner dette er ekstremt dårlig av dere? Hvis Audi lager en ny bil, så vil jo selvfølgelig Audi vite når den kommer - FØR Møllers Bil AS i vestre Kristiansand - det sier seg selv? Hvordan er det mulig at stort sett alle leverandører av forbrukerelektronikk i det landet her, har fått informasjon om en ubekrefted leveringstid - men IKKE de som står bak telefonen? 

G: Jeg vet ikke hva jeg skal si... jeg er helt enig, det er sykt teit.

M: *hangs up*

 

Så jah, vurderer faktisk å IKKE kjøpe den via Google, selv om det ser ut til at det kan spare meg noen kroner - og at kundeservicen har fått så mye "skryt" tidligere. Jeg synes det her er så fucka (for the lack of a better word...) at jeg blir kvalm. Det er helt ubeskrivelig irriterende, at de skal være så vanskelig.

 

Datoen i seg selv er ikke så farlig, det er som noen andre har nevnt, det å kunne slippe å sjekke 10+ sider hver dag, ringe alle mulig kundesenter og høre med leverandører - jeg vil bare legge inn en bestilling og hente den når den kommer... Skjerp dere Google, det her er ALT for dårlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datoen i seg selv er ikke så farlig, det er som noen andre har nevnt, det å kunne slippe å sjekke 10+ sider hver dag, ringe alle mulig kundesenter og høre med leverandører - jeg vil bare legge inn en bestilling og hente den når den kommer... Skjerp dere Google, det her er ALT for dårlig...

Jeg kan jo foreslå følgende:

  1. Sett deg på venteliste i google store.
  2. Når du får e-post om at telefonen er klar til å bestilles legger du inn bestilling.
  3. Når du får melding fra posten om at den er klar til å hentes henter du den.

Vipps så slipper du å sjekke 10+ sider hver dag og ringe alle mulig. First-world-problem solved. ;)

Endret av krister461
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hadde heller avbestilt enn å solgt videre.

 

Kanskje du skal se på Nexus 5X?

Synes det er lite som frister av denne generasjonen toppmodeller bortsett fra 6p.

 

5x med 2gb ram frister lite på en ny toppmodell, heller mer og mer mot en brukt fra forrige generasjon, i praksis er det lite forskjellen på de 2 siste generasjoner toppmodeller. Får G3 til 1500,-, M8 til 2000,-, så kan jeg heller selge med minimalt tap når neste generasjon kommer.

 

 

Hva med Z5? Jeg er selv veldig usikker på størrelsen til 6P-en. Fikk endelig billigdekslet jeg kjøpte på eBay, og den er definitivt i grenseland mtp. størrelse.

Endret av bruvs
Lenke til kommentar

 

Datoen i seg selv er ikke så farlig, det er som noen andre har nevnt, det å kunne slippe å sjekke 10+ sider hver dag, ringe alle mulig kundesenter og høre med leverandører - jeg vil bare legge inn en bestilling og hente den når den kommer... Skjerp dere Google, det her er ALT for dårlig...

Jeg kan jo foreslå følgende:

  1. Sett deg på venteliste i google store.
  2. Når du får e-post om at telefonen er klar til å bestilles legger du inn bestilling.
  3. Når du får melding fra posten om at den er klar til å hentes henter du den.

Vipps så slipper du å sjekke 10+ sider hver dag og ringe alle mulig. First-world-problem solved. ;)

 

 

Heh, hadde det vært så enkelt ;)

 

Mailene kommer alltid (av erfaring fra google store) timer etter at det faktisk er åpnet for bestilling, og i dette tilfellet vil jeg ha telefonen til lansering - jeg vil ikke ende opp med å være nr 300 i bestillingskøen, og måtte vente til Januar med å få telefonen - altså akuratt det som skjedde med samboeren min ved sist nexus-lansering.

 

Så jah. Men skjønner selvfølgelig hva du mener ;)

Lenke til kommentar

Bruvs med "Hva med Z5?" regner jeg med du mener Sony Z5, tror ikke noen som er ute etter en Nexus er interessert i en Android telefon full av crapware og ikke blir oppdatert mer en 12-18mnd.

​Selv er jeg fryktelig i tvil, selv om 6p frister. 6000.- for å få fingertrykk sensor og bedre kamera en Nexus 5 jeg har i dag er mye penger.

