Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som har fått Logitech Harmony one til å fungere med denne?

Har Harmony Ultimate og den fungerer fint. Regner nesten med at også One fungerer bra.

Det eneste jeg savner er tall-tastene og info-knapp som viser teknisk info om film på Kodi.

 

I jarvis Alpha så kan du holde inne ok knappen/enter knappen for å få context menu. Veldig greit, har harmony selv, og har ikke fått mappet context knappen, da får jeg movie information osv/trailer etc.

 

Altså isteden for enkelt trykke på ok/enter som fks når du starter en film. Så holder du inne knappen isteden

 

Den har jeg, men det er knappen for teknisk informasjon jeg savner. Ser nå at knappen heter Codecinfo (O på tastaturet).

Hvis du (eller noe andre) vet hvordan jeg skal få mappet opp den, ville jeg være mer enn takknemlig.

Endret av TBJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Noen som har fått Logitech Harmony one til å fungere med denne?

Har Harmony Ultimate og den fungerer fint. Regner nesten med at også One fungerer bra.

Det eneste jeg savner er tall-tastene og info-knapp som viser teknisk info om film på Kodi.

 

I jarvis Alpha så kan du holde inne ok knappen/enter knappen for å få context menu. Veldig greit, har harmony selv, og har ikke fått mappet context knappen, da får jeg movie information osv/trailer etc.

 

Altså isteden for enkelt trykke på ok/enter som fks når du starter en film. Så holder du inne knappen isteden

 

Den har jeg, men det er knappen for teknisk informasjon jeg savner. Ser nå at knappen heter Codecinfo (O på tastaturet).

Hvis du (eller noe andre) vet hvordan jeg skal få mappet opp den, ville jeg være mer enn takknemlig.

 

ah, da misforstod jeg, trodde du mente movie info før du startet filmen, men ja lenge siden jeg har brukt o knappen, ligger jo en profil på harmony som heter media center keyboard, vet ikke om man kunne lagt til en knapp derfra inn i activity. Husker jeg brukte den før på Kodi, dog ikke nå lenger

Lenke til kommentar

Snuser på tanken om å kjøpe meg en Synology NAS, men er veldig usikker på hvilken eg skal gå for. Er feks DS414 eller DS214 godt nok, eller må eg ha en av de som heter Play?

 

Er i samme båt som deg, slik jeg har forstått det så er play versjonene laget for å fungere uavhengig, litt blandet om folk liker det eller ikke, da det ikke er alltid native appen klarer å henge med. begge de du nevner skal være gode nok for å bruke sammen med Shield. Siden vi er i en Shield tråd så antar jeg det er det du skal bruke NAS'en med ?  :p

 

tl;dr: Du trenger ikke play versjonen siden Shield'en skal ta seg av "play" biten av NAS'en. 

Lenke til kommentar

Ok :)
Det er litt forskjell på de 2, da Plex bruker en server i tilegg til klienten.

Skal du bruke Kodi er det samme hvilken du går for da alt prosseseres på Shield.

 

Så vidt jeg forstår Plex, vill da en Play være bedre egnet, da videoen prosseseres på serveren og bare vises på Shield og Play modellene har hardware dekoding, men usikker på om denne fungerer med Plex i det hele tatt eller bare fungerer med DSVideo.

 

edit: Fant det ut https://forums.plex.tv/discussion/158786/problems-streaming-plex-from-synology-214-play

Plex fungerer ikke med hardware transkoderen i Play modellene.

Da hadde jeg gått for Kodi vist du bare skal bruke det innomhus :)

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Skulle prøve Gamestream fra PC til en TV i stua. Jeg og en kompis testet Lara Croft and the guardian of light. Men Shield'en var ikke særlig samarbeidsvillig på bruk av X360 kontrollere. Brukte først en PC usb adapter koplet til Sield'en og to trådløse kontrollere. Da fikk jeg 3 forskjellige kontrollere som alle trodde at de var kontroller1. Altså 2 X360 kontrollere pluss Shield kontrolleren. Prøvde så to kablede kontrollere rett i Shield'en i hver sin usb port. Den ene lyste i første "kakestykke" og den andre lyste i andre. Så det hadde jeg trua på. Men i spillet kunne jeg ikke velge kontroller for player 2. "Løsningen" ble PC adapteren koplet i usb port på PC, og håpe på dekning frem til trådløs kontroller i stua. Det fungerte altså. I spillet ble Shield kontrolleren gjenkjent som X360 kontroller for player 1, og player 2 kunne bruke kontrolleren koplet til PC. Litt irriterende, jeg leste jo en test der de sa at Shield hadde støtte for PC adapteren. Men så er det jo en mulighet for at jeg har gjort noe feil. Er det noen andre som har gjort seg erfaringer? Eventuelt hvordan ordner dere dere med kontrollere til multi/co-op player?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan jeg slå av Wifi Direct?

Jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor jeg plutselig hadde fått så mye dårligere wifi-dekning i stuen, og så at det lå et wifi direct-signal og blokket min ruters signaler.

Tok litt tid før jeg skjønte det var Shield'en for den var avslått, men da jeg nappet ut strømmen forsvant wifi direct-signalet.

Lenke til kommentar

Kan jeg slå av Wifi Direct?

Jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor jeg plutselig hadde fått så mye dårligere wifi-dekning i stuen, og så at det lå et wifi direct-signal og blokket min ruters signaler.

Tok litt tid før jeg skjønte det var Shield'en for den var avslått, men da jeg nappet ut strømmen forsvant wifi direct-signalet.

 

Denne har vel og fått kritikk for dårlig WiFi? Jeg har bestilt en, men jeg kommer til å kjøre kablet nett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kobla til trådløs XBOX 360 kontroller i går, og den fungerte med en gang.

Jeg sliter dog med ett trådløst logitech tastatur. Virker som det er EKSTREMT dårlig range. Så det må være driverrelatert, siden den fungerte smertefritt på 10m avstand på annet HW/software.

 

Noen som har kjøpt noen SHIELD spill? Testet Killing Floor, og det var svakt....

 

Denne la seg inn som "player 2" ? Sliter med å koble trådløs xbox 360 kontroller til (tenkte å bruke de 2 jeg hadde liggende som "player 2" og 3. Har en "USB-dongle" for PC-Windows, som jeg stappet i igår, men 360-kontrolleren tar bare over "spiller1" og snurrer på kontrollerlyset.

 

Glemte å lese hele tråden ferdig. Ser det er flere som sliter med AKKURAT det samme her. For meg funka det ikke å koble de til pc-en og så spille "foran shield tv"

Endret av enote
Lenke til kommentar
Hei
 
Det er vel mange måter å gjøre det på, men er det noen som har ordnet med USA Netflix på Shielden?
Jeg har VPN fra PIA, men det ser ikke ut som om boksen støtter PIA-VPN.
Jeg har hørt at man kan legge inn PIA på router (har selv Asus), men jeg er redd det blir ørti timer med googling for å få det til.
 
Noen som har fått det til? ​​
Endret av tomsavini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...