Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Korrigering; 4400 filmer har jeg pushet inn på systemet så langt; pleier vise dem gruppert - så er ikke helt oppdatert på antallet :)

 

attachicon.gifSkjermbilde 2016-02-07 kl. 00.01.03.png

 

4400? Hvor i all verden har du kjøpt alt dette?

 

Mye i utlandet; en hel del i Norge; kjøpt relativt store samlinger brukt... samt jeg har fått minst halvparten av venner og kjente som bare har dumpet av store esker med blu-ray/DVD'er hos meg siden de ikke ser behov for å se filmene flere ganger. Helt ok for min del.

 

Edit:

Kjøpte bare forrige uke 20 nye bluray filmer i butikk her i Norge. Vi har alle forskjellig interesse; og filmer koster i dag ikke veldig mye i butikk.

Endret av TGB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Korrigering; 4400 filmer har jeg pushet inn på systemet så langt; pleier vise dem gruppert - så er ikke helt oppdatert på antallet :)

 

attachicon.gifSkjermbilde 2016-02-07 kl. 00.01.03.png

 

4400? Hvor i all verden har du kjøpt alt dette?

 

 

Hva faen har det med saken å gjøre???

 

Noen mener tydeligvis automatisk at fordet om man har en stor musikk-samling eller film-samling så MÅ det være piratkopier. Jeg har også CD samling på over 2500 album. Naturligvis ikke noe som er kjøpt siste uka; men over mange år. Jeg kjenner t.o.m. folk som har over 10.000 vinylplater. 

 

Edit:

Jeg kjøper forøvrig veldig lite musikk etter Wimp/Tidal HiFi. Venter fortsatt på noe tilsvarende  på filmfronten der ting blir liggende og ikke blir borte i tider og utider.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott, gøy å få vite :)

Da har jeg fått testet litt, og resultatene var ikke så veldig avskrekkende. Jeg testet riktig nok på en mappe med noen-og-femti filer, og med SMB tok det i underkant av 40 sekunder og NFS rett over 30.

 

Jeg har satt i gang det store biblioteket for å se hvordan det går, så skal jeg rapportere tilbake om inntrykket er det samme eller om jeg må svelge en kamel.

 

Edit: TV-seriene tar lang tid, nok til at jeg avbrøt skanningen. Jeg skannet et tjuetalls serier, og det tok mye lenger tid enn hva det gjør når jeg utfører akkurat samme operasjon på NUC'en. Jeg bruker ikke mer tid på dette i kveld. I begynnelsen viste Shield'en lovende resultater. Forskjellen på filmene og seriene er selvfølgelig antall filer, men også mappestrukturen. Filmene jeg skannet lå i en flat struktur, mens seriene ligger som Serie/Sesong/Filer.

 

Skal prøve Kodi igjen på Shield når Jarvis er ute.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

 

Flott, gøy å få vite :)

Da har jeg fått testet litt, og resultatene var ikke så veldig avskrekkende. Jeg testet riktig nok på en mappe med noen-og-femti filer, og med SMB tok det i underkant av 40 sekunder og NFS rett over 30.

 

Jeg har satt i gang det store biblioteket for å se hvordan det går, så skal jeg rapportere tilbake om inntrykket er det samme eller om jeg må svelge en kamel.

 

Scanning av noen-og-femti nye filer? Eller mappe med 50+ filer og et par nye? Om det var alternativ 1 så er 30-40 sekund helt ok; er det eksisterende mappe med kun et par nye filer så er dette ille.

Lenke til kommentar

 

 

Flott, gøy å få vite :)

Da har jeg fått testet litt, og resultatene var ikke så veldig avskrekkende. Jeg testet riktig nok på en mappe med noen-og-femti filer, og med SMB tok det i underkant av 40 sekunder og NFS rett over 30.

 

Jeg har satt i gang det store biblioteket for å se hvordan det går, så skal jeg rapportere tilbake om inntrykket er det samme eller om jeg må svelge en kamel.

 

Scanning av noen-og-femti nye filer? Eller mappe med 50+ filer og et par nye? Om det var alternativ 1 så er 30-40 sekund helt ok; er det eksisterende mappe med kun et par nye filer så er dette ille.

 

Det var en ny mappe, så ja, det er helt OK. Jeg har aldri skannet inn hele biblioteket på Shielden, det tar rett og slett for lang tid. Det tar selvfølgelig tid på NUC'en og, men langt mindre.

 

Regner med at oppdateringen av biblioteket når alt er skannet inn tar grei nok tid på Shielden også, men fremdeles mindre på NUC...