Spesielt når man hører om at skjermer sprekker på grunn av temp endringer, noe som tyder på vanlig Kina kvalitet.

Bendgate ser jeg som tilbakevist når man finner Youtube videoer hvor de laster den med 80 pound(ca 36kg) uten noe hender.

 

Lenke til kommentar

Bruvs med "Hva med Z5?" regner jeg med du mener Sony Z5, tror ikke noen som er ute etter en Nexus er interessert i en Android telefon full av crapware og ikke blir oppdatert mer en 12-18mnd.

​Selv er jeg fryktelig i tvil, selv om 6p frister. 6000.- for å få fingertrykk sensor og bedre kamera en Nexus 5 jeg har i dag er mye penger.

Spesielt når man hører om at skjermer sprekker på grunn av temp endringer, noe som tyder på vanlig Kina kvalitet.

Bendgate ser jeg som tilbakevist når man finner Youtube videoer hvor de laster den med 80 pound(ca 36kg) uten noe hender.

 

 

Det er ekstremt få cases av den sprukne skjermen, og som forhandler - jeg har sett folk komme inn med ÅPENBARE impact-knuste skjermer (i alle slag og fra alle produsenter) (ordentlig "rose", med et klart punkt hvor noe har truffet noe) og de folka står og kjefter og hyler om "DET MÅ HA VÆRT FORDI JEG VAR PÅ DO OG DER ER DET VARMEKABLER - OG SÅ GIKK JEG UT!".

 

Jeg tror 0 på at det er mer enn en håndfull saker som KANSKJE har sprukket, mer på grunn av tension i glasset, enn av temp-endring. 

 

Second, så produseres vell 80% av verdens mobilskjermer, og mobiler for den slags skyld - så det og si at "tyder på vanlig Kina-kvalitet" - det synes jeg blir veldig feil å si.

 

Dessuten er det rett som Bruvs sier, frøkna mi har Z1 som backup, og hu har Lolipop 5.1, funker som F! :) MEN jeg skal si meg enig i at Sony ikke er spesielt gode på det med bloatware :p

 

Bare min mening though :)

Endret av Buckzie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å vurdere LG V10 her, mye pga byggkvaliteten. Har hatt Nexus 4 og 5, som har vært av OK kvalitet, men V10 ser mer ut som en skikkelig kvalitetstelefon. Til og med brukt stål enkelte plasser.

 

Jeg fikk holde på en V10 for ikke mange dager siden, og liker ikke materiale-følelsen at all... Dessuten er jeg overhodet ikke fan av LG (på noe annet enn TVer... Damn OLED-serien ser bra ut af!). Greit at den er solid, men den bare... kjentes rar.

 

Dessuten, etter G3, skal jeg ikke tilbake til den kundeservicen jeg fikk av LG Norge :p haha

 

Men altså, virker jo som en konge telefon det og! Har bestemt meg for at jeg vil tilbake til "The Nexus feel" og da er det ingen ved siden av, eller over! :)

Lenke til kommentar

Ja, det blir vel en smakssak det da, hvordan den føles. Kommenteres jo stort sett av byggkvaliteten er topp notch. Nexus 6P SER solid ut, men blir skeptisk av a) de sprukne skjermene, og b) knekke-video #2. Jeg tror ikke jeg vil knekke telefonen, men når man ser hvordan ting er satt sammen inni der så er det grunn til bekymring. Min Nexus 5 har ikke knekt den heller, men bakdekselet sitter ikke snygt lengre, og det er like mye/mer plastikk i P6. Jeg er ingen ingeniør, da - bare sunn skepsis når jeg ser slikt :)

Lenke til kommentar

Ja, det blir vel en smakssak det da, hvordan den føles. Kommenteres jo stort sett av byggkvaliteten er topp notch. Nexus 6P SER solid ut, men blir skeptisk av a) de sprukne skjermene, og b) knekke-video #2. Jeg tror ikke jeg vil knekke telefonen, men når man ser hvordan ting er satt sammen inni der så er det grunn til bekymring. Min Nexus 5 har ikke knekt den heller, men bakdekselet sitter ikke snygt lengre, og det er like mye/mer plastikk i P6. Jeg er ingen ingeniør, da - bare sunn skepsis når jeg ser slikt :)

 

Jeg synes ikke det er noe grunn what so ever, til bekymring for å bøye telefonen -.-

 

 

dude.jpg

 

