Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Det er noen tv-serier Kodi ikke finner. Har for eksempel en ISO-fil rippet av en dvd "Atle Antonsen beste noteringer"

​Er det mulig å få den opp under tv-series? Vet ikke om man kan legge til et bilde eller noe så den synes. Mumle, mumle

 

Vel 

Den finnes her: http://thetvdb.com/?tab=series&id=182281&lid=7

 

Som er scraperen til Kodi. Hvis den ikke finner den, så kan du trykke refresh, da skal du få opp valgene scraperen finner pluss at du kan søke manuelt. Da skal den gå over til library.

 

At den ikke har cover, er ikke værre enn at du henter et cover på nett + background. Går inn i kodi, velger thumb og så velger du manuelt coveret + background du har lastet ned.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

We are proud to announce the release of Kodi 16.0. Kodi 16 is a heavy under-the-hood improvements release, but let’s review some of the more prominent features coming out.

 

https://kodi.tv/kodi-16-0-jarvis-mark-xvi/ 

 

 

http://kodi.wiki/view/Kodi_v16_(Jarvis)_changelog#Android_Specific

http://kodi.wiki/view/Kodi_v16_(Jarvis)_changelog

 

 

Android Specific
  • Added experimental pass-through support for Dolby Digital (AC3) audio[67]
  • Added experimental pass-through support for Dolby TrueHD audio (if supported by underlying hardware & firmware)[67]
  • Added experimental pass-through support for DTS audio[67]
  • Added experimental pass-through support for DTS-HD Master Audio (if supported by underlying hardware & firmware)[67]
  • Added software decode support of Dolby Digital Plus (DD+/E-AC3/EC-3) to PCM audio output[67]
  • Added proper implementation of Surface Rendering going thru EGL for video decoded with Android's MediaCodec API[68]
  • Added proper implementation of handling MEDIA keys support on Android[69]
  • Improved MediaCodec API video decoding implementations support for Android 4.2 (API level 17) and later
  • Improved automatic refresh rate switching support for video playback on Android 5.0 and later (>= API 21), inc. Android TV
  • Improved support for UltraHD decoding / 4K resolution output when HW supports it
  • Improved playback of HEVC, VC-1 / WMV 9, and VP9 hardware video decoding when using Android's MediaCodec API
  • Improved display of other Android apps while browsing these under Kodi as application launcher
  • Improved audio output by decouple Kodi and system volume which removes double audio volume slider
  • Improved touch-screen keymapping for Android based platforms for better gesture support
  • Improved NEON (Advanced SIMD instruction set) CPU acceleration support for ARM architecture
  • Removed support for hardware video decoding via Android StageFright library (libstagefright)
Lenke til kommentar

hvordan oppdaterer jeg Kodi på Shield?

 

Går bare i google play store, søker etter Kodi, og velger "update".

 

IKKE uninstall før du oppdaterer Kodi da mister du settings og media DB..

 

Alltid lurt med en liten export av Kodi library før updates

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Kodi fungerer bra på Shield. Mangler fremdeles støtte for HD-lyd, men ellers er det ikke særlig forskjell fra PC. Tar lenger tid å skanne første gang, men når det er gjort går fremtidige skanninger greit. På første skanning brukte den over dobbel så lang til som NUC, men etterfølgende skanninger kan jeg leve med selv om også de tar noe lengre tid.

 

Må nevne at jeg bare har gjort sporadiske tester. Bruker NUC med OpenELEC til daglig.

 

Har aldri prøvd de andre appene du lurer på. Jevnt over godt fornøyd med Shield'en.

 

Edit: Finner ingen av de tre andre appene i Play Store. Kan muligens sideloades.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Kodi fungerer bra på Shield. Mangler fremdeles støtte for HD-lyd, men ellers er det ikke særlig forskjell fra PC. Tar lenger tid å skanne første gang, men når det er gjort går fremtidige skanninger greit. På første skanning brukte den over dobbel så lang til som NUC, men etterfølgende skanninger kan jeg leve med selv om også de tar noe lengre tid.

 

Må nevne at jeg bare har gjort sporadiske tester. Bruker NUC med OpenELEC til daglig.

 

Har aldri prøvd de andre appene du lurer på. Jevnt over godt fornøyd med Shield'en.

 

Edit: Finner ingen av de tre andre appene i Play Store. Kan muligens sideloades.

