Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

Hvor stort bibliotek har du? Du trenger vel ikke scanne det mer enn en gang, og hvis du legger til filmer.

Lenke til kommentar

Samsung UE78JS9505 støtter både 24.000Hz og 23.976Hz; begge viser som 24Hz (avrundet) i info (som er en smule irriterende). Om TVHZ klare justere dette korrekt bør det i teorien være mulig for Kodi å implementere det samme. 

 

Mnja, slik jeg forstår det så tvinger TVHZ Shield'en til å sende en bestemt oppdateringshastighet. Så lenge Kodi ikke går inn for å overstyre TVHZ så skal man få det som TVHZ er satt til. Jeg skjønner uansett ikke helt poenget med å skulle kjøpe shield pro. Den er nok mer beregnet for folk som skal lagre en del Android spill på konsollen. 500GB er alt for mye unødvendig plass til en streame boks, og alt for lite til å lagre filmer på lokalt. Den "vanlige" shielden har sånn sett fordel av at det ikke er noen vibrasjon fra en HDD å bekymre seg for. Pluss den er 900Kr billigere. Er det ikke bare å prøve den, og returnere om det ikke funker?

Lenke til kommentar

 

Samsung UE78JS9505 støtter både 24.000Hz og 23.976Hz; begge viser som 24Hz (avrundet) i info (som er en smule irriterende). Om TVHZ klare justere dette korrekt bør det i teorien være mulig for Kodi å implementere det samme. 

 

Mnja, slik jeg forstår det så tvinger TVHZ Shield'en til å sende en bestemt oppdateringshastighet. Så lenge Kodi ikke går inn for å overstyre TVHZ så skal man få det som TVHZ er satt til. Jeg skjønner uansett ikke helt poenget med å skulle kjøpe shield pro. Den er nok mer beregnet for folk som skal lagre en del Android spill på konsollen. 500GB er alt for mye unødvendig plass til en streame boks, og alt for lite til å lagre filmer på lokalt. Den "vanlige" shielden har sånn sett fordel av at det ikke er noen vibrasjon fra en HDD å bekymre seg for. Pluss den er 900Kr billigere. Er det ikke bare å prøve den, og returnere om det ikke funker?

 

Jeg har da en mac mini som gjør jobben.... Om det gikk å kjøre kodi og få ut perfekt oppdateringsfrekvens på 23.976, 24.000 og 25.000 så ville det vært et bra alterantiv. Forøvrig er det vel også issues med å få bitstream av DTS-HD.MA og TrueHD (samt underliggende Atmos). Så tror jeg avventer; så slipper jeg arbeidet.

Lenke til kommentar

 

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

Hvor stort bibliotek har du? Du trenger vel ikke scanne det mer enn en gang, og hvis du legger til filmer.
Det er stort, og må oppdateres hver gang noe nytt legges til. Ytelsen er en brøkdel i forhold til NUC, Cubox og Rpi2.
Lenke til kommentar

 

 

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

Hvor stort bibliotek har du? Du trenger vel ikke scanne det mer enn en gang, og hvis du legger til filmer.
Det er stort, og må oppdateres hver gang noe nytt legges til. Ytelsen er en brøkdel i forhold til NUC, Cubox og Rpi2.

 

Rpi2 støtter ikke bitstream av hd formatene, så den utgår automatisk.

Lenke til kommentar

 

 

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

Hvor stort bibliotek har du? Du trenger vel ikke scanne det mer enn en gang, og hvis du legger til filmer.
Det er stort, og må oppdateres hver gang noe nytt legges til. Ytelsen er en brøkdel i forhold til NUC, Cubox og Rpi2.

 

Om du bruker kodi er det bare å slå av automatisk søk etter endringer i bibliotek ved oppstart. Scanning av 4.500 filmtitler og ca 100 komplette TV serier går på 10-15 sekund, maks når jeg bruker mac mini. Har fordelt hele biblioteket på flere NAS bokser. Tatt en del år å få flyttet alt over fra fysisk media da. Ikke ferdig ennå :)

 

NB! jeg bruker mysql til kodi; så om jeg legger opp nye filmer kjører jeg scanning fra annen maskin. Mediamaskinen gjør jeg aldri scan etter endringer med.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

 

Kan hende det hjelper å fjerne/legge til sharene eller Kodi?

Hos meg går det meget raskt, så jeg tipper at det er noe feil med oppsett og ikke noe feil med selve maskinen

Lenke til kommentar

Da tror jeg vi har forskjellige definisjoner av raskt. Sources legges til vha innebygd NFS i Kodi. Serveren som monteres opp har stått med samme oppsett i 3 år, og det er en betydelig forskjell fra f.eks. NUC til Android-enhet.

 

Alt er relativt. For meg er ikke Kodi på Shield raskt nok, ikke til mitt bruk.

