Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Hvor mange er det som bruker denne her som mediesenter? Vurderer å kjøpe meg denne når jeg flytter, men har hørt både bra og dårlige ting om denne. 

Ser henrik her nevner at den fungerer veldig godt med Kodi? Hva anbefaler folk av denne og feks en selvbygget HTPC eller en Nuc?

 

Jepp, den har tatt over for mitt gamle skraltende box som hadde ubuntu+xbmc.

Nå bruker jeg shield+kodi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har bare prøvd fra Shield, og det fungerer fint. Ser ingen grunn til at det ikke skal fungere fra pc også.

Ok, er jo mye enklere å koble den til en usb port på pc enn å måtte koble til på baksiden av Shield? Noen som har testa lade kontrolleren fra pc?

 

For de (for eksempel. meg) som ikke har pc i samme rom som Nvidiaboksen, nei :)

Lenke til kommentar

Hva bruker dere for å styre Kodi?

Å er det slik at den klarer å stå på 24/7? Og om en evt restarter Shielden, kan man åpne Kodi automatisk? :)

 

Regner med det holder med 16GB også? Er vell ingen behov for lagring på selve shielden?

Bruker tv fjernkontrollen.

Hvorfor trenger du å åpne kodi av seg selv? Er jo bare 2 trykk nedover og ok knappen ;)

Lenke til kommentar

 

Det er noen tv-serier Kodi ikke finner. Har for eksempel en ISO-fil rippet av en dvd "Atle Antonsen beste noteringer"

​Er det mulig å få den opp under tv-series? Vet ikke om man kan legge til et bilde eller noe så den synes. Mumle, mumle

 

Vel 

Den finnes her: http://thetvdb.com/?tab=series&id=182281&lid=7

 

Som er scraperen til Kodi. Hvis den ikke finner den, så kan du trykke refresh, da skal du få opp valgene scraperen finner pluss at du kan søke manuelt. Da skal den gå over til library.

 

At den ikke har cover, er ikke værre enn at du henter et cover på nett + background. Går inn i kodi, velger thumb og så velger du manuelt coveret + background du har lastet ned.

 

 

Hei, og takk for svar. Setter stor pris på det :)

​Hadde glemt dette litt bort. Kom på det nå, meget irriterende.

​Jeg har noen titler som Kodi ikke finner. Jeg har prøvd å sjekke menyer på mappe og iso-fil. Det jeg får opp er;

Play, queue item, add to favourites, tv show information, mark as unwatched, mark as watched, change content, scan for new content

og

queue item, play from here, add to favourites, browse info, episode information og mark as watched.

Ikkeno sted jeg kan se s​om man kan legge til noe bilde (finne thumb) 

Lenke til kommentar

 

 

Det er noen tv-serier Kodi ikke finner. Har for eksempel en ISO-fil rippet av en dvd "Atle Antonsen beste noteringer"

​Er det mulig å få den opp under tv-series? Vet ikke om man kan legge til et bilde eller noe så den synes. Mumle, mumle

 

Vel 

Den finnes her: http://thetvdb.com/?tab=series&id=182281&lid=7

 

Som er scraperen til Kodi. Hvis den ikke finner den, så kan du trykke refresh, da skal du få opp valgene scraperen finner pluss at du kan søke manuelt. Da skal den gå over til library.

 

At den ikke har cover, er ikke værre enn at du henter et cover på nett + background. Går inn i kodi, velger thumb og så velger du manuelt coveret + background du har lastet ned.

 

 

Hei, og takk for svar. Setter stor pris på det :)

​Hadde glemt dette litt bort. Kom på det nå, meget irriterende.

​Jeg har noen titler som Kodi ikke finner. Jeg har prøvd å sjekke menyer på mappe og iso-fil. Det jeg får opp er;

Play, queue item, add to favourites, tv show information, mark as unwatched, mark as watched, change content, scan for new content

og

queue item, play from here, add to favourites, browse info, episode information og mark as watched.

Ikkeno sted jeg kan se s​om man kan legge til noe bilde (finne thumb) 

 

Gå på tvshow information (som du nevner i det du skriver) og trykk refresh eller hva det heter. Da skal han scanne etter det du har kalt programmet (mappen). Hvis han ikke finner noe, kan du skrive inn manuelt og se hva han svarer med. Finnes det på thetvdb.com finner du det i Kodi.

 

Da kan trykke get thumb etter å valgt tv information, nå velge poster/Fanart og legge inn bilde manuelt. Evt se hva Kodi finner automatisk.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan er Shield på lokal streaming av spill fra en PC? Har nå fått PCen ut av stua å inn på et eget rom. Merker jeg savner litt å spille enkelte av spillene på storskjermen i stua, så vurderer å investere i en Shield (Visst den duger) for å få den muligheten uten å måtte strekke alskens kabler over hele huset. Har lest litt om Shield å sett at noen klager på at trådløskortet i Shielden er ganske dårlig, stemmer det?

Lenke til kommentar

Hvordan er Shield på lokal streaming av spill fra en PC? Har nå fått PCen ut av stua å inn på et eget rom. Merker jeg savner litt å spille enkelte av spillene på storskjermen i stua, så vurderer å investere i en Shield (Visst den duger) for å få den muligheten uten å måtte strekke alskens kabler over hele huset. Har lest litt om Shield å sett at noen klager på at trådløskortet i Shielden er ganske dårlig, stemmer det?

Det fungerer helt fint til spill hvor du kan tåle opp mot 100ms.

 

Jeg bruker det til bilspill, dark souls og lignende. FPS kan du bare glemme.

Lenke til kommentar

Nvidia anbefaler vel kablet nettverk til spill streaming? Jeg prøvde trådløst hos meg, men kunne bare glemme det. Bor i blokk med masse betong i mellom stue og datarom. Og for ikke å snakke om hvor mange trådløse nettverk som er innen rekkevidde til å forstyrre. Jeg har nettverk over strømnettet også, men har ikke prøvd det enda. Endte bare med å trekke en kabel over gulvet og inn i stuen når jeg skulle bruke det. Linus testet slikt "strømnettverk" mot Wifi og ethernett kabel, og fant vel en forsinkelse på rundt 1ms for kabel, 8ms for "strømnettverk", og over 25ms for Wifi om jeg ikke husker helt bort i veggen. Jeg synes 25ms på toppen av resten av forsinkelsen man må forvente fra et slikt system rett og slett blir for mye..

Lenke til kommentar

FPS spill blir nok spilt på gutterommet med 144Hz monitor. Tenkte mere på RPG alla Skyrim og The Witcher som man kunne ha spilt i stua.

Jeg bor litt ute på landet, så får kun opp naboen sitt og mitt eget nett på det trådløse, så det blir vel ikke allverdens med forstyrrelser da, men skjønner jo at kablet er best, men også mest upraktisk i mitt tilfelle. Skal jeg legge kabel, så må jeg borre meg igjennom 2 vegger samt kjøkkeninnredning, å det har jeg helst lyst å slippe. 

 

Kan jo kjøpe igjennom Elkjøp siden de har 30 dager full returrett, så får jeg se om forsinkelsene blir for høye for min smak eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte denne på Black Friday og har egentlig akkurat pakket den opp. Har stort sett bare kjørt førstegangs oppsett og lagt inn de oppdateringer der var. La en del filmer på en ext HDD og lånte den til datter, svigersønn og barnebarn i ettermiddag. Nå var både jeg og de litt opptatt etter det, men de fikk ikke sett filmene som lå på disken. Hva av apper de prøvde å spille filmene fra vet jeg ikke, men hva er letteste måte å vise filmer på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...