Gå til innhold

iPhone 6s og 6s Plus har fått norsk dato


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

"Muligens er kameraet bittelitt svakere?"  Det er ikke bare bittelitt svakere. Det er sinnsykt mye svakere! 

 

Men man kan ringe og gjøre det meste med en slik telefon også, så prisen på iPhone 6S er helt på jordet.

 

Men ikke si at du får nesten like bra telefon for 2.500 kr for det gjør du virkelig ikke. Men man man kan få en som er bra nok for de fleste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om noen her har glemt at Apple satt opp prisene på iPhone i vinter. Da steg prisen med nærmere 1000 kr, og så stor forskjell er det ikke på dollarkursen da og nå.

Dette er rett og slett et ran, og så mye penger er ikke dårlig batteri og skjermoppløsning verdt (6S).

Tenker det blir Nexus 6P på meg. Prisen skal være 499 dollar for 32 GB.

Lenke til kommentar

Det virker som om noen her har glemt at Apple satt opp prisene på iPhone i vinter. Da steg prisen med nærmere 1000 kr, og så stor forskjell er det ikke på dollarkursen da og nå.

Dette er rett og slett et ran, og så mye penger er ikke dårlig batteri og skjermoppløsning verdt (6S).

Tenker det blir Nexus 6P på meg. Prisen skal være 499 dollar for 32 GB.

 

Da Apple satt opp prisene rundt nyttår var dollarkursen omtrent 7,5. I dag har den passert 8,5. Så jo, forskjellen er faktisk svært stor.

 

Ved lansering av iPhone 6 for ett drøyt år siden var kursen omtrent 6,5. Så en dollar koster i dag over 30% mer enn for ett år siden. Det er mye og det får vi "svi for" her på berget.

 

Forøvrig er jeg helt enig i at det begynner å bli vanvittige priser på enkelte mobiltelefoner. Det gjelder ikke bare Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ekstreme priser. Men en annen rar ting,har dere lagt merke til at prisforskjellen på vanlig og pluss-modellen plutselig er nesten borte? Men bare på 16 gig-versjonen. Har det skjedd en feil her?

 

Altså, iphone 6 koster (og har kostet) 6290 (16 gb). Iphone 6 pluss koster 7390. Mens iphone 6s koster 7390, og 6s pluss koster 7490 ...? Men på høyere lagringsplass har de beholdt en prisdifferanse mellom 6s og 6s pluss på ca 1000 kr.

 

Hva skjer?

 

EDIT: Ser jeg ikke var den eneste som la merke til dette.

"iPhone 6s Plus vil være tilgjengelig med en veiledende pris på kr 8 490 for 16 GB-modellen".

Da har de endret på artikkelen. Tenkte meg det var en feil.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke veldig relevant, men prisen for iPhone i USA har vært den samme i flere år. At vi nå må ut med mer penger handler om veldig svak krone.

 

Jobber deltid på el butikk og vi fikk beskjed at mange av våre modeller må settes opp 1000 kr eller mer, da i dette tilfellet (TVer). Så ikke vits å klikke helt folkens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner HVORFOR prisen er satt opp, men det hjelper fint lite på mine netto penger utbetalt i måneden, å det er der problemet ligger. iPhone er generelt høyt priset (ja jeg vet andre telefoner også er det, men nå diskuterer vi iPhone), og svak krone + høy dollar gjør dette latterlig for en telefon med 16GB i 2015. Jeg betaler ikke over 7k for basismodell med 16GB, og det er heldigvis ingen som tvinger meg heller :)

Lenke til kommentar

Helt enig med de 2 over her. Jeg synes iPhone er den beste telefonen som finnes, og jeg vil gjerne fortsette å bruke iPhone, men med de prisene som nå presenteres blir det ikke aktuelt. Når min iPhone 6 64 GB kjøpt for en obskøn pris av 6500 kr tar kvelden ser jeg ingen annen utvei enn å bytte merke. 

 

Folk kjøper biler for hundretusener av kroner, men griner på nesen av et produkt som koster rundt 10.000 kr og som brukes langt mer enn bilen.

 

Hvor er logikken?

Lenke til kommentar

 

Det de røyker over i apple kontorere må være minst like "premium" som disse prisene. Helt ufattelig...

Ikke mye Apple får gjort med norsk valutakurs. Under normale omstendigheter så hadde den kostet rundt det samme som sine Android brødre.

 

 

Med den tankegangen ville ikke alle topp android mobiler også hatt en stor økning i pris? Uansett burde det vært ulovlig å ta så mye for en basis modell med 16GB!1!!!1!1!! minne og ikke engang full HD skjerm...

Endret av samobil
Lenke til kommentar

 

Helt enig med de 2 over her. Jeg synes iPhone er den beste telefonen som finnes, og jeg vil gjerne fortsette å bruke iPhone, men med de prisene som nå presenteres blir det ikke aktuelt. Når min iPhone 6 64 GB kjøpt for en obskøn pris av 6500 kr tar kvelden ser jeg ingen annen utvei enn å bytte merke. 

Folk kjøper biler for hundretusener av kroner, men griner på nesen av et produkt som koster rundt 10.000 kr og som brukes langt mer enn bilen.

 

Hvor er logikken?

 

:wallbash:

Lenke til kommentar

 

Synst prisen er heilt grei, er lei av all den billige bruk og kast elektronikken nordmenn er så bortskjemt av.

Enig. Derfor velger jeg å beholde mobilen i noen år. Sparer penger på det også.

 

ja, og så lenge folk flest skiftar ut telefon etter 2 år berre fordi dei har lyst på noko nytt så er det altfor billig.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Apple snakket vel om høyere LTE-hastigheter, om det er definert som "4G+" eller ikke aner jeg ikke. Selv ser jeg ikke vitsen, er vel knapt et eneste mobilabonnement som gir deg tilgang på fullhastighet. Telenor har det vel inkludert i sitt aller dyreste abonnement, har du et av de andre så må du betale 99kr ekstra per måned for å få tilgang noe jeg personlig ser på som totalt bortkastet. Hva skal jeg bruke den ekstra båndbredden til?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...