Lenke til kommentar

 

 

Muligens nevnt før i tråden, men spør uansett.

 

Klarer Nvidia Shield å kjøre ut DTS-HD.MA og TrueHD lyd?

Fungerer det med 23.976 og 24.000 Hz på bilde? Tenker da på reell frekvens; ikke at den kliner ut 60Hz via 3:2.

Ikke i Kodi/Plex hva angår lyd. Kommer i en senere release, ihvertfall av Kodi.

 

Kodi har påpekt at Nvidia Shield ikke er boksen for de som vil ha korrekt framerate ut fra boksen (som ikke er et godt tegn). Så da er denne boksen helt uaktuell. Jeg må ha 23.976Hz på 23.976 materiale; og 24.000Hz på 24.000 materiale (samme med 25.000). Klarer dette med min Mac mini i5 late 2014, men der har man issues med driver som gjør at man ikke klarer få til 23.976 og 24.000 på samme oppsett; man må faktisk lage custom resolution for 24.000Hz for å få 24.000Hz; så slette custom resolution for å få 23.976Hz igjen. Jeg er i dialog med Intel for å få løst dette (er en driver config sak). Så hardware håndterer alt korrekt, men driverens oppsetsmuligheter ødelegger litt. Irriterende at man må gå ut av kodi; rote med custom resolutions når man skal switche. 

 

 

Hvor finner du at dem har skrevet det på Kodi forumet, jeg har ikke klart å finne det enda. Lurer da jeg vurderer sterkt å kjøpe denne. Og kan da være greit med god info før man kjøper. Og eventuelt prøve å skjønne hva som blir forskjellen på noen få HZ i bildet?

 

Shielden er utfattelig treg på å skanne biblioteket. Jeg mistenker at dette skyldes Android økosystemet, da dette går igjen på telefon, nettbrett, Nexus Player og Shield.

 

Og det finnes andre alternativer enn Shield og Mac Mini :-) Rpi2 og Cubox/Vero er ypperlige klienter for lokal avspilling. Settes opp med OpenELEC på ett minutt.

 

Er ikke denne maskinen mye råere enn Rpi2 og Cubox/Vero, eller har jeg bomma?

 

Noe av fordelen med denne skal vel være at den kjører ANdroid TV og de extra mulighetene dette gir.

For min del, ser jeg for meg at denne fungerer til nettv etc. da man kan legge inn appene til de respektive leverandørene.

Kodi, mangler dessverre støtte for dette. Ja det er laget noen addons som støtter det, men av og til faller det jo ut da det tar tid å lage disse. Ser derfor at dem egne apper bør fungere bedre?

Lenke til kommentar

Maskinvaren er mye råere enn både Rpi2 og Cubox, og det er derfor jeg legger skylden på Android økosystemet. Android støtter, etter det jeg vet, ikke NFS ut av boksen og dermed kan Kodi sin implementering av NFS over Android forårsake treg overføring.

 

Det er bare en teori og jeg har ikke giddet å investere mer tid i det. Ellers en grei spillmaskin.

Lenke til kommentar

Maskinvaren er mye råere enn både Rpi2 og Cubox, og det er derfor jeg legger skylden på Android økosystemet. Android støtter, etter det jeg vet, ikke NFS ut av boksen og dermed kan Kodi sin implementering av NFS over Android forårsake treg overføring.

 

Det er bare en teori og jeg har ikke giddet å investere mer tid i det. Ellers en grei spillmaskin.

Har du prøvd med vanlig SMB?

Vet dette skal være en del tregere, men jeg selv har ikke merket stor forskjell på min CB med OE på dette.

 

Nå har ikke jeg denne boksen, så vanskelig å teste forskjellig for meg. :|

 

Så at Vero 2 kjører både Android og Kodi/OSMC, men ikke klart å finne ut om den støtter de samme appene som Shield gjør.

Lenke til kommentar

 

Maskinvaren er mye råere enn både Rpi2 og Cubox, og det er derfor jeg legger skylden på Android økosystemet. Android støtter, etter det jeg vet, ikke NFS ut av boksen og dermed kan Kodi sin implementering av NFS over Android forårsake treg overføring.

 

Det er bare en teori og jeg har ikke giddet å investere mer tid i det. Ellers en grei spillmaskin.

Har du prøvd med vanlig SMB?

Vet dette skal være en del tregere, men jeg selv har ikke merket stor forskjell på min CB med OE på dette.

 

Nå har ikke jeg denne boksen, så vanskelig å teste forskjellig for meg. :|

 

Så at Vero 2 kjører både Android og Kodi/OSMC, men ikke klart å finne ut om den støtter de samme appene som Shield gjør.

 

Jeg kjører også SMB; har funnet ut at det fungerer best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...