Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  •  

    Kanskje det går ann og håpe på bugfikses? Bytting av resolution random når jeg ser på netflix, tilkobling av andre kontrollere, er 2 av mine største irritasjonsmomenter

     

  • Prøvd å restore/resette boksen din? Jeg har brukt den mye til Netflix, har aldri hatt noe problem med endring av oppløsning.

    Andre kontrollere har jeg ikke prøvd. Det er vel sånn at man kan bruke for eksempel. 360-kontrollere tror jeg.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om:

NVIDIA Pascal GPU Drive PX 2 AI Supercomputer

Da Nvidia shield fremstår som en billig router som er gjort om til konsoll i sammenligdning.

 

NVIDIA-Pascal-GPU-Drive-PX-2-AI-Supercom

Det vel ikke akkurat et mediesenter, og den er nok rimelig mye dyrere enn Shield TV.

Tar også større plass når den skal være vannkjøling på den.

 

Lag heller en egen tråd om det du, det handler om biler og ikke Shield Tv/mediesenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjort det under konsoll men er lite respons foreløpig. Det jeg lurer på handler ikke om biler, men å få nvidia shield til å vare lengere, hvor gå for det billigste, når man kan ha nvidia shield til å vare lengere før ytelsen blir for dårlig?

 

Slik nvidia shield er i dag, er det for de som vil ha mobil\nettbrett konsoll for lavbudsjett for hytta.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Shield i går, og i ren ytelse (i Kodi) er den ikke i nærheten av NUC'en som kjører OpenELEC med kilder over NFS. Det tar altfor lang tid å skanne biblioteket til at den er aktuell til hverdagsbruk. Jeg antar at Android er kjernen til problemet, da ytelsen er temmelig lik på alle Android-enheter.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått testet litt mer nå, og må si jeg er litt skuffet. Playstore er jo nesten tom? Ikke en gang Chrome kunne jeg finne. Er det meningen at man ikke skal kunne surfe på nett med boksen? Forferdelig stress å måtte sideloade alt hele tiden.

 

Prøvde Netflix og NRK appene. Alle hakket forferdelig, måtte sette HDMI til 4K@24Hz. For noe dritt å skulle streame et spill, og så oppdage at skjermen er på 24Hz fordi man glemte å stille tilbake til 60Hz etter man kikket på Netflix. Jeg fant en app til å endre oppdaterings frekvens der forfatteren sa at Alle apper som bruker Androids videospiller for avspilling kan sette oppdateringsfrekvens selv, men av en eller annen grunn så gjør dem ikke det. Jeg hadde forventet litt 3:2 pulldown hakking i 60Hz, men det virker som avspilleren ikke skjønner det, og i stedet kjører til cachen er full. Så får man kjempe hakking hvert ~3 sekund.

 

Jeg begynner å få følelsen av at dette egentlig bare er en steam link på steorider. Men skal ikke gi opp riktig enda.  :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som har testet div TV apper? Sumo, Viaplay og NRK.

 

Hvordan fungerer det og kontrollere disse med fjernkontroll?

Dem er jo ikke laget for Google/Android TV, så forstår at dem er laget for touch, men vil dem fungere med piltaster, OK

og tilbake (backspace)?

Sumo fungerer veldig dårlig, har lastet inn apk filen, men er umulig å navigere rundt med fjernkontroll. Chromecast suger også med sumo, iblant fungerer det, iblant ikke. 

 

Viaplay, har ikke testet. 

 

NRK fungerer veldig bra! Både appen og chromecast. 

Lenke til kommentar

Gabri3l:

Har dem ikke knapp i grensesnittet sitt, må man bruke fysiske taster på tlf også?

 

-iL-:

Feil tråd! Da dette omhandler noe helt annet.

 

Skjønner ikke helt hva du spør om. Jeg side loadet viaplays android app inn i Shield TV. Fjernkontrollen fungerte fint til å navigere seg fremover. Men når man skulle tilbake ble det verre. Eneste måten jeg fant ut var å trykke en bestemt tast på tilkoplet tastatur. Mener å huske at det var F2 av alle ting.. Jeg tror den enkleste måten å bruke viaplay med shield tv i denne omgang er å bruke en android telefons app, og "caste" til Shield TV.

 

Ellers er dette: "Nvidia Shield Tv - Tråden". Så -iL- har kommet til rett plass. ;)

 

@-iL-

 

Jeg har hatt samme problem og ikke funnet noen fiks. Nå skal Android 6.0 være på vei, og problemet er meldt til Nvidia, så vi kan håpe en fiks kommer med 6.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...