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

 

 

 

Korrigering; 4400 filmer har jeg pushet inn på systemet så langt; pleier vise dem gruppert - så er ikke helt oppdatert på antallet :)

 

attachicon.gifSkjermbilde 2016-02-07 kl. 00.01.03.png

 

4400? Hvor i all verden har du kjøpt alt dette?

 

 

Hva faen har det med saken å gjøre???

 

Noen mener tydeligvis automatisk at fordet om man har en stor musikk-samling eller film-samling så MÅ det være piratkopier. Jeg har også CD samling på over 2500 album. Naturligvis ikke noe som er kjøpt siste uka; men over mange år. Jeg kjenner t.o.m. folk som har over 10.000 vinylplater. 

 

Edit:

Jeg kjøper forøvrig veldig lite musikk etter Wimp/Tidal HiFi. Venter fortsatt på noe tilsvarende  på filmfronten der ting blir liggende og ikke blir borte i tider og utider.

 

Men det står veldig respekt når det viser seg å være feil og folk har en så stor samling som de har fysisk også :D

Lenke til kommentar

 

 

Korrigering; 4400 filmer har jeg pushet inn på systemet så langt; pleier vise dem gruppert - så er ikke helt oppdatert på antallet :)

 

attachicon.gifSkjermbilde 2016-02-07 kl. 00.01.03.png

 

4400? Hvor i all verden har du kjøpt alt dette?

 

 

Hva faen har det med saken å gjøre???

 

 

Det var et helt vanlig spørsmål, men tydelig at iallefall du følte deg truffet av noe ;)

Lenke til kommentar

Det mest pinlige er når man graver dypt i billigstabelen i inn eller utlandet; og finner ut at man har en hel del av titlene man trodde man ikke hadde ;)

 

Edit:

Det oppdager man selvsagt ikke før man kommer hjem igjen naturligvis.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det var en ny mappe, så ja, det er helt OK. Jeg har aldri skannet inn hele biblioteket på Shielden, det tar rett og slett for lang tid. Det tar selvfølgelig tid på NUC'en og, men langt mindre.

 

Regner med at oppdateringen av biblioteket når alt er skannet inn tar grei nok tid på Shielden også, men fremdeles mindre på NUC...

La den stå over natten første gang?
Lenke til kommentar

 

Det var en ny mappe, så ja, det er helt OK. Jeg har aldri skannet inn hele biblioteket på Shielden, det tar rett og slett for lang tid. Det tar selvfølgelig tid på NUC'en og, men langt mindre.

 

Regner med at oppdateringen av biblioteket når alt er skannet inn tar grei nok tid på Shielden også, men fremdeles mindre på NUC...

La den stå over natten første gang?
Hvorfor? Jeg har ikke til hensikt å bruke den som primær enhet uansett. Jeg vet jo at den klarer å skanne det inn hvis jeg lar den stå lenge nok, men NUC er et bedre alternativ.
Lenke til kommentar

må man ta vare på dvd covere, evt kvittering etter man har kopiert alt til "NAS" etc? la oss si man får politet på døra og dem sier at de har fått rykter om at du skryter at du har stor film samling? 

Hvis det var deg, har du bevis for at du faktisk eier alle filmene?

 

Jeg vet nu at jeg har kastet en god del dvd'er som aldri i verden kommer i bruk igjen, det meste streames via nett uansett.

Lenke til kommentar

må man ta vare på dvd covere, evt kvittering etter man har kopiert alt til "NAS" etc? la oss si man får politet på døra og dem sier at de har fått rykter om at du skryter at du har stor film samling? 

Hvis det var deg, har du bevis for at du faktisk eier alle filmene?

 

Jeg vet nu at jeg har kastet en god del dvd'er som aldri i verden kommer i bruk igjen, det meste streames via nett uansett.

Da viser jeg dem til alle boksene/eskene med originalene for min del  :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ganske fantastisk at denne boksen gjør alt det min forrige htpc til 5-6 lapper gjorde, bare enda bedre og mer brukervennlig.

 

Nå funker også DTS HD og Dolby TrueHD, jeg har bare REMUX bluray ripper (30gb+++ per fil). Så har vært litt kjipt å ikke ha hd lyd formatene. Det endret seg for noen uker siden. Endelig en stabil build.

 

Videon hakker fra tid til annen, får nesten bare stole på meg at det ikke skjer under avspilling men er pga kamera. Viser også DTS HD helt på slutten på reciever.

 

 

Her er forøvrig for de som vil teste, har ikke hatt noen problemer med den

 

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...