Dessuten, det er DENNE karen som har klart å knekke den, ved å holde på et spesifikt punkt, hvor telefonen er svak. EN HVER som bruker telefonen normalt, og ikke går inn for å bøye den, kommer IKKE til å bøye den. Jeg synes det er helt latterlig og bry seg i mer enn 3 minutter om det bøyedritte :p Vi snakker om et beist, som gikk med Bane-masken for å limite seg selv oksygen - dette er fra et av verdens hardeste Sparta-runs, hvor han knuste de fleste :p Don't worry, pesimisten ;) Hehe

 

Men igjen - min mening :p

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

... Min Nexus 5 har ikke knekt den heller, men bakdekselet sitter ikke snygt lengre, og det er like mye/mer plastikk i P6. Jeg er ingen ingeniør, da - bare sunn skepsis når jeg ser slikt :)

 

Det er OVERHODET ikke mer plastikk i 6P enn i N5? Hæ? Det å sammenligne byggekvaliteten på de to, blir helt feil - synes jeg. Den ene er 80% plast og 20% metall - den andre er 80% metall og 20% plast, so to speak. Igjen, så er du så negativ :huh:  Hehe  :) 

 

Jaja, nå orker jeg ikke diskutere byggekvaliteten på en telefon som er laget i solid aluminium, hvor nesten alle jeg har sett snakke om den, sier hvor solid den er. I et production run på over 1m enheter, vil selvfølgelig noen være flawed, men det å gå rundt å være redd for det, det blir for meg som om og hele tiden være redd for å bli påkjørt når man følger reglene og går på en gangvei. Selvfølgelig finnes det spesielle tilfeller hvor noen kjører opp på gangfeltet og kanskje treffer deg - men most of the time er du ganske sikker, vil jeg tørre og påstå.. :)

 

Lykke til!

Endret av Buckzie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, er ikke snakk om å knekke den ved normal bruk, men heller det å tåle å bli mistet, ristet på, osv. Når det er såpass mange svake punkt som P6 kan se ut til å ha, skal det ikke store kakket til på rette plassen for at én plastikkbit knekker, f.eks. Man vil ikke da sitte igjen med en knekt telefon, men et bakdeksel som slarker (slik som min Nexus 5).

 

Det er jo en grunn til at byggkvalitet kommenteres som pluss for type V10 og Z5, og at selskapene selv promoterer dette som et salgsargument. Trenger ikke være slik at dersom telefonen ikke knekker i buksa, så betyr det at den er like bra bygd som alle andre. Og det er ikke pessimisten som sier det, bare en som har lest litt om telefonene og gjort opp en vurdering ;-)

Lenke til kommentar

LG V10 kommer jo ikke til Norge? Vurderte den selv, men gidder ikke å importere mobil. Mange ulemper med det, først og fremst så bli det mye vanskeligere med garanti og service, for det andre så er det ikke sikkert at mobilen støtter de båndene som brukes i Norge, for det tredje så er det sjeldent at noen mobiler er verdt de ekstra tusenlappene med moms.

Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at byggkvalitet kommenteres som pluss for type V10 og Z5, og at selskapene selv promoterer dette som et salgsargument. Trenger ikke være slik at dersom telefonen ikke knekker i buksa, så betyr det at den er like bra bygd som alle andre. Og det er ikke pessimisten som sier det, bare en som har lest litt om telefonene og gjort opp en vurdering ;-)

Alle jeg kjenner som har Z3, Z3 Compact eller Z3+ har enten fått sprekk i eller knust skjermene, inkludert meg selv. Har en kollega som har Z2 uten knust/sprukket skjerm, ellers er det overveldende negative erfaringer. Hadde det ikke vært for det hadde Sony vært på topp 3 for meg når jeg velger telefon, i stedet er de 100% uaktuelle. Veldig synd.

 

(Disclaimer: kjenner ingen med Z5, den kan jo i teorien være bedre, men jeg tviler.)

 

Edit: kom på at han med Z3+ hadde fått sprekk i glasset på baksiden, ikke skjermen.

Endret av Peppep
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Buckzie tviler på du har sett mange Nexus 6p med knuste skjermer, tviler på at du har sett mer en muligens 1-2 stk.

 

Hæ? Jeg har bare sett 1 Nexus 6P, men hva er poenget ditt :p

 

EDIT: Tror jeg skjønner hvor missforståelsen oppstå, har rettet opp litt :)

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...