Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Hovedutvikleren for Kodi til Android har trukket seg fra utviklerlaget pga interne uenigheter. Det er flere utviklere i andre roller som også har trukket seg. Forhåpentligvis vil dette ikke hindre utviklingen av Kodi for Android (v17 er visst nok på vei), og flere av utviklerne skal bidra fra utsiden. Det er likevel vondt å lese om den interne striden i Kodi. Husker jeg rett var dette også noe av årsaken til at Plex oppsto. Koying (utvikleren for Android som trakk seg) har gitt ut SPMC, en fork av Kodi. Foreløpig er det en rebrand med fiks for audio passthrough.

 

Dere kan lese mer her hvis dere ønsker å lese mer om intrigene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På noen filmer får eg melding i Plex om at serveren ikke er kraftig nok til transcoding. Det stemmer jo, men meningen er at Shield OG Plex skal fikse den biten. Har satt local quality til original og direct play forced. Er dette feil. Eg kan spille av de samme filmene via plexbmc i Kodi.

Lenke til kommentar

På noen filmer får eg melding i Plex om at serveren ikke er kraftig nok til transcoding. Det stemmer jo, men meningen er at Shield OG Plex skal fikse den biten. Har satt local quality til original og direct play forced. Er dette feil. Eg kan spille av de samme filmene via plexbmc i Kodi.

Siden PLEX bruker standard avspiller, og ikke har laget sin egen så går ikke det. Kodi har laget sin egen. 

Det finnes skins til Kodi, slik at det ligner mer på plex hvis du ønsker det. 

Lenke til kommentar

Har du undertekster på de filmene?

Vist man har på teks på filmer via Plex blir filmene tvangs-encodet på server siden.

Ihvertfall med android klienten.

 

Ser ut til at de filmene eg har problem med har undertekst i mkv-filen. De som har en .srt med undertekst fungerer fint.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 3.1

 

https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/release-notes/1

 

 

New SHIELD Features
 
Adds mouse navigation using SHIELD controller’s right stick. This feature is supported automatically in apps that don’t use the right stick. Example: Google Chrome browser (install from Google Play store using a PC).
 
Enhancements
 
Marshmallow functionality and stability improvements such as external USB drive detection, FTP write access, HDMI-CEC, idle/sleep stability, SD card formatting, mouse support, and more.
Monthly Android security updates, including the March 2016 partner security bulletin.
Lenke til kommentar

Enda ikke fått pakket ut den jeg kjøpte på Black Friday enda jeg... ;-)

Det bør du.

Beste kjøpet jeg har gjort de siste årene ihvertfall. Får DTS-HD og Dolby TrueHD på den også gjennom kodi. Har innebygget chromecast mulighet. Kan streame spill fra min stasjonære spill, ala steam link. Med en tilkoblet DAC også, så får jeg også High Res audio til reciever. Så for meg ihvertfall alt jeg trenger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare meg som sliter med at kontrollen detter ut hele tiden, så må jeg koble til ledning for å få koble på igjen? Og har ikke fått verken game stram eller geforce experience til å virke skikkelig, til en 720p tv... Har koblet den tråløst til en extender da det ikke er mulig å trekke kabel gjennom betong leiligheten... Men internettet er veldig raskt. 

Lenke til kommentar
 

skulle ikke siste oppdatering gjøre at man kan bruke spillkontrollerens høyre spak som "mus"?

Jo

 

 

SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 3.1

 

https://shield.nvidi...release-notes/1

 

 

New SHIELD Features
 
Adds mouse navigation using SHIELD controller’s right stick. This feature is supported automatically in apps that don’t use the right stick. Example: Google Chrome browser (install from Google Play store using a PC).
 
Enhancements
 
Marshmallow functionality and stability improvements such as external USB drive detection, FTP write access, HDMI-CEC, idle/sleep stability, SD card formatting, mouse support, and more.
Monthly Android security updates, including the March 2016 partner security bulletin
 
 

Hvor mange er det som bruker denne her som mediesenter? Vurderer å kjøpe meg denne når jeg flytter, men har hørt både bra og dårlige ting om denne. 
Ser henrik her nevner at den fungerer veldig godt med Kodi? Hva anbefaler folk av denne og feks en selvbygget HTPC eller en Nuc?

Jeg bruker den kun som mediesenter, fungerer veldig bra. Bruker kodi selv, mens de gamle bruker plex :p

 

 

Bare meg som sliter med at kontrollen detter ut hele tiden, så må jeg koble til ledning for å få koble på igjen? Og har ikke fått verken game stram eller geforce experience til å virke skikkelig, til en 720p tv... Har koblet den tråløst til en extender da det ikke er mulig å trekke kabel gjennom betong leiligheten... Men internettet er veldig raskt. 

Jeg opplever det ikke, fungerer helt smertefritt her. 

Lenke til kommentar

Nvidia shield kontrolleren min har begynt å "knirke" veldig på kontrolldelen til venstre oppe, har brukt den veldig lite og forsiktig et par dager, må vel kunne klage på dette og få ny kontroller, den skal da vare mer enn 2 dager før den lager forferdelige "knirkelyder"?

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...