Greit å "get the facts straight". 

 

Kodi med HD-lyd fungerer på shield, samme med Plex for den saks skyld.

Lenke til kommentar

 

Kodi fungerer bra på Shield. Mangler fremdeles støtte for HD-lyd, men ellers er det ikke særlig forskjell fra PC. Tar lenger tid å skanne første gang, men når det er gjort går fremtidige skanninger greit. På første skanning brukte den over dobbel så lang til som NUC, men etterfølgende skanninger kan jeg leve med selv om også de tar noe lengre tid.

 

Må nevne at jeg bare har gjort sporadiske tester. Bruker NUC med OpenELEC til daglig.

 

Har aldri prøvd de andre appene du lurer på. Jevnt over godt fornøyd med Shield'en.

 

Edit: Finner ingen av de tre andre appene i Play Store. Kan muligens sideloades.

Greit å "get the facts straight".

 

Kodi med HD-lyd fungerer på shield, samme med Plex for den saks skyld.

Åh? Jeg får ikke opp aktiveringsmuligheter for hverken DTS-HD eller True HD i Kodi på Shield. Tenker du da på uten bruk av passthrough?

 

Man kan forøvrig lese om Kodi, Shield/Android og HD-lyd her: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

 

 

Kodi fungerer bra på Shield. Mangler fremdeles støtte for HD-lyd, men ellers er det ikke særlig forskjell fra PC. Tar lenger tid å skanne første gang, men når det er gjort går fremtidige skanninger greit. På første skanning brukte den over dobbel så lang til som NUC, men etterfølgende skanninger kan jeg leve med selv om også de tar noe lengre tid.

 

Må nevne at jeg bare har gjort sporadiske tester. Bruker NUC med OpenELEC til daglig.

 

Har aldri prøvd de andre appene du lurer på. Jevnt over godt fornøyd med Shield'en.

 

Edit: Finner ingen av de tre andre appene i Play Store. Kan muligens sideloades.

Greit å "get the facts straight".

 

Kodi med HD-lyd fungerer på shield, samme med Plex for den saks skyld.

Åh? Jeg får ikke opp aktiveringsmuligheter for hverken DTS-HD eller True HD i Kodi på Shield. Tenker du da på uten bruk av passthrough?

 

Man kan forøvrig lese om Kodi, Shield/Android og HD-lyd her: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852

 

 

Bruker Passtrough, og DTS-HD og True-HD valgene er det. Sørg for at du har siste versjon av Kodi.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kodi fungerer bra på Shield. Mangler fremdeles støtte for HD-lyd, men ellers er det ikke særlig forskjell fra PC. Tar lenger tid å skanne første gang, men når det er gjort går fremtidige skanninger greit. På første skanning brukte den over dobbel så lang til som NUC, men etterfølgende skanninger kan jeg leve med selv om også de tar noe lengre tid.

 

Må nevne at jeg bare har gjort sporadiske tester. Bruker NUC med OpenELEC til daglig.

 

Har aldri prøvd de andre appene du lurer på. Jevnt over godt fornøyd med Shield'en.

 

Edit: Finner ingen av de tre andre appene i Play Store. Kan muligens sideloades.

Greit å "get the facts straight".

 

Kodi med HD-lyd fungerer på shield, samme med Plex for den saks skyld.

Åh? Jeg får ikke opp aktiveringsmuligheter for hverken DTS-HD eller True HD i Kodi på Shield. Tenker du da på uten bruk av passthrough?

 

Man kan forøvrig lese om Kodi, Shield/Android og HD-lyd her: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852

 

 

Bruker Passtrough, og DTS-HD og True-HD valgene er det. Sørg for at du har siste versjon av Kodi.

 

 

Når du sier "siste versjon", mener du da v16 eller v17 (som er vel tidlig alpha?) Jeg får heller ikke opp DTS-HD/True-Hd som passthrough valg i den v16 som er siste stable. Med Android v6

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Det er Jarvis det snakkes om. Og han har rett, de implementerte eksperimentell HD-lyd før release av Jarvis, men som man kan lese i tråden jeg linket til og som vi selv erfarer så er det flust av problemer på denne fronten.

 

Mener Kodi uttalte, enten i bloggen eller på forumet, at de ikke hadde til hensikt å slippe denne funksjonen i Jarvis, men gjorde det likevel.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...